Aihe: CMX
1 2 3 4 5100 101 102 103 104 105 106 107
dixi19
24.09.2023 22:52:09

Humanoid: Ihmetytti ja tökki. Vedon jälkeen kyllä mietin, että kappaleesta tuli vähän sellainen viba kuin tekoäly olisi laulanut sen. Antoi siinä kontekstissa tulkinnalle erilaisen merkityksen.

Itse ajattelin, että siinä efektiratkaisussa oli ehkä haettu hieman Sielunvihollinen-henkeä, mutta joka tapauksessa valitettavan puolitiehen jäi. Ellinoora ja Vicky olivat kevyesti parhaat.
anomus.com
Piepe
25.09.2023 00:47:43
Hätä-Miikka, miksi teit sen? Vitutti kun alkuperäinen säkeistö oli kertakaikkiaan deletoitu.
Anna Puun autotunetus oli aivan pimee ratkaisu. Tosi paha :((( En edes muista mikä se biisi oli enkä haluakaan muistaa.
Vaan eniten kuitenkin söi miestä Robinin Kultanaamio: C-osa jätettiin pois. Biisin paras kohta jumalauta!
Virve Rosti veti jälleen suvereenisti, ihan helvetin hieno veto. Mutta Rostin jälkeen todellakin lässähti. Paitsi tykkäsin kyllä Jannan Ruosteestakin.
Anna Puun jakso oli erittäin viihdyttävä. Oho offtopic tsori.
vanha_pieru
25.09.2023 19:34:39
"Aki, meidän kaikkien mielestä sä oot tosi kirjallinen, lempeä, syvällinen, runollinen ja mystinen shamaani, joka piereskeleekin aforismeja ja haikuja. Joten mitä me nyt seuraavaks tehdään on se, että heitetään mäkeen kaikki nuo elementit näistä kappaleista banalisoimalla ne latteix arkipäiväsyyksix meidän omil lyriikoil ja pannaan vielä menemään autotunella."
A.W. ei ollut moksiskaan, mutta minä pahoitin hänenkin puolestaan mieleni.
kupteri
25.09.2023 22:33:28

vanha_pieru:
A.W. ei ollut moksiskaan, mutta minä pahoitin hänenkin puolestaan mieleni.

Sama palkkio Akille tulee, reagoi niin tai näin :D

Joo, piti ittekin kattoa nuo esitykset, tai siis osaa ei kovin pitkään edes pystyny. Aika hirveetä. Ja valinnat oli niin "helppoja".

Tuo sanojen muuttaminen pitäisi kieltää, mutta sitten jäisi niiltä coveroijilta teostot saamatta. Ja taitaa olla edellytys että originaali tekijä antaa luvan muutoksille. Tavallaan kaikille lisää paalua tilille kun biisit soi telkkarissa, radiossa jne.
Henri Henri Olavi
25.09.2023 22:37:59 (muokattu 25.09.2023 22:38:27)
MOnestihan tuossa sarjassa parhaat jaksot ovat niitä, joissa käsittelyn alla on jonkun täysi mitäänsanomattoman "artistin" tylsääkin tylsemmät ja laskelmoiduimmat tekeleet. Siis silloin kun paikalla on sellaisia hahmoja, jotka pääsevät revittelemään ja vetämään jutut aivan over the top. Tällä kaudella ei sellaisia hahmoja ole yhtään ja yhtä lukuunottamatta (A.W.) kaikki muut tuollaisia mitäänsanomattomia lousereita. Tuskin tulee yhtään hyvää biisiä koko kaudessa. Haluan kuitenkin joutua syömään sanani.
Deminutiones in culum trudite!
Zed
26.09.2023 09:01:47

vanha_pieru: A.W. ei ollut moksiskaan...

Tai sitten oli kuitenkin vähän, mutta tähän toksisen positiiviseen formaattiin eivät sellaiset tunteet kuulu.

Aivan vitun järkyttävää, älyä ja hyvää makua loukkaavaa umpifalskia kuonaa. Vain elämää on vähän kuin se tyhy-päivälle tilattu kravattitsemppari, joka pakottaa koko joukon vaivaannuttavaan, koreografioituun yhteislauluun, joka pystykuvataan iPhonella ja upataan firman "someen".
"Se mikä on nukuttu on vielä nukuttavana"
AP
26.09.2023 10:27:23
Vessajono:

Hynyseltä vanhana fanipoikana oli lupa odottaa mitä tahansa, joten sikäli Ainomieli oli ehkä biisinä vähän liiankin turvallinen valinta, mut toisaalta versio oli kyllä ylivoimaisesti paras. Semmosia kivoja Johnny Cashin American Recordings -viboja siinä.

Oli hämmentävää, miten hyvin se taipui tuommoiseksi kepeäksi kantrihölkäksi.

Luonnollisesti jo ennen jaksoa piti pelätä, että mukana ovat Ruoste ja Pelasta maailma, jotka ovat ne kaikkein puhkikuluneimmat jollotukset. Hätä-Miikan "Ei yksikään" version alkaessa sai jo todella miettiä, kantaako television karjuen jätekatokseen vai valitako nopeampi tie ja potkaista se ulos ikkunasta.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
trih
26.09.2023 10:38:51
Zed: Tai sitten oli kuitenkin vähän, mutta tähän toksisen positiiviseen formaattiin eivät sellaiset tunteet kuulu.

Aivan vitun järkyttävää, älyä ja hyvää makua loukkaavaa umpifalskia kuonaa. Vain elämää on vähän kuin se tyhy-päivälle tilattu kravattitsemppari, joka pakottaa koko joukon vaivaannuttavaan, koreografioituun yhteislauluun, joka pystykuvataan iPhonella ja upataan firman "someen".

Erittäin hyvin sanottu +
shuffle
26.09.2023 20:59:07
Olihan tuo aika pliisua. Tuli Yrjänän jakso katsottua. En ole katsonut kyseistä sarjaa vuosiin.
Viimeksi katsoin kun Terhi Kokkonen oli mukana.
Omat suosikkini biiseiksi olisivat olleet Kirosäkeet ja Taivaan Lapset.
Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds
Henri Henri Olavi
26.09.2023 21:05:40
Olen edelleen pettynyt ettei tullut "Lapsi".
Deminutiones in culum trudite!
Humanoid
27.09.2023 06:57:57
Henri Henri Olavi: Olen edelleen pettynyt ettei tullut "Lapsi".

Jos uudemmista olisi tullut vaikka Pohjoista Leveyttä, niin sekin olis ollut jo hieman kitaravoittoisempi ja nopeampi kappale coveroida. Mutta ei..
Sen päivän kun näkisi, että täällä jokainen kaivaa jokaisen väittämänsä tueksi lähdeviitteen - etenkin kun on kyse itsestäänselvyyksistä. - Jucciz
nahkalipsi
27.09.2023 13:18:03
Anna Puun autotunetuksesta mainittiinkin mutta häiritsikö ketään muuta melkein kaikkien laulujen ihme efektit? Robinin laulu oli kuin jonku fuzz-pedaalin läpi vedetty. Ellinoorallakin on mahtava ääni mutta sekin pilattiin jollain mystisellä efektillä.
Jannan laulu taas tuli puhtaasti ja se kuulosti hyvältä - ja siltä miltä pitääkin.

Sama juttu oli viime jaksossa jo. Ihmettelen kovasti tota tuotantoa miksi ja miten ne saadaan kuulostamaan niin paskalta.

Vai onko mulla vaan liikaa punaviiniä korvissa?

Hynysen kantriveto oli muutes suoraan Jarno Sairasen pelikirjasta. Aivan helvetin hyvä (ellei sitäkin olisi miksattu/tuotettu vähän pilalle)
Yai Yo-kaista ragastaa
juici
29.09.2023 10:00:28 (muokattu 29.09.2023 10:22:23)

Ei liity pelkästään CMX:ään, mutta muistelin, että aiemminhan esitykset olivat TV:stä nähtynä lyhennettyjä ja överiksi tuotettuja. Niiden täydet versiothan sitten päätyivät kokoelmalevyille ja digijakeluun. Mutta ruutu.fi:stä oli nähtävinä esitykset sellaisinaan kun ne soitettiin oikeasti Hirvensalmella eli ns. raw-versiot. Niissä ei ollut lauluefektejä - ellei niitä oltu paikan päällä tarkoituksella tehty - ja muutenkin silottelu oli poissa.

E: Piti vähän googletella ja löysin Anssi Kelan FB-ketjun, jossa tämä avaa tuotantoa kulissien takaa.

https://www.facebook.com/kelastinen … osts/418813102939798?ref=embed_post

Ohjelman ensimmäisillä kausilla musiikki oli selkeämpää bändisoittoa. Sittemmin mukaan on tullut eri tuottajien kovalevyraitoja, joita ajetaan bändisoiton sekaan. Välillä bändin rooli jää lopullisessa tv-miksauksessa kieltämättä aika ohueksi.
Minä halusin säilyttää livefiiliksen. Joissain biiseissäni taustalla soi kovalevyltä mm. perkussioraitoja, mutta kaikki rakentuu kuitenkin livesoiton päälle.

Neloskaudella biisien piti tosiaan olla lyhyitä, mielellään pariminuuttisia. Se oli ihan älytöntä, piti saksia kokonaisia osia pois. Onneksi nyt tehdään enemmän musiikkiohjelmaa, eikä kestoja enää rajoiteta samalla tavalla. Tuotannosta esitettiin kyllä toive, ettei kukaan tekisi mitään kymmenminuuttisia eepoksia, mutta ainakaan omalla kohdallani reilut neliminuuttiset kappaleet eivät olleet mikään ongelma. Myös jaksot ovat tosiaan pidempiä, mikä osaltaan mahdollistaa pidemmät biisit.

Olen samaa mieltä siitä, että minustakin laulua tunetetaan nykyisin liian herkästi. En pysty kuuntelemaan viivasuoraksi korjattuja lauluraitoja, onneksi sellaisia ei tässä ohjelmassa kuullakaan (paitsi niissä biiseissä, joissa autotunea käytetään selkeänä lauluefektinä). Olen kuitenkin myös sitä mieltä, että jos on laulanut muuten hyvän raidan, mutta jokin yksittäinen ääni jää pahasti epävireiseksi, niin miksei sitä voisi korjata? Olisiko se jotenkin parempi epiksessä?
"Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe
dajackal
29.09.2023 12:59:17
Olen aina suhtautunut CMX:ään tekotaiteellisena paskana enkä ole voinut sietää Yrjänän lauluääntä.

Vain elämää-sarjan myötä olen huomannut A.W:n olevankin melko sympaattinen jätkä, mutta itse yhtyeen musiikin suhteen ei näköjään ole tarpeen päivittää mielipidettään. Eikä niissä biiseissäkään näköjään ongelmana ollut se Yrjänän ääni. Linnunrata on ehkä ainoa oikeasti hyvä kappale; siinäkin lienee isossa osassa se, kuinka hyvin musiikkivideo pelaa kappaleen kanssa yhteen.

Pidän myös hieman huvittavana sitä, että CMX:ään viitataan monesti jonain punkkibändinä tai raskaana rockina. On tuotannossa varmasti sitäkin (moni kaveri on yrittänyt minulle näitä soittaa jotta mielipiteeni muuttuisi), mutta isoimmat hitit ovat käytännössä järjestään masentavia slovareita. Ja niitähän tähänkin ohjelmaan oli valikoitunut.
"Olen kitissyt tästä ennenkin ja tulen kitisemään tulevaisuudessakin." -Penasol "Olisit ollut olematta väärässä, niin ei olisi tarvinnut kenenkään korjata." -Panzer Syrjä
Vessajono
29.09.2023 13:40:09
dajackal: Pidän myös hieman huvittavana sitä, että CMX:ään viitataan monesti jonain punkkibändinä tai raskaana rockina. On tuotannossa varmasti sitäkin (moni kaveri on yrittänyt minulle näitä soittaa jotta mielipiteeni muuttuisi), mutta isoimmat hitit ovat käytännössä järjestään masentavia slovareita. Ja niitähän tähänkin ohjelmaan oli valikoitunut.

En muista nähneeni, kuulleeni tai lukeneeni, että CMX:ään olisi viitattu raskaana rockina muualla ku tässä kyseisessä telkkariohjelmassa ainakaan sen 25 vuoden aikana, jona mä oon bändiä seurannut.
Once is a mistake, twice is a jazz
trih
29.09.2023 14:27:31
dajackal: Olen aina suhtautunut CMX:ään tekotaiteellisena paskana enkä ole voinut sietää Yrjänän lauluääntä.

Vain elämää-sarjan myötä olen huomannut A.W:n olevankin melko sympaattinen jätkä, mutta itse yhtyeen musiikin suhteen ei näköjään ole tarpeen päivittää mielipidettään. Eikä niissä biiseissäkään näköjään ongelmana ollut se Yrjänän ääni. Linnunrata on ehkä ainoa oikeasti hyvä kappale; siinäkin lienee isossa osassa se, kuinka hyvin musiikkivideo pelaa kappaleen kanssa yhteen.

Pidän myös hieman huvittavana sitä, että CMX:ään viitataan monesti jonain punkkibändinä tai raskaana rockina. On tuotannossa varmasti sitäkin (moni kaveri on yrittänyt minulle näitä soittaa jotta mielipiteeni muuttuisi), mutta isoimmat hitit ovat käytännössä järjestään masentavia slovareita. Ja niitähän tähänkin ohjelmaan oli valikoitunut.

No onhan CMX nimenomaan tekotaidetta ja Yrjänä kunnon huru-ukko :D
Henri Henri Olavi
29.09.2023 15:45:44 (muokattu 29.09.2023 15:46:40)
Yrjänä on mun mielestä hieno mies ja tekee paljon mielenkiintoisempia juttuja esoterian saralla kuin musiikissa. Tekotaide on ainoaa taidetta jolla on mitään väliä. Tekemätön taide on nolla.
Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin. -Jucciz
trih
29.09.2023 19:35:12
Henri Henri Olavi: Yrjänä on mun mielestä hieno mies ja tekee paljon mielenkiintoisempia juttuja esoterian saralla kuin musiikissa. Tekotaide on ainoaa taidetta jolla on mitään väliä. Tekemätön taide on nolla.

Onhan se sen esoteriahöpötys ihan viihdyttävää. Itse asiaa tuntevana huomasin jossain ohjelmissa, että hän vähän himmailee, ettei mene liian överin kuuloiseksi.
Henri Henri Olavi
29.09.2023 19:41:56
trih: hän vähän himmailee, ettei mene liian överin kuuloiseksi.

Fiksu mies osaa pitää taviksetkin kartalla.
Meininki voisi siis olla vielä paljon oikeistolaisempaakin. -Jucciz
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)