Arkka 04.04.2023 12:46:34 | |
---|
Piepe: Jos nyt oikein muistan ja ymmärsin mitä haetaan, niin soinnuthan on Em, Fmaj7, F#m7, G ja kitaroista ainakin yks stemma soittaa Fmaj7 päälle F#. Ei ihan mikään looginen "musateoriatemppu" vaikka kuinka yrittäisi käyttää mielikuvitusta :) Siis missä kohtaa tarkalleen? Eikö tossa liidit pyöri G ja Am -kolmisointujen sävelissä? Mutta joo, ekana tulee mieleen b9:n analysointi esim. ennakkosävelenä, tosin tossa kontekstissa on varmaan järkevämpi ajatella jotain polychord-hommaa tai kolmisointuparisysteemiä johtuen tosta liidiharmonioiden itsenäisestä luonteesta. Toisekseen toi lattarikonteksti antaa ihan eri mahdollisuudet harmonialle (tossahan on heti toonikasoinnunkin päällä pieni nooni käväsemässä). Ja viimekädessä tuon voi ajatella teorian kautta vaikka "Battery-Fissänä". Noin, nyt sille on oma teoriakäsite :D |
Piepe 04.04.2023 22:38:32 | |
---|
Hetkinen hetkinen. Voi voi. Eihän siellä mitään F# edes ole. Kuuntelin eilen päässäni (en päissäni) sitä biisiä, tänään vasta tarkistin the real thing, ja todellakin A-mollin ympärillähän se melodia pyörii. Eikä E-mollin. Hämää se lattarihiiviskely E:stä (kohti A-mollia). |
KTR2 05.04.2023 09:11:43 | |
---|
Juu saatoin puhua vastoin parempaa tietoa tuossa patterihommassa. nam |
A.S. Reinikainen 08.04.2023 00:01:55 | |
---|
Hep! Henri Henri Olavi ei pidä The Number of the Beast-levystä. En löytänyt ketjuista perusteluja. Jos jaksat avata, niin kiinnostaa miksi ei maistu. Olen samoilla linjoilla kanssasi top-3 albumeista. Killers on harvan kärkikolmikossa. Minulle itsestäänselvyys. Yleiseen keskusteluun pyydän mielipidettä Invaders-kappaleesta. Se on saanut aika paljon negatiivista palautetta. Mikä siinä hiertää? Kerrassaan hauska kappale kitaralla soitettavaksi ja vauhdikas levyn aloitus. T. Konstaapeli |
Invadersin intro toimii levyn avauksena, sen jälkeen ratkeaa liian leikitteleväksi tilkkutäkiksi. Muuna kuin avauksena olisi vain täytebiisi. Levy itsessään toimii aina, diggaan noista luomusoundeista, soitto on jotenkin riemukasta ja biiseistä puolet on timanttia ja bändin parhaimmistoa. |
Henri Henri Olavi 09.04.2023 20:32:13 (muokattu 09.04.2023 20:33:21) | |
---|
A.S. Reinikainen: Hep! Henri Henri Olavi ei pidä The Number of the Beast-levystä. En löytänyt ketjuista perusteluja. Jos jaksat avata, niin kiinnostaa miksi ei maistu. Biisit ovat vaan heikkoja. Levyllä on kaksi ok-kipaletta. HBTN ja COTD. Ei uppoa mulle kovin hyvin. Toisaalta, ei mulle ihan hirveesti putoa esim. Powerslavekaan. En mä jaksa sen enempää perustella omaa makuani, se olisi tyhmää. Puheet kulttuurista luksuksena ovat sivistymättömyyttä: Minkä puolesta taistelemme, jos emme kulttuurimme? |
A.S. Reinikainen 10.04.2023 02:02:54 | |
---|
Henri Henri Olavi: Biisit ovat vaan heikkoja. Levyllä on kaksi ok-kipaletta. HBTN ja COTD. Ei uppoa mulle kovin hyvin. Toisaalta, ei mulle ihan hirveesti putoa esim. Powerslavekaan. En mä jaksa sen enempää perustella omaa makuani, se olisi tyhmää. Huoleton veikko. Kiitos kuittauksesta. |
Regalis Apertura 10.04.2023 09:30:28 | |
---|
Henri Henri Olavi: Biisit ovat vaan heikkoja. Levyllä on kaksi ok-kipaletta. HBTN ja COTD. Ei uppoa mulle kovin hyvin. Toisaalta, ei mulle ihan hirveesti putoa esim. Powerslavekaan. En mä jaksa sen enempää perustella omaa makuani, se olisi tyhmää. Kannattaa aina kuitenkin avata sen verran ettei tulisi tätä "biisi x on ihan paska"-sarjaa (ilman mitään perusteluita)... Ei maksa mitään sulle eikä muillekaan;). |
Henri Henri Olavi 10.04.2023 12:19:55 | |
---|
Regalis Apertura: Kannattaa aina kuitenkin avata sen verran ettei tulisi tätä "biisi x on ihan paska"-sarjaa (ilman mitään perusteluita)... Ei maksa mitään sulle eikä muillekaan;). Sen verranhan jo avasin, eli biisit ovat mielestäni heikkoja. Sellaisia pintaliitoja vailla syvyyttä. Radioystävällisiä. En pidä sellaisesta. Puheet kulttuurista luksuksena ovat sivistymättömyyttä: Minkä puolesta taistelemme, jos emme kulttuurimme? |
Regalis Apertura 11.04.2023 14:06:40 | |
---|
Henri Henri Olavi: Sen verranhan jo avasin, eli biisit ovat mielestäni heikkoja. Sellaisia pintaliitoja vailla syvyyttä. Radioystävällisiä. En pidä sellaisesta. No nyt kuulostaa ihan perusteluilta. Kiitos vaivannäöstäsi. |
Räbbänä 11.05.2023 13:51:44 (muokattu 12.05.2023 20:34:28) | |
---|
https://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=1827122 Pahoittelut törkeästä topicin kaappaamisesta ja mainostamisesta, mutta omat Tampereen menot peruuntuivat ja 3.6. areenakeikan kenttälippu joutaa kiertoon. Onhan tuo orkka jo jokuset kerrat nähty, vaikka SiT-setit olisi kieltämättä kiinnostaneet. :D Edit: Ja sehän menikin. Tori toimii. "50-luvun Telecasterin arvo ei ole soitettavuudessa tai äänen värissä vaan siinä, kuinka hyvältä se näyttää ripustettuna seinälle alkuperäisen Andy Warholin ja vähintään 30-vuotiailla mallasviskeillä täytetyn kokotammisen baarikaapin väliin." |
zedder 28.05.2023 12:34:34 | |
---|
Peijooni sentään, sehän on tuo IrMa täällälässä jo ensi lauantaina.. pitääkö tässä jo aloittaa henkinen valmistautuminen.. Hassusti sattuu samalle päivälle oppilaitosten päättäjäispäivän kanssa tuo eka keikka, lienee kylällä kaikenlaista härdelliä monestakin eri syystä. Turkissa on kuoriaisia. |
Flash 29.05.2023 07:32:21 | |
---|
Kiertueen avaus oli eilen. Mitäs mieltä olette settilistasta? Itse olen kohtuullisen innoissani. Tulee ainakin sitä mitä luvattiin. Live Music Is Better! |
iron_servant 29.05.2023 08:08:14 | |
---|
Lauantaille olisi tarve kahdelle lipulle, kenttää tietty mieluiten. Jos löytyy ylimääräisenä niin sopii pistää viestiä, kiitokset! |
Tympee Huttunen 29.05.2023 08:20:06 | |
---|
Flash: Kiertueen avaus oli eilen. Mitäs mieltä olette settilistasta? Itse olen kohtuullisen innoissani. Tulee ainakin sitä mitä luvattiin. Esitän pyynnön, että toivottavasti kukaan ei spoilaa settilistaa tänne. |
Shredator 29.05.2023 09:32:45 | |
---|
Flash: Kiertueen avaus oli eilen. Mitäs mieltä olette settilistasta? Itse olen kohtuullisen innoissani. Tulee ainakin sitä mitä luvattiin. Täytyy kyllä sanoa että nyt harmittaa kun ei tule lähdettyä. On kyllä huhhuh! Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
Regalis Apertura 29.05.2023 09:33:46 | |
---|
"Kaikenlaista" jännää luvassa näköjään;)... Muuta en sano. |
zedder 29.05.2023 09:40:28 | |
---|
Tympee Huttunen: Esitän pyynnön, että toivottavasti kukaan ei spoilaa settilistaa tänne. Kaventaa aika paljon vapaata keskustelua aiheesta? Turkissa on kuoriaisia. |
Tympee Huttunen 29.05.2023 09:44:01 | |
---|
zedder: Kaventaa aika paljon vapaata keskustelua aiheesta? Ei kai sentään? Voihan biisilistaa haukkua tai kehua silti. Tai ainakin laittaa isot spoilaus-tekstit. |
temander 29.05.2023 09:55:24 (muokattu 29.05.2023 09:56:44) | |
---|
Aika hyvältä näyttää tuo kiertueen setlist. Livenä hieman hakemista muutaman biisin kohalla, mitä nyt youtubesta pätkiä katellut. Mutta ymmärtäähän sen, kun kyseessä biisejä, joita vedelty viimeksi viime vuosituhannella. Siitä ne lähtee muutaman illan jälkeen rullaamaan. Mielelläni tätä olisi Olympiastadionilla katsellut. https://www.youtube.com/watch?v=O_vjNYkikEQYou know you never know you know |