Aihe: Biisi jota et jostakin syystä siedä
1 2 3 4 5122 123 124 125 126130 131 132 133 134
Kefiiri
20.11.2023 20:09:01 (muokattu 20.11.2023 21:31:51)
Epämuusikko: (hassua, en pidä ... Iggy Popin Passengeristakaan. Nämä matkustus-transformaatiometaforat on nähty)

Nyt suutun! Eikä Passenger oikeastaan kuulemma edes ole (pelkästään) metafora, vaan Iggy keksi sen matkustellessaan David Bowien auton kyydissä.

Ja onhan se nyt sävellyksenä ja laulutulkintana ja sovituksena aivan huippu, oli teksti mitä hyvänsä! Myös paras lallattelukohta mitä voi olla missään.

(Tietenkään kappaleiden puolustelu ei kuuluisi tähän ketjuun mutta Iggy Pop on poikkeus.)

Samuli Edelmannin Karavaanari on kyllä erikoinen ja inhottava kappale, ei pysty tajuamaan. Kukahan SEN tekstin on tehnyt? En halua tietää.
En ole musiikin asiantuntija.
Epämuusikko
20.11.2023 22:20:50
Kefiiri: Nyt suutun! Eikä Passenger oikeastaan kuulemma edes ole (pelkästään) metafora, vaan Iggy keksi sen matkustellessaan David Bowien auton kyydissä.

Ja onhan se nyt sävellyksenä ja laulutulkintana ja sovituksena aivan huippu, oli teksti mitä hyvänsä! Myös paras lallattelukohta mitä voi olla missään.

(Tietenkään kappaleiden puolustelu ei kuuluisi tähän ketjuun mutta Iggy Pop on poikkeus.)

Samuli Edelmannin Karavaanari on kyllä erikoinen ja inhottava kappale, ei pysty tajuamaan. Kukahan SEN tekstin on tehnyt? En halua tietää.

kamalia renkutuksia molemmat. Edelmannin biisissä on sentään hauskat sanat.
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Kefiiri
21.11.2023 08:29:44
Epämuusikko: kamalia renkutuksia molemmat. Edelmannin biisissä on sentään hauskat sanat.

Pakottauduin kuuntelemaan sen ja varmaan ekaa kertaa kuuntelin ne sanat jotka tosiaan olivat paikoittain huvittavat. En vaan kestä sitä kertsin "karavaanari, karaVAAnari" painotusta!

Se kuulemma onkin jonkin sketsihahmon esitys, eikä Edelmann olisi halunnut sitä julkaistavaksi omalla nimellään. Jotain tolkkua näemmä sentään! Lyhyt haastattelu aiheesta:

https://www.youtube.com/watch?v=-X6R_jkWqe0
Alfons Åberg
21.11.2023 09:10:14
Kefiiri: Pakottauduin kuuntelemaan sen ja varmaan ekaa kertaa kuuntelin ne sanat jotka tosiaan olivat paikoittain huvittavat. En vaan kestä sitä kertsin "karavaanari, karaVAAnari" painotusta!

Se kuulemma onkin jonkin sketsihahmon esitys, eikä Edelmann olisi halunnut sitä julkaistavaksi omalla nimellään. Jotain tolkkua näemmä sentään! Lyhyt haastattelu aiheesta:

https://www.youtube.com/watch?v=-X6R_jkWqe0

Juuri näin, biisin lyriikoiden takanahan ovat muistaakseni Kari Hietalahti ja Eero Aho. Eikä biisiä laula Edelmann vaan Edelmannin esittämä hahmo.
"Oh yeah, ketchup please. Die Hard kakkone"
Zed
02.12.2023 15:44:16 (muokattu 02.12.2023 15:45:44)

Epämuusikko: Kaikista kappaleista joissa keskiössä on 500 mailin matka...

Täällähän on puhuttu ankarasti järkeä! Ehdottomana lisänä listaan vielä The Hootersin "A handred mailsa handred mailsa handred mailsa jne." Ja Passenger, tuo sirpaleisesti kilisevä ja räiskyvä rytkytys, kappale jonka rankuttava sointukierto alkoi jo ensimmäisellä kuulemiskerralla vituttaa ennen kuin intro oli ohi.
"Se mikä on nukuttu on vielä nukuttavana" "Hajusta hanskansa tunnistaa"
Sabbathologist
03.12.2023 08:16:42

''Syämen päräs käyppä ön *kläp kläp!!!* Kyläkäyppä verrätön!''
Kissatäti
03.12.2023 10:26:05
Useimmat Popedan kappaleet jätän mieluummin kuuntelematta.
Kefiiri
03.12.2023 12:43:15
Kissatäti: Useimmat Popedan kappaleet jätän mieluummin kuuntelematta.

Oikein toimittu, mutta tässä ketjussa pitää erikseen mainita jokin tietty kappale.
onjokäytössä
03.12.2023 14:43:00
Johanna Kurkela - Kuolevainen.
Ei. Ei näin. Ei yksinkertaisesti tällaista ininää.
Zed
06.12.2023 12:08:54 (muokattu 06.12.2023 12:10:11)

Olen muistaakseni tämän jo vuosia sitten maininnut, mutta:

Petri Laaksonen - Täällä pohjantähden alla.

Tämä uskovaisen kuoropojan äänellä, hartaudella ja totisuudella esitetty melankolis-sentimentaalinen, siirappisen korni itkupaini käydään tiukasti sävellajin rajaamassa sointukarsinassa, jonka ulkopuolelle ei yksikään uloke heilahda edes vahingossa. Kaikki mahdolliset kliseet ja latteudet ovat mukana takaamassa, että tämä naiivin simplifioitua kansallistunnetta hikoileva kitsch-pökäle tekee varmasti tehtävänsä kohteissaan. *Kauh., siis aivan *kauh. umpi-ikävystyttävä ja kokolailla naurettava esitys.

* "Kauhea/kauhistuttava" lyhennettynä. Taipumuunani on nimittäin laiskuuttani lyhennellä kaikenlaista.
Sera
06.12.2023 16:41:34
Kefiiri: Nyt suutun! Eikä Passenger oikeastaan kuulemma edes ole (pelkästään) metafora, vaan Iggy keksi sen matkustellessaan David Bowien auton kyydissä.

Ja onhan se nyt sävellyksenä ja laulutulkintana ja sovituksena aivan huippu, oli teksti mitä hyvänsä!

Itse tykkään kovasti Passenger-kappaleesta, ja aika usein tulee sitä soiteltua kun treenailee. Myös Siouxsie and the Banshees-versiota.
Neliraajamotoriikka-vokaalivastaavuus-mekaniikan keksijä
mpekkanen
06.12.2023 16:50:34
En tiedä onko kenenkään muun mielestä ihan kauhea se lasten laulu jos lauletaan " on mulla hauska täti, tuo täti Monika..."
Se biisi on vituttanut jo ihan pienestä asti...
barclay
06.12.2023 18:10:13

"Chillaa veli, nyt on vitun hyvä keli"

En ala googlettamaan kenen esittämää skeidaa tuo on. Laini itessään on ihan jees, mutta biisi on täysin sietämätöntä kuraa.
Kostiainen. Karumpi saundi, parempi mieli: P. M. Kostiainen Project
Epämuusikko
06.12.2023 19:38:56
Zed: Täällähän on puhuttu ankarasti järkeä! Ehdottomana lisänä listaan vielä The Hootersin "A handred mailsa handred mailsa handred mailsa jne." se on tuo mainitsemani, esittäjä vaan eri. Kamala.
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Zed
06.12.2023 20:06:33

Epämuusikko: se on tuo mainitsemani, esittäjä vaan eri. Kamala.

Åhåh, Peter Paul & Mary jäi minulta kokonaan huomaamatta. Ei näemmä pitäisi hötkyillä.
Kefiiri
06.12.2023 20:44:41 (muokattu 06.12.2023 23:11:45)
Sera: Itse tykkään kovasti Passenger-kappaleesta, ja aika usein tulee sitä soiteltua kun treenailee. Myös Siouxsie and the Banshees-versiota.

Ai nekin ovat versioineet sen? Pitääkin joskus kuunnella.

Edit: kuuntelin jo. Hmm... jännä miten tarkkaan Siouxsie kopioi Iggyn laulufraseerauksen. Vibraton ja kaikki. Odotin vähän radikaalimpaa!
Alfons Åberg
07.12.2023 16:49:20
mpekkanen: En tiedä onko kenenkään muun mielestä ihan kauhea se lasten laulu jos lauletaan " on mulla hauska täti, tuo täti Monika..."
Se biisi on vituttanut jo ihan pienestä asti...

Tämä lastenlaulu tuo mieleen aina Täältä tullaan elämä! -elokuvan, kun Jussi nukkuu krapulaansa pois liukumäen alla ja päiväkotilapset hoilaavat kyseistä rallatusta.

Varmaan ekaa kertaa tuon kuulinkin Täältä tullaan elämäänin TV-esityksessä, 80-luvun lopulla kun noita sai vielä päiväsaikaan esittää.
"Oh yeah, ketchup please. Die Hard kakkone"
mpekkanen
07.12.2023 16:57:43 (muokattu 07.12.2023 17:03:34)
Alfons Åberg: Tämä lastenlaulu tuo mieleen aina Täältä tullaan elämä! -elokuvan, kun Jussi nukkuu krapulaansa pois liukumäen alla ja päiväkotilapset hoilaavat kyseistä rallatusta.

Varmaan ekaa kertaa tuon kuulinkin Täältä tullaan elämäänin TV-esityksessä, 80-luvun lopulla kun noita sai vielä päiväsaikaan esittää.

Minä olen tuon kuullut jo ihan pienenä. En tiedä oliko jo 70 luvulla. Se versio mikä minusta on ärsyttävin on joku nainen joka laulaa. Se laulutyyli on vielä sellainen yliampuva ja todella rasittava. Ehkä joidenkin pikkulasten laulamana se vielä menisikin muiden lastenlaulujen seassa.
Täytyypä katsoa löydänkö sen kaikista paskimman esittäjän...

E: Elina Salo on tuo laulaja ja vuosi on 1979.
Henri Henri Olavi
07.12.2023 17:04:28 (muokattu 07.12.2023 17:04:44)
mpekkanen: Minä olen tuon kuullut jo ihan pienenä. En tiedä oliko jo 70 luvulla. Se versio mikä minusta on ärsyttävin on joku nainen joka laulaa. Se laulutyyli on vielä sellainen yliampuva ja todella rasittava. Ehkä joidenkin pikkulasten laulamana se vielä menisikin muiden lastenlaulujen seassa.
Täytyypä katsoa löydänkö sen kaikista paskimman esittäjän...

E: Elina Salo on tuo laulaja. Vuotta en vielä tiedä, mutta on se jo ainakin kasarilla ollut.

1979 on julkaistu tuo Elina Salon "Täti Monika". Meillä oli se vinyyli kun olin lapsi. Olen kuullut tuon biisin siis joskus 80-luvun alussa.

https://www.kane.fi/fi/vinyyli-lp/h … si-g-levy-vg-lp?category=vinyyli-lp
Laughter is the most powerful banishing ritual.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)