Aihe: Vireenkorjauksen saloja ?
1
TPS0852
16.05.2023 22:20:40 (muokattu 16.05.2023 22:27:53)

Viitsisikö joku valaista mulle näitä Autotune:n tai Waves:in Realtime Tune:n saloja ?

Olen yrittänyt itse saada laulun vireen orjaukseen otetta, mutta jotenkin vain ei tunnut onnaavan ; Mites esim. Autotune:n kanssa, kirjoitatteko sävellajit ja asteikot esim. automaationa vai käytättekö kenties MIDI:ä apuna ?

Mulla heittää nuotit välillä selkeesti johtuen esim. siitä, että aloittelen hoilaamisen melkein heti herättyäni ilman sen kummempia äänen avauksia, yms. Joten soundi on välillä sen mukaista vaikka onkin levännyt sielu ja ruumis / ääni, mutta niin ..
En haluaisi / jaksaisi kaikkia voksuja vetää useampaan kertaan, varsinkin kun tuplaan liidiä useammalle raidalle .

Voi laittaa ihan, mitä neuvoa vaan ..

Kuuntelevana korvana ollaan . (((:::

- T -
The Four Winds must blow ...
pimp
17.05.2023 06:01:56 (muokattu 17.05.2023 06:10:00)
-

Vireenkorjauksen voi saada toimimaan jos sen tarvitsee ainoastaan korjata vire. Eli jos korjattavassa laulusuorituksessa on muitakin puutteita, niin myös lopputulos kuulostaa niiden osalta puuttelliselta.

Ajoituksen voi korjata hiirellä, mutta sitä "jotain", itse suoritusta, äänensävyä ja tulkintaa, ei saa muualta kuin laulajasta ja laulajan suorituksesta. Eli melkein kaiken pitää kuitenkin olla kohdillaan, että autotunen avulla tulee hittipoppia.

edit: Niin, että kyllä sitä vaan kannattaa lauleskella ottoja ihan niin kauan kun ääntä riittää, kovalevytila ei mitään maksa. Uusi veto on melkein aina nopeampi, kuin se että alkaa kasailemaan jotain vähän sinnepäin suorituksista. Oikeasti hyvin tulkittu ja vedetty on aina oikeasti vedetyn kuuloista eikä pieni virhe jossain silloin haittaa, ja kaikkein tärkein: treeni on aina kotiinpäin, vielä parempi jos on tosissaan vedetty harjotus.
Words can hurt, you know
Ukko
17.05.2023 10:24:43

Melodyne on ihan kelpo softa tähän. Tosin vaatihan senkin käyttö vähän opiskelua eikä se muuta paskaa konvehdiksi.
COVS jäsen nro 6
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)