Aihe: Kitaran liittäminen putkiradioon
1
k_laakso
10.07.2004 16:01:08
Elikkä siis, pitäisi saada liitettyä kitara putkiradioon josta löytyy levysoitinliitäntä banaaniliittimillä toteutettuna, pitäisikö minun siis hommata tommoset uros-banaaniliittimet ja katkaista kitarapiuha ja liittää toinen piuha toiseen ja toinen toiseen vai miten kytkeminen tapahtuu.
Kiitos avusta jo etukäteen.
"Do you trust who I trust me, myself and I."
Tubeman
10.07.2004 19:40:43
Elikkä siis, pitäisi saada liitettyä kitara putkiradioon josta löytyy levysoitinliitäntä banaaniliittimillä toteutettuna, pitäisikö minun siis hommata tommoset uros-banaaniliittimet ja katkaista kitarapiuha ja liittää toinen piuha toiseen ja toinen toiseen vai miten kytkeminen tapahtuu.
Kiitos avusta jo etukäteen.

Joo,hanki banaanit,mutta hanki myös 6,3mm naarasplugi ja tee adapteri,niin ei tarvi pätkiä johtoa.Aikaa myöten suora banaaniliitin + skittajohto prakaa kun siitä puuttuu vedonpoistaja.noiden lisäksi suojattua kaapelia (mikrofoniletkua esim..) ja pienellä mietinnällä siitä saat
adapterin aikaiseksi.Itse tein pika-adapterin noilla eväillä ja vedin sen radion alta siten että radion paino oli kaapelin päällä,se pysyi paikallaan hyvin.Kokeile lopuksi kuinka päin banaanit pitää olla levariliitännässä että kuuluu hyvin.
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
Tubeman
12.07.2004 08:13:49
Laittelin pariin vanhaan radioon naaraspuolisen runkoliittimen niihin takapahvin tuuletusrei'istä sopivimpaan ja kolvasin piuhat sisäpuolelta suoraan levariliittimen b-puolelle.

Joo,käy se niinkin,,pääasia ettei tule hurinoita,ja miksi tulisi jos välikaapeli on suojattua plaatua.Pysyy radio alkuperäis
kuosissaan.
Paljon olis kolvattavaa,vaan ei aikaa..
Sintti
14.07.2004 09:06:28
Minkälaiset saundit noista putkiradioista lähtee sitten kitaralla? Tuli vain tämä sama homma mieleen, ukn katselin noita isännän putkiradioita... x)
Support your local terrorists
Mikko Kankaanpää
14.07.2004 11:35:57

Blues ym roots vääntöön soundit on miltei täydelliset ainakin reilusti modatulla / kunnostetulla radiolla jossa on hyvä ja kunnossa oleva kaiutinelementti (useimmissa on...)

Mikko
http://www.uraltone.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)