cnr 26.02.2005 23:24:14 | |
---|
Toki kaikki nuorisotalojen keikat - ainakin Helsingissä - ovat ikärajattomia. Ilmainen sisäänpääsykin kuuluu usein asiaan. Ainoa miinus on että "isommat" bändit eivät näissä paikoissa keikkaile, vaan bändi-iltamissa tms. kuulee lähinnä joko hyvin UG musiikkia, tai sitten aloittelevia bändejä. Oranssi ja Nosturi ovatkin suosikkipaikkojani - Tavastialla ikärajattomia iltoja on tainnut vuoden aikana olla vain kaksi - Smakille. Hyvä sinänsä että pääsee myös näkemään jo alaikäisenä miltä paikka näyttää.... Sitten on vielä ne muutamat bändikatselmukset - ainakin Ääni ja Vimma jossa riittää seurattavaa kahdeksi kuukaudeksi enemmän kuin kerkeää käydä katsomassa. Toisaalta - voiko ikärajattomien keikkojen lisäämiseksi tehdä mitään? Tavastia ei nykyisellään näihin sovellu, baarit eivät tule kysymykseenkään. Tarvitaan lisää suurempia bändi-iltoja, kuten vaikka muusikoiden.netin ikärajaton operaatio, ja näitäkin viritettynä mahdollisuuksien vielä niin, että keikat olisivat näkyvämpiä. Tulevaisuudessa vaikka kerran kuussa järjestettävä suurempi ikärajaton bändi- ilta toisi jo piristystä meidän teinien elämään :D: Kaikki mitä et tee on menetettyä |
Hassua eksyä tähän lankaan melkein 20 vuotta myöhemmin. Täällä yks nykypäivän teini harmittelee tätä juttua. Tai siis löytyyhän noita ikärajattomiaki tapahtumia jonku verran, mut monet festarit esim. haluttas muuttaa K-18. Mietin tätä, koska yks lempibändeistä suunnittelee Suomen keikkaa Tavastialle. Heidän fanikunnassa on kuitenkin paljon nuoria, joita kiinnostais lähtee messiin. Me kuitenki mennään sinne yksinomaan nauttimaan siitä musiikista ja tutustumaan ihmisiin, kun ei tuota alkoholia saada juoda (onneksi) :D. |
Alfons Åberg 12.06.2023 15:40:52 | |
---|
...And Justice For All: Tekis mieli itkeä kun tämmönen 14-v. jannu ei pääse mitään mieleistä bändiä kattoon johtuen niistä saatanan ikärajoista. Kaikki hyvät "pikkukeikat" on jossain pakkahuoneella/tavastialla mihin ei ole alaikäsillä asiaa. Mulla ei oo esim. paljookaan mahdollisuuksia nähdä esim Hanoi Rocksia ilman sitä että maksan 50_ festarilipusta ja seison koko päivän sateessa kattelemassa anttituiskut ja hannapakariset ennen itse Hanoita. Toi oli esimerkki. Siitä olen tosin kiitollinen että Sauna Open Airin ratinankeikoille ei ole ikärajaa, muuten jäisi Slayer tai Megadeth näkmättä.... Mites nyt 18 vuotta myöhemmin 32-vuotiaana? Onko tullut keikoilla käytyä? "Oh yeah, ketchup please. Die Hard kakkone" |
Jucciz 28.06.2023 00:15:18 | |
---|
Alfons Åberg: Mites nyt 18 vuotta myöhemmin 32-vuotiaana? Onko tullut keikoilla käytyä? Samaa mietin ittekin. Oma mielipiteeni on syntynyt asiantuntijoiden ja tutkijoiden näkemyksistä, sinulla omasta tunteesta. -Laulava Kylätohtori |
mrk 30.06.2023 12:51:45 (muokattu 30.06.2023 16:50:18) | |
---|
Mulla ei oo esim. paljookaan mahdollisuuksia nähdä esim Hanoi Rocksia ilman sitä että maksan 50_ festarilipusta ja seison koko päivän sateessa kattelemassa anttituiskut ja hannapakariset ennen itse Hanoita Enää ei ole tätäkään ongelmaa, kun lähes kaikki festaritkin on K-18. Edit: tosin monet ns perinteisemmät festarit kuten Ruis, Provinssi, Ilosaari, Nummi näyttävät olevan edelleen ikärajattomia. Uudemmat Nelonen Median viritelmät, suuri osa metallifestareista ja liiketoimintakieltomiesten ja muiden puliveivaajien maakuntafestarit ovat sitten K-18 "Short On Long Term Goals" |