Aihe: Les Paul '57 reissuen sitten huusin..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
kupteri
10.07.2004 01:26:02

Itteä ihmetyttää tuo heikko suomi. Luulisi että kaksikielisellä alueella kuitenkin olisi edes jonkinlainen kosketus suomenkielisiin, että pystyisi kommunikoimaan kunnolla. Eikös siellä kuitenkin lueta suomea yhtälailla kuin me suomenkieliset ruotsia? Enpä tosin ala kehuskelemaan omalla "toisella kotimaisella", mutta eipä sitä ole oikeasti "sisämaan kasvatti" koskaan joutunutkaan käyttämään. No kerran olen soitellut kaksikieliselle alueelle niin, että toisessa päässä ei puhuttu (tai haluttu puhua) suomea. No, minä puhuin omalla kielellä ja toinen sitten ruotsiksi ja 100% ymmärrys oli. Puhelun jälkeen tosin oli varsin koominen olo :-)

Joo, ei millään pahalla ketään kohtaan. Heräsi vain epäilys, että tahallaanko heitetään huonoa suomea, jotta on helppo tiukassa paikassa paeta kielimuurin taakse ja vedota sekaannuksiin sen takia.
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
Mark-Ken
10.07.2004 01:28:36
Ahaa, näemmä J&D on myyty... Tai, ei nyt ihan myyty, vaan Huutokauppa päättynyt. :D Kamalaa kusetusta... Väitti ostaneensa sen Vaasan Custom Soundista/Top Soundista/vaimikäsenyoli, vaikka Vaasassa ei moista ole.
Jytäurpo
10.07.2004 05:12:51
Älkää nyt wester on kuningas ja hyväntekijä!
Got lorex socks, Blue suede shoes, V8 car, And tattoos. I'm a rocker, I'm a roller, A rockin' rollin' man.
paulinho
10.07.2004 16:47:30
Hmm... Minun on tarkoitus käydä tarkastamassa kai tuo herralla myytävänä oleva Killen SG Stantard, kun siellä päin (?) pyörin. Tai siis, kai Merikarvia on tuolla suunnalla? Närpiön nettisivuilta löysin joitain "markkuja" (kuntia) ja ainakin Merikarvialla päin on näin Pomarkkuja ja Noormarkkuja tms..

Kaipa se tuo kitara olisi ihan turvallinen ostaa noin paikan päältä (vaikka jätkästä olisikin ollut "harmia"). Minulla saattaa tosin ostoon olla vielä jokin este, mikäli tuotteen hintavaraus on vaarallisen korkea.

Kuinka paljon noista muuten joutuu maksamaan käytettyinä noin "yleensä"? Itse ajattelin maksaa kitarasta maksimissaan tonnin... =) Ehkä olen sitten pihi, mutta kun en kuitenkaan ko. mallista diggaile ollenkaan, mutta ihan hyvä soitettava/hyvä saundinenhan se on (ja merkilläkin voi aina kehua), niin siksi voisin hankkiakin sen. Sitten tosin jää "kunnon" putkinuppi tms. ostamatta. Mutta siis... Kuinka paljon tuollaisesta Gibson SG Stantardista kannattaisi maksaa, kun oletetaan, että kitara on käytetty ja kaikesta päätellen hyväkuntoinen? Eli, mikä olisi todellinen jälleenmyyntiarvo moiselle?
"Oho, sori. Siinä olikin bassoklaavi... Kuulostikin vähän oudolta." - paulinho pianotunneilla.
kupteri
11.07.2004 00:21:40

Kuinka paljon tuollaisesta Gibson SG Stantardista kannattaisi maksaa, kun oletetaan, että kitara on käytetty ja kaikesta päätellen hyväkuntoinen? Eli, mikä olisi todellinen jälleenmyyntiarvo moiselle?

Top Soundissa listahinta on 1799e:

http://www.topsound.fi/asp/tuotesivu.asp?itemcode=906gsgs

Tingattuna sen ehkä saakin 1500e hintaan (siis kaupasta uutena kuten "Christer Närpiöstä" kertoo myynti-ilmoituksessaan).

Eli jos tonnin maksaa niin ei liene paha hinta? Ja tosiaan kannattaa paikan päällä käydä kattomassa ja tsekkaamassa että tuote tosiaan on oikea ja kunnossa :-)
Kjukka
11.07.2004 01:39:10

Kitarapajalta hankkimani Gibson SG Standardin hintalappuhinta oli 1450€.
kupteri
11.07.2004 01:51:09

Kitarapajalta hankkimani Gibson SG Standardin hintalappuhinta oli 1450€.

Samoja keppejä ne on, eli tuo Top Soundikin hyvin todennäköisesti myy samaan kuin muutkin. Siis jos tuo sun ostos oli uusi? Monestihan hintalapulla voi vahän pelata, eli tinkivaraa jätetään muutama satanen. Tosin joissakin aletuotteissa sitten tinkivaraa on vain Schallerin hinhalukkojen verran! No aina voittajan olo kun ees jotain saa ;-)
saturnzreturn
11.07.2004 19:48:04 (muokattu 11.07.2004 19:50:09)
juuh!!

luin koko ketjun ja kyllä oli hauskaa.

kauppaa tällä hetkellä volvookin varaosiksi: ei hintavarausta, lähtöhintaa on 10€ mutta kuvauksessa sanoo että alta 400€:n ei lähde

mikähän tätä kaveria vaivaa, ei tunnu menevän mikään asia perille. varsinkin kun kysellään arkoja asioita. siellä oli yksikin kaveri hyvällä ruotsilla kysellyt sen äijän kikkailuista, mutta ei tuntunut sitten enää ruotsiakaan ymmärtävän.

se taasen että osaako hurri suomea niin on ihan tapauskohtaista. kavereinani on suomenruotsalaisia jotka osaa RUOTSIA helvetin huonosti, sitten sellaisia jotka eivät yksinkertaisesti halua puhua suomea koska pelkäävät typerää hurriaksenttia ja sitten taas sellaisia jotka ei oikeesti oikeen osaa suomea muuta kuin sönkkäämällä. mutta hieman kyllä epäilen että kukaan ruotsinkielinen kirjoittaisi tuolla tavalla suomea jos hallitsee kielen huonosti
my wallet's fat and so is my head
p130
12.07.2004 10:20:02 (muokattu 12.07.2004 10:22:30)

Kaikki "on ostettu Top-Soundista seinäjoesta". Muistakaahan sitten tarkistaa kuitit jos käytte noita katsomassa.

On varmaan liikkeen paras asiakas. Ainakin kaksi Custom Shop Les Paulia (kolmannen ostoajankohdasta ei ole tietoa), yksi Standard ja yksi SG + paljon pienempää tavaraa on noin vuoden sisään ostettu ja tullut myyntiin. Pappa betalar ja Christer myy kyllästyttyään lelunsa pois? Saa siinä Wester vanhempi viljellä pottua tosissaan.

Väitti kyllä minulle myyvänsä kitaroita työkseen. Liekö tuo uusien kitaroiden osto ja parin kuukauden kuluttua myyminen on hyvääkin bisnestä?
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
kupteri
12.07.2004 10:45:25

Väitti kyllä minulle myyvänsä kitaroita työkseen. Liekö tuo uusien kitaroiden osto ja parin kuukauden kuluttua myyminen on hyvääkin bisnestä?

Jos hänen "veljensä" (tai itse) on juuri tuo "Kustom Sound" Vaasasta (kun lepamyynnissä kertoi sieltä ostaneensa ;-)

http://huuto.net/fi/askseller.php3?itemid=9772647

Ja se puhelinnumero lienee hänen "siskonsa"/"äiti"/"tyttökaveri" Vaasasta (jos ihmetyttää miksei se kenenkään Westerin ole).

Huhhuh. Laittaisi(vat) nyt lisää kaikkea hienoa myyntiin taas, niin saisi nauraa kahteen kertaan myydyille "peräkontissa hajonneille ja mystisesti kadonneille" LP Customeille :-)
saturnzreturn
12.07.2004 12:03:11
No ei oo tuossa ruotsissakaan mitään hurraamista, kun kattoo SG-myynnin vastauksia

on toi nyt paljon selkeempää kun sen suomi..

vaikkakin aika paljon tuollaisia..hmph mitä nyt ovatkaan kun esim. suomen kielen minä-sana vääntyy netissä mä-sanaksi. ei mitään slangia mutta sinnepäin..
balzary
12.07.2004 12:13:15

vaikkakin aika paljon tuollaisia..hmph mitä nyt ovatkaan kun esim. suomen kielen minä-sana vääntyy netissä mä-sanaksi. ei mitään slangia mutta sinnepäin..

puhekieli? :)
Myy minulle Hoontech DSP24!!
Milkop
12.07.2004 13:45:41 (muokattu 12.07.2004 13:51:22)

Luin just koko ketjun ja kyllä on aivan uskomatonta touhua. Nauratti ja samalla harmitti niiden puolesta, jotka on tolta tyypiltä jotain mennyt ostamaan ja sitten hän onkin keksinyt jonkun tekosýyn ym. Mutta tuommoisen kitarakorjaajan minäkin haluaisin nähdä, joka saa kolarissa olleen kitaran "uudenveroiseksi".
"I Believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Cosmic Ted
12.07.2004 14:02:05
No eipä se hyypiö taida puhua oikein mitään kieltä. Les Paul Forumilta (linkki pari sivua aiemmin) katselin tyypin kirjoituksia. Englanti on vähintään yhtä huonoa kuin suomikin.
kulmahiomakone
12.07.2004 14:08:59 (muokattu 12.07.2004 14:10:37)
Luulisi että kaksikielisellä alueella kuitenkin olisi edes jonkinlainen kosketus suomenkielisiin, että pystyisi kommunikoimaan kunnolla.

Vaan että kun nuo Närpiöt ja Vöyrit ovat aikalailla umpiruotsinkielistä seutua. Tyyliin: yli 90 prosenttia väestöstä ruotsinkielisiä. Ja kun edes puhuisivat ruotsia, mutta kun puhuvat jotain paikallista, josta ei hyvälläkään ruotsinkielentaidolla ymmärrä mitään (EDIT: hymiö tähän perään, kyllä siitä ymmärtää)

Vaan mitäpä sitten...
Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen. Aasialaisten kitaroiden originaalimikejä ostan myös (Tokai, Yamaha yms.)
saturnzreturn
12.07.2004 19:55:03
puhekieli? :)

no joo, nii just

vaikkakin netissä ei puhuta vaan kirjoitetaan

kirjoituskieli?

menen pois
EtG
13.07.2004 01:54:30
Pyysin loistavilla kielitaidoilla lisää kuvia.... lähinnä taustakuvaksi koneelle.
Pakkanen karistaa nudistit
Zeni
24.01.2006 18:28:43 (muokattu 24.01.2006 18:30:03)
ei tie miks tänne hyppäs ?
oiva tumpeloinen
24.01.2006 18:29:39
Eiköhän tuohon riitä kun ilmoittaa tulevansa hakemaan. Yleensä siinä vaiheessa myyjä jättää yhteydenotot tai peruuttaa kaupat.

Eiköhän se ole jo pikkuhiljaa haettu tai unohdettu.....
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)