Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5275 276 277 278 279347 348 349 350 351
Twinkle
17.05.2023 14:12:07
Dj.Dumbass:
Poikkeuksena edelliseen vuosien takaiseen tarjoukseen nyt tuli aidon oloisia valokuvia pyytämättä, keskusteltiin puhelimessa ja jopa nouto Maskusta olisi onnistunut. Pyysin paria lisäkuvaa, niin yllättäen se ei ole onnistunut.

Juu ja tää on se mistä täälläkin on spekuloitu enemmänkin, että ne huijarit on semmoisia että ne oppii. Kun alkaa tulla selväksi, että helppo huijaaminen massana tyrkyttämällä olematonta tavaraa mahdollisimman moneen paikkaan käy vaikeaksi, niin ei ne sitä loputtomiin jatka - ne parantaa metodejaan, ne mukautuu niihin metodeihin mitä yleensä esitetään niiden paljastamiseen ja ne alkaa kiertää niitä.

Niillä on nykyään kuvat, ne vastaa puhelimeen, ne asuu ihmsten ilmoilla eikä aina syrjäseuduilla minne uhri ei varmaan lähde ja tuotteita voi halutessaan noutaa. Ne tietää että jos ne käyttäytyy kuin oikea ostaja, niin on todennäköisempää että toinen osapuoli lopulta ottaa riskin ja joutuu huijatuksi.
Twinkle
17.05.2023 14:17:25
darrell: Toki taustalla pitää olla vahvalla tunnistautumisella todennettu henkilö, jonka poliisi kyllä saa selville.

Joo niin saa, toki sillä tarkennuksella että viranomainen saa selville sen, kenen vahvaa tunnistautumista on käytetty eikä välttämättä kuka sitä on käyttänyt. Sen takia identiteettivarkaus on tänä päivänä mellko hankala juttu, kun sillä huijataan niin siinä on sitten heti jo kaksi uhria yhden sijaan.
juhaikonen
18.05.2023 09:42:10
softrabbit: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1815745

Eipä ole Presonusta kuulunut, vaikka maksettu jo aikaa sitten. Purkki roikkuu vielä myytävänä... Huhuilin perään meiliinkin mutta eipä vastannut Tole1, totaalikielto@protonmail.com.

Meni liki 2 viikkoa ennenkuin "myyjä" vastasi tiedusteluuni ja kuulemma on vielä myytävänä.
darrell
19.05.2023 22:03:28
juhaikonen: Meni liki 2 viikkoa ennenkuin "myyjä" vastasi tiedusteluuni ja kuulemma on vielä myytävänä.

Ilmoitus on varmaan ilmoitettu ylläpidolle(?)
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
kalliais
21.05.2023 22:49:28
Minä menin Sinisalon kusetukseen Maksoin mobilepaylla 400,- HX Stompista. Hommalla oli kiire ja satoja kauppoja m-netin foorumilla onnistuneesti tehneenä, luotin onneni jatkuvan. Eipä jatkunut. Pikaisen googletuksen avulla nämäkin oppirahat olisi voitu välttää. Vitun nilkki.

Dj.Dumbass: Epäilen, että torilla olevaan ostoilmoitukseen tarjottiin olematonta tavaraa. En siis tullut huijatuksi kun älysin tarkistaa mobilepay:lla myyjän tietoja: Sami Armas Antero Sinisalo. Puh nro oli +358 50 511 1191
Poikkeuksena edelliseen vuosien takaiseen tarjoukseen nyt tuli aidon oloisia valokuvia pyytämättä, keskusteltiin puhelimessa ja jopa nouto Maskusta olisi onnistunut. Pyysin paria lisäkuvaa, niin yllättäen se ei ole onnistunut.

Tämä siis varoitukseksi muille. Google ei tiennyt tuosta puh nrosta mitään, eikä Sami ole kaiketi ihan hetkeen ollut aktiivinen. Ainakaan kovin tuoreita viestejä aiheesta foorumeilta ei näy löytyvän.
Sjömanni
21.05.2023 23:13:52
kalliais: Minä menin Sinisalon kusetukseen Maksoin mobilepaylla 400,- HX Stompista. Hommalla oli kiire ja satoja kauppoja m-netin foorumilla onnistuneesti tehneenä, luotin onneni jatkuvan. Eipä jatkunut. Pikaisen googletuksen avulla nämäkin oppirahat olisi voitu välttää. Vitun nilkki.

Sinisalo on pitkän linjan huijari. Itse olen kymmenen vuotta sitten höynähtänyt juurikin kiireen vuoksi laittamaan hänelle 120€ tuotteesta, jota ei koskaan tullut. Kaveri sai vyyhdistä tuomion, mutta eihän noilta saa koskaan rahoja pois.
Loppu on seurausta. Lion # 79
juhaikonen
22.05.2023 08:53:41
kalliais: Minä menin Sinisalon kusetukseen Maksoin mobilepaylla 400,- HX Stompista. Hommalla oli kiire ja satoja kauppoja m-netin foorumilla onnistuneesti tehneenä, luotin onneni jatkuvan. Eipä jatkunut. Pikaisen googletuksen avulla nämäkin oppirahat olisi voitu välttää. Vitun nilkki.

Nykyään nämä kusipäät ovat oppineet jo sen että herättää luottamusta kun sanoo noudon onnistuvan. Itse testasin yhtä nilkkiä ja kuulemma onnistuisi. Yhteydenpito harveni silmissä kun piti sitten sopia ajankohta.
lalinuss
22.05.2023 09:57:17

Dj.Dumbass: Epäilen, että torilla olevaan ostoilmoitukseen tarjottiin olematonta tavaraa. En siis tullut huijatuksi kun älysin tarkistaa mobilepay:lla myyjän tietoja: Sami Armas Antero Sinisalo. Puh nro oli +358 50 511 1191

Tämä siis varoitukseksi muille. Google ei tiennyt tuosta puh nrosta mitään, eikä Sami ole kaiketi ihan hetkeen ollut aktiivinen. Ainakaan kovin tuoreita viestejä aiheesta foorumeilta ei näy löytyvän.

Just had an scam attempt by this very number some days ago. He offered the item on a very cheap price which raise my suspicion, I asked for video as proof and then he went radio silent, all this through SMS. Now I see his number has been flagged by some others like you.

Stay alert !
horseface
22.05.2023 18:46:52
Sjömanni: Sinisalo on pitkän linjan huijari. Itse olen kymmenen vuotta sitten höynähtänyt juurikin kiireen vuoksi laittamaan hänelle 120€ tuotteesta, jota ei koskaan tullut. Kaveri sai vyyhdistä tuomion, mutta eihän noilta saa koskaan rahoja pois.

Mulla kävi muutama vuosi sitten samoin. Onneksi oli kyse vain muutamasta kympistä.
Huutamalla ne asiat selviää.
fxb
02.06.2023 10:35:01
tämmönen sposti d1kapovic@yahoo.com pyytää lähettämään italiaan ja toiselta tyypiltä pyyti lontooseen, daniel nimellä esittäytyy. heti poistoon jos tulee kyselyä
sam-u
02.06.2023 12:36:27

Perseestä. Kyseinen hahmo on todellinen pitkän linjan nilkki, koska olen itse kölvinä hairahtunut kaverin huijaukseen 15 vuotta sitten. Tämä on onneksi satojen kauppojen joukossa jäänyt ainoaksi. Oppirahoja..
http://chest.bandcamp.com/
jpentti
02.06.2023 15:30:16
Sama tyyppi ostohousut jalassa. Maksukuvio todellakin vähintään hämmentävä.

fxb: tämmönen sposti d1kapovic@yahoo.com pyytää lähettämään italiaan ja toiselta tyypiltä pyyti lontooseen, daniel nimellä esittäytyy. heti poistoon jos tulee kyselyä
mpekkanen
02.06.2023 15:49:09
jpentti: Sama tyyppi ostohousut jalassa. Maksukuvio todellakin vähintään hämmentävä.

Eikös se ole ihan sama minne sen paketin lähettää, jos siitä on etukäteen rahat saanut.
Mordax
02.06.2023 16:00:34
Sjömanni: Sinisalo on pitkän linjan huijari. Itse olen kymmenen vuotta sitten höynähtänyt juurikin kiireen vuoksi laittamaan hänelle 120€ tuotteesta, jota ei koskaan tullut. Kaveri sai vyyhdistä tuomion, mutta eihän noilta saa koskaan rahoja pois.

Huomasin tuossa vanhoja pikaviestejäni lueskellessa, että kymmenkunta vuotta sitten olin saanut tältä sankarilta yhteydenoton Tori-kauppoihin liittyen. Tajusin siis rapsakalla vuosikymmenen viiveellä, että siinä olisi voinut hyvinkin mennä opiskelijapojalta hyvät rahat ja välineet huijarin käsiin.

Sinnikäs kaveri kyllä. Kumma kun ei saa kuriin.
jpentti
02.06.2023 16:38:18
Kaupan ehtona oli tilisiirto ja kun rahat näkyvissä tililläni niin paketti matkaan.

Tässä tapauksessa "pankilta" tuli meili maksusta, mutta rahat siirtyisivät tililleni 24h kuluttua siitä, kun heille on toimitettu lähetysfirman seurantatunnus. Tämä "ostajan ja myyjän edun takia". Hälytyskellot alkoi tosin soimaan jo vähän aiemmin.

Linkki saamaani meiliin: https://photos.app.goo.gl/PQP7642dzxsLhpMe8

mpekkanen: Eikös se ole ihan sama minne sen paketin lähettää, jos siitä on etukäteen rahat saanut.
Voitto Ankka
06.06.2023 19:37:36
Mulla on torilla Tannoyn kajjjjuttimet myynnissä. nourmac3@gmail.com lähestyi sähköpostilla ja kyseli lopullista hintaa. Lupasin vähän alennusta, ja nyt pitäisi sitten vielä kertoa postikulut Lontooseen. En taida jaksaa.

j.
Pois alta vaan, nyt lasketaan, en pelkää ollenkaan!
eari
08.06.2023 12:21:34
Voitto Ankka: Mulla on torilla Tannoyn kajjjjuttimet myynnissä. nourmac3@gmail.com lähestyi sähköpostilla ja kyseli lopullista hintaa. Lupasin vähän alennusta, ja nyt pitäisi sitten vielä kertoa postikulut Lontooseen. En taida jaksaa.

j.

Sama nourmac3@gmail.com on ostamassa minulta Stratocasteria. Kieltäytydyin antamasta tilinumeroani ja toimittamasta kitaraa lahjana Lontooseen. Nyt hän on järjestämässä kuljetusfirmaa, joka käy noutamassa kitaran. Joo, olen ulkomaille myynyt ja ostanutkin tavaraa ennenkin, mutta tämä ei nyt kovin luotettavalta kuulosta. Toisaalta, jos rahat maksetaan ensin tilille, niin minulle kait on ihan sama mihin kitara sen jälkeen päätyy.

- A
ituvirtanen
08.06.2023 13:16:58

Tämä kuljetusfirmahuijaus on minullekin tullut eteen, tosin ihan täällä kotimaassa. Kuvio taisi mennä jotenkin niin, että tavara "katoaa" matkalla, jonka jälkeen "ostaja" karhuaa rahojaan takaisin, vaikka on todellisuudessa kuitannut tavaran. Kuriirille en koskaan antaisi rahaliikennettä hoidettavaksi. Solmuun menee.
VSOP0099
08.06.2023 14:50:02 (muokattu 08.06.2023 14:52:28)
Olen myymässä Mad Professorin säröpedaalia, handwired versiona.
Minua lähestytiin sähköpostilla Lontoosta!?
Tiedusteltiin suomeksi "Onko saatavilla. Lopullinen hinta."
Vastasin englanniksi, että pedaali on saatavilla ja hinta on se mikä on ilmoituksessa.
Pedaali lähetetään, kun suoritus näkyy tilillä.

Vastaukset alkoivat termillä "Hello friend!"
Kaveri tarjosi enemmän kuin pyynti ja antoi osoitteen mihin paketti lähetetään.
Sain sähköpostiin ns tositteen, että maksusuoritus on tehty ja siirtyy tilille heti kun paketti on matkalla, mukana melko uskottava PCF Bank online -tosite, jossa myös kehotettiin lähettämään paketti, jotta siirto voidaa aktivoida. Lähetin seurantanumeron ja kuvan osoitekortista, mutta ilmoitin kaverille, että pedaali ei lähde ennen kuin suoritus näkyy tilillä.

Aloin tutkimaan asiaa ja vaikuttaa vahvasti siltä, että ko kaveria ei ole olemassa ja toimitusosoitteesen rakennetaan paraikaa hoitokotia dementiapotilaille.

Onko kellään vastaavia kokemuksia?

PS Mad Professorin handwired Mighty Red distortion olisi edelleen kaupan...

Noniin, nyt kun tutkin, niin ketjussa aikasemmin on tapaus myytävästä Stratocasterista.
Samainen Nourmac3 on tässäkin asialla.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)