Aihe: Huonoin keikkatarjous?
1 2 3 4 5 6
Tuomas
30.06.2004 15:14:42

Eli siis mikä on ollut surkein keikkatarjous jolle on helposti voinut sanoa ei :)

Senaikaista trioamme pyydettiin kerran soittamaan kaksi kahden tunnin settiä joihinkin 50-vuotisjuhliin. Tarjouksen tekijä löi kouraan listan opeteltavia biisejä (n. 40 kpl), keikka viikon päästä. No öh. Palkkaakin oli luvassa koko orkesterille 40(!) euroa. Ei tullut mentyä.

Mitenkäs teillä?
sitä toivoo että piuhojen päällä ihmiset eivät tänään tanssisi - absoluuttinen nollapiste
Feggy
30.06.2004 17:03:59

Eli siis mikä on ollut surkein keikkatarjous jolle on helposti voinut sanoa ei :)

Senaikaista trioamme pyydettiin kerran soittamaan kaksi kahden tunnin settiä joihinkin 50-vuotisjuhliin. Tarjouksen tekijä löi kouraan listan opeteltavia biisejä (n. 40 kpl), keikka viikon päästä. No öh. Palkkaakin oli luvassa koko orkesterille 40(!) euroa. Ei tullut mentyä.

Mitenkäs teillä?

Kerran tuli käytyä Seutulan työsiirtolassa keikalla. Joulupukkina esiintynyt vanki antoi kaikille soittajille peräti suklaalevyn mieheen.
Less is more.
poppamies
30.06.2004 18:00:24

Kerran tuli käytyä Seutulan työsiirtolassa keikalla. Joulupukkina esiintynyt vanki antoi kaikille soittajille peräti suklaalevyn mieheen.

Itse olen ollut "lukemattomia" kertoja eri vankiloissa soittamassa. Jopa niin paljon että se voitaneen vähentää mahdollisesta tulevasta tuomiosta... Ei silti, ne on kaikki oleet hyviä keikkoja. Huonoin palkkio oli ehkä kakkukahvit ja hampurilaiset.
"G-strings are for strippers"
iGor123
30.06.2004 18:50:34

:>>>>>>>>>>>
Johnny Buzz
30.06.2004 20:06:07

Itse olen ollut "lukemattomia" kertoja eri vankiloissa soittamassa. Jopa niin paljon että se voitaneen vähentää mahdollisesta tulevasta tuomiosta... Ei silti, ne on kaikki oleet hyviä keikkoja. Huonoin palkkio oli ehkä kakkukahvit ja hampurilaiset.

Mekin oltiin kerran tuolla Sörnäisten vankilan Sörkkarockissa soittamassa. Oli aikas mielenkiintonen tapaus. Palkaks saatiin tapahtuman t-paita (jota ei muuten oo kuin vangeilla ja bändeillä, jotka soitti siellä) ja sen lisäks perunasalaattia ja jauhelihapihvi. Oli mukava jonottaa sateisella vankilan sisäpihalla ruokaa vankien kanssa...

Meillä oli muuten sillon settilistassa biisi nimeltä Getaway. Ois ehkä voinu jättää sen soittamatta siellä. ;)
www.soulstab.com
Torniojaws
30.06.2004 21:56:41

Kai se on ilmaiskeikka, muttei meillä vielä valinnanvaraa ole. Kaikki keikat käy.
A boon I ask thee, mighty shade, within this circle I have made, make me a werewolf strong and bold, the terror alike of young and old.
tsalakka
30.06.2004 22:05:24
Oviraha jaetaan bändin kesken, ja paikalle saapuu neljä kuulijaa. Ainoa kerta, kun olen poistunut ennen keikkapalkkion jakoa ja jättänyt osuuteni muille...
Jani The Rock
30.06.2004 22:39:42 (muokattu 30.06.2004 22:41:42)

On sitä ilmaiskeikkojakin tehty. Ihan soittamisen ilosta. Olkoon epäprofessionaalia, mutta vitut siitä. Jos keikan järkkääjillä ei ole ollut varaa kustantaa keikasta muuta kuin safkat mutta tiedossa on ollut että paikalle tulee jengiä jotka haluaa kuulla just meidän musaa, niin aina on lähdetty.

Huonoin keikkatarjous olisi varmaan joku "firman pikkujoulut" -tyyppinen juttu. Sellaiseen en lähtisi, vaikka mitä maksettaisiin.
Don`t mess with the countryboys
Tuomas
30.06.2004 23:42:55

Ilmaiskeikka ei välttämättä muuten ole huono keikkatarjous, itsekin olen sellaisia harrastanut. Enemmänkin etsiskelen tässä tuollaisia valtavan typeriä vaatimuksia tyyliin että puoliajalla sitten jonglööraatte yleisön viihdytykseksi. Ne kun ovat hauskoja :)
sitä toivoo että piuhojen päällä ihmiset eivät tänään tanssisi - absoluuttinen nollapiste
Jani The Rock
01.07.2004 00:00:58

Ilmaiskeikka ei välttämättä muuten ole huono keikkatarjous, itsekin olen sellaisia harrastanut. Enemmänkin etsiskelen tässä tuollaisia valtavan typeriä vaatimuksia tyyliin että puoliajalla sitten jonglööraatte yleisön viihdytykseksi. Ne kun ovat hauskoja :)

Joo, kerran pyydettiin kyllä vetämään ekaksi pari valssia. Sitten kun sanottiin, ettei meidän bändiltä oikein taida valssit taittua, niin sitten kysyttiin että kai te sentään voitte soittaa taustamusiikkia tuolileikille.
Don`t mess with the countryboys
Karlsson
01.07.2004 09:11:14
Käveri yritti saada muilutettua orkesterimme "hyväntekeväisyyskeikalle", jossa nämä kerätyt rahat olisivat menneet tämän samaisen kaverin järjestämän produktion aiheuttamiin tappioihin.

Eli palkkana olisi ollut lähinnä reilua kusetusta?
"if you wonna know how to play the bass get yourself a woman" -twyla
Jonte
10.07.2004 14:36:01

Mitenkäs teillä?

"Tulkaa ilmaiseksi soittamaan ja maksakaa matkakulut itse."
No, joskus tulee tehtyä hyväntekeväisyyttä.
Sleepy Sleepers:"Kaksi asiaa meidän musiikissa pitää muuttaa. Laulu ja soitto on jätettävä pois".
Stain
10.07.2004 23:00:31 (muokattu 10.07.2004 23:00:49)
Onko 80€ per soittaja liian vähän hääkeikasta? Meitä on viisi soittajaa ja soitamme kaksi 45min settiä. Tosin alunperin lähdimme basistin kanssa hommaan mukaan ilman että ajattelimmekaan palkkaa. Ajateltiin että tulee keikkakokemusta. Parempi tuokin tietysti on kuin ei mitään.
Time is never time at all you can never ever leave without leaving a piece of youth
oizo
11.07.2004 13:21:24
Onko 80€ per soittaja liian vähän hääkeikasta? Meitä on viisi soittajaa ja soitamme kaksi 45min settiä. Tosin alunperin lähdimme basistin kanssa hommaan mukaan ilman että ajattelimmekaan palkkaa. Ajateltiin että tulee keikkakokemusta. Parempi tuokin tietysti on kuin ei mitään.

Kyllä mä tuolla hinnalla lähtisin soittamaan, kun en tätä hommaa ammatikseni tee. Kivoja kokemuksiahan nuo hääkeikat on aina hyvällä porukalla soitettaessa. Ei muuta ku soittaan vaan!
Kun ei tee töitä ei tule virheitä.
Stain
11.07.2004 14:51:31
Ei muuta ku soittaan vaan!

Joo, näin tehdään.
Time is never time at all you can never ever leave without leaving a piece of youth
Eddy
11.07.2004 18:52:48 (muokattu 11.07.2004 19:48:54)
Enemmänkin etsiskelen tässä tuollaisia valtavan typeriä vaatimuksia tyyliin että puoliajalla sitten jonglööraatte yleisön viihdytykseksi. Ne kun ovat hauskoja :)

Muutama vuosi sitten oli viikon kakku ms nordlandialla.Veto alkoi aamulla kello 9 (noin 3 settiä),sama juttu illalla.Päivävetoon sisältyi vielä semmoinen mukava bingoshow;aina kun yleisöstä joku sai bingon rupesi bändi soittamaan bingolaulua.Iltaseteillä tunnelma saattoi nousta niinkin korkealle,että lattialla jorasi muutama humalainen,mutta pääsääntöisesti lattia oli tyhjä tai sitten lapset leikkivät hippaa siinä.Jos oikein hakemalla haetaan positiivisia seikkoja ni saatiin sentään slabiviinat ekana päivänä.Ja liksapolitiikka tietysti liiton huikea minimi.AARRGH!!!!
Koskettelen soittimia...
toyopet
12.07.2004 09:15:15
Kai se on johonkin pikkuravintolaan, kun sanotaan, että tulkaa soittamaan. Ei myö kyllä mitään makseta, kun väkeä käy niin vähän.

Mutta sitten käytännössä huonoin keikka oli semmoinen mistä oli kova tarjous. Meillä oli entisen ja sitä edeltävän kokoonpanon kanssa keikka eli siis kahdelle bändille sovittu yhteensä 2 tuntia ja lisäksi 4 solistia siihen kahteen tuntiin. Äänentoisto oli jonkun muun bändin ja matkaa kotoa oli 200metriä. Järjestäjä tarjosi 2600mk meille triona ja solisteille 2000mk mieheen siis henkilöön. Minä tein bändin puolesta kirjallisen sopimuksen ihan normaaliin tapaan ja järjestäjä allekirjoitti.

Keikka heitettiin mutta rahoja ei alkanut kuulua eräpäivän jälkeen. Soiteltiin ja kaveri lupaili maksaa. Muutaman soittokerran jälkeen ei enää vastannut edes puhelimeen. Sitten kun sattumalta sai kiinni, niin sanoi ettei ravintola ollut hoitanut maksuja hänelle ym. No eihän siinä mitään meillä oli sopimus ja käräjäoikeus hoiti homman. Mutta solisteilla oli ikävämpi kohtalo, yksi heistä sai jotain lievää korvausta yksi ei saanut edes mainoksiin lainattuja valokuviaan takaisin.
lkx
12.07.2004 12:36:54

Jonkun Finnairin kihon viiskymppisille piti mennä joskus musiikkiopiston bändillä soittamaan, pyyntö oli että "rautalankaa ja salsaa". :D Loppupeleissä saatiin sitten juuri ennen keikkaa kuulla, että sukulaiset olivat järjestäneet niin paljon ohjelmaa, ettei oikein käykään... Hinnoista tms. en muista mitn ja tulihan ne biisit soitettua sitten jossain kitaristin mutsin juhlissa. :P

Meitin möykkäbändiä kyseltiin (oliskohan ollu) viime vuoden puolella joihinkin häihin soitteleen. Kauhee lista ikivihreitä suomi-iskelmiä ja muita. Ei homma sitten ottanut oikein siipiä alleen, vaan tyrmättiin aikalailla samantien. Olisin kyllä itse ollut valmis lähtemään, mutta muut rupes himmaileen. Tässäkään tapauksessa en muista miten rahasta oli puhetta..
There is no spoon...
Niq
12.07.2004 13:28:05

Onko täällä joku, joka ei ole koskaan soittanut ilmaiseksi? Onnittelut hänelle.

Ei nyt sentään ilmaseks. Kyllä mä niistä maksoin. :)
I have a cunning plan
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)