![]() 15.12.2023 01:28:58 (muokattu 15.12.2023 03:45:56) | |
---|---|
mpekkanen: Tori.fi:ssä joku myy Charvel Model 6 hintaan 2001€. Onkohan sama kuin tämä samalla pyynnillä tänään Muusikoiden Torille ilmestynyt? https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1880281 Samalla kaverilla ADA MP-1 etunen €1000 pyynnillä. Tuokin on mun mielestä ainakin n. €300-400 pitkällä. Noi on aina riskiostoksia eli kalliita korjata suhteessa hintaan, jos ja kun alkavat nikottelemaan. Itse hankin vastaavan 2013 hintaan €400, joka oli tuolloin normipyynti. ADA hajosi muutaman vuoden jälkeen, eikä paikallinen merkkihuolto osannut sitä kuntoon saattaa. Kierrätykseen meni. "When in doubt... C4!" | |
![]() 15.12.2023 05:48:46 (muokattu 15.12.2023 05:50:01) | |
MusikMan: Onkohan sama kuin tämä samalla pyynnillä tänään Muusikoiden Torille ilmestynyt? https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1880281 Samalla kaverilla ADA MP-1 etunen €1000 pyynnillä. Tuokin on mun mielestä ainakin n. €300-400 pitkällä. Noi on aina riskiostoksia eli kalliita korjata suhteessa hintaan, jos ja kun alkavat nikottelemaan. Itse hankin vastaavan 2013 hintaan €400, joka oli tuolloin normipyynti. ADA hajosi muutaman vuoden jälkeen, eikä paikallinen merkkihuolto osannut sitä kuntoon saattaa. Kierrätykseen meni. Lisäksi tuollainen hieman vittuileva, ironinen kieliasu ilmoituksessa ei ainakaan minussa herätä ostohaluja. Kukin tyylillään toki. Onnea vaan munaleikkuri-Charvelin myyntiin. No love for killer babies | |
![]() 15.12.2023 07:08:00 | |
MusikMan: Onkohan sama kuin tämä samalla pyynnillä tänään Muusikoiden Torille ilmestynyt? https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1880281 Samalla kaverilla ADA MP-1 etunen €1000 pyynnillä. Tuokin on mun mielestä ainakin n. €300-400 pitkällä. Noi on aina riskiostoksia eli kalliita korjata suhteessa hintaan, jos ja kun alkavat nikottelemaan. Itse hankin vastaavan 2013 hintaan €400, joka oli tuolloin normipyynti. ADA hajosi muutaman vuoden jälkeen, eikä paikallinen merkkihuolto osannut sitä kuntoon saattaa. Kierrätykseen meni. Samainen kaveri. Mulla on joskus ollut ADA:n etuaste ja ei sekään ole minusta tonnin arvoinen. Tuosta kitarasta vielä sellainen juttu, että kun kitara on yli 35 vuotta vanha, niin tuossa Kahlerissa on todella paljon outoja tuumasilla kierteillä olevia erilaisia ruuveja. Jos osa niistä on jo aikansa elänyt, niin varaosia ei välttämättä saa ihan joka paikasta. Ja uusi Kahler on tajuttoman kallis, varmaan 500 euron paikkeilla. | |
![]() 15.12.2023 10:14:39 (muokattu 15.12.2023 10:16:08) | |
Tuosta kitarasta vielä sellainen juttu, että kun kitara on yli 35 vuotta vanha, niin tuossa Kahlerissa on todella paljon outoja tuumasilla kierteillä olevia erilaisia ruuveja. Jos osa niistä on jo aikansa elänyt, niin varaosia ei välttämättä saa ihan joka paikasta. Ja uusi Kahler on tajuttoman kallis, varmaan 500 euron paikkeilla. Itsellä oli juurikin identtinen Model 6 samalta vuodelta, myin omani vuosia sitten muistaakseni ~600 eurolla. Ja Kahleriakin huolsin siihen silloin, tilasin jostain Kahlerparts tms. firmasta jenkeistä juurikin noita tuumakokoisia ruuveja joita on vieläkin tallessa miljoonalaatikossa... Kahlerista tallana ei ole kuin huonoa sanottavaa itsellä :-( EDIT; olikin WhammyParts; https://www.whammyparts.com/make-mo … parts/23xx-professional/results,1-0 | |
![]() 15.12.2023 10:25:28 | |
MusikMan: Onkohan sama kuin tämä samalla pyynnillä tänään Muusikoiden Torille ilmestynyt? https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1880281 Voin myydä samaan hintaan San Dimasissa väsätyn Soloistin Kahlerilla. On tuossa vähän turhan suuret odotukset... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. | |
![]() 15.12.2023 10:36:38 | |
p130: Voin myydä samaan hintaan San Dimasissa väsätyn Soloistin Kahlerilla. On tuossa vähän turhan suuret odotukset... Laita kuva tuosta, olis mukava nähdä :) | |
![]() 16.12.2023 13:27:09 | |
mpekkanen: Laita kuva tuosta, olis mukava nähdä :) https://centriafi-my.sharepoint.com … b5oBWiPVVmUv2a3w7_SXCRJ0dQ?e=wsyUxk Tuosta näkee yleismeiningin, vaikkei häävi kuva olekaan. Ok, on "vain" Student, mutta vuodelta - 84. Otelauta on ilmeisesti brassirupua ja mikkeinä alkuperäiset Duncan '59 ja SSL-1 - pari. Ei ole noilla spekseillä hevikeppi, mutta armottoman kova laite vaikka etelänrokin vääntämiseen. Pelkästään otelaudalla ja mikeillä olisi irrrotettuna kovasti arvoa, vintageduncaneista pyydetään päättömyyksiä... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. | |
![]() 16.12.2023 15:04:19 | |
p130: https://centriafi-my.sharepoint.com … b5oBWiPVVmUv2a3w7_SXCRJ0dQ?e=wsyUxk Tuosta näkee yleismeiningin, vaikkei häävi kuva olekaan. Ok, on "vain" Student, mutta vuodelta - 84. Otelauta on ilmeisesti brassirupua ja mikkeinä alkuperäiset Duncan '59 ja SSL-1 - pari. Ei ole noilla spekseillä hevikeppi, mutta armottoman kova laite vaikka etelänrokin vääntämiseen. Pelkästään otelaudalla ja mikeillä olisi irrrotettuna kovasti arvoa, vintageduncaneista pyydetään päättömyyksiä... Hieno kitara ja ei noin vanhoja Jacksoneita tule kovin usein vastaan. Minulla oli joskus 86 custom shop Firebird, jonka tyhmänä hävitin. Sillä olisi nyt ihan toisenlainen arvo, mutta se tuli laitettu kiertoon kun se painoi tosi paljon ja siinä oli JT6 talla, josta en niin tykännyt. | |
![]() 16.12.2023 19:03:44 | |
p130: https://centriafi-my.sharepoint.com … b5oBWiPVVmUv2a3w7_SXCRJ0dQ?e=wsyUxk Tuosta näkee yleismeiningin, vaikkei häävi kuva olekaan. Ok, on "vain" Student, mutta vuodelta - 84. Otelauta on ilmeisesti brassirupua ja mikkeinä alkuperäiset Duncan '59 ja SSL-1 - pari. Ei ole noilla spekseillä hevikeppi, mutta armottoman kova laite vaikka etelänrokin vääntämiseen. Pelkästään otelaudalla ja mikeillä olisi irrrotettuna kovasti arvoa, vintageduncaneista pyydetään päättömyyksiä... No on kyllä hieno peli! "Kotoo töihi!" | |
![]() 18.12.2023 11:57:26 | |
1200€ DSL Marsu? aika optimistinen pyynti mun mielestä. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1879306 https://www.youtube.com/watch?v=-w-B6H0abxY | |
![]() 18.12.2023 12:05:52 | |
Facebookin marketplacella Epiphonen Zakk Wylde + Marshallin joku pieni jämätrankkukombo jouluhintaan 2500€ | |
![]() 18.12.2023 12:14:10 | |
Tympee Huttunen: Facebookin marketplacella Epiphonen Zakk Wylde + Marshallin joku pieni jämätrankkukombo jouluhintaan 2500€ Sama ilmoitus tori.fi:ssä. Marshallista väittää, että on made in USA... | |
![]() 21.12.2023 10:15:38 | |
Ei tavallaan turvonnut, mutta 30€ sekajätteestä on vähän liikaa: https://www.facebook.com/marketplac … 22ftmd_400706%22%3A%22111112l%22%7D Yamaha C40 mistä lapa poikki: Nyt myynnissä Yamaha C40 kitara (rikki). Tästä kädentaitajalle korjausta vaativa uudenveroinen kitara. | |
![]() 21.12.2023 10:27:43 | |
ja tätä kirjoitettaessa HW1 stratosta pyydellään melkein tonnia,jossain vaiheessa jotain on tapahtunut noille HW1 sarjalaisille,minä sain omistani aikanaan vaivoin 500e ei se ikä vaan asenne | |
![]() 21.12.2023 12:19:24 | |
opel99: ja tätä kirjoitettaessa HW1 stratosta pyydellään melkein tonnia,jossain vaiheessa jotain on tapahtunut noille HW1 sarjalaisille,minä sain omistani aikanaan vaivoin 500e Toisaalta taas, muutama vuosi sitten halvin jenkkiläinen Fender Stratocaster AM Performer maksoi Tompalla about tonnin, nyt 1425e. Eli silloin tonnin maksaneesta kitarasta voi nyt hyvin pyytää tonnia käytetystä eikä kukaan korvaansa lotkauta. Mutta entäs jos AM Perfomerin valmistus olisikin lopetettu silloin kun ne maksoi tonnin? Nyt kun pyytäisi sen tonnin niin huutia saisi. Nykyaika on siinä mielessä vähän epäreilu malleille jotka on lopetettu. HW1 on mielestäni nyt arvokkaampi mitä se oli vaikka 10v sitten. | |
![]() 21.12.2023 12:37:47 | |
Ostin yhdeksän vuotta sitten uutena 777 eurolla Tompan juhlamallikitaran Fender AM Special Telecaster VIB FSR (siis USA Special Run), mikä oli silloin Fenderin halvinta USA-osastoa. Aivan erinomainen kitara: hyvä soittaa, miellyttää ääneltään, nätti ja asiallisesti viimeistelty ja pysyy vireessäkin tajuttoman hyvin. Mielestäni on tällä hetkellä paljon ostohintaa arvokkaampi. Varmaan noita tai sisarmalli Stratoa tai bassoa on muutama muukin Suomessa, mutta yhtään en ole nähnyt myynnissä. | |
![]() 21.12.2023 12:49:35 | |
samiko: Toisaalta taas, muutama vuosi sitten halvin jenkkiläinen Fender Stratocaster AM Performer maksoi Tompalla about tonnin, nyt 1425e. Eli silloin tonnin maksaneesta kitarasta voi nyt hyvin pyytää tonnia käytetystä eikä kukaan korvaansa lotkauta. Mutta entäs jos AM Perfomerin valmistus olisikin lopetettu silloin kun ne maksoi tonnin? Nyt kun pyytäisi sen tonnin niin huutia saisi. Nykyaika on siinä mielessä vähän epäreilu malleille jotka on lopetettu. HW1 on mielestäni nyt arvokkaampi mitä se oli vaikka 10v sitten. näin se taitaa olla,joidenkin kitaroiden pyynnit on pompannu aikalaillakin viimeaikoina ja minä tykkäsin niistä HW1:stä aikanaan ne oli hyviä fenkkuja ja huolisin sellaisen vieläkin mutta toi hinnan kaksinkertaistuminen vähän sylettää ja japantokaina saa loistostraton 500-600e hinnalla(niitäkin on kolme ollut) ei se ikä vaan asenne | |
![]() 21.12.2023 12:57:33 | |
Joskus aikaisemminkin olen maininnut, että ei se mennyt aika enää palaa. Kitara joka on joskus maksanut 500 ja maksaa nykyään tonnin, niin samainen kitara maksaa tulevaisuudessa vielä enemmän. Se on ihan normaalia hintakehitystä. Tähän voi poikkeuksen tuoda joku yksityinen myyjä, joka myy päivänhintaa halvemmalla. Muutoin hinnat nousevat aina. | |
![]() 21.12.2023 15:31:28 | |
mpekkanen: Joskus aikaisemminkin olen maininnut, että ei se mennyt aika enää palaa. Kitara joka on joskus maksanut 500 ja maksaa nykyään tonnin, niin samainen kitara maksaa tulevaisuudessa vielä enemmän. Se on ihan normaalia hintakehitystä. Tähän voi poikkeuksen tuoda joku yksityinen myyjä, joka myy päivänhintaa halvemmalla. Muutoin hinnat nousevat aina. Viime vuodet ihan normaalia hintakehitystä? Ei nyt sentään. Hinnat kyllä tuppaavat aina nousemaan mutta mihin tahtiin ja ostovoimaan verrattuna. Pinewood tuossa laittoikin että osti 9v sitten am Special Telen hintaan 777e. Performer korvasti Specialin ja nyt halvin am Perf. Tele 1459e. Siis karkeasti 10 vuodessa hintaan tullut 100% lisää. Toki asia ei ihan yksoikonen rahan arvon ja ostovoiman takia mutta karkeasti. Onko tuo kitara 10 vuoden päästä 3000e? Tai edes samalla hinnan nousulla laskettuna n. 2200e? En usko. | |
![]() 21.12.2023 15:37:55 (muokattu 21.12.2023 15:38:26) | |
samiko: Viime vuodet ihan normaalia hintakehitystä? Ei nyt sentään. Hinnat kyllä tuppaavat aina nousemaan mutta mihin tahtiin ja ostovoimaan verrattuna. Pinewood tuossa laittoikin että osti 9v sitten am Special Telen hintaan 777e. Performer korvasti Specialin ja nyt halvin am Perf. Tele 1459e. Siis karkeasti 10 vuodessa hintaan tullut 100% lisää. Toki asia ei ihan yksoikonen rahan arvon ja ostovoiman takia mutta karkeasti. Onko tuo kitara 10 vuoden päästä 3000e? Tai edes samalla hinnan nousulla laskettuna n. 2200e? En usko. (Piti muokata mutta vastasin itselleni) tai mistä sitä tietää mitä myllerryksiä seuraava 10v tuo. Voihan sitä olla ettei oo koko Fenderiä. | |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)