Minä en aivan varsinaisesti koskaan päässyt/valmistunut muusikoksi asti. ainakin 4 kertaa olen elämäni aikana hakenut koulutukseen ja bändiäkin välillä yrittänyt löytää. Näyttäisi siltä, kun tätä ikääkin on jo 49v ja ei nyt ihan ammattina, mutta eräänlaisena sivu-harrastuksena olen hieman kevytkenkäinen, että taidan jäädäkkin kotisoittelijaksi. Ei tämä oikeastaan minun soitto-intoa vähennä, vaan melkein jopa päin vastoin, kun aina on tykännyt soitella ja nyt on ainakin soittamisen suhteen täysin vapaat kädet soittaa juuri niin kuin itsestä kivalta tuntuu. Harjoitella ei kyllä jaksa enää samaan tahtiin kuin ennen, vaan soittaminen nykyään enemmän ihan vain soittamisesta nauttimista ja elämästä muutenkin, kun olen työkyvyttömyys-eläkkeellä ja eikös ne eläkeläiset omalla tavalla pääse kokemaan lapsuuden huolettomuuden uudestaan. Pidänkin You-tube kanavani täysin ilmaisena siksi, että en haluaisi sotkea mukavaa soittelua raha-huolilla. Toivoisin, että jokainen voisi elää omalla tavalla omaa unelmaansa ja nauttia elämästä. Monille varmasti musiikki, sen kuuntelu ja soitto ovat tällaisia asioita, kuten minullekkin, myös mitä ihmeellisimpien kappaleiden ja teosten kuuntelu ja soittaen kokeilu on toisinaan sitä aitoa eetvarttia.. Manteloa/Mozarella |