Terve, Miten arvon muusikot toteuttaisivat lisäkytkennän, joka katkaisee urkujen sisäisen kajarin toiminnan kun piuha lykätään line outtiin? Kuitenkin kun tuohon line out -> vahvistin väliseen signaaliketjuun tulee efektejä niin tuo urkujen sisäinen ämyri nyt vähä haittaa hommaa. Olen itse tuuminut ja mielessä on pari vaihtoehtoa: 1. Ylimääräinen katkaisin joka napsauttaa sisäisen vahvistimen ja kajarin väliltä toisen kajarin johdon poikki. Voiko tämä nyt kuitenkin kuormittaa päätettä jollain tavalla mitä en älyä? Tai onko olemassa naaraspuolista liitintä jossa on katkeavat "kärjet" jonka kautta tuon voisi toteuttaa ilman erillistä kytkintä? 2. Signaalin ottaminen kuulokeliitännästä (vaatinee stereojakki - 2x monojakki piuhan) mutta onko luuriliitännän signaali liian kuuma, miten ohmit, käryääkö ulkoinen vahvistin jos vahingossa tuuppaankin volumen täysille? Edit: Kyseessä Viscount intercontinental 20 urut. Ja jälleen minä kovasti kiitän jos joku kokeneempi osaisi kertoa näkemyksensä! Riders on the storm. |
s151669 26.06.2023 15:36:23 | |
---|
Eikö line-out ole yleensä ennen volumenappia jolloin riittää volumen kääntö nollaan ? Toisaalta kuulokejakin signaali on yleensä vallan käypää linjatasoiseksi jolloin homma on taas ratkaistu ilman modifiointia. Antikitarasankari. Siis basisti. |
nightbird 26.06.2023 19:10:17 (muokattu 26.06.2023 19:12:32) | |
---|
Jos nuo line out jakit ovat sellaisia jossa myös maakontaktilla on kytkin niin kierrättää kaiuttimien maan tuon kytkimen aukeavan puolen kautta. Jakissa siis 6 pinniä. Tässä ei itse signaalin kuumaa sotketa vaan ainostaan kaiuttimien yhteinen - eli maapuoli. Esim. joissakin Orangen pikkukomboissa on tämä kytkentä kuuloke-jakissa. Tämä siis sellaisissa perinteisissä vahvistinkytkennöissä jotka eivät ole sillattuja vaan kaiuttimilla on yksi yhteinen maa. |
Sahtikone 06.07.2023 20:46:39 | |
---|
s151669: Eikö line-out ole yleensä ennen volumenappia jolloin riittää volumen kääntö nollaan ? Toisaalta kuulokejakin signaali on yleensä vallan käypää linjatasoiseksi jolloin homma on taas ratkaistu ilman modifiointia. Ensinnäkin, pahoittelut kun vastaan vasta nyt. En muistanut enää että aloitin tämän ketjun. :) Vähä erikoisesti tässä vehkeessä volume näkyy vaikuttavan myös line-outtiin. Riders on the storm. |
Sahtikone 06.07.2023 20:52:25 | |
---|
nightbird: Jos nuo line out jakit ovat sellaisia jossa myös maakontaktilla on kytkin niin kierrättää kaiuttimien maan tuon kytkimen aukeavan puolen kautta. Jakissa siis 6 pinniä. Tässä ei itse signaalin kuumaa sotketa vaan ainostaan kaiuttimien yhteinen - eli maapuoli. Esim. joissakin Orangen pikkukomboissa on tämä kytkentä kuuloke-jakissa. Tämä siis sellaisissa perinteisissä vahvistinkytkennöissä jotka eivät ole sillattuja vaan kaiuttimilla on yksi yhteinen maa. Tilasin T-kaupasta tämmöisen, ajattelin että se voisi olla sopiva. Tässä tosin on vain viisi pinniä. Täytyy katsoa ihan mittarilla miten nämä aukeaa/sulkee, en ole vielä ehtinyt jatkaa projektin pähkäilyä. https://www.thomann.de/fi/tad_jack_socket_stereo_114bpc.htm Joo, hyvä pointti katkaista miinus! Kiitos! Riders on the storm. |