Kuha 07.08.2023 16:06:44 | |
---|
Sielon uusi, eksoottinen tausta. Old Fenders never die |
Ripalius 09.09.2023 17:34:23 | |
---|
Laitan rootsin äänestyksen vasta tossa aamusella tai myöhään yöllä. Ellei joku muu halua laittaa äänestystä tulille! Hoidan kyllä sunnuntai-illan askareet eli äänten laskemiset sun muut |
BigPapa 09.09.2023 18:02:34 | |
---|
Joudan laittelemaan äänestyksen käyntiin. |
Ripalius 09.09.2023 20:22:41 | |
---|
Jess kiitoksia!! |
WanhaWetäjä 10.09.2023 12:23:59 | |
---|
Vesa423: a. 1p WanhaWetäjä: WW:lle tyypilliseen tapaan mennään vähän omia polkuja, hyvällä tatsilla ja soundilla. Matin & Tepon sanoin "Mä näitä polkuja tallaan kai viimeiseen asti" ts mitä järkeä olisi yrittää olla jotain muuta kuin on? Soittofilosofiani on sitä tulee mitä tulee. Nämä tämän viikon skabavedot olivat lähinnä kokeiluja Helix Nativella eli nollasta nopeasti väsätyillä soundeilla randomia taikomista kun rauta-Helix oli treenien jäljiltä odottamassa keikalle lähtöä. Ehkä pitäisi käydä pöllimässä lickejä perinteen puolelta eikä soitella mitä omasta päästä käsin lähtee. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
WanhaWetäjä 24.09.2023 21:45:52 | |
---|
Joo se ois taas Ripaliuksen vuoro vetää seuraava skaba, kiitokset osallistujille skabasta 637, hyviä ja melko erilaisia vetoja kaikilla. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
tjj2000 30.09.2023 20:35:29 | |
---|
Jos jollekin on tärkeää, että rrroots soitteliussa on erillinen pisteytys/kommentointi topic, saa sen viritellä jos joku haluaa. Olen kännykän kanssa reissussa ja tällä ei jaksa alkaa nyhertämään linkkien kanssa. Muuten pisteet ja kommentit soittojen perään klo 21 jälkeen. All I hear is Hellhounds... |
Venyi aikataulut sen verran, että laitan äänestyksen vasta tossa parin tunnin päästä käyntiin |
WanhaWetäjä 08.10.2023 12:34:26 | |
---|
sirdickyj: WW; lienee ollut oleellista mainita saatetekstissä että veto on ykkösellä vedetty. Mikäs siinä, jälki on mallikelpoista, mutta ei painokelpoista. Soitto on hyvää, kyllä, niinkuin kaikki jo tietävät. On siitä piste annettava, kyllä. 1p Pointti tuossa tekstissä oli lähinnä siinä että miten suoraan kaupan seinältä haettu "halpis" toimii ilman mitään säätöjä. Onhan se myös niin että kun tekee keikkaa soolot ovat aina kerralla sisään tyyppisiä etenkin tuurauskeikoilla joissa on outoja biiseja. Ite oon huomannut sen että joskus ne ekat vedot tallennuksissa on parhaita, joskus taas taustasta ei saa mitään irti vaikka miten yrittää. Jotkut tekevät soolonsa kasaamalla eri otoista, korjaavat jälkikäteen virheet yms ja sekin on ihan ok. Myös sointukartan teko auttaa jos harmonioissa on vaikkapa sävellajin vaihdoksia. Youtubessa on muutamia videoita joissa mestaritason muusikot soittavat taustan päälle omat versionsa ja kertovat miten sen tekivät. https://www.youtube.com/watch?v=8Bt3RYy6Y-Y Mielenkiintoista miten monella tapaa asioita voi lähestyä. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
sirdickyj 08.10.2023 13:23:09 | |
---|
WanhaWetäjä: Pointti tuossa tekstissä oli lähinnä siinä että miten suoraan kaupan seinältä haettu "halpis" toimii ilman mitään säätöjä. Onhan se myös niin että kun tekee keikkaa soolot ovat aina kerralla sisään tyyppisiä etenkin tuurauskeikoilla joissa on outoja biiseja. Ite oon huomannut sen että joskus ne ekat vedot tallennuksissa on parhaita, joskus taas taustasta ei saa mitään irti vaikka miten yrittää. Jotkut tekevät soolonsa kasaamalla eri otoista, korjaavat jälkikäteen virheet yms ja sekin on ihan ok. Myös sointukartan teko auttaa jos harmonioissa on vaikkapa sävellajin vaihdoksia. Youtubessa on muutamia videoita joissa mestaritason muusikot soittavat taustan päälle omat versionsa ja kertovat miten sen tekivät. https://www.youtube.com/watch?v=8Bt3RYy6Y-Y Mielenkiintoista miten monella tapaa asioita voi lähestyä. Nimenomaan. Ja en sanonut tuota vittuilakseni. Vedin itsekin molemmat skabat tälllä kertaa niin että kuuntelin taustan ja soitin 1-3 kertaa läpi, äänitin ja poistin kaiken matskun sen jälkeen heti, etten enää palaisi niihin Välillä näin. Sitten taas toisin. |
Haeroe 08.10.2023 21:03:53 | |
---|
Wanha Wetäjä kirjoitti Haeroe - Kitara tosiaan vähän liian lujalla ja jokunen lähestymisäänikin, kelläpä ei, sinällään toimivaa melodista soittoa hyvällä soundilla, kivoja riffeja myös. Mun puukorvani ei huomannut skabaan jääneeseen rävellykseen kuin yhden ruskean nuotin. Soinnuille ei tainnut osua "kertaakaan", mutta mun korvani tosiaan ei huomannut kuin yhden täysin ulkoilevan nuotin. Tarttee opetella kuunteleen paremmin. Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa. |
WanhaWetäjä 08.10.2023 21:41:10 | |
---|
Haeroe: Wanha Wetäjä kirjoitti
Mun puukorvani ei huomannut skabaan jääneeseen rävellykseen kuin yhden ruskean nuotin. Soinnuille ei tainnut osua "kertaakaan", mutta mun korvani tosiaan ei huomannut kuin yhden täysin ulkoilevan nuotin. Tarttee opetella kuunteleen paremmin. Joo, yhestä oikeasti väärärästä äänestä oli tosiaankin kyse, oliko sitten joitain niin tai näin ääniä minkä takia tuota "joitain" sanaa käytin, tuskin. My bad. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
hasako 15.10.2023 21:39:53 | |
---|
Moi, kiitos äänestäjille. Laitan huomenna uutta. Jos jollain sormet jo syyhyää,mun puolesta voi polkasta skaban (soolo /roots) käyntiin jo tänään. Hoidan kyllä sitten loput duunit. |
hasako 18.10.2023 18:44:15 | |
---|
Iso käsi WW lle tommosista videoista, Iso ikävä on myös vanhoja nimimerkkejä krk,vesla ja vaikka ketä. Heitin siis ihan hatusta ,kaikki vanhat siis,missä olette. |
WanhaWetäjä 23.10.2023 14:58:32 | |
---|
Tua noin...siä ois molemmat skabat tulilla, toivottavasti taustat ei oo ihan just olleet skaboissa. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
stratomaster 05.11.2023 21:54:54 | |
---|
BigPapa: Tässäpä Roots-skaba 789 äänestyksen lopputulema: Voittaja Kuha, onnittelut!!! Ja seuraavan skaban vetovuoro. Hienoa oli taas saada stratomaster ja Kuha mukaan skabaan pitkästä aikaa. Kuha: 14 stratomaster: 10 BigPapa: 10 hasako: 7 Ripalius: 6 Vesa423: 1 Kunnamaininta: Haeroe ja tjj2000 Mukava skaba! Onnittelut Kuhalle! |
Kuha 05.11.2023 22:40:01 | |
---|
Tattis, sielon uutta. Old Fenders never die |
WanhaWetäjä 06.11.2023 12:13:35 | |
---|
Pahoittelut sooloskaban äänestyksen laiminlyönnistäni, olin keikkareissulla eikä ollut kuunteluvehkeitä matkassa, ei noita voi puhelimella arvioida. Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla! |
Kuha 11.11.2023 19:01:40 | |
---|
Jos joku viitsii/ehtii, niin laittakaa äänestys tänään käyntiin. Olen reissun päällä ja vähän hankala hoitaa. Lasken kyllä lopuksi pisteet jne. Old Fenders never die |
BigPapa 11.11.2023 19:15:27 (muokattu 11.11.2023 19:15:36) | |
---|
Kuha: Jos joku viitsii/ehtii, niin laittakaa äänestys tänään käyntiin. Olen reissun päällä ja vähän hankala hoitaa. Lasken kyllä lopuksi pisteet jne. Joutaahan tuota laittelemaan. |