Eldar 09.07.2004 17:34:18 | |
---|
Onko kenelläkään kokemusta keikkojen nauhottamisesta ja nimenomaan yleisön joukosta? Itse ajattelin hommata tuohon puuhaan tallentavan minidiscin mutta sitten esteeksi tuli se että hyvät, pienet ja huomaamattomat stereomikit maksavat jotain aivan tähtitieteellisiä summia :-/ Kertokaa kokemuksia ja vähän vinkkejä laitteiston hankintaan. Niin ja ainahan on kohteliasta kysyä mitä mieltä itse muusikot ovat keikkojen taltioimisesta. Eipä nuo pienemmän pändit yleensä paljon vastustele.. |
qfleax 10.07.2004 15:11:43 (muokattu 10.07.2004 15:13:04) | |
---|
No edes ääniproffa sano että minidiski ja laadukkaat mikkikapselit korvien taakse on tykki yhdistelmä.. en o itse testannut.. EDIT: niin ja menet tietysti miksauspöydän lähettyville ja kohtaan jossa ois mahd. vähän esteitä lavalle päin.. nämä vinkit siis vain luvalliseen keikkojen tallennukseen toki. |
Stain 12.07.2004 12:22:50 | |
---|
Laitontahan tuo on. Time is never time at all
you can never ever leave
without leaving a piece of youth |
Tässä keskustellaankin nimenomaan luvallisesta taltioinnista ;-) Onkohan se siltikin laitonta... Ajattelin viritellä minidiskin line-in liitäntään jonku vahvistetun mikkisysteemin. Ei ainakaan ilman minkäänlaista virtaa onnistu tuo linen kautta nauhottaminen. |
Aerodactev 12.07.2004 17:55:16 | |
---|
Onkohan se siltikin laitonta... Jos bändi on "taper-ystävällinen", niin se ei ole laitonta, mikäli bootleggejä ei myydä (vaan levitetään ilmaiseksi/vaihtokauppoina, en itse ole treidari niin en tiedä systeemejä) ja yleensä toivovat, että mahdollisimman paljon orkesterin tuotantoa on ostettuna ennenkuin siirrytään bootleggeihin.
Long = progressive = good
|
Eldar 15.07.2004 18:17:20 | |
---|
Jep.. jotain paikallisia pikkupändejä ois mukava nauhotella :) Täysin omaan käyttöön ja hyväntekeväisyysperiaatteella tietenki. Lähinnä siksi että kaikenlainen audiohärpättimien kanssa räpeltäminen kiehtoo :-/ |
Tmp 20.07.2004 14:54:14 | |
---|
...että hyvät, pienet ja huomaamattomat stereomikit maksavat jotain aivan tähtitieteellisiä summia. Jos äänitteet eivät ole laittomia niin miksi ne pitäisi nauhoittaa huomaamattomilla mikeillä salaa? "Mutta jos [sota] tulee, niin toivottavasti kukaan ei kuole eikä haavoitu pahasti." - Eclipse |
bigbadwolf 20.07.2004 17:48:23 | |
---|
Loistavaa, lisää nauhoittajia. Itse olen nauhoitellut joku 50 keikkaa ja MD:llä. Itse käytän pientä Interview mikkiä ja se toimii ihan hyvin. Taltioiminen on hieno asia eikä useimmat bändit sitä vastusta, ainoat jotka siitä valittaa on kaiken maailman levy-yhtiöt sekä anti-piratismi tyypit. Live-nauhoitus keikalta ei kuitenkaan vie penniäkään pois bändiltä joten touhu on mielestäni OK. |
Valokaari 31.07.2004 14:26:01 | |
---|
Ainakin ennen lopullinen sananvalta tässä nauhoitusasiassa oli bändillä itsellään. Hippibändi Grateful Dead ja jossakin vaiheessa Metallica sallivat konserteissaan omien nauhoitusten teon. Deadilla oli kuulemma jopa varattuna oma alue katsomossa kotinauhoittajille ja ammattilaislaitteistoakin sai tuoda keikoille vapaasti. Tehtyjä bootlegejä sitten Grateful Deadin fanit, "deadheadit", myivät ja vaihtelivat fanilehtiensä ilmoituksissa. Ei taida tuollaista käytäntöä olla enää millään yhtyeellä. Rok rok. |
mrk 31.07.2004 16:54:13 (muokattu 31.07.2004 16:55:32) | |
---|
Ainakin ennen lopullinen sananvalta tässä nauhoitusasiassa oli bändillä itsellään. Hippibändi Grateful Dead ja jossakin vaiheessa Metallica sallivat konserteissaan omien nauhoitusten teon. Deadilla oli kuulemma jopa varattuna oma alue katsomossa kotinauhoittajille ja ammattilaislaitteistoakin sai tuoda keikoille vapaasti. Tehtyjä bootlegejä sitten Grateful Deadin fanit, "deadheadit", myivät ja vaihtelivat fanilehtiensä ilmoituksissa. Ei taida tuollaista käytäntöä olla enää millään yhtyeellä. No on niitä kaikenmaailman jamibändejä mitkä edelleen harrastavat tuota, esim Phish ja Dave Matthews Band. Tuolta voi pällistellä listaa bändeistä mitkä antavat nauhoittaa keikkojaan : http://btat.wagnerone.com/ . Tosin sen verran korjausta juttuusi että GD käsittääkseni ei ikinä ole hyväksynyt nauhoitusten myyntiä, vaihtelun kylläkin. Sama juttu yleensä muilla taper-friendly bändeillä. Ja jos Grateful Dead kiinnostaa niin tuolta voi ladata keikkoja sydämensä kyllyydestä ja ihan laillisesti : http://www.archive.org/audio/etreel … ting-browse.php?cat=Grateful%20Dead Sieltä löytyy myös monien muiden bändien nauhoituksia, jos ovat antaneet luvan siihen että niitä saa sivuilla jakaa. |
voltasparta 01.08.2004 18:14:05 | |
---|
omaan käyttöön ihan jees, mut jotkut munapäät tekee rahaa tol. perkele! Consume my love, devour my hate
Only powers my escape
The moon is out the, stars invite
I think i'll leave tonight. |
bigbadwolf 02.08.2004 12:42:00 | |
---|
olen samaa mieltä kanssasi voltasparta. Nimenomaan omaan hyllyyn ok ja muutaman kopionkin voi varmasti vaihtaa mutta myyntiä ei kerta kaikkia siedä. |