Aihe: Löytyykö ilmaisohjelmaa jolla voi tehdä humanisoinnin? 1 | |
---|---|
![]() 01.05.2023 10:48:31 | |
Tuollaista tarvitisisin rumpuraitaan. Ohjelmalla ei ole muuta käyttöä, joten en viitisi ostaa sen takia. | |
![]() 01.05.2023 12:36:27 | |
Siis MIDI-raitaan vai? Eikös nuo ole nimestään huolimatta perinteisesti olleet jotain random-generaattoreita, jotka sit vaihtaa esim. velocityä ja muuta määriteltyjen rajojen sisällä. Sellasia löytyy kyllä ainakin plugareina ja on varmaan melkein joka DAWissa valmiinakin. En nyt äkkiä löytänyt olisko nykyään jotain hienompaa esim. toimivaa tekoälyä hommaan. Eniveis, jos MIDI-rummuista haluaa ihmismäistä, niin yksi vaihtoehto on metsästää "oikeasti" soitettuja MIDI-komppeja ja editoida niistä. Niitä on yleensä rumpusoftien mukana. Yllättyisin jos ei jonkinlaista pakettia löytyisi ilmaisenakin. Muistanko muuten väärin vai oliko sulla Addictive Drums? Siinäkin on muistaakseni jotain valmiita Beats-välilehdellä. Raahaa vaan hiirellä aikajanalle. | |
![]() 01.05.2023 20:10:53 | |
Kyllä mulla on Addictive Drumms. Mulla on jotain 8-tahdin mittaisia MIDI-rumpuluuppeja, joista voi peräkkäin kopioimalla saada raidan. Ne pätkät sinällään kuulostavat hyvältä, mutta kun ne 8-tahdin pätkät toistuu koko kappaleen ajan, niin siinä on yksitoikkoisuutta. Ajatukseni on randomoida raita jollakin ohjelmalla, jolloin kuulostaisi luonnollisemmalta. Siihen tulisi lievää vairointia Velovityyn sekä positioon. Olen sen tehnyt tähä saakka Cuppasella, mutta lopetti yllättäen toimimasta (yllättäen vain yhden kerran lisenssi ja varmaan vieläpä aikarajoitettu). | |
![]() 01.05.2023 23:02:41 | |
faq1: Kyllä mulla on Addictive Drumms. Mulla on jotain 8-tahdin mittaisia MIDI-rumpuluuppeja, joista voi peräkkäin kopioimalla saada raidan. Ne pätkät sinällään kuulostavat hyvältä, mutta kun ne 8-tahdin pätkät toistuu koko kappaleen ajan, niin siinä on yksitoikkoisuutta. Ajatukseni on randomoida raita jollakin ohjelmalla, jolloin kuulostaisi luonnollisemmalta. Siihen tulisi lievää vairointia Velovityyn sekä positioon. Olen sen tehnyt tähä saakka Cuppasella, mutta lopetti yllättäen toimimasta (yllättäen vain yhden kerran lisenssi ja varmaan vieläpä aikarajoitettu). On aika pieni vaiva ottaa pari looppia samasta tyyliryhmästä ja vaihtaa ne projektiin. Tai yksinkertaisesti siirtää virveli-iskua tai peltiä tms. parista kohdasta, tai varioida pari kertsin alkua tai bridgeä ihan kevyesti. Muutamalla pikku muutoksella saa jo tosi uonnollista jälkeä. Ne AD:n loopithan ovat jo kuitenkin ihmisen, hyvän rumpalin soittamia. Ne automaattiset humanisoinnit eivät todellakaan mielestäni saa raitaa kuulostamaan ihmisen soittamilta, vaan yleensä lähinnä omituisilta. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)