MindTravel 11.05.2023 18:10:38 | |
---|
Onko telen mallista kontrollilevyä saatavilla ilman mikrofonin valintakytkimen rakoa, tietääkö kukaan? En ole löytänyt mistään muuta kuin vakiomallisia levyjä eri väreissä. Löytyisikö jopa sellaista jossa on pelkän volumesäätimen reikä? Saa tosin olla molemmat, mutta se mikkikytkimen rako pitäisi ainakin olla pois. |
Googleen blank telecaster control plate ja tilaat mistä parhaaks näät. Toki sen yhden potikan reiän joutuu ite sit poraamaan. |
Arkka 11.05.2023 18:36:27 | |
---|
^ Tätä olin juuri tulossa sanomaan. Toinen hakusana, jolla voi löytää on "no-hole". |
MindTravel 11.05.2023 20:51:00 | |
---|
Noniin alkaahan niitä löytymään, en edes tullut ajatelleeksi että ulkomaan kielillä pitää etsiä. En oikein ole tykännyt tilailla mitään kaukaa maailmalta :) no nyt taitaa olla pakko, ei kai se sen kummempaa ole. Mutta kiitos! Kyllähän nuo reiät porailee itsekin |
mpekkanen 14.05.2023 03:03:23 | |
---|
Voihan sitä ottaa yhteyttä johonkin soitinrakentajaan ja kysyä sitä kautta. Vaikka kaikkea ei olisikaan varastossa niin on tietoa mistä kaikkialta sen osan voi tilata ja on järkeä tilata. Rahallisesti sillä ei ole paljoakaan väliä, tilaako itse vai ostaako soitinrakentajalta. |
pehko 14.05.2023 11:17:39 | |
---|
MindTravel: Noniin alkaahan niitä löytymään, en edes tullut ajatelleeksi että ulkomaan kielillä pitää etsiä. En oikein ole tykännyt tilailla mitään kaukaa maailmalta :) no nyt taitaa olla pakko, ei kai se sen kummempaa ole. Mutta kiitos! Kyllähän nuo reiät porailee itsekin Fakta vaan on, että suomesta ei juuri mitään saa |
mpekkanen 14.05.2023 11:27:10 | |
---|
Minä kysyisin Vuorensakulta, saattaa löytyä hyllystä jopa. |
gemisti 16.05.2023 18:30:53 | |
---|
Ja toki riippuen olemassa olevista työkaluista ja toivotun viimeistelyn tasosta, tekeehän tuollaisen tarvittaessa itsekin, kun ei mittojen tarvi ihan sadasosamillilleenkään olla. Mutta silloin toki tarttee tykätä puuhastelusta, ettei laske ajalle hintaa. |
rainmaker 20.05.2023 09:36:43 | |
---|
gemisti: Ja toki riippuen olemassa olevista työkaluista ja toivotun viimeistelyn tasosta, tekeehän tuollaisen tarvittaessa itsekin, kun ei mittojen tarvi ihan sadasosamillilleenkään olla. Mutta silloin toki tarttee tykätä puuhastelusta, ettei laske ajalle hintaa. Jos vaan omistaa poran, penkkihiomakoneen, viilan ja edes vähäiset taidot työstää metallia, niin ei montaa tuntia tuollasen lätkän tekoon mene. Ääni siis diy- vaihtoehdolle. Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym. |
erty 20.05.2023 19:07:04 | |
---|
rainmaker: Jos vaan omistaa poran, penkkihiomakoneen, viilan ja edes vähäiset taidot työstää metallia, niin ei montaa tuntia tuollasen lätkän tekoon mene. Ääni siis diy- vaihtoehdolle. Veikkaan et jos aloittajalla ois nää hallussa niin tuskin kyselis täällä levyjen perään. Alumiinista jyrsii nopeestikin sopivan levyn, mut kromipinta onkin sit vähän haasteellisempi toteuttaa. Toki DIY-ukko hoitaa senkin nopeesti kilikalipurkista ;o) |
Arkka 20.05.2023 19:24:56 (muokattu 20.05.2023 19:26:22) | |
---|
AP ei tosin maininnut, että pitääkö olla metallia. Omalla taidottomuudellani/työkaluttomuudellani saattaisin DIY-vaihtoehdon tehdä jostain sopivasta muoviläpyskästä. Tosin tässä saattaa kyllä olla hakusessa hieno, eikä punk. |
studio 20.05.2023 20:31:45 | |
---|
Rosterista saa hyvän ja kromatun näköisen mutta on vaikea työstää. |
Kefiiri 21.05.2023 12:10:45 | |
---|
Ruostumattomasta teräksestä tosiaan ehkä saisi kairailtua uskottavan levyn kun ei tarvi sitä kytkimen rakoa suhertaa, mutta muissahan tulee se kromatun näköisen pinnan toteutus haasteeksi. Ei kai DIY -kromaus ihan mahdotonta ole, sekös oli vähemmän myrkyllistä kuin niklaus? Mutta samalla vaivalla jo matkustaa Amerikkaan hakemaan Fenderin tehtaalta sopivan levyn. Ja jos tekisi suoraan kuparilevystä, voisi vissiin jättää kromauksesta sen kuparoinnin välistä pois? En ole musiikin asiantuntija. |
gemisti 22.05.2023 14:21:22 | |
---|
Kyllä se rosteri aika kepeästi tuollaiseksi taipuu, kunhan tosiaan työkalut on. Ohuen pellin porailu vielä helppoa ja viilatkin puree, jopa peltisaksilla saa leikattua. Kiillotus onnistuu aika vaivatta ihan riittävän hyväksi, hiomapapruilla ensin ja kiillotuslaikalla loput. Rosteri sitten paksumpana tavarana on haastavampaa, nimimerkillä itsekin muutaman ison poranterän sorvissa sulatanut rosteritankoa vasten. Itse saattaisin koittaa tehdä sellaista taotun näköistä mustattua pintaa ihan peruspellistä, olisi erilainen. |
MindTravel 08.06.2023 18:36:47 (muokattu 08.06.2023 18:38:24) | |
---|
Noniin tännehän onkin tullut ehdotuksia, kiitos. Joo en siis mikään ammattitaitoinen metallimies ole mutta eipä tullut ensalkuun edes mieleen että voisi itse tehdä sen osan. Kyllä sitä jotain kuitenkin tykkää/osaa puuhastella kun kerta kitaraakin tässä modaillaan, ja päädyin kun päädyinkin tekemään itse. Tosin puusta. Tuli aika hieno ja ei ollut iso vaiva, tein kaksi versiota jopa. Ennen sitä kysyin yhdeltä kitarapajalta. Ei ollut tietoa, ovat itsekkin tuollaista osaa kuulemma etsineet. Tästedes taidan tehdäkkin kaikki nippeliosat itse, onhan se nyt paljon siistimpääkin kuin vain ostaa kaikki valmiina! |