Aihe: Onko kauhu kuollut genre?
1 2 3 4 587 88 89 90 91106 107 108 109 110
Lunnu
16.04.2023 16:18:50
Iltakakkan lööppi pani taas miettimään mitä ihmiset pitääkään "maailman kauheimpana" leffana.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leff … c25d10e-9494-4f7b-be5a-b9bd5301e4c9

Koska en halua ruokkia iltalehden klikkihuoraamista niin tästä on siis kyse:
"Netflixin kauhuelokuva säikäytti katsojat Pidetään jopa kaikkien aikojen pelottavimpana
Eteläkorealaista Unlocked-elokuvaa pidetään jopa kaikkien aikojen pelottavimpana elokuvana."

Plotti on leipätekstin mukaan se että mimmi kadottaa kännykkänsä jonka joku sekopää löytää ja sen avulla pystyy seurailemaan mimmin tekosia tjms.

Onko joku jopa katsonut tän? Onko minkään väärtti?
Nostalgy is not what it used to be
bedlam
17.04.2023 21:09:43 (muokattu 17.04.2023 21:14:16)

Ääh, mulla oli hieno ajatus aloittaa jonkinlainen zombileffaputki, mutta jäi aika lyhkäseen (2 kpl) :D Tajusin että kohtahan se on taas lokakuu ja kunnon maratoni, joten jos pitäytyis muissa genreissä. Mutta nämä tuli vilkaistua:

The Sadness 8/10

Kerrankin sellainen hypetetty elokuva joka oli just sitä mitä etukäteen ajattelikin ja hyvässä mielessä. Juonessa ei mitään uutta, nopeasti leviävä virus tekee ihmisistä sadistisia hulluja ja päähenkilöt koettavat selviytyä. Vanhat Romerot (The Crazies) ja Cronenbergit mutta nykypäivän hektisemmällä tyylillä. Ja koronaviittauksien kera. Leffa poikkesi muista vastaavista goren määrässä, melkein jo lähennellään Peter Jacksonin Braindeadia mutta vakavammalla otteella. Painostava selkäkipu unohtui välillä täysin ja jouduin parissa kohtauksessa lopettamaan herkkujen syömisen. "Ei heikkohermoisille" on ihan osuva mainoslätkä tän elokuvan kylkeen.

Siitä huolimatta tämä ei mieltä jää kutittelemaan sekunniksikaan katsomisen jälkeen, mutta toimii juuri sellaisena pläjäyksenä joka saa hetkeksi täysin unohtamaan arkielämän stressit.

Pontypool 9/10

Edelleen varmaan mun lemppari tän vuosituhannen zombielokuvista. Koko leffa sijoittuu lumimyrskyn aikaan pienelle radioasemalle jossa Stephen McHattien esittämä juontaja alkaa tuottajan ja apurin kanssa kuulla raportteja kylällä oudosti käyttäytyvistä ihmisistä. Olen tykännyt aina tällaisista pieneen rajattuun tilaan sijoittuvista elokuvista ja tämä hoitaa sen todella tyylillä. McHattie on elokuvan kantava voima ja vaikea kuvitella ketään muuta rooliin. Tässä tuodaan myös erikoisin ja omalaatuisin twisti koko zombiajatukseen mitä olen koskaan nähnyt tai kuullut. Elokuva muljahtelee juuri täydellisesti kauhun ja mustan komedian välimaastossa saaden hymyilemään mutta lipsahtamatta ihan kauhukomediaksi kuitenkaan. Ja jättää katsojan pohtimaan että mitä kaikkea elokuva halusikaan viestittää.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Kummiseta
17.04.2023 21:40:27
Lunnu: Iltakakkan lööppi pani taas miettimään mitä ihmiset pitääkään "maailman kauheimpana" leffana.
https://www.iltalehti.fi/tv-ja-leff … c25d10e-9494-4f7b-be5a-b9bd5301e4c9

Koska en halua ruokkia iltalehden klikkihuoraamista niin tästä on siis kyse:
"Netflixin kauhuelokuva säikäytti katsojat Pidetään jopa kaikkien aikojen pelottavimpana
Eteläkorealaista Unlocked-elokuvaa pidetään jopa kaikkien aikojen pelottavimpana elokuvana."

Plotti on leipätekstin mukaan se että mimmi kadottaa kännykkänsä jonka joku sekopää löytää ja sen avulla pystyy seurailemaan mimmin tekosia tjms.

Onko joku jopa katsonut tän? Onko minkään väärtti?

Me katsottiin tuo, kai siita jotain kertoo etta sentaan muistan elokuvan, 99% katsomistani en muista joten ei ihan basaga ole. Kauhuksi en tuota miella edes hyvana paivana, jannitys/thrilleri enemmankin. Mietin myos etta ehka tuo nykypaivan Jonnelle on tosiaan maailman pahin kauhuscenaario puhelin katoaa ja joku kaappaa elaman sun sometileilla. :) Horroria perkele kerrakseen.
Jäähyn syy: Komodo-källi -ketju.
carnation
20.04.2023 17:40:28
Viikonloppuna ensi-illassa Evil Dead Rise, aika hyviä arvioita kerännyt joten odotukset on suht korkealla. Vuoden 2013 Evil Dead oli sopivan groteski ja verinen, mutta sellainen evildeadmainen maaninen energia ja huumori puuttui. Tässä uudessa niitä kuulemma pitäisi olla vähän enemmän kaiken muun roiskuttelun lisäksi. Yhtään traileria en ole katsonut, kun haluan kokea tämän puhtaalta pöydältä.

https://www.episodi.fi/elokuvat/evil-dead-rise/

https://www.rottentomatoes.com/m/evil_dead_rise

"Offering just about everything longtime fans could hope for while still managing to carry the franchise forward, Evil Dead Rise is all kinds of groovy."
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
mpekkanen
20.04.2023 17:46:58
carnation: Viikonloppuna ensi-illassa Evil Dead Rise, aika hyviä arvioita kerännyt joten odotukset on suht korkealla. Vuoden 2013 Evil Dead oli sopivan groteski ja verinen, mutta sellainen evildeadmainen maaninen energia ja huumori puuttui. Tässä uudessa niitä kuulemma pitäisi olla vähän enemmän kaiken muun roiskuttelun lisäksi. Yhtään traileria en ole katsonut, kun haluan kokea tämän puhtaalta pöydältä.

https://www.episodi.fi/elokuvat/evil-dead-rise/

https://www.rottentomatoes.com/m/evil_dead_rise

"Offering just about everything longtime fans could hope for while still managing to carry the franchise forward, Evil Dead Rise is all kinds of groovy."

Ensin ajattelin käydä katsomassa, mutta trailerin katsomisen jälkeen ei enää kiinnostanut.
Voihan se silti olla katsottava...
Dzekoo
21.04.2023 14:25:13
Heheheetä tänään tulee Painajainen Elm Streetillä..klassikko vuodelta 1984!
Milkop
21.04.2023 14:41:35

Dzekoo: Heheheetä tänään tulee Painajainen Elm Streetillä..klassikko vuodelta 1984!

Tämän meinasin katsoa kun en ole nähnyt viimeksi kuin lapsena ja silloin jännitti niin että piti nostaa jalat sohvalle :)
"Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse."
Dzekoo
21.04.2023 14:44:28
Milkop: Tämän meinasin katsoa kun en ole nähnyt viimeksi kuin lapsena ja silloin jännitti niin että piti nostaa jalat sohvalle :)

Itel aikaa jo joku 20vuottaku viimeks nähny..ekan kerran näin 90-luvulla!
mpekkanen
22.04.2023 12:23:59
Milkop: Tämän meinasin katsoa kun en ole nähnyt viimeksi kuin lapsena ja silloin jännitti niin että piti nostaa jalat sohvalle :)

Olipa mennyt aika tästäkin ohi, vaikka muistan kun tämä oli kasarin puolivälissä erittäin jännä filmi :)
Johnny Depp oli niin nuori, ettei meinannut tuntea.
Henri Henri Olavi
22.04.2023 12:50:22
Olihan se jännä silloin kasarilla. En näe syytä katsoa uudestaan.
Puheet kulttuurista luksuksena ovat sivistymättömyyttä: Minkä puolesta taistelemme, jos emme kulttuurimme?
bedlam
22.04.2023 13:09:35

Katsoin ekaa kertaa vasta joskus kymmenisen vuotta sitten ja olin vähän pettynyt. Kiinnostais kyllä katsella joskus jatko-osineen läpi kun on nekin kokematta. Child's Play -leffoja en myöskään ole ikinä katsonut vaikka kauhufani ollut jo 40 vuotta.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Dzekoo
22.04.2023 13:36:43
Elm Street on suunnattu selvästi teini-ikäsille..
Henri Henri Olavi
22.04.2023 15:15:22
bedlam: Katsoin ekaa kertaa vasta joskus kymmenisen vuotta sitten ja olin vähän pettynyt. Kiinnostais kyllä katsella joskus jatko-osineen läpi kun on nekin kokematta. Child's Play -leffoja en myöskään ole ikinä katsonut vaikka kauhufani ollut jo 40 vuotta.

Ainakin neloseen saakka olen Elm Streetit katsonut. Eikös se neljäs ollut Harlinin ohjaus? Vai viides. Jos viides niin sitten siihen saakka olen katsonut kaikki. Ekan Child's Playn olen myös muistaakseni joskus penskana yytsinyt.
Puheet kulttuurista luksuksena ovat sivistymättömyyttä: Minkä puolesta taistelemme, jos emme kulttuurimme?
Dzekoo
22.04.2023 15:26:04
Onko joku nähnyt Scissors-Sakset? Tai Stuff-Murhaavaa mössöä?
Henri Henri Olavi
22.04.2023 15:29:07
Stuffin olen muistaakseni joskus nähnyt. Vai onko olemassa samanlainen leffa nimeltään "Ooze" tjsp.?
mpekkanen
22.04.2023 16:10:54
Elmstreet 4 oli Harlinin ohjaama.
miscage
26.04.2023 11:09:18
Itselainaus leffa-ketjusta:

Evil Dead Rising

Ihan kohtuullinen blästäys. Tää oli vähän semmonen että tässä ei ollut varsinaisesti mitään huonoa mutta ei mitään yllättävää tai kekseliästäkään. Laadukkaasti toteutettu "Evil Dead-meiningille"-uskollinen raina. Sopiva kesto, ei ollut nihkeä katsella.

3/5.

Teffifier 2

Tämä oli aivan saakelin hyvä! Varmaan suurempi diggailu edellyttää että tykkää 70-80-luvun horror menosta ja goresta, mutta ei ne ollut tän leffan ainoat valtit. Art the Clown vie jo nyt mun kirjoissa Michaelin ja Jasonin vähintään kahville, mainio hahmo ja mainiosti näytelty. Samaan aikaan hauska ja aivan kamala, inhottava ja vihainen. Tappaminen ja gore on viety sille asteelle että tuli pari kertaa "miten vitus se nyt kelas noin tehdä" ja aina kun Art sai jonkun "säppiin" oli sillee et ei vittu nyt se taas keksii jotain tosi niljaa.

Leffa näytti ja kuulosti hyvältä ja rullas kivasti eteenpäin. Mua ei (ihme kyllä) haitannut leffan pituus, jota on paljon kritisoitu. Pääosan esittäjä mimmi veti musta oikein hyvin, eikä mulle jäänyt muistakaan roolisuorituksista nipotettavaa.

Tässä oli kaikki tarvittava ja vähän päälle.

4/5.
AP
06.06.2023 13:34:56
Burn: It Follows vasta nyt, mutta oli kyllä hyvä. Paperilla ajatus vaikuttaa vähän pliisulta, mutta freesin toteutuksen ja loistavan soundtrackin avulla tunnelma oli lähes ainutlaatuinen.

Nostan vanhan jutun, mutta kuitenkin. Tämähän tuli televisiosta juuri ja katsoimme sen vähän kuin ohimennen. Ja oli kyllä mielenkiintoinen kokemus. Vähän vivahtaa yliluonnollisen suuntaan, mutta jotenkin hyvällä tavalla ja riittävän vähän ja tunnelmaa maltettiin kehitellä riitttävän kauan. Soundtrack oli visto ja kuvauksesta tuli ihan hakematta Kubrick mieleen.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
bedlam
06.06.2023 23:04:20 (muokattu 06.06.2023 23:04:45)

AP: Soundtrack oli visto ja kuvauksesta tuli ihan hakematta Kubrick mieleen.

Olen vain kerran katsonut ton sillon ilmestyessä, mutta muistelen että mulla tuli John Carpenter tyylistä vahvasti mieleen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)