Aihe: sietokyky
1 2 3 4 5 6 7
HS
12.07.2004 14:24:01
Tevre

Listataan nyt kun kerran oikein luvan kanssa saa. Nämä tulivat ensimmäisinä mieleen.
Töissä tulee kuunneltua (kuultua) paljon radiota. Kanava vaihtuu välittömästi kun eetteriin astuvat seuraavat:

Oasis. Jollain merkillisellä tavalla onnistuu tappamaan rytmimusiikista kaiken svengin. Kamalaa valittavaa määkimistä. Näitähän joku jossain vertasi Beatlesiin. Heh...

Pelle Miljoona. Sanottavaansa ei tarvitse yrittää lyödä halolla päähän. Viesti voi tulla selväksi vahemmälläkin.

Tehosekoitin. Minusta se kaveri laulaa koko ajan vähän väärin. Eikä edes tyylikkäästi.

Kiss. Ei vaan pysty.
Klamydia. "
saturnzreturn
12.07.2004 14:29:07
On aika helppo sanoa "vihaavansa" milloin mitäkin bändiä tai artistia, mutta kun alkaa oikein miettimään niin ne todelliset raivonsekaisen yökötyksen kohteet on sitten kuitenkin suht vähissä. Turha sitä on alkaa vihaamaan poikabändejä tai muita semmoisia, kun aika harmittomista ilmiöistä kuitenkin on kyse.

tämä osui naulankantaan. harvat kakka-artistit mtv:lläkään saa mitään raivonpuuskia aikaan.

Tähän voisi muuten laittaa vähän perustelujakin, miksi ei diggaa tietyistä bändeistä.

tämäkin on kyllä totta, mutta vaarana on että hernenenät tulevat tänne avautumaan "vääristä mielipiteistä". no ei oteta niin vakavasti

yö = no hyh. tuntuu jotenkin siltä ettei tähän tarvi paljon perusteluja laittaa...ainakaan musiikillisesta annista. keulahahmona kunnon perusplösö tero, jonka mielestä paras ruoka maailmassa oli ensimmäinen pizza joka kuulemma maistu niin saat***n hyvältä ettei mikään ruoka ole juuri sen jälkeen maistunut hyvältä. parhaat kännit kuulemma veti "ipitsalla" vuonna kivi, kun "hyvännäkösiä senjoritoja kulki ympärillä ihmettelemässä komioita suomirokkipoikia". myöskin herran kasariaikojen drag-queen-look kuvat saavat kurkkulihaskrampin aikaan.

virve rosti = kamala ääni. Kun chicago kuoli- biisi on ehkä hirveimpiä jollotuksia mitä olen ikinä kuullut. tyyppi luulee olevansa vaikka mitä, ja kasari-look taitaa myös olla rouvan mielestä niin hieno asia ettei siitä kannata päästää irti edes vuonna 2004

oasis = beatlespaskaa kierrätettiin jossain vaiheessa ihan liikaa muutenkin, mutta oasis oli kyllä ainoa johon meni hermot. kriitikoiden ylistämät levyt oli mielestäni aivan totaalista paskaa. ja nää veljekset on kyllä ehkä maailman ärsyttävin kaksikko. vaikka yrittivätkin myydä levyjään vaikka minkämoisilla tempauksilla niin kyllä mulla oli koko ajan sellainen olo että ne oikeesti luuli tekevänsä maailman tärkeintä musiikkia niillä kolmella soinnulla. pelkästään kavereitten puolesta oli kusetettu olo..

massive attack sano joskus tähän tyyliin: me olemme osaksi vastuussa siitä että brittiläinen musiikki on niin pirun hyvää...lukuunottamatta tietenkin suedea ja oasista
my wallet's fat and so is my head
KTR
12.07.2004 14:33:02 (muokattu 12.07.2004 14:33:24)
En niinkään vihaa bändejä, vaan niiden aiheuttamia reaktioita. Esim. teinityttöjen Rasmus-diggailu "Lauri on niin ihana". En nyt vihaa Rasmusta, vaikka en missään nimessä siitä tippaakaan pidä.
Ei niinkään bändit, vaan se "maailma" johon ne kuuluvat.
Chemo
12.07.2004 14:46:32

Pidättäydyn muuten mainitsemasta nimiä, mutta yhden poikkeuksen teen: Suurlähettiläät.
Ramalamadingdong.
Rattata
12.07.2004 14:54:33
Jos minä jotain bändiä/artistia "vihaan", niin yleensä se johtuu muista tekihöistä kuin itse musiikista. Esmerkiksi monet MTV-artistit saavat aikaan minussa pientä ärtyneisyyttä käytöksellään, pääasiassa. Luonnollisesti en tunne heistä ketään, mutta kyllä sen usein päällepäin näkee kenellä on pisu päähän päässyt nousemaan ja kenellä ei. Esimerkiksi monet räppärit ovat täysiä kusipäitä, samoin kaiken maailman Britneyt ja Christiinat. Mutta on poikkeuksiakin. Esim. Jessica Simpson ja Anastacia vaikuttavat paljon maanläheisemmiltä ja aidommilta kuin kaksi edellä mainittua.

Jos musiikista johtuvasta sietämättömyydestä puhutaan, niin monet Yön biisit saavat minut ärtyneeksi. En tiedä mistä johtuu, mutta en vain edelleenkään pidä siitä. Enkä Ollin äänestä.

Niin, ja MTV:llä pyörii älyttömästi videoita jotka ovat sanoin kuvaamattoman ärsyttäviä. En ala nyt nimiä luettelaan, kun kaikki varmaan tietää mistä puhun.
"Take seven aspirins and call me in the morning"
Mika K
12.07.2004 14:59:30
Radio Nova on onnistunut kiitettävästi niputtamaan kaikki mitäänsanomattomimmat artistit soittolistalleen.
voltasparta
12.07.2004 15:07:36
mitä vikaa Antti Tuiskus o!!!
Consume my love, devour my hate Only powers my escape The moon is out the, stars invite I think i'll leave tonight.
Antti1997
12.07.2004 15:15:02
yö = no hyh. tuntuu jotenkin siltä ettei tähän tarvi paljon perusteluja laittaa...ainakaan musiikillisesta annista. keulahahmona kunnon perusplösö tero, jonka mielestä paras ruoka maailmassa oli ensimmäinen pizza joka kuulemma maistu niin saat***n hyvältä ettei mikään ruoka ole juuri sen jälkeen maistunut hyvältä. parhaat kännit kuulemma veti "ipitsalla" vuonna kivi, kun "hyvännäkösiä senjoritoja kulki ympärillä ihmettelemässä komioita suomirokkipoikia". myöskin herran kasariaikojen drag-queen-look kuvat saavat kurkkulihaskrampin aikaan.

Haha, naurahdin! =)
"Kattoos ny poeka!" [Kyllä lähtee]
Mako
12.07.2004 16:12:53

Tehosekoitin. Joskus yrittävät olla rockia, joskus iskelmää, joskus jotain retroa tai muuta paskaa, mutta mikään ei oikein onnistu. Otto on taatusti surkeimpia laulajia, mitä on ikinä päästetty levyttämään. Onneksi hajoavat, vittu tervemenoa vaan.

Otto oikeasti mielestäsi teknisesti huono laulaja? Mielenkiintoista. Ehkä jopa "hoho"n arvoista.

En viitsi osallistua itse aiheen keskusteluun, olen jo muutamaan otteeseen täällä maininnut inhokkejani, let's not overdo that.
"Kuka minä on, missä minä on? Kun nyljetty on nahka mustan hevosen ja lampaan olen alaston"
Vilhelmus
12.07.2004 16:29:20

En inhoa ainoaakaan yhtyettä ulkomusiikillisten seikkojen perusteella.

En myöskään musiikillisten seikkojen valossa täysin uskalla, kun kuitenkaan ei ole niiden yleensä puistattavien koko tuotantoon tullut perehdyttyä.
Mako
12.07.2004 16:33:27 (muokattu 12.07.2004 16:43:36)

En inhoa ainoaakaan yhtyettä ulkomusiikillisten seikkojen perusteella.

Ulkomusiikilliset seikat taas saattavat hyvin minulla olla ne ainoat joiden perusteella voisin niin vahvan kielteisesti bändin kokea että sitä oikein vihaisin. Vaikkapa jyrkän rasistinen sanoma ja imago..

EDIT: mielenkiintoisen keskustelun voisi virittää siitä, paljonko mielestänne pitäisi yhtyeen/artistin tekemisiä ja tuotoksia tuntea, ennenkuin voi sanoa pitääkö tästä vai ei? Tuntuu järjettömältä useaan kertaan täälläkin esitetty ajatus, ettei esim. muutama kokonainen albumi ole tarpeeksi. Tarvitseeko kuunnella kaikki lukumäärältään x>40 Kari Peitsamon äänitettä ennenkuin voi sanoa absoluuttisia totuuksia tyyliin "epävireinen laulu, kliseisiä tuotantokikkoja ja toi rytmimuna oli äänikuvassa huonosti sijotettu".

Eikö voi arvioida kuulemansa perusteella, jos ei enempää tuotantoa tunne? Vittumaista musiikin, rentoutumiskeinonakin mainion välineen, äärellä on tuntea "velvollisuutta" tutustua siihen ja siihen artistiin joka ei tunnu omalta jutulta, ärsyttää alusta asti tai ei vain avaudu useammankaan yrityksen jälkeen.
"Kuka minä on, missä minä on? Kun nyljetty on nahka mustan hevosen ja lampaan olen alaston"
Zarmo
12.07.2004 16:45:55

Yö, Mamba, Neljä Ruusua...
"Heikkisten suku on tuomittu ikuiseen köyhyyteen." -T.Huhtiniemi
Kassu
12.07.2004 16:55:05
Pidättäydyn muuten mainitsemasta nimiä, mutta yhden poikkeuksen teen: Suurlähettiläät.

Mä voin laulaa sulle.

Kun tänään lähden, otan mukaan mitä tarvitsen
Taivaalta tähden, valitsen ja sitä seurailen
Henko
12.07.2004 17:00:05

69eyes- Viimeisen viiden vuoden aikana vetänyt lokaan kaiken mitä olen arvostanut, ja viimeisimpänä ja pahimpina vetona Misfits-kommentit ym.
Mun ilmakitarassa ei oo säröt päällä.
Notefix
12.07.2004 17:13:00

Oho! :)

Mä pidättäydyn julkisesti haukkumasta...tai ainakin yritän :)
My name is Baron, Notefix Baron "
Mr.Babbit
12.07.2004 17:28:22
Näitä bändejä ja artisteja on paljon (olenhan toki tunnustautunut rockpoliisiksi). Tässä suurimmat inhokit:

1. Aikakone, koska: Nti. Groove on kamalin kappale, jonka olen ikinä kuullut, typerät sanoitukset, Maki Kolehmainen säveltäjänä ja ylimieliset laulajaneitokaiset. Oksu.

2. Popeda, Yö, Klamydia, koska: Limaista suomijunttirokkia. En pidä edes soundeista, kuulee heti ensimmäisistä tahdista, että jaahas, taas tätä pirun suomalaista.. Ja ne soittajaäijät ovat ällöttäviä. Vaikka eihän Äijäilyssä mitään vikaa ole, jos sen osaa hoitaa tyylillä (niinkus vaikka Lemmy).

3. Kirka, Nylon Beat, koska: Eivät osaa edes laulaa, mutta ovat silti Suomen arvostetuimpia artisteja. Miksi?

4. Risto Asikainen, Frank Zappa, koska: Tätä en oikein osaa perustella, mutta en vain voi sietää kumpaakaan. Alkaa vituttaa jos joutuu kuuntelemaan.

5. Smurffit, Pizza Enrico, Dr.Bombay jne, koska: tarviiko edes perustella?
Mr.Babbit
12.07.2004 17:29:11
Oho! :)

Mä pidättäydyn julkisesti haukkumasta...tai ainakin yritän :)

älä nyt, arvosteleminen on kivaa, varsinkin haukkuminen. (haaveilen levykriitikon urasta)
Aminohappo
12.07.2004 17:31:14 (muokattu 12.07.2004 17:32:02)
Tuota
Antti Tuiskaus
Tracy Chapman
69 Eyes
Uniklubi

Lista jatkunee...
All my life I've been searching for something Something never comes never leads to nothing
DJKaaos
12.07.2004 17:38:57
älä nyt, arvosteleminen on kivaa, varsinkin haukkuminen. (haaveilen levykriitikon urasta)

Näin on. Ja vielä parempi jos ei edes tiedä mitä arvostelee, silloin arvostelu on helpompaa ja hauskempaa :)
Olen matkalla taas läpi nukkuvan maan, on kesäyö
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)