Aihe: Myyjät kusettavat liikaa aloittelijoita
1 2 3 4 5 6
Pallisti
06.02.2004 17:26:44
- - - Mietin vaan, että minkahanlainen ilme nuorella lyömäsoitintaiteilijalla oli löytäessään lahjapaketista bongorummut...

HOHO! Aika tyhjä arpa!
We fucked our friends´ moms and they were fuckin´ horny as hell and loved it! www.collarbone.tk
Lord of the strings
06.02.2004 17:50:22
Mietin vaan, että minkahanlainen ilme nuorella lyömäsoitintaiteilijalla oli löytäessään lahjapaketista bongorummut...

Hoho! Vähän sama, kun minä löytäisin lajapaketista ukulelen.
Mitä söpömpi eläin, sitä lujempaa se puree.
disarm
06.02.2004 17:53:18
HOHO! Aika tyhjä arpa!

Äläs nyt. Mä ainakin olisin ikionnellinen jos joku lahjottaisi mulle bongot.
Mikä vitun genre?
treble
06.02.2004 18:04:56
Mitäs mieltä olette Kouvolan musakaupoista, Guitar-centeristä ja Kouvolan musiikista?
Eb-Aksu
06.02.2004 18:50:29
No niin! Nyt kaikki Lahteen Pöljän musiikkikauppaan ostoksille, sieltä saatte niin asiantuntevaa palvelua, että oksat pois. Sen äijän mukaan eri bassoissa ei oo muuta eroa,
kuin muoto ja merkki.. Ja ihan pokalla kauppasi mulle ekaks bassoks nauhatonta Musaria, hintaan 2500,-
Setäni on sairas, mutta maantie on vihreä.
dragon
06.02.2004 20:38:48
Musiikkikaupoissa ainakin itse olen törmännyt tietynlaiseen ikärasismiin. Jos olet vähänkin nuoremman näköinen jannu ja tiedustelet joitain edes vähemmänkin arvokkaita esim. kitaroita niin myyjien reaktiot ovat luokkaa: "toi on niin nuori ettei se varmaan osaa edes soittaa ja vaikka osaisikin, niin sillä ei ole varaa ostaa kunnon kitaraa ja se varmaan hajottaa sen, jos annan edes kokeilla."

Tämä on valitettavaa sillä monesti on tullut kannettua rahat toiseen kauppaan ihan vain palvelun vuoksi, sillä hyvästä palvelusta maksaa mielellään muutaman kympin extraa.
Booligan
06.02.2004 20:50:05

Näissä Helsingin isoimmissa ja tunnetuimmissa liikkeissä en ole moista huomannut kylläkään. Myyjille kun on sanonut että ensimmäistä kitaraa ollaan ostamassa niiin ehdotuksien hinnat ovat aina pyörineet siinä 300-350 euron tuntumassa, mikä ei kyllä ole liikaa. Kaikista kolmesta olen jotain ostanut ja yhdessä myyjä jopa antoi ihan vuoksi vaan alennusta. Ilman mitääb syytä.
Doesn´t matter what you see Or into it what you read You can do it your own way IF IT`S DONE JUST HOW I SAY
Aleksi-serkku
11.07.2004 12:23:20 (muokattu 11.07.2004 14:13:04)
Pakko nostaa.

Tossa päivänä muutamana kävelin Lahden musiikkitalo-nimisen kaupan ohi kuolaten sen näyteikkunaan. Ikkunassa sitten kökötti aimo kasa semmosia kuppasia nylonkielisiä akustisia, joiden lapaan oli päntätty erehdyttävästi Epiphonen logolta näyttävä E-kirjain. Kitaran kaulasta roikkui hieno lappu, missä julistettiin kyseisen Gibsonin(!)hinnaksi 99 euroa.

Eli siis taas kustaan silmille. Kukaan ammattitaitoinen myyjä ei voi erehtyä kitaran merkistä, enkä mä oikeen ymmärrä, miten kukaan kehtaa edes myydä indonesialaista ziupadaupakanankakkaa kunnon vehkeenä. Eikös moisesta jo voi saada jonkun rangaistuksen?

Edit:Niin, siis kyseinen kitara ei todellakaan ollut Epiphonen valmistama, vaan joku mikälie.
Please allow me to introduce myself, I'm a man of wealth and taste... MEKKALA #4
juuso a
11.07.2004 13:36:26

Minusta Flanger on ihan asiallinen kauppa. Toisin kuin se yksi...

minusta myöskin flanger on ehdottomasti kuopion paras soitinliike. minä ainakin olen saanut sieltä ainoastaan hyviä tarjouksia kun taas siitä toisesta.. enpä viitsi edes mainita mitään tämän enempää. toisaalta, enhän mä mikään aloittelija ole ollut helvetin pitkään aikaan, joten aina olen tiennyt mitä menen sinne hakemaan. yleensä olen saanut vielä hyvät alennukset. niin, enpä tiiä sitten miten aloittelijoita kohdellaan... mutta tämän topicin perusteella voisin sanoa että kannattaa olla mukana kokeneempi soittaja sitä ensi keppiä valitsemassa liikkeessä kuin liikkeessä.
Elämä on kivaa, jippii!!!
Aerodactev
11.07.2004 13:41:03
kukaan kehtaa edes myydä indonesialaista ziupadaupakanankakkaa kunnon vehkeenä.

No siis, eihän tuossa kaukaa haeta siinä mielessä, että kyseessä on Gibsonin omistama yhtiö. On ne Epiphonetkin ihan "kunnon vehkeitä" ja käteen sopivia.
Long = progressive = good
drvulter
11.07.2004 14:14:44
mulla kävi jokseenkin samanlain, toisaalta oltiin ostamassa tietskaa. Kateltiin tietokoneita äitini kansa ja sitte aina myyjä tepastelee paikalle ja kysyy:"saisinko auttaa?"
Sitten selitän että haluaisin tavallisen peruskotikoneen. No sitten se alkaa paukuttamaan sellasta paskaa mistä en tajua mitään ja tarjoaa jotain 2000e tietskoja ilman näyttöä.
Se on kyllä kieltämättä aivan perseesta, että ne koitavat hyötyä tollein kusettamalla tietämättömiä.
Frederik on kuningas
Mako
11.07.2004 15:29:11

Kyllähän aloitusvälineittenkin jutussa kuin jutussa tulee olla vähintään siedettävää tasoa, mutta 1000€ kitarasta on hinta mitä maksaa harva "helvetin loistava ja rahaa tahkoavakin muusikko"-genren soittaja. Omalta kohdalta voisin sanoa, että en ikinä tule niin paljoa kitarasta maksamaan. Saati sitten ensimmäiseksi kitaraksi, huh huh.

On asiallisia myyjiä, ja ihmeellisiä säätäjiä, joillain on valikoiva kuulo, toiset tietävät instrumenteista paljon ja jakavat tietonsa mielellään, toiset haluavat palvella asiakasta, toiset pyrkivät vain guruilemaan pintakiiltoisella nippelitiedollaan. Asiakkaana ollessaan kannattaa olla tarkkana. Älkää tulko kusetetuiksi, ikävä näitä juttuja itsekin on täältä lukea :)
"Kuka minä on, missä minä on? Kun nyljetty on nahka mustan hevosen ja lampaan olen alaston"
Jake24-25
11.07.2004 17:19:43
Minulle yritettiin kerran myydä 12-kielistä kitaraa, jossa oli kaulassa "kuollut kohta" - ja vielä täyteen hintaan. Sanomattakin oli selvää, että en ostanut ko. kitaraa. En ole sen jälkeen yllättäen ko. liikkeessä käynyt.
"Rock´n Roll is Cool!" Jake T
totomiettinen
11.07.2004 19:16:24
minusta myöskin flanger on ehdottomasti kuopion paras soitinliike. minä ainakin olen saanut sieltä ainoastaan hyviä tarjouksia kun taas siitä toisesta.. enpä viitsi edes mainita mitään tämän enempää. toisaalta, enhän mä mikään aloittelija ole ollut helvetin pitkään aikaan, joten aina olen tiennyt mitä menen sinne hakemaan. yleensä olen saanut vielä hyvät alennukset. niin, enpä tiiä sitten miten aloittelijoita kohdellaan... mutta tämän topicin perusteella voisin sanoa että kannattaa olla mukana kokeneempi soittaja sitä ensi keppiä valitsemassa liikkeessä kuin liikkeessä.

Niin. Flangerhan se Kuopion paras musaliike on. Tiesittekö muuten, että Jounilla roikkuu siellä seinällä sellasia Suomen paras Tamamyyjä vuonna 2000 (tai jotain) ja risat-kylttejä.

Eli myyjänä on aika pätevä se kaveri ainakin. Ja alennusta antaa kyllä enemmän kun laki sallii. Tilaakin ihan mitä vaan kun vaan sanot sille. Ja osaapa muutenkin tulla esittelemään tavaroitaan asiakkaille ja poistua esittelemistä kun asian hänelle vain selkeästi ilmaisee.

Ne kaksi muuta musiikkiliikettä Kuopiossa ovatkin ihan mitä sattuu ja varsinkin se toinen niistä, enkä nyt tarkoita sitä, joka useimmin saa haukut niskoilleen... ;)
Timesby
11.07.2004 20:48:30

Tuosta Kuopion Flangerista vielä. Olin serkun luona kyläilemässä kesän alussa Kuopiossa ja kierreltiin muutamat musiikkiliikkeet, kun mulla oli hankinnan alla uusi vahvistin. Flangerissa testasin Laneyn TF200 ja Line6 Flextone II(?) vahvistimia. Laneyhyn tykästyin todella paljon. Sen listahintahan on 518€. Myyjä sanoi, että lähtee 450€ hinnalla ja kysyin mitenkä on kanavanvaihtajan laita. Sanoi sen maksavan noin 40€. Eli yhteensä ne olisivat 490€. Lisäksi matkassa oli yksi probleema. Miten kuljetan sen Mikkeliin?
Seuraavalla viikolla soitin kyseisestä vahvistimesta paikalliseen musiikkiliikkeeseen ja kysyin hintaa - 480€ kanavanvaihtajineen.
Sen jälkeen soitin vielä Kuopion Flangeriin, että millä hinnalla lähtisi TF200. Myyjä sanoi, että 420€. Kysyin mitenkäs tuo kanavanvihtaja. Myyjä vastasi, että pistetään samaan hintaan mukaan. Vielä oli kuitenkin kuljetuspolitiikka ongelmana. Myyjä sanoi, että vahvari, kanavanvaihtaja ja kuljetus kotiovelle 430€. Maksu sovittiin toimitettavan pankkitilisiirrolla. Itselläni on tili Sampossa ja liikkeen tili oli Osuuspankissa. Silloinhan kestää muutama päivä, että siirto tulee näkyviin. Juhannus oli tulossa ja jos myyjä ei olisi sanonut, että hän luottaa minuun sen verran, että vaikka siirto ei näy tilillä kuin vasta juhannuksen jälkeen hän pistää vahvarin tulemaan jo samaisena päivänä kun olin liikkeeseen soittanut. Vahvari tuli jo seuraavana päivänä eikä tarvinnut odottaa viikkoa.
Hyvä liike tuo Flanger. Ainoa mikä ihmetyttää miten tarjouksissa oli 60€ eroa kun soitin sinne ja kysyin paikan päällä.
~Ensi kerralla Ikaros lentää yöllä.~ Jari Tervo
lapio
11.07.2004 20:57:52

Ainoa mikä ihmetyttää miten tarjouksissa oli 60€ eroa kun soitin sinne ja kysyin paikan päällä.

Joskus tuntuu joissain soitinliikkeissä olevan alennus ihan myyjästä kiinni. Viimeksi, kun ostin kitaran niin myyjän kanssa sovittiin hinta ja lähdin nostamaan käteistä. Kun tulin takaisin oli myyjä ehtinyt kipaista lounaalle ja paikalla oleva toinen myyjä ei ollut uskoa sovittua hintaa. Odotimme aiemman myyjän paluuta ja sain kitaran sovittuun hintaan eli 200€ halvemmalla mitä toinen myyjä tarjosi.
Minuun on käytetty poltetun maan taktiikkaa... Mitä tuossa avatarissa tapahtuu?
totomiettinen
11.07.2004 20:59:01
Tuosta Kuopion Flangerista vielä. Olin serkun luona kyläilemässä kesän alussa Kuopiossa ja kierreltiin muutamat musiikkiliikkeet, kun mulla oli hankinnan alla uusi vahvistin. Flangerissa testasin Laneyn TF200 ja Line6 Flextone II(?) vahvistimia. Laneyhyn tykästyin todella paljon. Sen listahintahan on 518€. Myyjä sanoi, että lähtee 450€ hinnalla ja kysyin mitenkä on kanavanvaihtajan laita. Sanoi sen maksavan noin 40€. Eli yhteensä ne olisivat 490€. Lisäksi matkassa oli yksi probleema. Miten kuljetan sen Mikkeliin?
Seuraavalla viikolla soitin kyseisestä vahvistimesta paikalliseen musiikkiliikkeeseen ja kysyin hintaa - 480€ kanavanvaihtajineen.
Sen jälkeen soitin vielä Kuopion Flangeriin, että millä hinnalla lähtisi TF200. Myyjä sanoi, että 420€. Kysyin mitenkäs tuo kanavanvihtaja. Myyjä vastasi, että pistetään samaan hintaan mukaan. Vielä oli kuitenkin kuljetuspolitiikka ongelmana. Myyjä sanoi, että vahvari, kanavanvaihtaja ja kuljetus kotiovelle 430€. Maksu sovittiin toimitettavan pankkitilisiirrolla. Itselläni on tili Sampossa ja liikkeen tili oli Osuuspankissa. Silloinhan kestää muutama päivä, että siirto tulee näkyviin. Juhannus oli tulossa ja jos myyjä ei olisi sanonut, että hän luottaa minuun sen verran, että vaikka siirto ei näy tilillä kuin vasta juhannuksen jälkeen hän pistää vahvarin tulemaan jo samaisena päivänä kun olin liikkeeseen soittanut. Vahvari tuli jo seuraavana päivänä eikä tarvinnut odottaa viikkoa.
Hyvä liike tuo Flanger. Ainoa mikä ihmetyttää miten tarjouksissa oli 60€ eroa kun soitin sinne ja kysyin paikan päällä.

Hoho! Kuulostaa ihan Jounilta! Siis tossa alennusmielessä... Jätkä tekee varmaan tappioo. LOL! "Ei anneta mennä kauppojen naapurille" Hehe!
mie
11.07.2004 21:07:07

Tämä menee off-topikiksi, mutta menkööt.

Eräässä nimeltämainitsemattomassa liikkeessä kiertelin ja kuolasin Gibsoneiden perään, mutta kun ei rahaa ollut niin ei mitään isompaa tullut ostettua. En kuitenkaan kehdannut tyhjin käsin lähteä vaan otin 3 plekua mukaan (hinta yhteensä 1,50€). En kassalla huomannut mitään, mutta kadulla hetken käveltyäni tajusin että olin antanut myyjälle kahden euron kolikon sijaan euron ja kahden euron kolikot. Myyjä oli kuitenkin antanut 50 centtiä takaisin. Aluksi vitutti, mutta sitten nauratti. Enkä vieläkään tiedä tekikö myyjä sen tahallaan vai vahingossa kun en kehdannut alkaa vaatimaan euroani takaisin.
IHKK #10 "Pitääkö siun aina olla kun vetelä paska?" -Äitini
Juice
11.07.2004 21:32:29
Joo ja toimii toi toisinki päin, mistä vaan parhaat katteet revitään / mitä halutaan nurkista pois.

Itehän oon aloittelija kanssa ja ensimmäistä sähkökitaraa menin ostamaan yhestä nimeltä mainitsemattomasta kullaasta, niin meinattiin väkisin myydä sellainen paska 200 eksun pahvipaketti, jossa joku kuppanen "rato" virityksenpoistokampineen kaikkineen ynnä "kömpö". Kun yritin, että soittaako tuolla kauemminkin, niin liimatukka kattoo nenänvarttaan pitkin ja sano notta: "Joo, ei se sulla se soittaminen siitä kitarasta jää kiinni."

V*ttu.

Mahollisesti totta, mutta siitä puljusta ei tuu kyllä ostettua pändiosastolta mitään. Akustisen puolen vanhat herrat taas oli oikeen asiantuntevia ja mukavia.

Kuulostaa vähän Helsingin Fazerilta.. Ainakin minulla on akustiselta puolelta pelkkää hyvää sanottavaa ja oikeastaan alakerrastakin, mutta jotku tuntuvat haukkuvan sitä osastoa.
I don't know how man will fight World War III, but I do know how they will fight World War IV : with sticks and stones." - Albert Einstein
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)