Aihe: Aromakilta
1 2 3 4 519 20 21 22 2347 48 49 50 51
The 1
26.06.2023 19:24:14
Minä olen vain pienen palstan poliisi tuolla maaseudulla ja koitan saada vähän omaakin perunaa mutta ukko keskustele vaan minun puolestani muutenkin kuin vanhojen lehtien palstoilla .
Ukko
27.06.2023 08:26:11

The 1: Minä olen vain pienen palstan poliisi tuolla maaseudulla ja koitan saada vähän omaakin perunaa mutta ukko keskustele vaan minun puolestani muutenkin kuin vanhojen lehtien palstoilla .

Sanomasi selkeys on taas omaa luokkaansa.
COVS jäsen nro 6
The 1
01.07.2023 00:26:05 (muokattu 01.07.2023 00:30:16)
Tuomas Marjamäki kirjoitti kirjan Mikko Alatalosta. Olen miettinyt pitkään miten kommentoisin kirjaa niin että se olisi totuuden ja asian mukainen.
The 1
01.07.2023 00:39:34 (muokattu 01.07.2023 00:45:24)
Nyt kun Mikko Harri ja Pena ovat lähteneet muistelemaan 50 v coitus int levyn tekoa ja juhlaa ja keikkoja sen myötä. Onnea 50 v Juice Leskinen & Coitus Int. T. Hessu Jokela . Jotenkin vain tuntuu että me Juice Max Pena Hessu ja Eetu teimme sen mistä tuli jotain se Rock bändi "Juice Leskinen & Coitus Int.
The 1
01.07.2023 00:52:28 (muokattu 01.07.2023 13:20:16)
Vihdoinkin sataa.
leprechaun
04.07.2023 18:48:02

Piti vaan sanomani että Juhannuksen ulkoilmakeikka duona oli tosi kliffa. Soittelimme kallioiden päällä ja muutaman metrin päässä oli pieni tanssilava. Jo toisen biisin aikana jengi oli miehittänyt tanssilavan ja se oli kaunista katsottavaa. Emme edes soittaneet varsinaista tanssimusaa, enemmänkin kaikenlaisia suomalaisia ja ulkolaisia balladinomaisia, hitaita ja nopeampia. Piitlesistä Anneli Saaristoon. Ja vain kaksi vanhempaa tanssimusa biisiä, Yö Saaristossa balladinomaisena ja Niin Aikaisin, jazahtavana valssina.
Porukka oli kakruista eläkeläisiin, ihan kaikenikäisiä.
Outoa oli että huumorimme upposi oikein hyvin (ns. välispiikit) vaikka höpötin ufoista ja muista hernekeitoista. Mainitsin vielä että olemme pilanneet soitoillamme ja lauluillamme todella monta juhlaa eivätkä nämäkään ole varmaan poikkeus.
Kiitosta sateli siihen malliin että välillä joutui melkein kyyristymään. Viereisen kahvilarakennuksen omistaja oli ihan kliffa ihminen.
Eli yleisö teki esityksen Kai sitä sitten voi edelleenkin käydä soittelemassa ja laulelemassa kun ei meitä heitetty yhdelläkään kovalla esineellä.

Soittimena kaksi kitaraa, toinen ns. tavallinen teräskielinen akustinen ja toinen flamencomainen muovikielinen josta oktaaverilla mikserin yhteen kanavaan jonkinlainen "basso" ja toiseen kanavaan ns normaalina. Ja pieni panorointi noille kanaville. Erottuu paremmin.
The 1
15.07.2023 00:02:39
Kyllä se oli niin perseestä aikanaan olla jossain juhannus keikoilla mihin oli matkaa aivan saatanasti ja perillä monta kompoa odotti vuoroaan ja viinaa ei voinut ottaa voi saatana sitä ei kyllä kaipaa kiitos Jumala kaikkivaltias että se on ohi.
The 1
15.07.2023 00:13:19
Yhden Juhannus keikan muistan mistä pidin oli.
Meidät tai me olimme kaksi soittajaa oli tilattu soittamaan juhannus aatoksi häihin.
Meitä varten oli tehty oikein hienoa lava katettu ja kaikki. Pistimme kamoja kasaan niin joku juhlaväestä tuli sanomaan että kiitos kun tulitte ei tarvitse soittaa voitte lähteä kotiin ja tässä on palkkio mistä sovimme kiitos ja hyvää kaikkea teille.
Jumalauta keikkapalkkio ja tahtiakaan ei tarvinnut soittaa kerrankin oli soittaja hyvällä mielin matkatessa vielä olevaan kauppaan ostamaan paljon kaljaa.
The 1
15.07.2023 00:27:58 (muokattu 15.07.2023 02:13:17)
Pitäisi kyllä käydä katsomassa Alatalon Mikon elämästä kertova kesäteatteri esitys.
The 1
15.07.2023 01:31:09 (muokattu 16.07.2023 22:32:10)
Kuuma vaan tuppaa olemaan noissa näytöksissä.
leprechaun
15.07.2023 20:06:31

The 1: Kyllä se oli niin perseestä aikanaan olla jossain juhannus keikoilla mihin oli matkaa aivan saatanasti ja perillä monta kompoa odotti vuoroaan ja viinaa ei voinut ottaa voi saatana sitä ei kyllä kaipaa kiitos Jumala kaikkivaltias että se on ohi.

Meillä oli matkaa noin 15km ja emme vihaa soittamista, yleisöä ja laulamista niin paljon että tarvitsisimme viinaa. Nykyäänkään asiakkaat eivät halua kännisiä esiintyjiä ellei se ole itsetarkoitus. Mutta silloin ei ole kysymys musiikista.
Sen sijaan pidämme musiikista ja menemme kivalle keikalle mielellämme. Tilaajat ovat mielellään maksaneet toivomamme palkkion. Ja lähes aina pyytäneet uudestaan viihdyttämään. Ei ole tarvinnut "markkinoida".
The 1
15.07.2023 21:48:08 (muokattu 16.07.2023 22:34:02)
Hyvä kun on nykyään ilmastointilaitteet niin ei tarvitse olla kuin kala kuivalla maalla.
The 1
15.07.2023 21:51:20 (muokattu 15.07.2023 22:37:56)
leprechaun: Meillä oli matkaa noin 15km ja emme vihaa soittamista, yleisöä ja laulamista niin paljon että tarvitsisimme viinaa. Nykyäänkään asiakkaat eivät halua kännisiä esiintyjiä ellei se ole itsetarkoitus. Mutta silloin ei ole kysymys musiikista.
Sen sijaan pidämme musiikista ja menemme kivalle keikalle mielellämme. Tilaajat ovat mielellään maksaneet toivomamme palkkion. Ja lähes aina pyytäneet uudestaan viihdyttämään. Ei ole tarvinnut "markkinoida -Niin ei hyvää tarvitse markkinoida tietenkään . -Minusta oli mukavaa lähteä keikalle kun oli mukavat soittajat kesä oli hieno ja soittajat mukavasti soittotuulella.
Epämuusikko
26.07.2023 10:35:25
Tulipas korkattua Pyhäsalmen Suurlava eilen. Mukavasti oli porukkaa ja armeliaat soittoajat kun oli kaksi bändiä.
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
WanhaWetäjä
26.07.2023 13:16:07

Epämuusikko: Tulipas korkattua Pyhäsalmen Suurlava eilen. Mukavasti oli porukkaa ja armeliaat soittoajat kun oli kaksi bändiä.

Oho, olitko ns tulkitsemassa vai noroko iski? Varmaan tuokin humppaliiteri on joskus käyty, ei noita jaksa kaikkia muistaa.
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
rintapek
26.07.2023 13:34:15

Epämuusikko: Tulipas korkattua Pyhäsalmen Suurlava eilen. Mukavasti oli porukkaa ja armeliaat soittoajat kun oli kaksi bändiä.

Entisessä elämässäni mulla oli mökki paikkakunnalla. Saattaa olla ex-rouvakultasen hallussa vieläkin. Paikka on hyvinkin tuttu, ei toki soittajana mut viimeksi kun kävin oli lauteilla Matti&Teppo. Kauan sitten.
Mut kiva tietää, et lava on vielä pystyssä ja toiminnassa.
Onneksi maailmassa on paljon hyviä ja helppoja biisejä. Ei tarvitse soittaa huonoja eikä vaikeita.
Epämuusikko
26.07.2023 13:56:50
WanhaWetäjä: Oho, olitko ns tulkitsemassa vai noroko iski? Varmaan tuokin humppaliiteri on joskus käyty, ei noita jaksa kaikkia muistaa.

Norolat joo. Oli oikein kivaa.
WanhaWetäjä
26.07.2023 17:16:47

Epämuusikko: Norolat joo. Oli oikein kivaa.

Tuuraushommaa vissiin?
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
Epämuusikko
26.07.2023 20:23:41
WanhaWetäjä: Tuuraushommaa vissiin?

Juu. Tässä on muutakin elämää, mutta en kieltäydy tuurauksista aina jos päivämäärät natsaa! Oli hyvä bändi ja solisti ja ei ollu paha siirtymäkään.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)