antnis 10.06.2023 18:58:55 | |
---|
Juu mutta haluaako tuota kuunnella toista kertaa, tuollaista paskaa me 70-luvun nuoret jouduimme sietämään jo silloin aivan liiaksi. |
Hannubal 10.06.2023 22:13:56 | |
---|
antnis: Juu mutta haluaako tuota kuunnella toista kertaa, tuollaista paskaa me 70-luvun nuoret jouduimme sietämään jo silloin aivan liiaksi. Ei se varmasti kaikille maistu, ehkä se on meille nuoremmille sukupolville jonkinlainen mielikuvitusmatka sinne menneisyyteen, jota ei ole itse elänyt? Toki samalta minustakin tuntuisi, jos 2000-luvun alun bändejä nyt joku retrohenkisesti yrittäisi matkia, niin ei se ihan nappaisi kyllä. Entten tentten mentalitentten. |
antnis 11.06.2023 18:25:58 | |
---|
Hannubal: Ei se varmasti kaikille maistu, ehkä se on meille nuoremmille sukupolville jonkinlainen mielikuvitusmatka sinne menneisyyteen, jota ei ole itse elänyt? Toki samalta minustakin tuntuisi, jos 2000-luvun alun bändejä nyt joku retrohenkisesti yrittäisi matkia, niin ei se ihan nappaisi kyllä. Juu mutta en nyt puhu bändeistä vaan roskasta, mites jos joku 20 vuoden päästä larppaisi jotain JVG:tä |
sub zero 11.06.2023 18:35:38 (muokattu 11.06.2023 18:35:59) | |
---|
antnis: Juu mutta en nyt puhu bändeistä vaan roskasta, mites jos joku 20 vuoden päästä larppaisi jotain JVG:tä Te "1970-luvun nuoret" itsekin renkutitte ja palvoitte 20 vuotta vanhaa musaa. Onko semmoista 20 vuotta vanhan musan kulttia sen jälkeen nähtykään. minä tykkään käydä koulua, minä tykkään laulaa |
juici 12.06.2023 10:15:41 | |
---|
sub zero: Tässä on tää biisi "Ulos Maailmaan", joka ei päässyt Uuden Musiikin Kilpailuun https://www.youtube.com/watch?v=nItohI-Bplc Sopivan pirteä ja kunnianhimoinen syntikkatuotanto, mutta kahden kuuntelun perusteella säveleltään liian yllätyksetön. Edit: no nyt on tullu kuunneltua jo noin seitsemän kertaa, että on tässä ehkä jotain Oli oikein piristävä uutuus. Sanna laulaa paremmin kuin koskaan. Syntikkaosastolle oli ammennettu reilusti Finnhitsiä ja tuotannossa muutenkin häpeilemättömästi kumarrettu Euroviisujen suuntaan. Mutta ei kuulostanut ummehtuneen läyhäiseltä vaan hyvinkin kesäiseltä. Litkun vanhemmasta tuotannosta toi mieleen tsemppibiisen ykkösen "Miksi en lähtisi kaupunkiin?". "Juici meni ravintolaan ja tilas tarjoilijalta: "Jekku ruuan kans!" "Taidatkin olla sellainen anagrammijätkä", kommentoi tarjoilija." -Jabe |
StJerky 12.06.2023 11:38:49 | |
---|
sub zero: Te "1970-luvun nuoret" itsekin renkutitte ja palvoitte 20 vuotta vanhaa musaa. Onko semmoista 20 vuotta vanhan musan kulttia sen jälkeen nähtykään. Kyllä minä 80-luvulla kuuntelin enemmän 60-70 - lukujen musiikkia kuin "kasaria". |
sub zero 12.06.2023 11:54:52 (muokattu 12.06.2023 11:56:01) | |
---|
StJerky: Kyllä minä 80-luvulla kuuntelin enemmän 60-70 - lukujen musiikkia kuin "kasaria". (Mutta 70-luvulla fiftarit muodostui Suomessa isoksi nuorisokulttuuriksi, sen sijaan esim. 1980-luvulla ei ollut mitään vastaavaa sixties-kulttuuria.) minä tykkään käydä koulua, minä tykkään laulaa |
trih 12.06.2023 12:17:16 | |
---|
On kyllä kova biisi. Täydellinen soundtrack meille Kallion wokehipstereille kun mennään Suvilahteen Flow-festareille hyvesignaloimaan instaselfieden kanssa. Hyvä Klemetti! |
Tympee Huttunen 12.06.2023 12:33:09 | |
---|
trih: On kyllä kova biisi. Täydellinen soundtrack meille Kallion wokehipstereille kun mennään Suvilahteen Flow-festareille hyvesignaloimaan instaselfieden kanssa. Hyvä Klemetti! Ai saakeli. Hyvä biisihän tuo on ja mielenkiintoisilla soundeilla, niin kuin suunnilleen kaikki Litkun biisit. Olisihan tuon kuullut mieluusti UMK:ssa. |
StJerky 12.06.2023 13:09:06 | |
---|
sub zero: (Mutta 70-luvulla fiftarit muodostui Suomessa isoksi nuorisokulttuuriksi, sen sijaan esim. 1980-luvulla ei ollut mitään vastaavaa sixties-kulttuuria.) Muistan hyvin. Itse en suavea päähäni laittanut ja kuuntelin silloin jo Beatlesia. Yläasteella tapasin sitten hengenheimolaisenkin. |
trih 12.06.2023 13:21:11 | |
---|
StJerky: Muistan hyvin. Itse en suavea päähäni laittanut ja kuuntelin silloin jo Beatlesia. Yläasteella tapasin sitten hengenheimolaisenkin. Itse olen ollut ihan pentu tuohon aikaan, mutta eikös tuohon fiftarijutttuun vaikuttanut Happy Days -tv-sarja/Fonzie? Ja Stray Cats ym. |
StJerky 12.06.2023 13:30:54 (muokattu 12.06.2023 13:35:21) | |
---|
trih: Itse olen ollut ihan pentu tuohon aikaan, mutta eikös tuohon fiftarijutttuun vaikuttanut Happy Days -tv-sarja/Fonzie? Ja Stray Cats ym. Ja Jyrki Hämäläisen Suosikki-lehti. Crazy Cavan, Matchbox ja Teddy & the Tigers oli monen suosiossa. Kaverit puhui Eddie Cochranista ja vastaavista. |
StJerky: Ja Jyrki Hämäläisen Suosikki-lehti. Crazy Cavan, Matchbox ja Teddy & the Tigers oli monen suosiossa. Kaverit puhui Eddie Cochranista ja vastaavista. Ai niin Crazy Cavan unohtui :D |
sub zero 13.06.2023 15:11:58 (muokattu 13.06.2023 15:12:14) | |
---|
Hannubal: Silleen sopivalla tavalla hölmön mahtipontinen sanoitus ja sävellys tässä. Sanoituksissa on ilmeisesti enemmän psykologista sisältöä kuin esikuvissaan, mikä mahdollistaa tulkinnan, että kappale kertoisi masennuksesta tai jostain vastaavasta ongelmasta parantumisesta. minä tykkään käydä koulua, minä tykkään laulaa |
Hannubal 13.06.2023 22:09:26 | |
---|
sub zero: Sanoituksissa on ilmeisesti enemmän psykologista sisältöä kuin esikuvissaan, mikä mahdollistaa tulkinnan, että kappale kertoisi masennuksesta tai jostain vastaavasta ongelmasta parantumisesta. Totta, nyt kun tarkemmin vielä kuuntelen se kuuluu selvästi. Saattaa myös kummuta Litkun omista ongelmista mielenterveyden kanssa, joista hän on julkisuuteen kertonut. Eli hyvin henkilökohtainenkin näkökulmakin siellä on. Ja Litkun lauluäänestä olen myös samaa mieltä, että nyt hän laulaa paremmin kuin koskaan aiemmin. Entten tentten mentalitentten. |
Kefiiri 14.06.2023 20:40:52 | |
---|
Hannubal: Ja Litkun lauluäänestä olen myös samaa mieltä, että nyt hän laulaa paremmin kuin koskaan aiemmin. Kyllä vaan, minäkin ajattelin että laulaisipa hän aina noin, kun kerran osaa. En ole musiikin asiantuntija. |
sub zero 14.06.2023 21:18:27 | |
---|
Äh, kyllä se treenikämppä-äänitysten aikakauden kämäisempi lauluääni oli enemmän rock. minä tykkään käydä koulua, minä tykkään laulaa |
Kefiiri 15.06.2023 10:32:38 | |
---|
sub zero: Äh, kyllä se treenikämppä-äänitysten aikakauden kämäisempi lauluääni oli enemmän rock. Mutta eikö oikeastaan ole enemmän rokkiasennetta siinä että tekee just niinkuin tarpeelliselta tuntuu eikä jämähdä sellaiseen meininkiin mitä porukka osaa odottaa? En ole musiikin asiantuntija. |
antnis 23.06.2023 19:44:54 | |
---|
sub zero: Te "1970-luvun nuoret" itsekin renkutitte ja palvoitte 20 vuotta vanhaa musaa. Onko semmoista 20 vuotta vanhan musan kulttia sen jälkeen nähtykään. No ne oli jotain amiksia? |
Prophet 27.06.2023 23:28:46 | |
---|
StJerky: Muistan hyvin. Itse en suavea päähäni laittanut ja kuuntelin silloin jo Beatlesia. Yläasteella tapasin sitten hengenheimolaisenkin. Roku laittaa Suavea hiuksiin ja kalapuikkoviiksiin Kaurismäen elokuvassa Pidä huivista kiinni Tatjana (6:46) https://areena.yle.fi/1-1355334 |