Epämuusikko 05.08.2023 09:03:01 | |
---|
Oululaisia hemmoteltiin eilen helvetin hyvillä rumpaleilla. Peräkkäin samalla lavalla soittivat Nicolas Viccaro ja Robert Ikiz. Järisyttävän kovia molemmat, mutta hyvin erilaisia. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Epämuusikko 27.09.2023 07:29:09 | |
---|
Oon yrittäny tankata itelle uutta sanavarastoa soittoon ja ei vaan mene päähän vaikka kuinka toistaa. Mutta kun alkaa improvisoida ideoiden ympärille niin sieltä syntyy vaikka mitä. No, mennään sitten tällä metodilla. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Epämuusikko 30.10.2023 20:48:49 | |
---|
R.I.P. Aaron Spears. Kummaa hommaa. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Duro 31.10.2023 08:06:35 | |
---|
Epämuusikko: R.I.P. Aaron Spears. Kummaa hommaa. Tämä. Myös pari päivää aiemmin rip Steve Riley. Prönts. |
Epämuusikko 10.11.2023 16:44:55 (muokattu 10.11.2023 16:49:19) | |
---|
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Kefiiri 16.11.2023 23:51:32 | |
---|
Epämuusikko: aiemmin mainittu Nicolas Viccaro Richard Bonan kanssa, jonka kanssa Oulussakin pyörähti. Hienosti veivaa "vanhan maailman Amerikka-chopseilla". https://www.youtube.com/watch?v=ogQo1RKrJvk Hienoa musiikkia oli, vaikka alussa näkyvä viisikielinen basso, ja vielä ruma, meinasi pelottaa minut karkuun ilman kuuntelua. Tässä joku aamu kuuntelin koko pläjäyksen ja musikaalista oli, rumpaliin keskittyminen unohtui vallan. En ole musiikin asiantuntija. |
Epämuusikko 17.11.2023 15:30:59 | |
---|
Viisikielisiä on turha pelätä. Seitsenkielisiä on jo syytä hieman pelätä. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Epämuusikko 28.11.2023 13:02:42 | |
---|
Oon soittanu timbaleseja viimeisen neljän päivän aikana enemmän kuin edeltäneinä n. kahtenatoista vuonna yhteensä. Tulipas tehtyä. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
velipesonen 01.12.2023 23:08:26 (muokattu 02.12.2023 17:30:18) | |
---|
Minun argumenttini ovat laaja-alaisempia, tarkempia ja huolellisemmin perusteltuja kuin teidän muiden. |
Hei vaan kaikille! Aiheesta on voitu jo keskustella, mutta en jaksa käydä kaikkia 200 sivua läpi... :) Mistään mitään tietämättä, olisin fiksuimmilta kysynyt, miksi tuplapedaali tupla bassareiden kanssa?? Jossain saman aiemminkin bongasin, nyt viimeksi Jay Weinberg/Alex VanHalen videosta. Eli kysymys kuuluu; Miksi tuplaspeddu Kun käytössä on jo tuplabassarit????? |
jtpennane 24.12.2023 08:19:11 | |
---|
evg: miksi tuplapedaali tupla bassareiden kanssa?? Jossain saman aiemminkin bongasin, nyt viimeksi Jay Weinberg/Alex VanHalen videosta. Eli kysymys kuuluu; Miksi tuplaspeddu Kun käytössä on jo tuplabassarit????? Yksi bassorumpu on nopeampi/helpompi mikittää. Lisäksi pitkällä rundilla on vararumpu lähellä, jos kalvo kosahtaa tai kitaristi keksii laittaa rummun sisään vaikka pommin. Miksi lavalla sitten usein on kaksi rumpua, vaikka yksikin riittäisi? Länsinaapurimme suuri kitarasankari Yngwie on jakanut viisauttaan: "More is more." |
Epämuusikko 25.12.2023 17:01:48 (muokattu 25.12.2023 17:12:59) | |
---|
Epämuusikko 11.03.2024 12:39:52 | |
---|
Epämuusikko 26.03.2024 11:50:03 | |
---|
Epämuusikko 29.03.2024 02:12:30 | |
---|
Progressor 15.06.2024 20:43:19 | |
---|
Ostin jokin aika sitten uuden harjoittelupadin ja sille laadukkaan telineen, koska aiempi symbaalitelineeseen ruuvattu ratkaisu oli hankalasti säädettävä ja rämisi ärsyttävästi. Olen ollut hieman yllättynyt siitä, miten paljon tuo uusi padi ja hyvä teline on innostanut harjoittelemaan kapulatekniikkaa. Padia tulee naputeltua melkein päivittäin, joskus jopa tunteja, ja tällainen harjoittelumäärä on itselleni suorastaan ennenkuulumatonta. En sano, että minusta mitään huippurumpalia koskaan tulee - tämä on minulle harrastus ja sellaisena pysyy - mutta on ollut mielenkiintoista huomata, miten uusi kalusto voi nostaa harjoittelumotivaation ihan uudelle tasolle. Se, joka ei tiedä mitään ja tietää, ettei tiedä mitään, on viisaampi kuin se, joka ei tiedä mitään eikä tiedä, ettei tiedä mitään. |
Haeroe 19.06.2024 17:13:05 | |
---|
Minulla on hyvin vapaamielinen kysymys. Mitä kokeneen muusikon mutta aloittelevan rumpalin kannattaisi alkaa reenata ensimmäisenä? - rudimentteja? - komppeja? - fillejä? - koordinaatioo? - muuta, mitä? Osaan käyttäää googlee, mutta ehkä täältä tulee vielä parempia vinkkejä. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
hollmi-5 19.06.2024 20:31:11 | |
---|
Haeroe: Minulla on hyvin vapaamielinen kysymys. Mitä kokeneen muusikon mutta aloittelevan rumpalin kannattaisi alkaa reenata ensimmäisenä? - rudimentteja? - komppeja? - fillejä? - koordinaatioo? - muuta, mitä? Osaan käyttäää googlee, mutta ehkä täältä tulee vielä parempia vinkkejä. Perustekniikkaa. Hyvän lyönnin saaminen on todella vaikeaa. Soita musaa. Kuuntele paljon. Perustekniikkaa on hyvä soittaa biisien mukana. Vuorokäsin, tuplalyönnein ja eri rudimenttien kanssa. Ja muista pyytää apua. Rumpalit jakavat osaamistaan mielellään. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Epämuusikko 19.06.2024 21:33:48 (muokattu 19.06.2024 21:34:39) | |
---|
Peruskomppeja ja perusmekaniikkaa (sinkkujen sujuvuus, eri rummuille yleensäkin "pääseminen"). En laittais hulluna painoa rudimenteille tuossa vaiheessa. Korvalla fillejä ja tarkkuutta, jota tosin voi olla jo musiikin kanssa toimimisen kautta jo pelissä mukana. Kuuntelisin basarin ja virvelin tarkkuutta ja hakisin lead-käteen tappavaa tasaisuutta. tätä toki voidaan myös kutsua koordinaatioksi, mitä se onkin, jos basarirytmit meinaavat lead-käden jämäkkyyttä sabotoida. Myöhemmin voi murehtia tuplaiskumekaniikkaa ja vasenta jalkaa. Varsinkin tuplaiskuissa ei kannata lähteä runnomaan kuulokuvan perässä vaan ottaa homma hitaasti haltuun. nimim. rystyset valkoisina never again. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Kefiiri 20.06.2024 14:19:56 (muokattu 20.06.2024 14:20:57) | |
---|
Vanha Markkuliinin vinkki oli aikoinaan hyödyllinen: jos ja kun pitää saada bassorummun isku samanaikaiseksi jonkin käsillä tehtävän lyönnin kanssa, kannattaa ihan katsoa sitä bassorummun nuijaa että koska se osuu kalvoon. Alkuun en osannut hahmottaa sitäkään kuulokuvan perusteella :D Yhtäaikaisiksi tarkoitetut lyönnit eivät ole sitä mitenkään automaattisesti, eivät olleet minulla ainakaan. En ole musiikin asiantuntija. |