Zepeteus: Tarkoituksena siis olisi tehdä jalkakytkin efektin pois ja päälle kytkemiseen. Jakki jalkakytkimelle löytyy ja on mono, eli "sleeve" ja "tip". Eli mitä luulen, niin varmaan pärjää monojakilla, kytkimellä ja kotelolla, mutta millainen se kytkin olisi? Kytkentä? |
Jaahans, no tuo helpottaa sitten huomattavasti touhua. Jos ylimääräistä plugia löytyy, kytke se jakkiin, ilman tuota plugin runko-osaa eli avonaisena. Sitten voit kytkeä kannat yhteen ja katsoa mitä tapahtuu. Lähinnä tämä selvittää, miten tuo kytkentä toimii. Vaihtoehtoja ei ole montaa: Joko yhteenkytkemällä tai erottamalla tapahtuu tuo on/off. Se voi olla joko lukiuttuva tai sitten lukkiutumaton kytkentä. Lukkiutuvassa kumpainenkin asento, "on" ja "off", täytyy pysyä päällä. Lukkiutumattomassa riittää pelkkä kontaktin kytkeminen tai erottaminen hetkellisesti, jotta tila vaihtuu. Näin saat selville, millaisen kytkimen tarvitset tuohon ulkoiseen koteloosi. Kytkimeksi riittää yksinapainen, mutta täytyykö sen olla lukkiutuva vai lukkiutumaton...ja jälkimmäisessä tapauksessa vielä, onko se painettaessa kytketty vai erotettu, sitähän tässä selvitellään. Itse olen tehnyt muutaman ulkoisen kytkimen, rumpukoneelle ja parille räkkiefektille, testaamalla noin. Tokihan kannattaa varmistaa vielä joltakulta ammattilaiselta tämä juttu. En uskalla mennä 100% takaamaan että tuo systeemi toimisi..ja olisi kyllä ikävää jos esim. käräyttäisit jotain tuosta laitteesta näillä testityksillä. |
Tarvitset releen, jolle saat virran jommastakummasta hehkujännitteestä. Pitänee tasasuunnata, tai kai niitä on vaihtovirrallakin toimivia. Up and down, that's how energy stays alive. |