s151669 09.08.2023 16:06:12 | |
---|
Tilasin tuossa Phase45 -kloonin osat. Epähuomiossa toki kahteen kappaleeseen. Saattaa olla että ehdin jopa jossain vaiheessa noita kasaamaan. Joten tarttisi saada tekstit laatikoihin. Mulla on sellainen muovinauhalle tulostava dymo jolla olen jokuseen pedaaliin tekstit tehnyt. Kirkkaalle nauhalle, sopivasti leikeillen ja kirkaslakka päälle. Hyvin on kestänyt, näyttää itse tehdyltä. Nyt on vaan ruvennut tekemään raitaa ja kirkas nauhakin on loppu. Mitäs hyväksi havaittuja helppoja konsteja tuohon pedaalin merkintöjen tekoon ylipäätään on ? Tarrakalvo laserkirjoittimen läpi, koko naaman kokoinen tarra ? Irtoaa sitten aikanaan pohjasta ? Maalaa käsin pikku pensselillä ? On ainakin käsityön leima ? Sapluunalla ? Tulostaa laserilla, leikkaa mattoveitsellä ? Pitää melko isoa tekstiä olla että onnistuu ? 3D-printattu sapluuna ? Joku muu, mikä ? Antikitarasankari. Siis basisti. |
Itse olen tehnyt ainakin -pensselillä maalaten; vaikea saada pro-jälkeä, mutta muuten vallan hyvä -stanssaamalla kirjainmeisteillä joko erilliseen metallilevyyn joka kiinnitetään pintaan, tai stanssaamalla suoraan alumiinikotelon tasaiseksi hiottuun pintaan -stanssaamalla hieman paremmilla kirjainmeistisarjoilla, millä saa kokonaisia sanoja meistattua siistiin riviin -syövyttämällä alumiinikotelon pintaan tekstit, kokeillut sekä reverse-etchiä että "normaalia" Kuvia ei nyt hirveästi ole heittää tähän hätään, mutta kaikki ihan jees tapoja. |
Solex 10.08.2023 00:58:49 | |
---|
Mieluisella tussilla suoraan lootaan tai maalin päälle, efektitusseja on aivan mielettömästi: Kultatussi, hopeakimalletussi, neonväri, paksu valkoinen....jne jne Basso on jalo soitin |
Jone the Bone 10.08.2023 10:18:01 (muokattu 10.08.2023 10:21:35) | |
---|
Itse olen käyttänyt lasertulostimen kestäviä, läpinäkyviä tarrakalvoja, jotka sitten leikkaan sopivan kokoisiksi ennen koteloon liimaamista. Kun kotelon pinta on sileä, tarttuu kalvo hyvin pintaan ja tuntuu pysyvän riittävän hyvin. Joskus olen vielä suihkuttanut ohuen lakkakerroksen koko komeuden päälle, jolloin tarrakalvon rajatkin häipyvät mukavasti, ja lopputulos näyttää ihan teollisesti silkkipainetulta pinnalta. Tekstit ja kuvat olen tehnyt Autocadilla tai Photoshopilla, ja A4 kokoiselle tarrakalvolle mahtuu useampikin kuva. Tarrakalvoja oli joskus vähän vaikea löytää kivijalkakaupoista, mutta nykyään voi niitäkin tilata netistä. http://users.jyu.fi/~tukiaine/home/zentone/zentone_kuva.html http://users.jyu.fi/~tukiaine/home/phase100.htmlSe on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä). |
s151669 10.08.2023 12:25:32 | |
---|
gemisti: -stanssaamalla kirjainmeisteillä joko erilliseen metallilevyyn joka kiinnitetään pintaan, tai stanssaamalla suoraan alumiinikotelon tasaiseksi hiottuun pintaan Hmm. Lähibiltemassa olisi sarja. Tuo voisi olla aika hyvä vaihtoehto. Kaipa ne jollain laudanpala apuviivaimena -tekniikalla saanee riviinkin. Sitten vielä ohuella pensselillä maalaa uran pohjan ? -syövyttämällä alumiinikotelon pintaan tekstit, kokeillut sekä reverse-etchiä että "normaalia" Linkkejä / vinkkejä proseduuriin ? Antikitarasankari. Siis basisti. |
NitroJeesus 10.08.2023 14:12:47 | |
---|
Laserilla oon printtaillut sekä kalvolle että tarralle. Päälle sitten vähän sitä tai tätä tilanteesta riippuen. Kaikista kestävimmän ja hienoimman pinnan olen saanut aikaan Envirotexillä, mutta vaatii myös eniten työtä. Helpommalla pääsee esim. ModPodgella, mutta tämä tuppaa jäämään vähemmän tasaiseksi. Kilikalipullolla spraylakka päälle on se helpoin vaihtoehto, mutta ei oman kokemuksen perusteella kestä aikaa. |
gemisti 10.08.2023 14:42:34 (muokattu 10.08.2023 14:42:43) | |
---|
s151669: Hmm. Lähibiltemassa olisi sarja. Tuo voisi olla aika hyvä vaihtoehto. Kaipa ne jollain laudanpala apuviivaimena -tekniikalla saanee riviinkin. Sitten vielä ohuella pensselillä maalaa uran pohjan ? Bilteman setillä olen itse lyönyt muutamia, entisessä duunissa oli sellaiset pro-setit missä sai kirjaimet riviin että löi koko sanan kerralla, mutta irtopaloilla tulee kans hyvä kun tosiaan tukee linjan jollain. Linkkejä / vinkkejä proseduuriin ? diystompin puolella oli aikanaan hyvä tutorial, tässä kansiossa ainakin kuvina https://www.diyschematics.com/schematics/index.php?/category/album24 Mutta Uraltonelta Press n Peel -kalvoa, mihin tulostaa kuvat ja ferrikloridilla syövyttää. Huolella kun tekee saa tosi siistin. Pihkura multa hävis kotisivutilat niin mun profiilin kuvalinkit ei enää pelaa, siellä oli muutamia eri tavalla tehtyjä. Kuvat on jossain kaukana muutoin, pitäisikin korjailla linkkejä ja etsiä kuvat. |