Aihe: Studio äänitarkkailu/miksaus
1 2 3
iec
20.08.2023 20:09:02

Nick Leeson: Vielä näistä kuulokkeista sen verran, että eräs masteroija aika voimakkaasti markkinoi

Valcon kuulokkeita. https://www.valco.fi/products/vmk25

En tiedä enkä tunne häntä, mutta hänen mielestään ne ovat maailman parhaita.

https://www.youtube.com/watch?v=NzWbvdKUNj0

Minkäslainen käsitys teillä on tästä ?

Tuossahan tuo Kuulokenurkka.com-sivuston arvostelu on:
https://kuulokenurkka.com/arvostelu-valco-vmk25/

VMK25 saa todella hyvät arvostelut äänenlaadustaan bluetooth-käytössä. Sellainen asia kannattaa huomata, että kuulokkeiden taajuusvaste on sitten erilainen langallisena ja vielä riippuen siitä onko virrat päällä vai ei. Voisin kuvitella, että studiokäytössä bluetoothia ei voi käytännössä käyttää bluetoothin viiveen takia (tai se olisi varmaan äärimmäisen ärsyttävää kun ääni tulee 50ms...250ms viiveellä.)

Jotenkin itse näkisin, että bluetooth vastamelukuulokkeet on tehty musiikin kuluttamiseen ja etäpalaverikäyttöön jne jne. ja siihen ne ovat hyvät. Studioon sitten ammattikäyttöön hyvät langalliset kuulokkeet (Äänenlaatuun vaikuttavien muuttujien määrä vähäisempi, eli tietää tasan tarkkaan että kuulostaa aina samalta saman audiointerfacen lähdön tai kuulokevahvarin lähdön kautta.)

Sulla on kuitenkin Beyerin DT770 80 ohmiset luurit, jotka saa Sonarworksilla tai muilla ekvalisaattoreilla aika hyvän kuuloisiksi. Jatkossa voit sitten ostaa vielä paremmat studiokuulokkeet jos kuulokemonitorointi alkaa vaikuttamaan sulle hyvältä jutulta.

P.S. Jasse (jäsen dewil) tuskin vastaa tähän kun on Valco VMK25-luurien suhteen vähän jäävi, kun on ne itse speksannut ja suunnitellut ja testannut labrassaan. Ilmeisen hyvää työtä on tehnyt. Itse ainakin luotan kohtuullisen hyvin Kuulokenurkka.comin arvosteluihin. Mun mielestä sillä sivustolla on looginen ja systemaattinen tapa tehdä arvioita ja varsinkin kun vertaillaan jo aiemmin testattuihin, että pysyy "jalat maassa".
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
askomiko
20.08.2023 21:30:45 (muokattu 20.08.2023 21:55:25)
Kännykkäkuunteluluurien hyvää päätä. Ei vie voittoa hyvien piuhakuulokkeiden vierellä.
Tästä löytyy musaa - Haamurakastaja
On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash
Nick Leeson
20.08.2023 23:21:29
iec
Sulla on kuitenkin Beyerin DT770 80 ohmiset luurit, jotka saa Sonarworksilla tai muilla ekvalisaattoreilla aika hyvän kuuloisiksi. Jatkossa voit sitten ostaa vielä paremmat studiokuulokkeet jos kuulokemonitorointi alkaa vaikuttamaan sulle hyvältä jutulta.
.

Kiitos IECvastauksesta, se on juuri näin. Itseäni vaivasi vain miksi Valcoa kehuttiin ja tiettyyn käyttötarkoitukseen niin varmasti onkin. Pidättäydyn siis suunnitelmassa ja opettelen kuuntelun Beyereiden DT770:n kautta. Vanhan liiton miehellä voi tovin kestää kun on lähikentillä ruuvaillut iät ajat, mutta uusi, haastava ja mielenkiintoinen muutos täytyy koklata vanhemmallakin iällä. Ainahan voi sitten vertailla luureilla ja geneleceillä miksattujen eroja. Uskon, että minullakin toimii tuo luurimiksaus pidemmän päälle ja ainakin säästää muiden läsnäolijoiden hermoja kotistudioni ollessa kyseessä:)
mhelin
29.08.2023 14:29:40 (muokattu 29.08.2023 14:33:08)
Paitsi EQ:lla niin noiden 770:sten saundia voi tuunailla uusilla pehmusteilla ja vaahtomuovisuojalla.

Velourpehmusteen tilalle esim. nämä (käytän näitä koska velour ärsyttää ihoa, saundista en osaa sanoa muuta kuin että basso-osasto tuntuu olevan paremmin hallinnassa):
https://www.thomann.de/fi/beyerdynamic_ohrmuschelsatz.htm

Vaahtomuovisuoja:
https://europe.beyerdynamic.com/foam-disc-amiron-wireless.html

Tämän jälkimmäisen on kerrottu yhdellä foorumilla alentavan diskantit tasoa (ei omakohtaista kokemusta).

Erittäin tärkeä lenkki kuulokekuuntelussa on myös kuulokevahvistin. Monesti se on mitä sattuu, audio interfacen kuulokelähtö yleensä joka monissa edullisimmissa laitteissa huono, esim. Behringerin muuten ok UMC204HD/404HD interfaceissa surkea.
mhelin
29.08.2023 14:38:50
dewil
13.09.2023 14:14:00

iec: Tuossahan tuo Kuulokenurkka.com-sivuston arvostelu on:
https://kuulokenurkka.com/arvostelu-valco-vmk25/

VMK25 saa todella hyvät arvostelut äänenlaadustaan bluetooth-käytössä. Sellainen asia kannattaa huomata, että kuulokkeiden taajuusvaste on sitten erilainen langallisena ja vielä riippuen siitä onko virrat päällä vai ei. Voisin kuvitella, että studiokäytössä bluetoothia ei voi käytännössä käyttää bluetoothin viiveen takia (tai se olisi varmaan äärimmäisen ärsyttävää kun ääni tulee 50ms...250ms viiveellä.)

Jotenkin itse näkisin, että bluetooth vastamelukuulokkeet on tehty musiikin kuluttamiseen ja etäpalaverikäyttöön jne jne. ja siihen ne ovat hyvät. Studioon sitten ammattikäyttöön hyvät langalliset kuulokkeet (Äänenlaatuun vaikuttavien muuttujien määrä vähäisempi, eli tietää tasan tarkkaan että kuulostaa aina samalta saman audiointerfacen lähdön tai kuulokevahvarin lähdön kautta.)

P.S. Jasse (jäsen dewil) tuskin vastaa tähän kun on Valco VMK25-luurien suhteen vähän jäävi, kun on ne itse speksannut ja suunnitellut ja testannut labrassaan. Ilmeisen hyvää työtä on tehnyt. Itse ainakin luotan kohtuullisen hyvin Kuulokenurkka.comin arvosteluihin. Mun mielestä sillä sivustolla on looginen ja systemaattinen tapa tehdä arvioita ja varsinkin kun vertaillaan jo aiemmin testattuihin, että pysyy "jalat maassa".

Tuossa on video, jossa mä näytän kuinka Valcon VMK25:ta saa pienellä ekvalisoimisella ihan tajuttoman flätin kuulokkeen myös passiivimoodissa piuhallisena, ilman kalliita korjaus-softia.
https://youtu.be/pYgmYl8tG-8?si=cQNMGWAcCffUSQfR
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
Notefix
14.09.2023 15:11:51

Kuuntelen paljon päivän miksauksia iltakävelyllä vastamelukuulokkeilla ja tuntuu että on todella vaikeaa löytää siihen tarkoitukseen sopivat kuulokkeet. Usein arvosteluihin ei oikein voi luottaa. Sony WH-1000XM4 on saanut loistavia arvosteluita ja sain ne duunista käyttöön ja totesin melkein käyttökelvottomiksi. Sitä järkyttävää kumisevaa bassoa ei oikein millään saanut kontrolliin edes apilla. Boset ja Airpod Maxxit kokeiltu myös. Tämä on osoittautunut yllättävän isoksi haasteeksi.
"Layers of layers of shit!"
iec
14.09.2023 15:56:31

dewil: Tuossa on video, jossa mä näytän kuinka Valcon VMK25:ta saa pienellä ekvalisoimisella ihan tajuttoman flätin kuulokkeen myös passiivimoodissa piuhallisena, ilman kalliita korjaus-softia.
https://youtu.be/pYgmYl8tG-8?si=cQNMGWAcCffUSQfR

Suuret kiitokset tästä vinkistä. Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki Jasse sulle.
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Ziggy Bubba
15.09.2023 22:33:07

Notefix: Kuuntelen paljon päivän miksauksia iltakävelyllä vastamelukuulokkeilla ja tuntuu että on todella vaikeaa löytää siihen tarkoitukseen sopivat kuulokkeet. Usein arvosteluihin ei oikein voi luottaa. Sony WH-1000XM4 on saanut loistavia arvosteluita ja sain ne duunista käyttöön ja totesin melkein käyttökelvottomiksi. Sitä järkyttävää kumisevaa bassoa ei oikein millään saanut kontrolliin edes apilla. Boset ja Airpod Maxxit kokeiltu myös. Tämä on osoittautunut yllättävän isoksi haasteeksi.

Sonyn XM-sarjan luurit on kaikki ihan överisti bassokkaita. Vielä ikävästi tuutaten alabasson alueella sotkien kitarat, laulut yms. keskialueen tärkeät äänet.

Valcot on tasapainossa ihan eri luokkaa, mutta selvästi paras langaton kuuloke mitä olen tähän asti kuullut on heittämällä Airpods Pro 2. Bassossa on pientä buustia, mutta lähinnä sub-osastolla pitäen hommat selkeänä. Diskantti on sopivasti hilpan tuunattu alas kuulostamatta vajaalta. Pellit ei siis pauhaa korvaan ikävästi. APP2 sai mut uskomaan, että johtoa ei oikeasti enää tartte kuulokkeissa mihinkään kun on reissussa.

P.S. Mun korvaan 1st gen AirPods Pro oli soundin puolesta aikas valju esitys. En tykännyt yhtään kuunnella niillä muuta kuin podcastejä. Molemmat siis omistaneena tämä. Iphonen omistajalle joka haluaa hyvää soundia helposti APP2 on ns. no-brainer.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)