Aihe: Elementin korjaus
1
jaajo2
11.05.2023 21:53:53
Mulla mesan rr210 jossa elektro voice ev-10m200 elementit toinen hieman revennyt ihan reunasta ja pieree hiukan.millä voisi korjata vian? Jos joutuu uusimaan niin mistä löytyis tilalle uusi?jos jotuu uusimaan eikä samanlaista löydy niin mikä ois yhtä hyvä tilalle ja pitäiskö uusia molemmat?
Kefiiri
12.05.2023 14:26:56 (muokattu 12.05.2023 14:28:58)
Kai sitä kannattaa kokeilla liimata jos repeämä ei ole tolkuttoman suuri. Omat paikkalaput ovat aina pysyneet ihan hyvin, erikeeperillä olen liimannut jotain kangasta useimmiten. Onhan se samaa pahvia se kartion reunus kuin itse kartiokin? Epämääräisempiin gummeihin voi olla vaikea liimata.
En ole musiikin asiantuntija.
paskisti
26.05.2023 11:37:21 (muokattu 26.05.2023 11:54:02)
Mesassa käytettävien EV:n elementtien kanssa pitää olla varovainen kuinka paljon alataajuuksia niihin työntää. Esim. 2x15 RR on 400W kaappi mutta 50Hz kohdalla ei kestä kuin noin 100W max, ehkä jopa vähemmän. Tuntuu että kaikki jäljellä olevat kaapit on räjäytetty kertaalleen kun yritetty saada ulos liikaa matalia taajuuksia. Ilmeisesti sama ongelma 2x10 kaapin kanssa, ja sinulla oleva vika on nimenomaan tuo liian suuri teho alataajuuksilla jolloin elementti hajoaa tuosta kohtaa mekaanisesti.

Jos korjaus ei onnistu voisi yrittää etsiä uutta samanlaista elementtiä tai tutkia kävisikö joku uudempi elementti tuohon koteloon. 2x15 pystyy vaihtamaan suoraan Eminencen Kappalite 3015 tai Faitalin 15PR400. Kaapin ominaissaundi muuttuu jonkin verran (ei niin herkulliset middlet) mutta kaappi on todella hyväsaundinen kuulopuheiden mukaan ja tehonkesto ja toistokäyrä sopii hyvin kaappiin. Huom. molemmat elementit pitää vaihtaa, kaapissa ei saa olla kahta erilaista.

Mesa käyttää uusissa kaapeissaan noita Faitalin elementtejä joten siitä voisi olla hyvä lähteä tutkimaan istuuko ne 2x10 RR kaapin tilavuuteen ja refleksiputken mittoihin.

Edit: Löysin Talkbassista langan jossa tuohon kaappiin on ehdotettu (Mesan bassokamojen suunnittelija) Subwayssa käytettyä 10" Faital 10PR300 16ohm kaiutinta.

https://www.talkbass.com/threads/be … 0-mesa-diesel-need-16-ohms.1598360/
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)