Aihe: Kosketinsoitin/syna! Auttakaa valinnassa, olen aloittelija
1
Utelevakaulin
08.04.2023 19:22:52
Moikka! Olen päättänyt pitkän kiinnostuksen jälkeen aloittaa koskettimien soittamisen. Klassinen piano musiikki ei kiinnosta, kun taas jazz/elektroninen ja kokeileva musa kiinnostaa. Olen myös ihastunut sähköurkujen soundiin! Olen kuitenkin sen verran aloittelija, etten yhtään tiedä minkälaisen kosketinsoittimen minun tulisi ostaa. Olen katsonut netistä paljon erilaisia, mutta en ole päässyt lopputulokseen.
Tarvitsen teidän ehdotuksia ja apua. Budjetti on alle 700e!
Ianuarius
08.04.2023 21:04:08

Haluatko soitella muiden kanssa esim. bändissä vai sopiiko itekseen vaikka tietokoneen kanssa?
Your soundcard works perfectly!
jappo121
10.04.2023 09:06:30 (muokattu 10.04.2023 09:07:08)
Asustelet ilmeisesti isolla kirkolla, joten nyt takki päälle ja kierrokselle soitinliikkeisiin. Valinnanvaraa on...
Emme voi tietää haluatko esim 37, vaiko kenties 88 kosketinta, painottamaton,puolipainotettu vaiko täysin painotettu, analogi vai VA...
Mennäänkö midikosketin/VST linjalle?

Tee pieni kartoitus ja kun pääset hajulle minkä tyyppistä soitinta etsit, niin jospa täältä löytyisi hyvä käytetty budjettiin sopivalla hinnalla.
Rakkaus yhdistää, huumori erottaa ja vittuilu on välittämistä.
Kaakatus
10.04.2023 16:20:40
Budjettiin ja sounditoiveisiin sopisi käytetty Nord Electro (uusin mihin budjetti venyy). Jos syntikkasooloja haluaa soitella, niin pitchbend puuttuu, mutta muuten suht monipuolinen peli.
Utelevakaulin
11.04.2023 13:51:38
Olen itse katsonut myös Roland VR-09 kosketinta! Onko kellään kokemusta?
LautaJaFoni
14.04.2023 19:13:56
Roland VR-09 on siltä määrin tuttu, että olen soitellut pari kertaa soitinliikkeessä ja yhdellä keikalla lainannut. Toimiva laite joka kuulostaa ihan hyvältä. Arvostan erityisesti sellaisenaan löytyvää Hammond-paneelia. Nord Electron kanssa hyvin samanlaiset perus ominaisuudet, mutta joka tavalla vähemmän laadukas laite. Myös tietty vähemmän hintava.