töpöttäjä 15.06.2023 14:28:40 (muokattu 15.06.2023 14:29:46) | |
---|
Entropia666: Olin Rockfestissä (selvinpäin) ja niillähän laahas aika rajusti KOKO SETTI. Fucking Hostilesta sen huomas eniten, se säkeistön humppakomppi lähti todella löysään tempoon verrattuna orkkikseen. Syyhän tässä ei ole pelkästään Wyldessä, koska Benantenhan se oikee tempo pitäs antaa. Etenkin kun otetaan huomioon että Pantera ylipäätäänkin on aika keskitemposta kampetta. "Not quite my tempo". T: Fletcher Tossa Rockfest (nopeella laskulla 165bpm): https://youtu.be/R0PgyDRsYtI Tossa aito bändi miten sen pitäs lähtee (195bpm): https://youtu.be/fvCAVDauIG4 Ero on iso.
Mitä yleisesti keikkaan tulee, niin vähän ristiriitaiset fiilikset. Anselmon ääni oli ikään ja historiaan nähden todella hyvässä kuosissa, mut sit taasen liian hitaasti vedetty matsku ja Wylden liialliset vapaudet vähä kaihertaa (Wylde on omillaan todella kova kitaristi). Toi pumppu oli kuitenkin niin isosti osiensa summa ettei tohon leikkiin olis pitäny lähtee olleskaan. Walk meni reunionilta parhaiten mun makuun. Mietittiin kaverin kanssa että tässä olis pitäny olla kannuissa Sepulturan nykyinen nuori sälli kannuissa ja Decapitatedin Vogg kepissä. Silloi ois ollu tempot ja energia kohillaan, sekä kitarat menny tiukasti oikein. Paikan päällä olleena heittäisin karkean arvion, että kysymys on liian hitaasta temmosta aikakoodissa. Benante (ja varmaan muutkin luuripäiset jos niitä oli, Anselmolla ainakin IEMit) kuuntelee klikkiä, johon on koodattu ainakin valot ja pyrot ja todennäköisesti myös videoseinä. Esituotannon häpsy tuo hidas tempo, jota bändi sitten toteutti, koska se oli niin tehty. Valot ja pyrot oli niin prikulleen, että ne varmasti oli aikakoodissa ainakin. Ja tätä oli käytännössä joka biisissä läpi puolitoistatuntisen. |
trih 15.06.2023 14:42:24 (muokattu 15.06.2023 14:46:40) | |
---|
töpöttäjä: Paikan päällä olleena heittäisin karkean arvion, että kysymys on liian hitaasta temmosta aikakoodissa. Benante (ja varmaan muutkin luuripäiset jos niitä oli, Anselmolla ainakin IEMit) kuuntelee klikkiä, johon on koodattu ainakin valot ja pyrot ja todennäköisesti myös videoseinä. Esituotannon häpsy tuo hidas tempo, jota bändi sitten toteutti, koska se oli niin tehty. Valot ja pyrot oli niin prikulleen, että ne varmasti oli aikakoodissa ainakin. Ja tätä oli käytännössä joka biisissä läpi puolitoistatuntisen. On Anselmon pakko kuulla se klikki että voi sanoa yykaakoonee. Onhan nää pakosti treenannu tän setin, niin miten eivät olisi huomanneet, että nyt mennään liian hitaalla. EDIT: Mutta onhan se mahdollista, että jos ovat laiskoja, niin ovat vaan treenanneet biisit itsekseen ja sitten vaan isketty tuotannon tekemä klikki korvaan kun ollaan stagella :D |
Entropia666 15.06.2023 15:06:46 | |
---|
töpöttäjä: Paikan päällä olleena heittäisin karkean arvion, että kysymys on liian hitaasta temmosta aikakoodissa. Benante (ja varmaan muutkin luuripäiset jos niitä oli, Anselmolla ainakin IEMit) kuuntelee klikkiä, johon on koodattu ainakin valot ja pyrot ja todennäköisesti myös videoseinä. Esituotannon häpsy tuo hidas tempo, jota bändi sitten toteutti, koska se oli niin tehty. Valot ja pyrot oli niin prikulleen, että ne varmasti oli aikakoodissa ainakin. Ja tätä oli käytännössä joka biisissä läpi puolitoistatuntisen. Tommosesa bändissä se pitäs vetää ilman klikkiä ja valoukot sit sopeutuu bändiin eikä toisin päin. Jotenkin en ite jaksa uskoa että kyseessä ois noin amatöörimäinen moka että joku tuotannossa ei osaa naputtaa tahtia ja bändi sit vetäis sen mukaa. Eiköhän tossa oo että ikä alkaa painaa tarkotuksella vedetää alakanttiin että ääni kestää tai sit että sattunu olemaa vaa vähä huono kunto tuona iltana. T: itekki luurit päässä soitteleva |
valtoi 15.06.2023 20:07:40 | |
---|
Classic muusikoiden.net. +50 vuotiaista muusikkolegendoista koostunut pumppu soittaa isolla lavalla klassikoita isolle yleisölle ekaa kertaa +20 vuoteen ja täällä väännettään useampi sivu siitä, "miten biisit oli väärässä tempossa ja minua niin kovasti harmitti." Anselmo on ollut koko ikänsä päihteiden väärinkäyttäjä ja ilmeisesti doupannut itsensä kerran hengiltäkin. Wyldelläkin taisi mennä brenkun kanssa melko lujaa melko pitkään. Ei nyt ihan ihme ole että eivät enää tuossa iässä vedä kellontarkasti ja oikeassa temmossa muutaman tunnin settiä. |
bedlam 15.06.2023 20:10:28 (muokattu 15.06.2023 20:21:06) | |
---|
Omituiselta tuntuu kyllä että tuossa Cowboysissa alkais soida intronauhan päällä klikki eri tempossa ja siihen sitten bändi lähtee räpeltämään, eikö se nyt ois loogisampaa hidastaa sitä intronauhaa että ei mentäis kahta eri tempoa päällekkäin jos sitä tempoa kerran hidastaa pitää. valtoi: Classic muusikoiden.net. +50 vuotiaista muusikkolegendoista koostunut pumppu soittaa isolla lavalla klassikoita isolle yleisölle ekaa kertaa +20 vuoteen ja täällä väännettään useampi sivu siitä, "miten biisit oli väärässä tempossa ja minua niin kovasti harmitti." Yhtä taisi harmittaa tuo asia (sitä joka ekana tuon mainitsi). Muita ei kai. Muutenkin tämä "legendat lavalla +20 vuoteen" on minusta vähän semmonen kuin että Metallica olisi hajonnut ja 20 vuotta myöhemmin Hammett ja Trujillo palaisi lavoille Metallica-nimellä uusien jäsenten kera. Ihan hyvältä tuo on kuulostanut livevideoitten perusteella toki ja varmaan olisin käynyt kuuntelemassa jos paikalle olisin eksynyt. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
töpöttäjä 15.06.2023 20:25:25 (muokattu 15.06.2023 20:26:22) | |
---|
Entropia666: Tommosesa bändissä se pitäs vetää ilman klikkiä ja valoukot sit sopeutuu bändiin eikä toisin päin. Jotenkin en ite jaksa uskoa että kyseessä ois noin amatöörimäinen moka että joku tuotannossa ei osaa naputtaa tahtia ja bändi sit vetäis sen mukaa. Eiköhän tossa oo että ikä alkaa painaa tarkotuksella vedetää alakanttiin että ääni kestää tai sit että sattunu olemaa vaa vähä huono kunto tuona iltana. T: itekki luurit päässä soitteleva Samaa mieltä, itekki vetäny paljon luureilla ja musta tuntuu, että mitä kattelin japanin videoita niin sama tempohomma oli sielläkin. Eli ei yhden illan suorituksesta kiinni. Mun mielestäkään ei pitäis tommosessa musassa olla aikakoodin varassa, pyrot voi ampua käsin jne. Tai sitte klikki joo ja aikakoodit messiin, mutta reilusti vauhtia lisää klikkiin että saa vaarantuntua :D |
Entropia666 15.06.2023 20:47:51 | |
---|
valtoi: Classic muusikoiden.net. +50 vuotiaista muusikkolegendoista koostunut pumppu soittaa isolla lavalla klassikoita isolle yleisölle ekaa kertaa +20 vuoteen ja täällä väännettään useampi sivu siitä, "miten biisit oli väärässä tempossa ja minua niin kovasti harmitti." Oon 20 vuotta alle ton rajan, mut kyllä se joku roti pitäs olla ikämiehilläki jos vanhaa nimee lämmitellään ku perustajat (ja bändin sielu?) on kuollu ja tempot laahaa 30bpm. Kyse ei kuitenkaa oo mistään erityisen nopeesta musasta etteikö ton ikäsillä fysiikka riittäis tommosen kaman kolaamisee. |
Jeszse 15.06.2023 21:57:00 | |
---|
Entropia666: Oon 20 vuotta alle ton rajan, mut kyllä se joku roti pitäs olla ikämiehilläki jos vanhaa nimee lämmitellään ku perustajat (ja bändin sielu?) on kuollu ja tempot laahaa 30bpm. Kyse ei kuitenkaa oo mistään erityisen nopeesta musasta etteikö ton ikäsillä fysiikka riittäis tommosen kaman kolaamisee. Ei kai tässä sun iästä ollu kyse Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. |
Entropia666 15.06.2023 22:30:40 | |
---|
Jeszse: Ei kai tässä sun iästä ollu kyse Ei ollukkaan? Mut aika nukkasta väittää että se olis nokan rypistelyä jos huomauttaa että tempot laahaa. |
trih 16.06.2023 00:07:24 | |
---|
Fucking Hostilen soittaminen ns. oikealla tempolla pitäisi onnistua näiltä leikiten. Vai eikö Anselmon ääni jostain syystä riitä? |
Jeszse 16.06.2023 06:04:44 (muokattu 16.06.2023 06:04:59) | |
---|
Entropia666: Ei ollukkaan? Mut aika nukkasta väittää että se olis nokan rypistelyä jos huomauttaa että tempot laahaa. Juu muuten oon kyllä samaa mieltä. Ei ne mua mitenkään ylitsepääsemättömästi kyl jääny vituttaan, lähinnä varsinkin se hostile vähän naurattaa kuinka laiskasti se lähti. Hipelius: Olet hieno mies, mutta sulla on aivan ällistyttävän huono maku. |
Musta Arkipyhä 17.06.2023 07:46:39 | |
---|
Kukin tyylillään. Itse olin Maidenin keikalla jossa monessa kohtaa mokailtiin kunnolla ,mutta silti yksi parhaita keikkoja pelkästään settilistan perusteella. Parempi kuin moni tismalleen oikein soitettu keikka. "I'm a free spirit baby - olen ilmainen väkevä alkoholijuoma,vauva" |
Itte tykkään että ainakin metallimusiikissa liveversiot biiseistä on reilusti punkimpia ja raaempia kuin albumiversiot ja että tarjoillaan show eikä keskitytä pikkuvirheisiin. Toki on sellaisiakin bändejä ollut jotka vetää aivan prikulleen täydellisesti ja silti tarjoilee upean shown, mutta aika harviaista se. Queen nyt yhtenä esimerkkinä. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Entropia666 17.06.2023 16:12:56 (muokattu 17.06.2023 16:14:11) | |
---|
bedlam: Itte tykkään että ainakin metallimusiikissa liveversiot biiseistä on reilusti punkimpia ja raaempia kuin albumiversiot ja että tarjoillaan show eikä keskitytä pikkuvirheisiin. Toki on sellaisiakin bändejä ollut jotka vetää aivan prikulleen täydellisesti ja silti tarjoilee upean shown, mutta aika harviaista se. Queen nyt yhtenä esimerkkinä. Oon ehdottomasti samaa mieltä ja juuri tästä nimenomaisesta syystä suuri livelevyjen rakastaja. Hyvä lievähän on semmoinen että sitä kuuntelee ennemmin ku albumiversioita kun biisit lähtee tykimmin. Tässä Reunionissahan nimenomaan ollaan just poissa siitä punkimmista ja raaemmasta meiningistä kun biisit lähtee löysemmi ku levyllä. Paikoitellan vielä aika paljonkin löysemmin. Semminkin kun alkuperäinen Pantera oli aikanaan hyvinkin murhaava ja tiukaksi viritetty koneisto. 1992 Hollywood bootlegin ku laittaa tulille niin heikompia hirvittää soiton tiukkuus ja meiningin kovuus. |
bedlam 17.06.2023 19:44:03 (muokattu 17.06.2023 23:01:14) | |
---|
Entropia666: Oon ehdottomasti samaa mieltä ja juuri tästä nimenomaisesta syystä suuri livelevyjen rakastaja. Hyvä lievähän on semmoinen että sitä kuuntelee ennemmin ku albumiversioita kun biisit lähtee tykimmin. Tässä Reunionissahan nimenomaan ollaan just poissa siitä punkimmista ja raaemmasta meiningistä kun biisit lähtee löysemmi ku levyllä. Paikoitellan vielä aika paljonkin löysemmin. Semminkin kun alkuperäinen Pantera oli aikanaan hyvinkin murhaava ja tiukaksi viritetty koneisto. 1992 Hollywood bootlegin ku laittaa tulille niin heikompia hirvittää soiton tiukkuus ja meiningin kovuus. Joo, harmi kyllä että muistikuvat Panteran keikasta sieltä kaukaa on hyvin hatarat. Selkein muisto se kun Anselmo bongasi yleisöstä jonkun lipun johon oli kirjoitettu jotain tyyliin "fuck you asshole" yms järkevää ja Phil sille naurettuaan laittoi yleisön huutamaan sitä yhteen ääneen. Jotenkin nolotti ihan valtavasti. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Unmasked 18.06.2023 03:52:51 | |
---|
Äijät laskee bluespohjaisesta musiikista tempoja jonkun ohjelman avulla. :D Ihan yhtä päin helvettiä (puoli tahtia vinoon) se Dimekin soittaa vanhoilla tallenteilla. Tai ehkä se on se Metallica-fanitus jonka takia ei pikkujutut kauheasti käy korvaan. |
bedlam 18.06.2023 08:56:55 (muokattu 18.06.2023 09:09:18) | |
---|
Unmasked: Äijät laskee bluespohjaisesta musiikista tempoja jonkun ohjelman avulla. :D Laskin joo ohjelmalla, mutta en todellakaan sen takia että se olisi mua häirinnyt. Siitähän ei ollut kyse. Päinvastoin livenä tempo saa mun puolesta heitellä isostikin. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
Entropia666 18.06.2023 10:09:21 | |
---|
Unmasked: Äijät laskee bluespohjaisesta musiikista tempoja jonkun ohjelman avulla. :D Ihan yhtä päin helvettiä (puoli tahtia vinoon) se Dimekin soittaa vanhoilla tallenteilla. Tai ehkä se on se Metallica-fanitus jonka takia ei pikkujutut kauheasti käy korvaan. Ei tarvii ohjelmaa noin ison laahamisen laskemisee. Tossa edellisellä sivulla on videot reunionin ja aidon bändin vedoista mistä voi ite chekata että kuinka paljon on eroo. Meikästä 30bpm laahaus ei oo mikää pikkujuttu, mut meitä on tietty moneen junaan. Pelkkä varjohan toi oli siitä mitä Dimen ja Vinnien kanssa, myös sielu puuttu. |
ttpp44 19.06.2023 16:07:55 | |
---|
Ei oo tämäkään asia joko-tai. Eli vaihtoehdot eivät suinkaan ole "teknisesti täydellinen studiomainen soitto" ja "aivan päin vittua hälläväliä". Voi soittaa rennosti ja punkmaisesti olematta silti häiritsevän huono. Ja samoin voi soittaa teknisesti hyvin ja tiukasti olematta kliininen ja tylsä. Lisänä tähän sitten vielä jokaisen kuulijan oma maku, korva ja mielentila. |
valtoi 19.06.2023 22:38:11 | |
---|
Entropia666: Ei tarvii ohjelmaa noin ison laahamisen laskemisee. Tossa edellisellä sivulla on videot reunionin ja aidon bändin vedoista mistä voi ite chekata että kuinka paljon on eroo. Meikästä 30bpm laahaus ei oo mikää pikkujuttu, mut meitä on tietty moneen junaan. Pelkkä varjohan toi oli siitä mitä Dimen ja Vinnien kanssa, myös sielu puuttu. 2 biisiä 14 biisin settilistasta soitettu levyä hitaammalla temmolla kun rappioalkoholistilaulaja ei enää kykene rääkymään yhtä intensiivisesti kuin joskus 30 vuotta sitten elämänsä kunnossa olleessaan = sielutonta paskaa ja pelkkä varjo entisestä :D Entäs tuo vire sitten, taisivat soittaa 1.5 askelta levyä matalemmalta? Aikamoinen fiiliksen lasku siitäkin tulee. |