Kefiiri 09.01.2024 15:36:14 (muokattu 09.01.2024 20:14:43) | |
---|
velipesonen: remasteroinnin tarkoituksena useimmiten on ollut tuoda ostavan yleisön saataville lopultakin lähelle sama kuulovaikutelma joka on aikoinaan synnytetty studion tarkkaamossa. Vinyylillähän tuo ei missään tapauksessa onnistu, vaikka kuinka miksattiin tietoisena vinyylin (lukuisista) rajoituksista Kukas näin on sanonut että studiossa saatuun kuulovaikutelmaan tähdätään? Siellähän kaikki kuulostaa hyvältä kun kaiuttimet ovat hyvät. Ja millä kaiuttimilla saatuun kuulovaikutelmaan? Eikös siellä usein ole verrokiksi huonojakin. Ja millaisilla laitteilla niitä remastereita pitäisi nykyaikana kuunnella kuulovaikutelman optimoimiseksi? Vanhat vinyylit ja kehnot kaiuttimet, niin kuuntelunautinto on sellainen kuin pitääkin :) En ole musiikin asiantuntija. |
shuffle 09.01.2024 20:05:58 | |
---|
Kun on tottunut vuosikymmenien aikana jonkin levyn soundiin, niin ei välttämättä halua kuunnella sitä remasterina. Tykkää enemmän siitä alkuperäisestä. Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds |
Piepe 09.01.2024 22:55:29 | |
---|
Jep aargh että ärsyttää kun useimmat yli 15-20 vuotta vanhat levyt Apple Musicissa on remasteroituja, eikä välttämättä edes löydy sitä alkuperäistä :( CMX:n Kolmikärki remasteri kuulosti muinoin niin paskalta alkuperäiseen verrattuna että menetin luoton moisiin forever. Ja sit on nää Iron Maidenin 80-luvun levyjen remasterit - itkettävän turhia. Oisko Megadethin Rust In Peace ollu kans huono. Vai oliks se just hyvä? En muista. Well |
Danko 09.01.2024 23:06:14 | |
---|
"Taivaassa perspillut meitä kaikkia odottavat." -Epämuusikko |
Henri Henri Olavi 10.01.2024 09:00:18 (muokattu 10.01.2024 09:00:28) | |
---|
shuffle: Kun on tottunut vuosikymmenien aikana jonkin levyn soundiin, niin ei välttämättä halua kuunnella sitä remasterina. Tykkää enemmän siitä alkuperäisestä. Kyllä. Harmittaa joidenkin levyjen kohdalla esim. Spotifyssä se, ettei alkuperäistä löydy, vaan ainoastaan remaster. Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki! |
Piepe 11.01.2024 21:52:31 | |
---|
Remastereiden sijaan olisi mielenkiintoisempaa kuulla kokonaan masteroimattomia versioita levyistä. |
Henri Henri Olavi 11.01.2024 21:58:19 | |
---|
Piepe: Remastereiden sijaan olisi mielenkiintoisempaa kuulla kokonaan masteroimattomia versioita levyistä. Ai pelkät miksaukset? Miksi? Toki miksaus voi joskus olla parempi kuin valmis master, mutta itse olen sitä mieltä, että kannattaa käyttää sellaista masteroijaa, jonka jälki miellyttää ja jonka kanssa voi helposti keskustella siitä, millainen lopputuote pitäisi olla. Jos taas bändi/artisti/tekijä itse haluaa, että tuotos soi esim. mahdollisimman lujaa ja siten kilpailee muiden samanlaisten kanssa samoissa medioissa, niin eipä siinä masteroijalle jää oikein muuta vaihtoehtoa. Se on kuitenkin palveluammatti. Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki! |
Henri Henri Olavi: Ai pelkät miksaukset? Miksi? Siksi kun olen joskus törmännyt biisien miksauksiin, jotka on kuulostanut paremmilta kuin lopullinen master. Toki miksaus voi joskus olla parempi kuin valmis master Sinäpä sen sanoit mutta itse olen sitä mieltä, että kannattaa käyttää sellaista masteroijaa, jonka jälki miellyttää ja jonka kanssa voi helposti keskustella siitä, millainen lopputuote pitäisi olla. Toki. Joskus taas artisti ei ehkä itse osaa välittää siitä miten masterointi tehdään. Tietysti kokonaisen albumin masterointi on kannattavaa ja välttämätöntä, mutta omaan makuun raaka ja siloittelematon soundi/miksaus tietynlaisessa musassa miellyttää korvaa enemmän kuin tasattu ja "puhtaampi" masteri. En kyl tiiä miten sitten jotain lempparilevyn masteroimatonta versiota korva jaksais pidemmän päälle, enpä oo päässyt kokeilemaan. Siks just oikeestaan sanoinkin että se olisi mielenkiintoisempaa kuin remasterit. |
Henri Henri Olavi 11.01.2024 22:33:37 | |
---|
Piepe: Siks just oikeestaan sanoinkin että se olisi mielenkiintoisempaa kuin remasterit. Olisi kyllä, koska remastereissa ei ole mitään mielenkiintoista. Monet biisit tai levyt jotka olen miksannut ja jotka ovat menneet masteroinnin kautta levitykseen, ovat lähes poikkeuksetta mun mielestä tylsemmän kuuloisia. Mut samalla monet niistä ovat myös "paremman" kuuloisia sellaisessa radioystävällisemmässä populaarissa mielessä. Siksi mun mielestä on parempi, että radio-ohjelmassa soi se masteroitu versio, eikä se mun pelkkä miksaus. Kun jengi kuuntelee autossa radiota, niin sellainen jää edellisen ja seuraavan biisin varjoon, koska ei tule niin lujaa ja dynamiikka hukkuu liikenteen meluun, joka tarkoittaa peruskuuntelijalle sitä, että se biisi on paska. Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki! |
shuffle 12.01.2024 12:17:58 | |
---|
Näkisin pienen markkinaraon luomumusiikille. Organically recorded and mixed. Eli siis nauhoitettu kelanauhalle ja miksattu analogisesti ilman tietokoneita. Ei lisäaineita eikä lannoitteita. Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds |
Henri Henri Olavi 12.01.2024 12:24:36 | |
---|
shuffle: Näkisin pienen markkinaraon luomumusiikille. Organically recorded and mixed. Eli siis nauhoitettu kelanauhalle ja miksattu analogisesti ilman tietokoneita. Ei lisäaineita eikä lannoitteita. Onhan noita AAA-julkaisuja. Aika pientähän se on, mutta kuitenkin. Suomessa ainakin Odd Funk Records taitaa julkaista kaiken AAA-meiningillä. Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki! |
Piepe 12.01.2024 12:34:51 (muokattu 12.01.2024 12:37:43) | |
---|
shuffle: Näkisin pienen markkinaraon luomumusiikille. Organically recorded and mixed. Eli siis nauhoitettu kelanauhalle ja miksattu analogisesti ilman tietokoneita. Ei lisäaineita eikä lannoitteita. Tosta tuli mieleen, että onkohan autotunen "överikäyttö" pop-musiikissa tällä hetkellä huipussaan? Vaivaiset 25 vuotta Cherin Do You Believin jälkeen, heh. Ja tuleeko se täten lopulta tiensä päähän, koska luulisihan senkin olevan vain ohimenevä ilmiö, johon suuri yleisö kyllästyy. Koska miksipä ei. Sitä odotellessa. En voi lakata hämmästelemästä miksi se on niin suosittua. Se on vaan jotenkin niin pahan kuuloista. Nyt ymmärtää hyvin miltä black metal on kuulostanut lasten vanhempien korviin 90-luvulla. Henri Henri Olavi: Onhan noita AAA-julkaisuja. Aika pientähän se on, mutta kuitenkin. Suomessa ainakin Odd Funk Records taitaa julkaista kaiken AAA-meiningillä. Cool, kiitos vinkistä! |
Henri Henri Olavi 12.01.2024 12:36:25 | |
---|
Piepe: Tosta tuli mieleen, että onkohan autotunen "överikäyttö" pop-musiikissa tällä hetkellä huipussaan? Vaivaiset 25 vuotta Cherin Do You Believin jälkeen, heh. Ja tuleeko se täten lopulta tiensä päähän, koska luulisihan senkin olevan vain ohimenevä ilmiö, johon suuri yleisö kyllästyy. Koska miksipä ei. Sitä odotellessa. En voi lakata hämmästelemästä miksi se on niin suosittua. Se on vaan jotenkin niin pahan kuuloista. Nyt ymmärtää hyvin miltä black metal on kuulostanut lasten vanhempien korviin 90-luvulla. Mielestäni sellainen black metal, jossa on tuota autotunen "väärinkäyttöä", olisi hieno ilmiö. Taida alkaa väsäämään. Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki! |
trih 12.01.2024 13:11:11 | |
---|
|
Henri Henri Olavi 12.01.2024 13:13:06 | |
---|
Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki! |
shuffle 12.01.2024 13:22:45 | |
---|
Piepe: Tosta tuli mieleen, että onkohan autotunen "överikäyttö" pop-musiikissa tällä hetkellä huipussaan? Vaivaiset 25 vuotta Cherin Do You Believin jälkeen, heh. Ja tuleeko se täten lopulta tiensä päähän, koska luulisihan senkin olevan vain ohimenevä ilmiö, johon suuri yleisö kyllästyy. Koska miksipä ei. Sitä odotellessa. En voi lakata hämmästelemästä miksi se on niin suosittua. Se on vaan jotenkin niin pahan kuuloista. Nyt ymmärtää hyvin miltä black metal on kuulostanut lasten vanhempien korviin 90-luvulla. Miten lienee. Vahva tunetus imitoi sellaista robotinääntä. Siinä kai se hienous on olevinaan. Kraftwerk-soundi. Joo, täytyis saada yleisö vaatimaan luomumusiikkia. Artistille voitaisiin myöntää sitten sellainen sertifikaatti, sellainen vihreä täppä Spotifyssä kun tarkastaja olisi valvonut tuotantoprosessia ja tarkastanut studion. Lisäaineita käyttävä musa saisi sitten vähän samanlaisen maineen kuin X-Tran ja Rainbown tuotteet, vai mikä Coop se nyt on. Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds |
Henri Henri Olavi 12.01.2024 13:24:32 | |
---|
shuffle: Miten lienee. Vahva tunetus imitoi sellaista robotinääntä. Siinä kai se hienous on olevinaan. Kraftwerk-soundi. No ei kuitenkaan mikään Kraftwerk-soundi. Kraftwerkillä on aika erilaisen kuuloinen vokooderimeininki. Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki! |
trih 12.01.2024 13:41:41 | |
---|
Henri Henri Olavi: Jep, genre on Trve Shithole Black Metal, TSBM. Mä laittaisin vaan shithole-metalliksi. Uusi genre? |
Henri Henri Olavi 12.01.2024 13:45:12 | |
---|
trih: Mä laittaisin vaan shithole-metalliksi. Uusi genre? Tee sä sitä, mä duunaan TSBM:ää. Tosi ug TSBM:ää. Laughter is the most powerful banishing ritual. Lakkaus on raki! |
Piepe 12.01.2024 18:27:06 | |
---|
Huhuh. TSBM. Shut up and take my money! |