Thyvon: Tuohon UK:sta lähetyskulut, tullimaksu ja alv, niin taitaa lähteä Kuopiosta jopa halvemmalla tällä hetkellä https://viikingmusic.com/fi/blow-out/outlet-kaikki?manufacturer=PRS Andertonsilta saa satasen halvemmalla. Brittien ulkopuolella on vain niin paskat takuuehdot yms. nykyään, etten itse ainakaan enää osta sieltä kuin korkeintaan jotain aivan törkyhalpaa, jos sitäkään. |
Twinkle 26.11.2023 20:54:55 | |
---|
Thyvon: Tuohon UK:sta lähetyskulut, tullimaksu ja alv, niin taitaa lähteä Kuopiosta jopa halvemmalla tällä hetkellä https://viikingmusic.com/fi/blow-out/outlet-kaikki?manufacturer=PRS Asiasta kannattaa ottaa selvää että miten se toimii. Briteistä ei EU-erosta huolimatta tule alvia ja tullia - Kun britannia erosi EUsta, niin ne voi tarvittaessa myydä sen tuotteen exporttina ilman sikäläistä arvolisäveroa. Jos kauppa on rekisteröity IOSS-järjestelmään niin tämä kaikki tapahtuu automaattisesti, ne perii ALVin jo ostaessa ja tilittää varat kohdemaahan. Esimerkiksi Amazon on tämmöinen lafka ja Paypal yhteistyössä ebayn kautta tekee tätä samaa. Juttuhan ei ole uusi, EUssa aina on ollut vastaava systeemi jossa jokaisella maalla on oikeus määrittää verokantansa ja jos yrityksellä on tarpeeksi myyntiä kohdemaahan, niin arvolisävero tilitetään sinne mistä ostetaan sen maan arvolisäverokannalla. Tästä syystä Saksan Thomannilla on ollut aina eri hinnat kuin suomessa ja Amazon.de lisää "vero-eron" siihen hintaan, se siis vähentää hinnasta saksan pienemmän alvin ja työntää päälle suomen isomman veron ennen kuin asiakas maksaa. Tätä tehdään myös ihan kivijalkakaupassa, että suomesta ostetuista tuotteista tehdään verohuojennus jos tuotteiden ostaja on viemässä niitä euroopan ulkopuolelle, esimerkiksi venäjälle. Tässä kannattaa huomata että se ei kuitenkaan koske käytettyä tavaraa jos sitä ostaa arvolisäverottomalta taholta, esimerkiksi yksityisiltä. Silloin arvolisävero peritään rajalla kuin ostaisi euroopan unionin ulkopuolelta. |
aku06 27.11.2023 12:44:49 | |
---|
Noista tulleista ja alveista vielä sen verran että tuo Andertons näyttää myyvän englannin ulkopuolelle (siis myös suomeen) alvittomana eli ostaja hoita itse suomessa nuo maksut. Olkaapa tarkkoina ettei tule yllätyksiä koska tämä menettely vaihtelee yrityksittäin, kuten tuossa edellä on asiaa valotettu.. |
Thyvon 30.11.2023 16:51:53 (muokattu 30.11.2023 16:52:59) | |
---|
Seison korjattuna, hätäisesti tuumailin ja kaiken lisäksi arvioin lähetyskulut yläkanttiin. No tulipahan mainostettua kotimaista puotia samalla, heh. |
mpekkanen 05.01.2024 15:27:16 | |
---|
Ei torilla, mutta Musamaailmassa on japanin Tokai TST50 hintaan 863,10€ eli 10% halvemmalla kuin normaalisti. Itseltä löytyy tuollainen ja se on erinomainen kitara. Hinta laatu suhteeltaan lyömätön peli jo normaali hintaisenakin. |
Ikihonka 05.01.2024 20:39:46 | |
---|
mpekkanen: Ei torilla, mutta Musamaailmassa on japanin Tokai TST50 hintaan 863,10€ eli 10% halvemmalla kuin normaalisti. Itseltä löytyy tuollainen ja se on erinomainen kitara. Hinta laatu suhteeltaan lyömätön peli jo normaali hintaisenakin. Ei tämäkään torilla mutta aika hyvä alennus, eikö? https://musacorner.fi/tuote/martin-m-36/ |
Mho 14.01.2024 19:54:29 | |
---|
|
jhlamm 17.01.2024 21:26:49 | |
---|
Mho: Kovasti MIJ peliltä näytää, aikas halpa. https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1886969 Mä olen aina näissä ollut vähän hukassa, että mikä malli on mikäkin. Kun esim. ALS-62 näyttää edestä mun silmään aivan samalta kuin LS-95 ja hinnassakin on tuplasti eroa. En siis epäile etteikö olisi halpa, mutta mistä tietää mikä malli tuo tarkalleen on? Tai mistä on MIJ eikä MIK? "Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so." |
askomiko 17.01.2024 21:45:50 | |
---|
|
Mho 18.01.2024 09:10:35 (muokattu 18.01.2024 09:12:21) | |
---|
jhlamm: Mä olen aina näissä ollut vähän hukassa, että mikä malli on mikäkin. Kun esim. ALS-62 näyttää edestä mun silmään aivan samalta kuin LS-95 ja hinnassakin on tuplasti eroa. En siis epäile etteikö olisi halpa, mutta mistä tietää mikä malli tuo tarkalleen on? Tai mistä on MIJ eikä MIK? Japseissa pitäs olla sarjanumero lavassa jossa vuosiluku kaksi ekaa numeroa. Lisäksi MIJ malleissa kaularaudan suoja kahdella ruuvilla joskin tässäkin oli kai ihan pieni poikkeus ysärillä. Kaulamikin kotelosta löytyy MIJ malleissa yleensä mallinro LS-xx tai LC-xx. Tällaisen tiedon varassa olen itse. Mulla -93 malli itsellä mutta siitä vaikea saada selkoa mikä on, ilmeisesti LS-65. Suuresti ihmettelen että toi ei ole mennyt, n. 300€ alle markkinahinnan, joku voi pyytää enemmänkin. |
Ikihonka 18.01.2024 21:31:28 | |
---|
askomiko: Kääk, "kiitos", ostin pois kun kerran halavalla sai. Oli kyllä komea alennus.. Kuinkas onko ollut hyvä kitara, ihmettelin että mikä on syy moiseen alennukseen? |
tackleberry 18.01.2024 22:42:53 | |
---|
Ikihonka: Oli kyllä komea alennus.. Kuinkas onko ollut hyvä kitara, ihmettelin että mikä on syy moiseen alennukseen? Mistä alennuksesta te puhutte? Mulle ainakin on kokoajan näkynyt ihan normi 3999e hinta tota linkkiä käyttämällä. Diudiu |
Ikihonka 19.01.2024 07:14:17 (muokattu 19.01.2024 07:15:17) | |
---|
tackleberry: Mistä alennuksesta te puhutte? Mulle ainakin on kokoajan näkynyt ihan normi 3999e hinta tota linkkiä käyttämällä. Oli joku Tammiale tms. 2999€ Linkin hinta vaihtui takaisin normaaliksi kun se oli ostettu... |
mpekkanen 19.01.2024 07:17:43 | |
---|
Ikihonka: Oli joku Tammiale tms. 2999€ Linkin hinta vaihtui takaisin normaaliksi kun se oli ostettu... Minä katsoin tuon linkin heti kun se tänne kirjoitettiin ja se oli silloinkin 3999€. |
Ikihonka 19.01.2024 07:20:08 | |
---|
mpekkanen: Minä katsoin tuon linkin heti kun se tänne kirjoitettiin ja se oli silloinkin 3999€. Kyllä se itsellä näkyi pitkään 2999€ hinnalla. Ja näemmä myös askomikolla kun hän sen ostikin... |
mpekkanen 19.01.2024 07:33:28 | |
---|
Ikihonka: Kyllä se itsellä näkyi pitkään 2999€ hinnalla. Ja näemmä myös askomikolla kun hän sen ostikin... Sitten muistan väärin. Eihän siihen muuta ratkaisua ole. |
askomiko 19.01.2024 17:54:16 (muokattu 19.01.2024 17:54:48) | |
---|
En ole koskaan nähnyt M36:aa livenä mutta konsepti on hyvä ja se on Martin joten ostin sokkona. Ja saahan sen periaatteessa palauttaakkin jos on ihan susi. Laitoin tilaukseen tekstin että elkää lähettäkö sitä näihin hirmupakkasiin, hajoaa matkalle. Katellaan ensviikolla. |
Shredator 07.02.2024 09:04:16 | |
---|
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Guitaristi 07.02.2024 10:53:24 | |
---|
Shredator: Huhhuh, Engl Savage 600€. Siinä on diili kyllä https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1869412 Samaa olen katsellut, laite on ollut pitkään torilla ja pikku hiljaa on hinta tippunut. Mielenkiintoista nähdä mihin asti tippuu, ennen kuin vaihtaa omistajaa. Komeasoundinen laite ja laatupeli, mutta nämä isot ei-klassikon asemassa olevat putkinupit vain liikkuvat uskomattoman huonosti juuri nyt. Ostajan markkinat. Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli? |
Milkop 07.02.2024 16:24:56 | |
---|
askomiko: En ole koskaan nähnyt M36:aa livenä mutta konsepti on hyvä ja se on Martin joten ostin sokkona. Ja saahan sen periaatteessa palauttaakkin jos on ihan susi. Laitoin tilaukseen tekstin että elkää lähettäkö sitä näihin hirmupakkasiin, hajoaa matkalle. Katellaan ensviikolla. Jokos tämä on saapunut? Kuva ois kiva. "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |