Aihe: Uusvanha ja Suomi
1
Prophet
27.06.2023 21:17:38
velipesonen: Perinteinen, neoklassinen, revivalistinen ja uusvanha ovat keskenään eri asioita. Näistä viime mainittu eli uusvanha on jotain mikä luo vanhan tai vanhahtavan vaikutelman hakematta esikuvaansa menneisyydestä.

70-luvun lopun Lauantaitansseja hallitsivat uudenlaiset iskelmät joissa sekvensserit pulputtivat. Väliin esitettiin tanssimusiikkia joka edusti vanhempaa, 40-luvun tyyliä sellaisenaan. Ensinmainittua hallitsi rumpali Nappi Ikosen ja jäljenmainittua viulisti Pauli Granfeldtin hahmo. Koko ohjelmaa hallitsi tietenkin Heikki Hietamiehen verraton hahmo.

Taisto Wesslin soitti Lauantaitansseissa kitaraa, maniskaa ja banjoa.
sub zero
27.06.2023 21:26:17 (muokattu 27.06.2023 21:26:30)
Miten Tuomari Nurmion debyyttilevyn uusvanhuus suhtautuu vaikkapa muutamia vuosia aiemmin syntyneisiin fiftari-yhtyeisiin? Miksi jälkimmäinen ei ole uusvanhaa?
minä tykkään käydä koulua, minä tykkään laulaa
velipesonen
27.06.2023 21:33:14

sub zero: Miten Tuomari Nurmion debyyttilevyn uusvanhuus suhtautuu vaikkapa muutamia vuosia aiemmin syntyneisiin fiftari-yhtyeisiin? Miksi jälkimmäinen ei ole uusvanhaa?

Tarkoittanet rockabilly revivalia joka alkoi vuoden-pari ennen Nurmion debyyttiä, se on revivalismia samoin kuin samoihin aikoihin tapahtuneet mod revival (Quadrophenia-elokuva) ja 2Tone eli ska-revival.
Minun argumenttini ovat laaja-alaisempia, tarkempia ja huolellisemmin perusteltuja kuin teidän muiden.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)