Aihe: Postin toiminta
1 2 3 4 574 75 76 77 78
Mho
20.12.2023 12:23:16
Mulle kävi huonosti ilmeisesti postin toiminnasta johtuen, Ma tuli uusi putkivahvari viallisena. Vahvarissa ei jälkiä mutta paketti oli saanut kyytiä.
Toinen kanava täysin pimee ja aika kova tausta hurina. Levytukusta ostin ja roudasin samantien heidän varastolleen kun asun aika lähellä. Onneksi välttyy isommilta takaisin postitteluilta..
Metalkallo
20.12.2023 16:29:27
Mho: Mulle kävi huonosti ilmeisesti postin toiminnasta johtuen, Ma tuli uusi putkivahvari viallisena. Vahvarissa ei jälkiä mutta paketti oli saanut kyytiä.
Toinen kanava täysin pimee ja aika kova tausta hurina. Levytukusta ostin ja roudasin samantien heidän varastolleen kun asun aika lähellä. Onneksi välttyy isommilta takaisin postitteluilta..

Juu postin kautta en laittaisi vahvaria tai kitaraa tulemaan, kun aivan varmasti heitellään ja kolhitaan matkan varrella.

Mutta miksi pistit postin kautta vahvarin tulemaan jos kerran asut Levytukun lähellä?
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
Mho
20.12.2023 21:24:44
Metalkallo: Juu postin kautta en laittaisi vahvaria tai kitaraa tulemaan, kun aivan varmasti heitellään ja kolhitaan matkan varrella.

Mutta miksi pistit postin kautta vahvarin tulemaan jos kerran asut Levytukun lähellä?

Luulin että se on keskustan myymälässä ja sinne ei mielellään autoile. Ois tosiaan pitänyt hakea..
Metalkallo
21.12.2023 16:53:39
Mho: Luulin että se on keskustan myymälässä ja sinne ei mielellään autoile. Ois tosiaan pitänyt hakea..

Aa okei. Totta unohdin tuon seikan.
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
BugBadWolf
21.12.2023 21:42:47 (muokattu 21.12.2023 21:43:11)
Keh.

Ostin kitaran. Se tuli perille postin seurannan mukaan tiistaina, keskiviikkona ja viimein tänään, torstaina.

Hiukan ihmettelin sen mittoja. Oli kuulemma metri ja viisi pitkä. Ilmeisesti siksi oli yritetty sovittaa sitä alun kolmatta päivää automaattiin. Tilatessa ohje oli toki ihan tavan postiin, mutta ilmeisesti joku oli päättänyt matkan varrella muuta.

Naurattaisi enemmän, jos olisi sattunut jollekin toiselle. Omalla kohdallahan tuo tuntuu pikemminkin ärsyttävän. Sitä kun alkaa toisen päivän jälkeen jo pelkäämään että kuinka se kitaraparka kestää päiväkausien eestaas-rallin.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Krice
22.12.2023 09:22:33

BugBadWolf: Oli kuulemma metri ja viisi pitkä. Ilmeisesti siksi oli yritetty sovittaa sitä alun kolmatta päivää automaattiin. Tilatessa ohje oli toki ihan tavan postiin

Minulle on muodostunut sellainen käsitys, että posti ei ota enää yli metrin mittaisia paketteja kuljetukseen, sellaiselle pitää tilata erikseen haku kotiosoitteesta ja se maksaa paljon. Jos joku on laittanut tuon paketin metrin mittaisena menemään niin ehkä posti on mennyt paniikkiin siitä.
Pinewood
22.12.2023 15:25:00
Krice: Minulle on muodostunut sellainen käsitys, että posti ei ota enää yli metrin mittaisia paketteja kuljetukseen, sellaiselle pitää tilata erikseen haku kotiosoitteesta ja se maksaa paljon. Jos joku on laittanut tuon paketin metrin mittaisena menemään niin ehkä posti on mennyt paniikkiin siitä.

XXL-Plus-paketit voivat olla 140 cm pitkiä ja ne voi viedä Postin palvelupisteeseen. Ongelmaksi muodostuu leveys, joka saa olla korkeintaan 40 cm. Hintakin on aika kova 49,90 e. Isommat paketit sitten Postin rahtipalvelun kautta.
Krice
22.12.2023 16:33:48

Pinewood: XXL-Plus-paketit voivat olla 140 cm pitkiä ja ne voi viedä Postin palvelupisteeseen. Ongelmaksi muodostuu leveys, joka saa olla korkeintaan 40 cm.

Eli posti on aprikoinut tuon niin, että laudanpätkän voi lähettää, mutta ei missään tapauksessa kitaroita. Sitähän varten tuo sääntö on tehty.
tackleberry
10.01.2024 22:41:17 (muokattu 10.01.2024 22:42:16)
Liekö Posti hukannut mun ostaman kaiuttimen tai joku pöllinyt sen. Aamulla tulee 3 vrk siitä kun paketti jätetty "Omaposti kioskiin" kuljetettavaksi. Ei mitään merkintöjä seurannassa. Ei edes rekisteröintiä. Paketti kuulema on lähtenyt eteenpäin kioskista.

Ton vuoksi itse otan aina lähettämistäni paketeista kuvia ja videolle kun jätän paketin pakettiautomaattiin ja laitan automaatin luukun kiinni. Jos tollaiseen "kioskiin" joskus törmään, niin en tule sellaiseen mitään pakettia jättämään, jos sitä ei kerta rekisteröidä siinä samantien.
Diudiu
mike tapping
11.01.2024 19:54:22 (muokattu 11.01.2024 19:55:16)
tackleberry: Liekö Posti hukannut mun ostaman kaiuttimen tai joku pöllinyt sen. Aamulla tulee 3 vrk siitä kun paketti jätetty "Omaposti kioskiin" kuljetettavaksi. Ei mitään merkintöjä seurannassa. Ei edes rekisteröintiä. Paketti kuulema on lähtenyt eteenpäin kioskista.

Ton vuoksi itse otan aina lähettämistäni paketeista kuvia ja videolle kun jätän paketin pakettiautomaattiin ja laitan automaatin luukun kiinni. Jos tollaiseen "kioskiin" joskus törmään, niin en tule sellaiseen mitään pakettia jättämään, jos sitä ei kerta rekisteröidä siinä samantien.

Olisiko mennyt sinne Viroon Väyrysen kannattajakorttien kanssa? Noh, luulen että jos jostain syystä yks digitaalinen merkintä failaa niin sitten varmaan jää kaikki seuraavatkin rekisteröimättä. Itse vien lähtevät paketit asiamiespostiin niin lähtee ainakin oikeilla raiteilla. Toivottavasti tulee silti perille.
Laulava Kylätohtori
11.01.2024 20:05:50
tackleberry: Liekö Posti hukannut mun ostaman kaiuttimen tai joku pöllinyt sen. Aamulla tulee 3 vrk siitä kun paketti jätetty "Omaposti kioskiin" kuljetettavaksi. Ei mitään merkintöjä seurannassa. Ei edes rekisteröintiä. Paketti kuulema on lähtenyt eteenpäin kioskista.

Oletko kysynyt tai onko posti kysynyt vastaanottajapisteeltä, onko unohtunut kirjata saapunut paketti järjestelmään. Itsellä taannoin paketti pyöri vastaanottopisteellä rekisteröimättömänä. Ostaja kyseli paketin perään, minä kyselin postista ja seuraavana päivänä selvisi, että paketti oli perillä, mutta rekisteröimättömänä jolloin ei näkynyt seurannassa eikä noutoviestiä lähtenyt.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
JohnnyBGoode
11.01.2024 22:20:46
Laulava Kylätohtori: Oletko kysynyt tai onko posti kysynyt vastaanottajapisteeltä, onko unohtunut kirjata saapunut paketti järjestelmään. Itsellä taannoin paketti pyöri vastaanottopisteellä rekisteröimättömänä. Ostaja kyseli paketin perään, minä kyselin postista ja seuraavana päivänä selvisi, että paketti oli perillä, mutta rekisteröimättömänä jolloin ei näkynyt seurannassa eikä noutoviestiä lähtenyt.

Jep, näin on muutaman kerran, kun paketti on viety kaikesta huolimatta yhteen törkypesään. Kaikki paketit oli levällään leipälaatikoiden kanssa, eikä kukaan tiennyt iistä, kun ei ollut kirjattu. Postin asiakaspalveluakin sai hätistellä toistuvasti. Oli lähetellyt maileja, mutta eipä törkypesä niitä lukenut. Kun sanoi voimasanan, asiakaspalvelun poika soitti pesään ja paketit alkoivat löytyä.
Tympee Huttunen
12.01.2024 10:20:26 (muokattu 12.01.2024 10:22:30)
Viimeksi lähetin basson american länsirannikolle UPSilla. Tiistaina tuolloin vein ja torstaina se oli perillä.

Nyt lähti basso Fedexillä Australiaan. Vein sen alueen Fedexin päämajaan 21.12.2023 ja perillä se oli 10.1.2024.

Ostaja sanoi, että kielet rämisee nauhoihin, kun basso varmaan hölskynyt kylmissä ja kuumissa koneen ruumissa. Siis oikeasti on luultavasti vain kaularauta säätämättä, eikä basso ole asettunut tuonne lämpöön. Ostaja ei toki halua maksaa viimeistä maksuerää ja hän itse tilasi toimituksen ja halusi fedexin sen halvan hinnan takia:/
JohnnyBGoode
12.01.2024 11:17:00
Kun Postin pomosta tulee Finskin pomo, on alkanut veikkailu siitä, mihin ja milloin Finskin lennot päätyvät.
p130
12.01.2024 11:40:13

JohnnyBGoode: Kun Postin pomosta tulee Finskin pomo, on alkanut veikkailu siitä, mihin ja milloin Finskin lennot päätyvät.

On tullut välteltyä tuota jo jonkin aikaa, ja nyt on lisää syitä.

Postin meininki tuskin ainakaan huononee...
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Tympee Huttunen
12.01.2024 11:46:39
JohnnyBGoode: Kun Postin pomosta tulee Finskin pomo, on alkanut veikkailu siitä, mihin ja milloin Finskin lennot päätyvät.

Tämä vitsi on varmasti jo kerrottu, mutta voiko DC10:llä leikata nurmikon?
trih
12.01.2024 11:53:26 (muokattu 12.01.2024 11:54:37)
Tympee Huttunen: Tämä vitsi on varmasti jo kerrottu, mutta voiko DC10:llä leikata nurmikon?

Eikös se tarvi ropellikoneen, DC-3 jostain naftaliinista, niin homma hoituu.

Lisää vitsejä:

Ei tarvi pelätä, että pääsee illaksi kotiin.
askomiko
14.01.2024 12:30:29
Amöriikasta tuli kuukaudessa suomeen, onneksi tuli katsottua lähetyskoodilla että nyt se onkin ollut toista viikkoa tullissa ilman mktään ilmoitusta että tullaileppas pois, kohtahan tuo ois lie lähteny takasin.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Antti1
14.01.2024 12:32:21
askomiko: Amöriikasta tuli kuukaudessa suomeen, onneksi tuli katsottua lähetyskoodilla että nyt se onkin ollut toista viikkoa tullissa ilman mktään ilmoitusta että tullaileppas pois, kohtahan tuo ois lie lähteny takasin.

FedEXillä mulla on käynyt joka kerta näin. Jossain vaiheessa uhittelivat 5 vrk säilytysajallakin. Siitä on jäänyt sit päälle sellainen päivittäinen seurantapsykoosi.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)