Aihe: Kingston Wall -yhteisö
1 2 3 4 565 66 67 68 6972 73 74 75 76
jukkajylli
31.03.2023 00:47:53
Se oli muistaakseni Gibson se kitara. Mallia en muista. Mutta Fender se ei ollut, eikä landola.
Stidi alla.
Mouhi
01.04.2023 20:14:18

Ostin tuon uudelleen miksatun Ykkösen älppynä. Ekassa biisissä on ilmeisesti koko ajan, mutta varsinkin alussa oikeassa kanavassa ihan järkyttävä suhina ja kahina. Kuin levy olisi todella likainen tai naarmuilla.
Onko muilla sama homma vai onko levyni viallinen?
"Humala ilman viinaa on teeskentelyä."
McNulty
01.04.2023 20:20:20
Mouhi: Ostin tuon uudelleen miksatun Ykkösen älppynä. Ekassa biisissä on ilmeisesti koko ajan, mutta varsinkin alussa oikeassa kanavassa ihan järkyttävä suhina ja kahina. Kuin levy olisi todella likainen tai naarmuilla.

Mun täytyy tunnustaa, etten ole vielä uskaltanut avata koko levyä. Se on siis edelleen muoveissa ja odottaa sopivaa hetkeä :)

Mä en nimittäin diggaillut lainkaan siitä Svartin Tri-Logy paketin mukana tulleesta 3. levyn "alternative mix" versiosta (ja tiedän että nyt on kyse eri asiasta), mutta joku henkinen kynnys tässä täytyy ylittää.

Sori, en siis osaa sanoa onko joka levyllä sama suhinakohinaongelma.
moving in stereo
Henri Henri Olavi
02.04.2023 23:05:04 (muokattu 02.04.2023 23:05:32)
Mouhi: Ostin tuon uudelleen miksatun Ykkösen älppynä. Ekassa biisissä on ilmeisesti koko ajan, mutta varsinkin alussa oikeassa kanavassa ihan järkyttävä suhina ja kahina. Kuin levy olisi todella likainen tai naarmuilla.

Sulla on varmaan viallinen levy tai muuta häikkää, koska luulisi tästä olevan paljon älämölöä muuten. Koita pestä levy, jos siinä olisi vaikka jotain paskaa.
kuchisabishii
RobertPalomäki
04.04.2023 14:21:07
Terve.

Painos on about loppuunmyyty, mutta tää on ensimmäinen kerta kun kuulen tällaisesta ongelmasta. Kuulostaa siltä, että painossa on ollut jokin ongelma just kyseisen levyn kohdalla. Jos putsaus ei auta, laita mulle yv:nä yhteystiedot niin säädetään sulle toimiva versio tilalle.

R

Mouhi
05.04.2023 18:05:23

RobertPalomäki: Terve.

Painos on about loppuunmyyty, mutta tää on ensimmäinen kerta kun kuulen tällaisesta ongelmasta. Kuulostaa siltä, että painossa on ollut jokin ongelma just kyseisen levyn kohdalla. Jos putsaus ei auta, laita mulle yv:nä yhteystiedot niin säädetään sulle toimiva versio tilalle.

R

Kiitos Robert avuntarjouksesta, arvostan todella paljon. Upea ele.
-Otin yhteyttä myyjään (Levykauppa Äx) ja sain vaihdettua levyn uuteen veloituksetta. Uusi lätty soi moitteetta, joten se ensimmäinen oli kuin olikin viallinen levy heti pakkauksesta vetäessä. Hyvä palvelu siis Äx:ssäkin!
Nyt vaan rocknroll ja nappulat kaakkoon.
Jucciz
05.04.2023 18:08:06
Mouhi: Kiitos Robert avuntarjouksesta, arvostan todella paljon. Upea ele.
-Otin yhteyttä myyjään (Levykauppa Äx) ja sain vaihdettua levyn uuteen veloituksetta. Uusi lätty soi moitteetta, joten se ensimmäinen oli kuin olikin viallinen levy heti pakkauksesta vetäessä. Hyvä palvelu siis Äx:ssäkin!

Äxässä on hyvä palvelu, ittekin sain vaihdettua vinyylin siellä ongelmitta.
RobertPalomäki
05.04.2023 18:53:03
Hyvä että homma lipsui hallintaan!

R

Mouhi: Kiitos Robert avuntarjouksesta, arvostan todella paljon. Upea ele.
koivu30
14.04.2023 10:53:43
No nyt hengittelee ykköslevy mukavasti! Kiitokset Robert Palomäki ja 2023 mix. Ainakin mulle tämä versio on se, millä mennään tästedes.
SacredJones
14.04.2023 14:30:33
Moikka kaikille!

Olen vuosia sitten selaillut näitä foorumeita etsien kaikenlaista tietoa Kingston Wallista, huomasin että on vuosikausien aikana ollut paljon kyselyä kitaratabulatuureista, olen itse omaksi tutkimustyökseni tabittanut I-levyn Guitar Pro-muotoon (6-versiolla, tuotu gp5.- ja sitten gp4.-muotoon), jotka olen sitten jakanut Ultimate Guitar-verkkosivuille, miinuksena I'm Not The One (muun tekemä) sekä Fire. Muutamia II- ja Tri-Logy-levyjen kappaleita myös löytyy täältä minun ja muiden tekeminä.

Päivän nopea linkki KW:n Guitar Pro-tabulatuureihin: https://www.ultimate-guitar.com/sea … ngston+wall&type=500&page=1

Olen tehnyt tabulatuurit lähinnä omaan opiskelukäyttöön, sillä soitamme I-levyn läpi The Kinky Thing-yhtyeemme kanssa 11. ja 12.5.2023 Lepakkomiehessä Helsingissä. Kaikki on opeteltu korvalla noin kymmenen vuoden ajalta, korostuen kuitenkin tähän vuoteen. Olen tehnyt tabulatuurin mahdollisimman 1:1, katsoen mm. keikkapätkiä ja zoomaillut levyversioita DAWilla, sekä saanut paljon opastusta Peten soittotyyliin Kimmo Aroluomalta.

Tämä saattaa (ja onkin) olla jonkinlaista mainostusta, mutta tavoitteeni on kulttuurin säilöminen ja yhden suosikkiyhtyeeni ilosanoman jakaminen. Tavoitteeni on myös tehdä tabulatuurit II- ja Tri-Logy-levyille, sekä lisätä mahdollisesti bassot ja rummut kaikkiin kappaleisiin, jos jaksan vaivaantua siihen.

Muistakaa että tabulatuureissani saattaa olla inhimillisiä erheitä kuitenkin, vaikka olenkin niihin nähnyt paljon vaivaa. Minulle voi myös laittaa pikaviestiä aiheesta, katson niitä oman aikani mukaan :)

- Peter
Tsiigaa rotsi faijaa tai mä dokaan sua röökiin
shuffle
14.04.2023 15:52:31
Itsekin otin tuossa kolmenkymmenen vuoden kuuntelun jälkeen kitaran käteen, ja etsiskelin miten With My Mind mun korvaani menisi. Sitä ei tule kovin usein tehtyä kun joku biisi jota diggaa, tavallaan menettää sellaisen tietynlaisen "mysteerin", kun sen opettelee soittamaan, edes joten kuten.

Kun biisiä kuuntelee eikä tiedä miten se menee, niin se kuulostaa jotenkin erilaiselta. Sen jälkeen kun sen opettelee, niin siihen asennoituu ikään kuin soittaisi sitä. Siirtyy yleisöstä hieman soittajan suuntaan henkisesti. Ihan päin vittua oma versio varmaan, mutta tulipahan taas tapailtua.

Kuuntelin remixin. Se on erilainen. Ero alkuperäiseen on mielestäni hieman suurempi kuin Hanoin remixissä. Kun on kuunnellut jotain levyä kolkyt vuotta, niin on haastavaa sulattaa uusi näkemys siitä. Siinä on omaan korvaan hyvää ja huonoa. Se on kuivempi kokonaisuutena, kuulostaa selkeämmin triolta, eikä vain "bändiltä". Trio-aspekti korostuu.

Bassottelu on hyvää, nyt se korostuu. Alkuperäinen mix on vähän enemmän kitaramix. Kaipaan remixissä sitä oikean kanavan rytmikästä "komppikitaraa". Se taitaa olla jokin delay-juttu. Löytyy se remixistäkin, mutta hiljempaa. Originaali on enemmän kuin jätkät soittaisi huoneessa, remix on hifimpi:)

Onko sitä The Real Thingin lyhyttä radioedittiä muuten enää olemassa missään? Se olisi mielenkiintoista kuulla, kertsihän on mitä parhain.
Shuffle it all by the Izzy Stradlin and the Ju Ju Hounds
AoA
14.04.2023 22:44:52 (muokattu 14.04.2023 22:45:55)
Kingston Wallin eka on aina ollut lemppari KW levyistä biisien sekä tunnelman, että ilmavan/rouhean soundinsa ansiosta verrattuna kahteen jälkimmäiseen levytykseen.

Haastavaa kuunnella tätä uutta joten jätän väliin mutta toivottavasti se tuo joillekin jotain uusia elämyksiä :)
kkaarre
15.04.2023 10:01:10 (muokattu 15.04.2023 10:26:37)
shuffle: Onko sitä The Real Thingin lyhyttä radioedittiä muuten enää olemassa missään? Se olisi mielenkiintoista kuulla, kertsihän on mitä parhain.

Ostin tuon singlen silloin aikioinaan ja kuuntelin äsken pitkästä aikaa läpi. Siinä on myös editit kappaleista Take You to Sweet Harmony ja I'm the King, I'm the Sun.

Kuten muistelinkin, niin The Real Thingin Radio Edit on pätkäisty versio biisin alkupuoliskosta. Alkuhymistelyt on jätetty pois ja biisi starttaa Kuoppiksen virveliniskulla, kun koko bändi alkaa soittamaan. Editti on kestoltaan 3:27 ja 3 minsan kohdalta alkaa loppufeidi ja biisi feidaantuu ennen Kukon saksofonisoolon alkamista.
Hämähäkkimies ja Iines Ankka
Mouhi
15.04.2023 20:00:58

Kyllähän nämä ilmavammalta ja modernimmalta soundaa. Peltejä olisin kyllä monessa kohtaa pienentänyt. Voi olla toki laitteistakin riippuva ilmiö kun ne tuntuu puskevan yli.
STT
16.04.2023 06:54:10

Mouhi: Peltejä olisin kyllä monessa kohtaa pienentänyt. Voi olla toki laitteistakin riippuva ilmiö kun ne tuntuu puskevan yli.

Samaa mieltä. Etenkin komppipellin pesu raastaa korvaa monessa kohtaa. Mix2023 on toki erottelevampi, mutta en ole kokenut itse että alkuperäisessä on mitään vikaa.
"Music is the best!"
GrooverMan
17.04.2023 15:14:45 (muokattu 17.04.2023 15:19:31)
Ensin kaikkein tärkein: erittäin hyvältä kuulostaa uusi miksaus, todella mallikasta duunia Robert Palomäeltä.

Itselle, kuten jo aiemmin kirjoittelin, eka KW on tärkein ja olen aina digannut sen saundista ja energiasta, nuoren bändin hyvällä tavalla vähän huolimattomastakin ryöpsähdyksestä. Siitähän rock'n'rollissa on kysymys, ja sitä Kingston Wallkin olennaiselta osaltaan on.

Kuten sanottua, en ole osannut kaivata mitään "parempaa" tai erilaista miksausta, siinä suhteessa uusi miksaus on itselleni periaatteessa tarpeeton. Joitain uusia elementtejä miksauksesta paljastui, botnet jyhkeämmät kautta linjan ja erottelevuutta on enemmän. Tietenkin näissä balanssiasioissa voidaan miettiä kenen visio on oikea. Alkuperäisen miksauksen valvoi maestro itse, tosin ilmeisen kiireellä jouduttiin aikanaan toimimaan ihan rahallisista syistä. Voidaan esimerkiksi vain arvailla, olisiko Pete halunnut vaikkapa joitain stemmoja kovemmalle, vai oliko idea nimenomaan se, että ne olivat mukana vain aavistuksena, liidiä tukemassa.

Yhtä kaikki ja summa summarum, more is more, kuten joku suuri ajattelija joskus totesi. Mukavaa että tällainenkin versio ja näkemys on ilmoilla, suurella mielenkiinnolla sen kuuntelin. Asiaa ei myöskään tarvitse miettiä liikaa kumpi on parempi tai olennaisempi miksaus, tai kumpaa kuuntelen AINA tästä eteenpäin, nyt ei tarvitse valita, vaan kuunnella molempia jos siltä tuntuu.

Ja mikä tärkeintä, saaga jatkuu ja karavaani kulkee, KW on säilynyt ajankohtaisena ja tavoittaa uusia kuulijoita tämänkin julkaisun muodossa.
If you wanna count me, count me out. - Arthur Lee
Exhausted
20.04.2023 17:16:27 (muokattu 21.04.2023 11:20:44)

Uudessa miksauksessa tuntuisi olevan laulut ja tomit enemmän pinnassa, kitarat hiljemmalla, tukevampi botne, enemmän "scoopattu" yleissaundi kun taas alkuperäinen on keskialuevoittoisempi. Ja tosiaan uudessa kaikki kuulostaa "kirkkaammalta" ja selkeämmältä. Kyllä tätä mielellään kuuntelee ja koko ajan bongaa juttuja mitkä on aiemmin jääneet muhjun sekaan. Nepal yksi antoisimmista biiseistä uudessa versiossa, bongaa paljon uusia juttuja.
Kipander
20.04.2023 23:35:50 (muokattu 21.04.2023 11:39:21)

Moikka!

Onhan tää ollut aikamoinen savotta, alkaen kelanauhojen digitoinnista, kirjan kirjoittamisesta ja nyt I-levyn julkaisuun.

Olen itsekin eri mieltä monista levyn miksausratkaisuista, mutta kyllä niistä keskusteltiin. Tuntitolkulla. Ykköslevy kuulosti ihanalta kun tilamikit olivat pois päältä, mutta kun se ei ole sen levyn soundi. Tapa millä Robert työhönsä suhtautui oli yksinkertaisesti ihailtavaa. En yksinkertaisesti tajua, miten hän sai miksattua tuosta levystä niin eheän kokonaisuuden.

Ja mitä olen kakkosen miksejä kuunnellut, niin sen kanssa liikutaan sellaisella pseudotieteen alueella, johon mulla ei ole enää mitään relevanttia kantaa. Kunhan puhun "syleilystä" ja "kurnuttamisesta", mutta levyjen estetiikan suhteen ei kyllä jätetty yhtään kiveä kääntämättä.

Kaikilla meistä on mielipide, mutta jonkun pitää tehdä se lopullinen päätös ja seison täysin näiden uusien versioiden takana. Perustelut vaatisivat muutaman tunnin keskustelun, ehkä sellainenkin saadaan joskus aikaiseksi.

Kimmo
Epämuusikko
21.04.2023 08:50:06
Makiaa että tuolla yhdellä -93 -keikalla soi myös Police!
LET'S SÄRJETÄÄN AND MURJOTAAN!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)