Aihe: hyvä basisti
1 2 3
willie
10.07.2004 05:54:00
mikä on hyvä basisti?miten määritellään hyvä"huippu" basisti?

ja toiseksi jutuksi vielä..huonontaako se basistia jos soittaa plektralla?

Hyvä basisti on tarkka, mieluiten niukka. Trio-kokoonpanossa saa tietysti vetää "pulut katolla" -saundia, mut yleensä pitää olla tarkka ja luotettava, rumpalin kanssa yhtä puuta.

Plektra tai ei.. Tosin plektra on turha kapistus sormien ja kielten välissä.

willie
Basisti, melkein 50v.
Karlsson
10.07.2004 09:37:39
Hyvä basisti on semmonen joka pitää turpansa kiinni ja soittaa mitä tarvitsee, ei tippaakaan enempää.
Yes ma´am, you can call me Sam!
dgdg Basisti
11.07.2004 19:47:44
parhaat basistit soittaa plektralla
njaah.. ei sen nyt pakko oo soittaa... joku 7 vuotias soittaa plektralla muttei tiiä yhtään mitä soittaa... no ei sentään.. mut en kyl oo tosta samaa mieltä että on hyvä jos soittaa plekulla...
Ei päivääkään ilman haavaa...
Karlsson
12.07.2004 08:25:47
Hyvä basisti on semmoinen, joka ei määrittele netissä hyvän basistin ominaisuuksia, vaan toimii itse. Eli siis ei kukaan meistä!

Heh, nythä se selvis. Me ollaa huonoja kaikki!

Tästä lähtien on kenenkään turha selittämään siitä miten nopeesti ja paljo osaa tiluttaa, kuinka vallattomasti peukut viuhuu, tahi siitä miten tyylitajuinen on. Ni!
Keny
12.07.2004 08:36:30
Heh, nythä se selvis. Me ollaa huonoja kaikki!

Tästä lähtien on kenenkään turha selittämään siitä miten nopeesti ja paljo osaa tiluttaa, kuinka vallattomasti peukut viuhuu, tahi siitä miten tyylitajuinen on. Ni!

Nii paitsi mää ku oon niin nopee,eh.

Musiikille täytyy olla nöyrä oli soitin mikä hyvänsä,ni.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
poko
12.07.2004 09:23:08

Tohon flea hommaan mistä tuolla aiemmin puhuttiin voin vähän kommentoida.

Aivopuolisoni osti viime jouluna minulle lahjaksi flean DVD:n. Se on varmaan aika vanha pätkä koska DVD:llä esiintyy edesmennyt River Pheonix, mutta ei kuitenkaan ihan alkuajoilta koska rummuissa on Chad Smith.

DVD:llä kysellään Flean mielipidettä plektrasta. Vastaus on mielestäni erittäin hyvä. Flea sanoo, että hänen mielestään on aivan sama millä soittaa kunhan osaa kuunnella mitä ympärillä tapahtuu ja samaistua musiikkiin. Itse hän soitti ensimmäisessä bändiissään (punk bändi fear) pelkästään plektralla ja ainoastaan alaspäin suuntautuvin iskuin. Täten soittoon tuli haluttu "mättö". RHCP:n musiikissa hänen saundinsa perustuu funkyyn ja fearin ajoilta tarttuneeseen attack voittoiseen paukutukseen.

Mielestäni on turha miettiä voiko bassoa soittaa plektralla. Olen samaa mieltä Flean kanssa. Ja vaikka Flea olisi haukkunut plekulla soittavat basistit maanrakoon, en siltikään olisi vaihtanut mielipiteitäni.

Tärkeää ei ole se millä starat soittavat vaan se mikä itsestä tuntuu parhaalta!
Basistin kulli / 4 = kitaristin kikkeli
Karlsson
12.07.2004 10:44:02
Tärkeää ei ole se millä starat soittavat vaan se mikä itsestä tuntuu parhaalta!

Mut tiiätsä, ei meillä basisteilla ole omaa aloite-, päätös- tahi päättelykykyä. Pakko kato mennä niinko starat sanoo. Muute on boltsi ja grooventynkä hukassa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)