Aihe: Vapaamuotoista keskustelua bassoista.
1 2 3 4 544 45 46 47 48 49 50 51
Seba
04.12.2023 21:27:26

Sabbathologist: Ei ole pullistuneet, enkä ole vaihtanut paristoja. Otin vain ne pois. Kun yritin laittaa takaisin, niin en saa millään kammion kantta kiinni, jos yritän laittaa molemmat paristot sinne. Tuntuu kyllä tosi oudolta.

Washburn Mercury

En äkkiseltään löytänyt sen kytkintä, enkä mitään muutakaan washburnia 18V sähköillä.
anapena
05.12.2023 00:18:33
Marsalkka: Millä työkalulla säädetään kaularautaa jossa ei näyttäisi olevan ristipään, kuusiokolon, eikä torxinkaan näköistä kantaa vaan joku ihme kanta mikä näyttää vähän *-merkiltä mutta ei ole kuitenkaan torx? Näyttää ennemmin että siellä on jotkut väkäset, eikä niinkään mitään kuviota.

ESP LTD Surveyor 87 kyseessä.

Olisko se mutterin pää vaan rusikoitu huonoon kuntoon?
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
J.Nikkanen
05.12.2023 08:21:34
Sabbathologist: Ei ole pullistuneet, enkä ole vaihtanut paristoja. Otin vain ne pois. Kun yritin laittaa takaisin, niin en saa millään kammion kantta kiinni, jos yritän laittaa molemmat paristot sinne. Tuntuu kyllä tosi oudolta.

On kyllä yhtä helvettiä noiden paristojen kanssa välillä. Mahtuvat poteroon tasan yhdellä tavalla ja muilla tavoilla ei sitten ollenkaan. Kyllä ne sinne menevät kun aikaisi pelaat paristotetristä.
Marsalkka
05.12.2023 08:42:33
anapena: Olisko se mutterin pää vaan rusikoitu huonoon kuntoon?

Ei. Basso on ihan uusi.
J.Nikkanen
05.12.2023 09:18:16
Marsalkka: Millä työkalulla säädetään kaularautaa jossa ei näyttäisi olevan ristipään, kuusiokolon, eikä torxinkaan näköistä kantaa vaan joku ihme kanta mikä näyttää vähän *-merkiltä mutta ei ole kuitenkaan torx? Näyttää ennemmin että siellä on jotkut väkäset, eikä niinkään mitään kuviota.

ESP LTD Surveyor 87 kyseessä.

Taitavat ilmoittaa että rautaa säädetään joko 4 mm kuusiokoloavaimella tai 8 mm piippuavaimella. Kuva olis foto.
Seba
05.12.2023 09:39:11

Marsalkka: Ei. Basso on ihan uusi.

Se on joskus todella syvällä se kuusiokolo mikä ottaa kiinni. On tullut joskus ihmeteltyä ja jopa kauloja vaihdeltua kun luultiin että ne on uutena paskana niin vähän hävetti kun hiffattiin että siellä se perkele oli kun mutkitteli avaimen ihan pohjaan asti. Mitään ei ulospäin näkynyt
Sabbathologist
05.12.2023 14:50:17 (muokattu 05.12.2023 14:54:03)

Seba: En äkkiseltään löytänyt sen kytkintä, enkä mitään muutakaan washburnia 18V sähköillä.

Tämä on(kin) edellisen omistajan modifioima.

J.Nikkanen: On kyllä yhtä helvettiä noiden paristojen kanssa välillä. Mahtuvat poteroon tasan yhdellä tavalla ja muilla tavoilla ei sitten ollenkaan. Kyllä ne sinne menevät kun aikaisi pelaat paristotetristä.

No joo, noin vähän itsekin aprikoitsin.

Voisiko olla mahdollista, että se toinen paristo on vain ns varmuuden vuoksi? Onhan se outoa, jos soitin vaatii 18 V elektroniikan. (Tosin mun mielestä 9V elektroniikkakin on outoa näin passiivisiin vekottimiin tottuneelle...)
J.Nikkanen
05.12.2023 15:48:43
Sabbathologist: Voisiko olla mahdollista, että se toinen paristo on vain ns varmuuden vuoksi?

Tuskin, eiköhän paristot ole kytketty sarjaan että saadaan nostettua jännite 9V --> 18V joten tuossa tapauksessa ei toimi yhdellä paristolla.

Onhan se outoa, jos soitin vaatii 18 V elektroniikan.

Ei ollenkaan, suurempiakin jännitteitä käytetään ja melko yleistä että jännitemodi tehdään jos ja kun aktiivihilut moisen sietää. Kaikki eivät siedä.

(Tosin mun mielestä 9V elektroniikkakin on outoa näin passiivisiin vekottimiin tottuneelle...)

No passiivi toki helppo ja monessa kohtaa signaali toimii niin efekteissä kuin saundillisestikkin.
Marsalkka
05.12.2023 16:15:10
Seba: Se on joskus todella syvällä se kuusiokolo mikä ottaa kiinni. On tullut joskus ihmeteltyä ja jopa kauloja vaihdeltua kun luultiin että ne on uutena paskana niin vähän hävetti kun hiffattiin että siellä se perkele oli kun mutkitteli avaimen ihan pohjaan asti. Mitään ei ulospäin näkynyt

Joo täähän se sit olikin, ja kuten Nikkanen mainitsi niin 4mm:n kuusiokoloavain oli oikea työkalu vaikka kanta ei näyttänytkään kuusiokololta kun koitti tihrustaa.

Kiitokset.
hemmo
05.12.2023 21:05:33

Marsalkka: Joo täähän se sit olikin, ja kuten Nikkanen mainitsi niin 4mm:n kuusiokoloavain oli oikea työkalu vaikka kanta ei näyttänytkään kuusiokololta kun koitti tihrustaa.

Kiitokset.

Huippulia! Bassodada toimii.
Mä olen tässä vähän... funtsaillu
J.Nikkanen
06.12.2023 10:28:17
hemmo: Huippulia! Bassodada toimii.

Alkaako tästä bassodadan uusi nousu!?

Elikkästen huippuleissöniä!
p130
06.12.2023 11:11:52

hemmo: Huippulia! Bassodada toimii.

Näköjään mun edellinen viesti tänne on lopulta poistunut. Toimii selkeästi.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Kefiiri
06.12.2023 11:57:31
p130: Näköjään mun edellinen viesti tänne on lopulta poistunut. Toimii selkeästi.

Sun edellinen viesti oli n. 50 sivun takainen? Kyllähän tämä ajatustenvaihto hieman on hidastunut parhaista ajoista.
En ole musiikin asiantuntija.
p130
06.12.2023 12:35:24 (muokattu 06.12.2023 16:38:42)

Kefiiri: Sun edellinen viesti oli n. 50 sivun takainen? Kyllähän tämä ajatustenvaihto hieman on hidastunut parhaista ajoista.

En ole edelleenkään Calle. Mikä se psykoosi noin vuonna 2017 oikein oli?

E: vanhin viesti ketjussa on elokuulta 2017. Aika hidasta on.
Pauli Lappalainen
06.12.2023 13:03:15
hemmo: Siihen entiseen loistoon on vaikea yltää, kun on nämä salahuoneetkin.

Tiiä häntä, suattaa lähtä tai olla lähtemäti.
Sabbathologist
06.12.2023 16:31:50

Joo, ratkaisin sen paristomysteerion. Ne kaksi 9 V paristoa pitää laittaa kyljelleen, ei mahalleen/selälleen. Helppoa kuin heinänteko. Ja hyvin jää siihen päälle vielä tilaa johdoille.

Lähinnä ihmetyttää vaan se, että silmämääräisesti arvioiden niiden pitäisi mahtua miten päin tahansa... Mutta se on näköjään pienehköstä kiinni, kuten jo aiemmin joku totesikin.
p130
06.12.2023 16:47:58

https://www.ebay.com/itm/1112678389 … p;widget_ver=artemis&media=COPY

Olisikohan kenelläkään näkemyksiä edukkaista läsärin kielistä? Punaiset tekisi mieli laittaa tuolta psychobilllymeininkeihin sähköiseen, mutta halpa ja hyvä eivät yleensä kulje käsi kädessä. Silver Slaps on ollut ykkösvalinta. Ainoa halpakielikokeilu tähän saakka epäonnistui.
L-studio
06.12.2023 17:42:14
Pauli Lappalainen: Tiiä häntä, suattaa lähtä tai olla lähtemäti.

Näin on näppylät
Elämässä ei ole muuta pakkoa kuin kissat.
MPU
07.12.2023 09:32:43 (muokattu 07.12.2023 09:33:10)
Kyselläänpäs täälläkin. Jos jollakulla on tiedossa myynnissä oleva Ibanez Musician 924/824 tai vielä mielummin sellaisen raato niin ota yhteyttä. Olen kiinnostunut ostamaan sellaisen. Mieluusti vuodesta -82 eteenpäin eli viisteet bodin etupuolella ja humpparikaulamikki. Rujossa kunnossa olevat etusijalla, haen talveksi puuhamaata.
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)