Alfons Åberg 07.12.2023 17:31:56 | |
---|
Eikös Elina Salo laulanut myös Mennään Korkeasaareen -biisin? Kieltämättä Pikku Myyn fraseeraus on vähän töksähtelevää. "Oh yeah, ketchup please. Die Hard kakkone" |
mpekkanen 07.12.2023 17:39:06 | |
---|
Alfons Åberg: Eikös Elina Salo laulanut myös Mennään Korkeasaareen -biisin? Kieltämättä Pikku Myyn fraseeraus on vähän töksähtelevää. En varmaan edes tiedä sellaista biisiä tai ei ole ainakaan nimestä tuttu. Elinan ääni sopii kyllä pikku Myylle, mutta lauluissa se ei oikein toimi. |
Sera 07.12.2023 22:20:06 | |
---|
Kefiiri: Ai nekin ovat versioineet sen? Pitääkin joskus kuunnella. Edit: kuuntelin jo. Hmm... jännä miten tarkkaan Siouxsie kopioi Iggyn laulufraseerauksen. Vibraton ja kaikki. Odotin vähän radikaalimpaa! Minusta se on hyvä juuri siksi, että ei ole väkisin yritetty tehdä siitä jotain erikoista. Lähtökohtaisesti hyvää on vaikea parantaa, mutta huonomman tekee helposti. Nyt niin ei käynyt. Siksi kappaletta jaksaakin soitella säännöllisesti. Neliraajamotoriikka-vokaalivastaavuus-mekaniikan keksijä |
Kefiiri 07.12.2023 23:06:19 | |
---|
Sera: Minusta se on hyvä juuri siksi, että ei ole väkisin yritetty tehdä siitä jotain erikoista. Lähtökohtaisesti hyvää on vaikea parantaa, mutta huonomman tekee helposti. Nyt niin ei käynyt. Siksi kappaletta jaksaakin soitella säännöllisesti. No joo, positiivisesti ajatellen onkin radikaalia olla noin konservatiivinen :D En ole musiikin asiantuntija. |
Kissatäti 09.12.2023 00:47:29 | |
---|
Maalaispoika oon _ Mikko Alatalo Popeda - Matkalla alabamaan Jore Marjaranta Haaveet Kaatuu Bobby McFerrin - Don't Worry Be Happy Yritin valita suosittuja biisejä joista tykätään paljon. Minä en vain tykkää. "Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa" |
Prophet 09.12.2023 11:17:09 | |
---|
|
Epämuusikko 09.12.2023 12:47:27 (muokattu 09.12.2023 12:53:33) | |
---|
Tämä ei ole suoranaista sietämättömyyttä, mutta "Anna Erikssonin keskivaiheiden" kappaleissa on jotain mikä saa sisäisen wannabe-tuottajani hermostumaan. Kappaleissa Kuka auttaa vois, Lintu ja Shanghain valot on kaikissa jotenkin lyriikat sokea piste *, vaikka muilta osin kaupallista ruuvia on kiristetty hyvin tuloksin. Aivan kuin niitä ei olisi erikseen jonkun ulkopuolisen henkilön edestä tarkistettu ja sitä myötä sisällöltään ja purevuudeltaan tiukennettu. Sisältöjen iskevyys jää puolitiehen. Harmi, sillä sanassa iskelmä on itselleni iskevyys etusijalla. Nyt jää hieman puolitiehen, varsinkin kertsien sanoitusten loppupuolet. Käytin sanaa "keskivaihe", sillä kappaleissa Kun katsoit minuun ja Ilta yöhön kuljettaa en koe samoja ongelmia (vaikkakin "hetken niin" ei ole paras tapa lopettaa kertsiä). En ole koskaan opiskellut sanoittamista eikä minulla ole metodista tai pedagogista taustalakanaa aiheeseen. Kerron vain mitä olen mieltä. * Okei, Linnun C-osan jousisovituksen ajatus oli kaunis mutta toteutus sopimaton + Juliet ja Joonatan on onnistuneempi pläjäys näiltä osin. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Epämuusikko: Shanghain valot Sikälihän tämä on problemaattista, että kyseisen kappaleen esittäjä on Annika Eklund, ei Anna Eriksson. Tässä muuten pätkä suoraan levyn päälle soitettua rumpucoveria kyseisestä kappaleesta: https://www.youtube.com/watch?v=_pIJBRLmjWc Nautin suuresti runpalin näkemyksestä etenkin kertosäkeen osalta. "Se mikä on nukuttu on vielä nukuttavana"
"Hajusta hanskansa tunnistaa" |
mpekkanen 09.12.2023 15:35:17 | |
---|
Miksiköhän viestini poistettiin. Haukuin Arttu Wiskarin rintamaidon ja tuntemattoman potilaan. Samassa kerroin myös, etten tykkää uudesta radiosoitto hip hopista, esim Mikael Gabriel on ihan hirveätä. Kaikki Anssi Kelan ja Yön biisit on kanssa kamalia. |
Sertzo-setä 09.12.2023 16:22:04 (muokattu 09.12.2023 16:24:31) | |
---|
Onhan niitä joitain ja OFF-näppäin painuu herkästi alas, kun ärtyneenä niitä samoja radiossa kuulee liikaakin. Toisaalta, kun tietää itsekin laulutekijänä siihen liittyvät vaikeudet, niin en viitsi ketään solistia lauluineen nimeltä mainita. Omia teoksiani, niitä levytettyjäkin, ei juuri ole moitittu iskelmägenressä, joita muutama tunnettu solisti on myös tehnyt muiden ohella. Pari sinkkuakin olen itse sävellyksistäni tuottanut ja ensi vuonna tuotan taas yhden. |
Epämuusikko 09.12.2023 17:13:45 (muokattu 09.12.2023 17:14:59) | |
---|
Zed: Sikälihän tämä on problemaattista, että kyseisen kappaleen esittäjä on Annika Eklund, ei Anna Eriksson. Tässä muuten pätkä suoraan levyn päälle soitettua rumpucoveria kyseisestä kappaleesta: https://www.youtube.com/watch?v=_pIJBRLmjWc Nautin suuresti runpalin näkemyksestä etenkin kertosäkeen osalta. äh vittu. no, se kärsii samasta ongelmasta kertsin osalta. Upea coveri, 11/10. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
carnation 09.12.2023 21:36:21 | |
---|
mpekkanen: Miksiköhän viestini poistettiin. Haukuin Arttu Wiskarin rintamaidon ja tuntemattoman potilaan. Samassa kerroin myös, etten tykkää uudesta radiosoitto hip hopista, esim Mikael Gabriel on ihan hirveätä. Kaikki Anssi Kelan ja Yön biisit on kanssa kamalia. Rikoit M.netin sääntöä nro 9 Muusikoiden.netissä jokainen muusikko on yhtä arvokas. Artistin tai kokoonpanon solvaaminen johtaa väliaikaiseen tai pysyvään kirjoituskieltoon. Perustellun mielipiteensä musiikista voi sanoa, mutta asiattomat hyökkäykset musiikin tekijöitä kohtaan ovat kokonaan kiellettyjä. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
mpekkanen 09.12.2023 21:45:41 | |
---|
carnation: Rikoit M.netin sääntöä nro 9 Muusikoiden.netissä jokainen muusikko on yhtä arvokas. Artistin tai kokoonpanon solvaaminen johtaa väliaikaiseen tai pysyvään kirjoituskieltoon. Perustellun mielipiteensä musiikista voi sanoa, mutta asiattomat hyökkäykset musiikin tekijöitä kohtaan ovat kokonaan kiellettyjä. Sitten kaikki jotka tähän ketjuun kirjoittaa, rikkoo sääntöjä. Vai, miten pystyy kertomaan biisin, mitä ei siedä, niin ettei kerro mikä biisi ja mikä esittäjä... Eihän tässä taas ole mitään tolkkua. |
Kissatäti 09.12.2023 22:25:06 | |
---|
Minulle tuli jotenkin huono olo sen jälkeen kun laitoin nuo kappaleet joista en pidä. Negatiivisuus on sellaista että se tuppaa iskemään takaisin jossain muodossa, vaikka sitten pahana omanatuntona. Ja eihän noissa kappaleissa sinänsä mitään huonoa ole, Minä en vain pidä. "Ikuisesti minun kuuni" syleilen kiireistä kuuta. "Ottakoon" he vain toteavat, kauniit aurinko ihmiset "jos se kerran on hänen kuunsa" |
mpekkanen 09.12.2023 23:05:51 | |
---|
Kissatäti: Minulle tuli jotenkin huono olo sen jälkeen kun laitoin nuo kappaleet joista en pidä. Negatiivisuus on sellaista että se tuppaa iskemään takaisin jossain muodossa, vaikka sitten pahana omanatuntona. Ja eihän noissa kappaleissa sinänsä mitään huonoa ole, Minä en vain pidä. Ei kannata olla liian ankara itselle. Kaikilla on jonkinlaiset suosikit ja inhokit. Minä en tykkää nykyajan hip hopista, enkä myöskään oopperasta. Paljon on toki muutakin musaa, mitä kuuntelen vähän, mutta nuo kaksi tyyliä on ehdottamasi inhokkilistan kärjessä. |
Sertzo-setä 10.12.2023 07:32:37 (muokattu 10.12.2023 08:50:00) | |
---|
mpekkanen: Sitten kaikki jotka tähän ketjuun kirjoittaa, rikkoo sääntöjä. Vai, miten pystyy kertomaan biisin, mitä ei siedä, niin ettei kerro mikä biisi ja mikä esittäjä... Eihän tässä taas ole mitään tolkkua. Oikeastaan tämä on aivan turha palsta, koska saatetaan mennä helposti törkeyksiin muiden musiikkia kritisoidessa ja vielä tekijoiden omilla nimillään. Syytä olisi ilkeiden arvostelijoidan laittaa vaikka linkki omaan tuotantoonsa, jos sitä edes on, jotta niiden hyvyyttä/huonoutta voidaan arvioida myöskin jokainen tavallaan. |
Epämuusikko 10.12.2023 10:02:38 | |
---|
Sertzo-setä: Oikeastaan tämä on aivan turha palsta, koska saatetaan mennä helposti törkeyksiin muiden musiikkia kritisoidessa ja vielä tekijoiden omilla nimillään. Syytä olisi ilkeiden arvostelijoidan laittaa vaikka linkki omaan tuotantoonsa, jos sitä edes on, jotta niiden hyvyyttä/huonoutta voidaan arvioida myöskin jokainen tavallaan. Pitää saada sanoa mitä on mieltä. LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN! |
Sertzo-setä 10.12.2023 11:06:43 | |
---|
Epämuusikko: Pitää saada sanoa mitä on mieltä. Toki, mutta turha ilkeys ja pahansuopaisuus ei sananvapauden merkeissäkään palvele ketään. |
Prophet 10.12.2023 11:38:58 | |
---|
Epämuusikko: Pitää saada sanoa mitä on mieltä. Anssi sen ilmaisi selkeästi Radiomafian Vihatuissa Levyissä. |
Prophet 10.12.2023 15:08:45 (muokattu 10.12.2023 15:10:44) | |
---|
Arttu Wiskari - Meidän biisi. Laahaava, ankea melodia, siinä olevat rap-kohdat ja kebab-komppi. Uskon, että näin olisi todennut myös Järvisen Klasu. |