Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5385 386 387 388 389419 420 421 422 423
mpekkanen
27.05.2023 13:53:58
PIM: Meitä kitaranostajia on niin moneen junaan, että yhtä kokoa on ihan turha sovittaa kaikille. Ei mulla ainakaan ole yhdenkään halpiksen kanssa ollut ongelmia nauhakuluman kanssa, kun soittotunnit jää 3-5 tuntiin viikossa ja sekin jakautuu useamman soittimen kesken. Eli riippuu ihan siitä minkälaiseen käyttöön kitara tulee, että mistä ominaisuuksista kannattaa maksaa. Ite en ainakaan näin kuuttakymppiä lähestyessäni viitsi maksaa siitä, että nauhat kestää seuraavat 30 vuotta jokapäiväistä soittoa, mutta ymmärrän kyllä, että ammattimaisemmin soittavalle ja etenkin sillä hommalla elantonsa tienaavalle ko. ominaisuudella on huomattavasti suurempi merkitys. Että mitäs jos vaan yritettäs ymmärtää toisiamme ja antaa vertaistukea tarvitsevalle, eikä olla heti lynkkaamassa, jos joku toinen arvottaa asioita eri tavalla kuin itse tekee?

Joo... Omista lähtökohdista tuon jutun kirjoitin. On ollut elämän aikana noin 100 sähkökitaraa ja niissä on ollut monenlaisia ja hintaisia. Parhaimpana aikana oli erilaisia kielisoittimia likemmäksi 40, samaan aikaan. Nyt on enää 4 sähkökitaraa ja olen varsin tyytyväinen.
Viimeinen halpis itsellä oli Sunsmile SSP200 joka oli todella hyvä käteen ja varsin hyvä soundinen. Nauhojen päät hioin itse ja sillä soitin useamman vuoden vaikka kalliimpiakin kitaroita oli nurkissa. Soittimeen olisi pitänyt kuitenkin vaihtaa virityskoneistot(menetteli kun oli FR ja kielilukot). Kielilukkojen ja tallan metalli todella pehmeää ja samoin nauhat jo hieman kuluneet. Jos tuohon olisi vaihtanut koneistot, Floyd Rose ja uudet nauhat niin eipä siinä järkeä olisi ollut kun itse maksoin kitarasta kovan laukun kanssa 120€. Remontti olisi maksanut useita kertoja enemmän.
Silloin päätin etten osta enää kiinalaista tms roskaa. Kalliimmat soittimet kestää ja niitä kannattaa myös huoltaa ja korjata, mutta halvat ritsat on enemmän kertakäyttökamaa...

Kukin kuitenkin tyylillään. Nykyään on uusissa halvoissa soittimissa ihan ok vehkeitä jos vertaa vaikka kasarin alkupuolelle jolloin itse aloitin rämpyttämään.
mpekkanen
29.05.2023 13:59:28
Tänään sain Vuorensakulta huollossa olleen Höfner/Suomi kitaran ja tuli erinomainen. Mikki vaihdettiin minihumbuckeriin, talla vaihdettiin Schalleriin, intonaatio + otelauta öljytty ja nauhat puunattu. Koko lysti 220 ja se sisälsi mikin(Kent Armstrong) , tallan ja huollon & asennuksen. Minusta varsin kohtuullinen hinta ja palvelu oli muutoinkin loistavaa. Suosittelen jos joku tarttee huoltoa Jyväskylässä!
Shredator
29.05.2023 16:57:33

Pedaaleita on tullut ostettua, kun niitähän ei koskaan ole liikaa:
- Source Audio Expression-pedaali
- Maxon OD808
- TC Electronic Impulse loader
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Empli1
30.05.2023 12:05:46
Fano Oltre JM6, P90 Ristretto mikeillä. On hyvä. Taas uutta intoa harrastukseen.
Guitaristi
31.05.2023 08:58:49

Tonex pedal tuli tilattua.

Kolmisen vuotta sitten hyppäsin Kemperistä analogikamoihin, ja nyt analogikamat saavat väistyä digidigin tieltä jälleen. Saa nähdä kauanko pysyn tällä puolella aitaa tällä kerralla.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Guitaristi
31.05.2023 10:33:16

Antti1: Eihän se mikään joko tai -tyyppinen tilanne ole, kun ostaa kaiken.

Tää on tietty toinen vaihtoehto. Ehkä kokeilen tätä seuraavaksi.
Älä itke ruma lapsi, ota Pastilli?
Antti1
31.05.2023 10:35:38
Guitaristi: Tää on tietty toinen vaihtoehto. Ehkä kokeilen tätä seuraavaksi.

Mä taidan kokeilla tota ToneX:ää tänään, iski inspiraatio taas pitkästä aikaa. Jäi soundien etsiminen vähän kesken, kun systeemissä ei ole runsaudenpulaa ja vain hyvin harvat käyttäjien tekeleet ovat mitenkään erityisen laadukkaita.
Shredator
31.05.2023 10:36:31

Antti1: Eihän se mikään joko tai -tyyppinen tilanne ole, kun ostaa kaiken.

Tämä on tie.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
deltablues
01.06.2023 16:18:02
Posti toi tänään KingTonen Octalandin. Ensivaikutelma sekä laadullisesti että tonen osalta on huikea.
Why do you play a Gibson Jumbo? 'Cause they hold up best in the rain - Rev. Gary Davis
jogo3000
03.06.2023 06:58:03

Sattui Erehdys ja testasin Fenderin 70-vuotisjuhlamalli Esquirea. Törkeän hyvä, tuon mikin kanssa tuntuu että mikä tahansa kuulostaa hyvältä (jos vaan itse ei sössi hommaa). Tykkään myös kovasti tuosta paksusta U-tyypin kaulasta. Niitä saisi olla enemmänkin.
PIM
03.06.2023 13:28:06
Shredator: Tämä on tie.

... totuus ja elämä.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
PIM
04.06.2023 15:25:52
Saakelin Facebook, kun tänään vyörytti ensimmäiseksi silmille Tampereen musiikin mainoksen, missä Jet JS-500 oli vielä tarjolla vanhaan hintaan 329€. Kun yli satasen ostokset tulee vielä ilman postikuluja niin pakkohan se oli nettipankin ovea raottaa sen verran, että sai sujautettua tilauksen sisään.

https://www.tampereenmusiikki.fi/fi … rs_js_500_hh_black_sparkle-p-116804
opel99
05.06.2023 09:54:48
PIM: Saakelin Facebook, kun tänään vyörytti ensimmäiseksi silmille Tampereen musiikin mainoksen, missä Jet JS-500 oli vielä tarjolla vanhaan hintaan 329€. Kun yli satasen ostokset tulee vielä ilman postikuluja niin pakkohan se oli nettipankin ovea raottaa sen verran, että sai sujautettua tilauksen sisään.

https://www.tampereenmusiikki.fi/fi … rs_js_500_hh_black_sparkle-p-116804

stanan face,täytyi oikein avata toi linkki ja onpahan speksit tohon hintaan!
ei se ikä vaan asenne
PIM
05.06.2023 10:14:35
opel99: stanan face,täytyi oikein avata toi linkki ja onpahan speksit tohon hintaan!

Älä nyt ainakaan erehdy kokeilemaan Jettiä, ellet ole valmis ostamaan. Mulle tää on nyt neljäs Jetti (pohjilla kaks JT-300 telee, yks Js-300 strato), ja jos eteen tulee hyvään hintaan niin ostan saakeli kaikki ihan pelkästään ton kaulan vuoksi.
Snapo
05.06.2023 12:18:44 (muokattu 07.06.2023 10:44:24)
PIM: Älä nyt ainakaan erehdy kokeilemaan Jettiä, ellet ole valmis ostamaan. Mulle tää on nyt neljäs Jetti (pohjilla kaks JT-300 telee, yks Js-300 strato), ja jos eteen tulee hyvään hintaan niin ostan saakeli kaikki ihan pelkästään ton kaulan vuoksi.

Kaula on näissä kyllä todella hyvä ja omassa JS-400 on jotain tiettyä mojoa mikä saanut upottamaan rahaa moninkertaisen määrän mitä tämä kasa on uutena :D
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Lego
06.06.2023 17:51:14
https://muusikoiden.net/dyn/users/178143.jpg

Pakkohan se oli kun tarjolle tuli. HB:n 25th anniversary ns jazzmaster, kohtasi aika hienosti speksit siihen mitä nykyään tarvitsen ja haluan. Laadussa ei ole mitään kummempaa valittamista, toimii kuten kitaran pitää. Heti alkuun toki vaihdoin 250K potikat megaisiin ja jakin switchcraftiin, konkka meni myös samalla uusiksi ja kupariteippiä poteroon. Haukkuu hintansa hyvin.
petrip
06.06.2023 18:18:52
Eventide H90 kotiutui tänään. Soundit ovat ensiluokkaisia, mutta varsinainen pihvi on mielestäni monipuoliset reititysmahdollisuudet per Program. Laitteesta saa paljon irti kun kytkee sen ns. neljän kaapelin menetelmällä etuasteen ja päätteen välille.
Never trust someone who tells you to trust them. Trust me.
Pinewood
06.06.2023 23:32:56
petrip: Eventide H90 kotiutui tänään. Soundit ovat ensiluokkaisia, mutta varsinainen pihvi on mielestäni monipuoliset reititysmahdollisuudet per Program. Laitteesta saa paljon irti kun kytkee sen ns. neljän kaapelin menetelmällä etuasteen ja päätteen välille.

Hieno kuulla, kun sama laite on saapumassa tännekin lähipäivinä, mahdollisesti jo huomenna. No, en kyllä soundeista yhtään vähempää odotakaan.
hallu
07.06.2023 15:45:07
mpekkanen: Joo... ..... On ollut elämän aikana noin 100 sähkökitaraa ja niissä on ollut monenlaisia ja hintaisia. ........

Aikamoinen määrä, olisi joskus tosi mielenkiintoista kuulla enemmän noista ja varsinkin tarnoita miten olet mihinkin soittimeen päätynyt ja miksi. Oma kokemukseni on, että osa kaupoista on puhdasta intohimoa, mutta paljon tapahtuu myös ns. "sattumalta" ja perseaukiset muusikon rentut voivat olla tosi luovia siinä miten saavat kaupat toteutumaan vähillä rahoilla joskus myymällä liian halvalla ja joskus ostamalla liian halvalla....... ja joskus se on kuin kiiltokuvien vaihtamista koulun pihalla :-D.

Itse en enää aikoihin ole ostanut enkä myynyt mitään, mutta viestisi inspiroimana aloin muistelemaan kaikkia soittokamppeita joita vuosikymmenten saatossa on käsieni läpi mennyt niin en päässyt lähellekään sataa kitaraa. Kaikenlaisia vahvistimia ja haitareita on ollut, mutta kitaroita olen ostanut neljän vuosikymmenen aikana vain viisitoista ja niistä on jäänyt jäljelle kolme sähkistä ja kaksi akkaria ja yksi basso aika tasapainoisessa tilassa katson olevani, mutta soittokamoja muistellessa huomasin, että niihin liittyvät tunteelliset tarinat ovat kiehtovampia kuin ne itse soittimet :-)
Mukavat Kengät- Hittejä, joita kukaan ei kuuntele
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)