Sertzo-setä 13.12.2023 14:42:02 | |
---|
Mitäs mieltä täällä ollaan ensivuoden ehdokaista? |
Henri Henri Olavi 13.12.2023 14:47:05 | |
---|
Ihan hyviä. Arvoin hetken kumpaa äänestän, Rissasta vai Hautakangasta. Päädyin Rissaseen. Laughter is the most powerful banishing ritual. |
aivokuolio 13.12.2023 15:24:36 | |
---|
https://emmagaala.fi/ehdokkaat/ Sitten vain odottelemaan ensimmäistä "enhän minä ole näistä kuullut puolistakaan, aivan tuntemattomia!"-kommentia. Täysin tyhjänpäiväiset hipathan nämä on, mutta ihan kiva että siellä nostetaan jotain Kissaa edes vähän esille. Käärijä tulee voittamaan kaiken missä on ehdolla ja ehkä vähän ylimääräistäkin. Tulokkaaksi häntä on kyllä vähän vaikea mieltää kun debyyttilevykin tuli melkein neljä vuotta sitten, mutta mitä pienistä. Hieno artisti. |
mpekkanen 13.12.2023 16:22:44 | |
---|
Minä ihmettelin kun Behm sai 7 pystiä. Jos verrataan vaikka Tuomari Nurmion eka levyyn, niin siinä on oikeasti suomalaisen musiikin yksi helmistä, mutta se ei voittanut siinä määrin palkintoja kuin esim Behm. En usko, että joskus 40 vuoden päästä Behmin levyt ovat yhtä ikonisia kuin vaikka Nurmion levyt on nyt. Minusta Behmin biisit eivät ole edes mitenkään kummallisia ja hän on taas ehdolla useassa kategoriassa. Ehkä se menee sitten niin, että kun ei ole oikeasti hyviä ehdokkaita, niin palkinnot jaetaan sitten vähemmän hyville. |
Vessajono 13.12.2023 16:29:02 | |
---|
mpekkanen: Minä ihmettelin kun Behm sai 7 pystiä. Jos verrataan vaikka Tuomari Nurmion eka levyyn, niin siinä on oikeasti suomalaisen musiikin yksi helmistä, mutta se ei voittanut siinä määrin palkintoja kuin esim Behm. En usko, että joskus 40 vuoden päästä Behmin levyt ovat yhtä ikonisia kuin vaikka Nurmion levyt on nyt. Minusta Behmin biisit eivät ole edes mitenkään kummallisia ja hän on taas ehdolla useassa kategoriassa. Ehkä se menee sitten niin, että kun ei ole oikeasti hyviä ehdokkaita, niin palkinnot jaetaan sitten vähemmän hyville. Ja jos muusikoiden.net olisi ollut olemassa vuonna 1979, täällä ei kukaan uskoisi että joskus 40 vuoden päästä Tuomari Nurmion levyt ovat yhtä ikonisia kuin vaikka Georg Malmsténin levyt ovat nyt ja valiteltaisiin miten palkinnot jaetaan vähemmän hyville kun ei ole oikeasti hyviä ehdokkaita. Once is a mistake, twice is a jazz |
Henri Henri Olavi 13.12.2023 16:45:10 (muokattu 13.12.2023 16:45:29) | |
---|
Kyllä mä väitän, että Dumari on 40 vuoden päästäkin paljon olleellisempi kuin Behm, vaikka Vessajonon sinänsä hyvän pointin ymmärränkin. Laughter is the most powerful banishing ritual. |
mpekkanen 13.12.2023 17:09:07 | |
---|
Nurmion eka levy on valittu varmaan useampaan kertaan kotimaisista parhaaksi rocklevyksi. Emmankin Nurmio on saanut elämäntyöstään. Jos sitä taustaa vasten arvio näitä uudempia esiintyjiä, jotka kahmivat palkintoja, niin se tuntuu jotenkin ylimitoitetulta. Behm sai kuitenkin 7 pystiä ja taitaa nyt olla viidessä kategoriassa ehdolla. Näiden kaikkien palkintojen perusteella Behmin pitäisi olla Mozartiin verrattavissa oleva musikaalinen nero. Ihan niin kovana musiikin tekijänä en häntä kuitenkaan pidä. |
carnation 13.12.2023 17:57:45 | |
---|
mpekkanen: Nurmion eka levy on valittu varmaan useampaan kertaan kotimaisista parhaaksi rocklevyksi. Emmankin Nurmio on saanut elämäntyöstään. Jos sitä taustaa vasten arvio näitä uudempia esiintyjiä, jotka kahmivat palkintoja, niin se tuntuu jotenkin ylimitoitetulta. Behm sai kuitenkin 7 pystiä ja taitaa nyt olla viidessä kategoriassa ehdolla. Näiden kaikkien palkintojen perusteella Behmin pitäisi olla Mozartiin verrattavissa oleva musikaalinen nero. Ihan niin kovana musiikin tekijänä en häntä kuitenkaan pidä. Kuinka monta Emmaa se Mozart on voittanut? "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
aivokuolio 13.12.2023 17:59:54 | |
---|
Hande on rautaa, mutta mitä tekemistä hänen debyytillään on vuonna 2024 jaettavien Emma-patsaiden kanssa, muuta kuin että ennen kaikki oli paremmin? |
mpekkanen 13.12.2023 18:36:38 | |
---|
aivokuolio: Hande on rautaa, mutta mitä tekemistä hänen debyytillään on vuonna 2024 jaettavien Emma-patsaiden kanssa, muuta kuin että ennen kaikki oli paremmin? Lähinnä tulee mieleen se, että millaisilla perusteilla näitä palkintoja nykyään annetaan. Kohdusta Hautaan on valittu useasti parhaaksi kotimaiseksi rock levyksi. Behmillä on taas ennätys Emma pystien saamisessa yhdestä levystä. Kai nämä asiat ovat jotenkin vertailukelpoisia keskenään. Nurmio on saanut elämäntyöstään erikois Emman, mutta hänellä ei ole pystejä kuitenkaan seitsemää. Jotenkin itse ajattelen, että palkintojen määrä myös jotenkin näkyisi musiikin laadussa ja olisi siten verrattavissa muihin artisteihin. Kun nykyään ei voi musiikin laatua kerran päätellä palkintojen määrästä, niin väkisin tulee mieleen, että mitä varten niitä pystejä sitten jaetaan. Vai onko se levynmyynti kuitenkin jonkinlainen kriteeri, vai mitkä seikat siihen palkintoon vaikuttaa. Tosin Behm on levymyynnissä aika kaukana niistä määristä, mitä Nurmion levyt on myyneet, mutta se on jo toinen asia. Minulle on kuitenkin ihan se ja sama, voittaako Behm tänä vuonna palkintoja. |
Henri Henri Olavi 13.12.2023 18:46:00 | |
---|
Emma on nykyään vähän eri asia kuin joskus 30-40 vuotta sitten. Laughter is the most powerful banishing ritual. |
Marlowe 13.12.2023 18:46:53 (muokattu 13.12.2023 18:51:53) | |
---|
Vessajono: Ja jos muusikoiden.net olisi ollut olemassa vuonna 1979, täällä ei kukaan uskoisi että joskus 40 vuoden päästä Tuomari Nurmion levyt ovat yhtä ikonisia kuin vaikka Georg Malmsténin levyt ovat nyt ja valiteltaisiin miten palkinnot jaetaan vähemmän hyville kun ei ole oikeasti hyviä ehdokkaita. Juuri näin se menee, pamautin plussalla. Lisäksi Tuomari Nurmion esikoislevy julkaistiin Emma-palkintojen kannalta nelisen vuotta liian aikaisin. mpekkanen: Jotenkin itse ajattelen, että palkintojen määrä myös jotenkin näkyisi musiikin laadussa ja olisi siten verrattavissa muihin artisteihin. Sepä se on, ettei musiikin laadulle ole olemassa mitään selkeää asteikkoa. Emma-gaala nyt taitaa muutenkin olla aika kaupallinen palkinto. "Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby) |
Milkop 13.12.2023 18:51:13 | |
---|
Nyt ollaan taas Mnetin ytimessä. Pari viestiä Emma-gaalasta 2024 ja jo ollaan niin sivuraiteilla kuin olla voi :D "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
Henri Henri Olavi 13.12.2023 18:55:22 (muokattu 13.12.2023 18:55:34) | |
---|
Milkop: Nyt ollaan taas Mnetin ytimessä. Pari viestiä Emma-gaalasta 2024 ja jo ollaan niin sivuraiteilla kuin olla voi :D KUka jaksaa pysyä raiteilla? Parhaat asiat elämässä löytyy aina niiltä sivuraiteilta ja Mustanaamioreiteiltä. Laughter is the most powerful banishing ritual. |
Milkop 13.12.2023 18:59:25 | |
---|
Henri Henri Olavi: KUka jaksaa pysyä raiteilla? Parhaat asiat elämässä löytyy aina niiltä sivuraiteilta ja Mustanaamioreiteiltä. No tämä on kyllä totta. Montako ehdokkuutta muuten Tuomari Nurmio sai tänä vuonna? "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |
Milkop: No tämä on kyllä totta. Montako ehdokkuutta muuten Tuomari Nurmio sai tänä vuonna? Yhden vähemmän kai kuin 69 Eyes. Laughter is the most powerful banishing ritual. |
sormunen 13.12.2023 19:50:08 | |
---|
mpekkanen: Nurmio on saanut elämäntyöstään erikois Emman, mutta hänellä ei ole pystejä kuitenkaan seitsemää. Hande on nuuka mies. Kyllä sille varmaan se yksi riittää. Tiedän nimittäin, että ainakin yksi bändi kieltäytyi aikoinaan koko Emmasta, kun kävi ilmi, että pystit joutuu itse maksaan. No kandee muistaa, että Emma -gaala on jäljellä olevan musiikkiteollisuuden markkinointiponnistus eikä mikään musiikillinen palkintojuhla. |
aivokuolio 13.12.2023 19:50:19 | |
---|
mpekkanen: Lähinnä tulee mieleen se, että millaisilla perusteilla näitä palkintoja nykyään annetaan. Kohdusta Hautaan on valittu useasti parhaaksi kotimaiseksi rock levyksi. Behmillä on taas ennätys Emma pystien saamisessa yhdestä levystä. Kai nämä asiat ovat jotenkin vertailukelpoisia keskenään. Nurmio on saanut elämäntyöstään erikois Emman, mutta hänellä ei ole pystejä kuitenkaan seitsemää. Jotenkin itse ajattelen, että palkintojen määrä myös jotenkin näkyisi musiikin laadussa ja olisi siten verrattavissa muihin artisteihin. Kun nykyään ei voi musiikin laatua kerran päätellä palkintojen määrästä, niin väkisin tulee mieleen, että mitä varten niitä pystejä sitten jaetaan. Vai onko se levynmyynti kuitenkin jonkinlainen kriteeri, vai mitkä seikat siihen palkintoon vaikuttaa. Tosin Behm on levymyynnissä aika kaukana niistä määristä, mitä Nurmion levyt on myyneet, mutta se on jo toinen asia. Minulle on kuitenkin ihan se ja sama, voittaako Behm tänä vuonna palkintoja. Ehkä Behm tekee vaan omassa genressään niin laadukasta ja puhuttelevaa musaa että se vetoaa ihmisiin ja sitämyöten näihin palkitsijoihin, eikai se sen kummempaa ole. Ei hän minullakaan missään rotaatiossa soi, mutta kuulemani biisit ovat erottuneet selvästi edukseen esimerkiksi tasapäisen radiotarjonnan seasta. Kyllä se vaan niin on että hyvä musa on hyvää musaa, yksi ja sama sille mistä genrestä on kyse. Ja kyllä, tekee itse täysin omat biisinsä ja tuotti myös tämän uusimman levyn. Rivien välistä vähän haiskahtaa että tätäkin pitää erikseen ehkä teroittaa. Palkinnothan eivät mitään musiikin hyvyyttä sinänsä määritä ja niiden jakoperusteet ovat näissäkin hipoissa aina vähän sitä sun tätä, mutta tokkopa tuo nyt hirvittävä väärys on jos niitä Behmille pari taas annetaan. Nurmion debyytille niitä ehkä vähän haastava lähteä postuumisti jakamaan. |
jannu 14.12.2023 00:45:15 | |
---|
sormunen: No kandee muistaa, että Emma -gaala on jäljellä olevan musiikkiteollisuuden markkinointiponnistus eikä mikään musiikillinen palkintojuhla. Tätä ja kehyksissä! "You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel |
Sertzo-setä 14.12.2023 07:14:49 (muokattu 14.12.2023 08:24:31) | |
---|
aivokuolio: Ehkä Behm tekee vaan omassa genressään niin laadukasta ja puhuttelevaa musaa että se vetoaa ihmisiin ja sitämyöten näihin palkitsijoihin, eikai se sen kummempaa ole. Ei hän minullakaan missään rotaatiossa soi, mutta kuulemani biisit ovat erottuneet selvästi edukseen esimerkiksi tasapäisen radiotarjonnan seasta. Kyllä se vaan niin on että hyvä musa on hyvää musaa, yksi ja sama sille mistä genrestä on kyse. Ja kyllä, tekee itse täysin omat biisinsä ja tuotti myös tämän uusimman levyn. Rivien välistä vähän haiskahtaa että tätäkin pitää erikseen ehkä teroittaa. Palkinnothan eivät mitään musiikin hyvyyttä sinänsä määritä ja niiden jakoperusteet ovat näissäkin hipoissa aina vähän sitä sun tätä, mutta tokkopa tuo nyt hirvittävä väärys on jos niitä Behmille pari taas annetaan. Nurmion debyytille niitä ehkä vähän haastava lähteä postuumisti jakamaan. Tällaisena vanhana soittajajääränä minua häiritsee etenkin hänen ja monen muunkin muoren laulajan artikulointi ja fraseeraus, kuten turha vokaalien venyttely ja ei-yhdyssanojen yhteen nitominen. No, olen oman aikani soittaja näkemyksineni lauluistaan, joten en ala häntä ja muitakaan vastaavia naissolisteja muutoin enää kritisoimaan ja moittia. Näiden uusien laulajien tuleminen ja kierto nopeutenee edelleenkin ja suurin osa katoaa julkisuudesta vuosien varrrella unholaan. Pitkän uran laulajatähtiä ei paljoa kentälle juurikaan enää ilmaannu toimillaan elääkseen, vaikka tunkua on. Ala on kovin arvaamaton ja kovin suhdanneherkkä. |