Perza 20.10.2023 13:08:39 | |
---|
Varmaan aiheesta on käyty jo debattia, mutta kysympä kuitenkin. Eli miten ootte toteuttanu laudan kerrostamisen. Esim takariviä ylemmäs yms? |
LaXu 20.10.2023 15:21:54 | |
---|
Monet varmaan lähtee liikkeelle ihan vaan siitä, että miten mahdollisimman lyhyillä välikaapeleilla saa mieleisen signaalitien aikaan. Seuraava askel on sitten miettiä, että miten näitä pitäisi saada poljettua ilman, että osuu vääriin pedaaleihin. Itse laitan lankun takalaitaa kohti pedaaleja, joita tarvii harvemmin säätää. Mun pedaalilauta on vähän erikoinen, sillä sitä ei ole suunniteltu käytettäväksi lattialla ollenkaan, vaan lankku itse on esim pöydällä, jonkun standin päällä tms. Jalkapolkimena on sitten langaton MIDI-ohjain, jolla vaihtuu sopivat poljettavat asiat. Käytän Luminitefx tuotteita tähän yhdistettynä CME:n WIDI-tuotteisiin. Koska pedaalien polkimien sijoittelu on tässä ratkaisu täysin toissijainen, olen miettinyt asiaa enemmän mahdollisimman monen pedaalin mahduttamisen ja sen mukaan, mitä niistä tulee säädettyä useimmin. |
Tällaisilla kytkimen korotushatuilla saa takarivin pedaalit vähän paremmin jalan ulottuville https://www.musamaailma.fi/fi/basis … opper-jalkakytkimen-paallinen-10kpl Jos tuota korotushattua haluaa korkeammaksi, niin onnistuu sopivan kokoisella pullonkorkilla. Tarvii jotain täytettä sisään, itse laitoin pari prikkaa. Hienompien viinasten puteleissa on usein komeita korkkeja. Tulee samalla tyyliä pedaalilautaan. Tulin, näin, soitin. |
McLeach 20.10.2023 22:52:20 (muokattu 20.10.2023 22:56:42) | |
---|
Perza: Varmaan aiheesta on käyty jo debattia, mutta kysympä kuitenkin. Eli miten ootte toteuttanu laudan kerrostamisen. Esim takariviä ylemmäs yms? Joskus värkkäsin itse puusta ja ties mistä hyllyn kannattamista oman kerrostetun laudan. Oli painava, epäkäytännöllinen ja yllättävän kallis. Sitten tulin järkiini ja ostin pedaltrainin. |
Pinewood 21.10.2023 09:40:19 (muokattu 21.10.2023 09:47:31) | |
---|
Perza: Varmaan aiheesta on käyty jo debattia, mutta kysympä kuitenkin. Eli miten ootte toteuttanu laudan kerrostamisen. Esim takariviä ylemmäs yms? Olen käyttänyt yleensä valmiita korotusosia eli risereita. Pedatrainilla on omansa kallistettuihin lautoihin, mutta myös muiden valmistajien tuotteita kannattaa etsiä ja vertailla - ovat usein edullisempia. Hintaa noilla tahtoo kuitenkin olla aika paljon verrattuna itse laudan hintaan. Muutaman riserin setit ovat usein vähän halvempia. Halpis- ja täsmävaihtoehtona olen käyttänyt myös - usein juuri korotettavan pedaalin kokoisia - mäntylaudan palasia. Mäntyä, koska se on kevyttä ja löytyy valmiina omasta varastosta. Näppärä tapa, jos vierekkäiset pedaalit on hyvin eri korkuiset. Eikä mikään estä korottamatta koko takaosaa pitemmällä laudalla. Halutessaan osat voi äkkiä maalata vaikka mustaksi. Varsinkin isommat kiinnitykset hoidan Dual Lockilla (esim. Motonetista löytyy yleensä, mutta nyt loppu), pieniä joskus myös velcrolla, laudasta riippuen. |