Aihe: Omistan Fenderin ja kaikki on hyvin
1 2 3 4 516 17 18 19 20 21 22
BigPapa
05.04.2023 13:57:14 (muokattu 05.04.2023 14:29:53)

2randpo: Okei joo, ja nytpä mulla muuten on '91 vuoden "Blackie" eli kävin poistamassa torilla olleen Cläbä-sigun. Kaulaan on stanssattu '89, mut tosiaan '91 vasta tuli markkinoille mustana.

Mikäs malli sulla olikaan, ja miks myit omas pois?

Onnittelut hienon ja hyvän skebakon hankinnasta!

Mulla on ollut 1989 pewter värityksinen ja 1988 pewter myös. Jossain kohtaa vaan alkoi noiden Custom Shoppien tutkailu ja niiden pariin hakeutuminen, eikä se +25Db boost oikestaan anna lisäarvoa, mun mielestä, plus että kävin tieni loppuun noiden Lace Sensorien kanssa. Kyllähän se hyvällä putkivahvistimella homma hoituu perinteisillä passiivimikrofoneilla, väliin voi laitella jotain boxia jos siltä tuntuu. Eipä siinä jos joku diggaa Lace Sensoreista, niissäkin on oma juttunsa. Nyt on kitaroiden haku, etsintä ja vaihto ohi kun tuli nämä Fender Custom Shop 1958 Limited Fiesta Red Cunetto Relic 1997 Stratocaster, Fender Custom Shop '69 Closet Classic 2001 Relic Stratocaster, Fender Custom Shop Signature Series Albert Collins 2013 Telecaster, Fender Signature Series Stevie Ray Vaughan 1997 Stratocaster. Se 1989 Pewter -värinen Fender Signature Series Eric Clapton Stratocaster on edelleen talossa, ei myyty. Sehän oli lainassa Jeff Healeyllä 1997 Puistoblueseissa, kun oli hällä omat kimpsut ja kampsut juuttuneet johonkin, olikohan peräti tulliin. Diggarit keräili kitaroita Jeffille ja Philip Saycelle kokeltavaksi ja Jeffhän valitsi mun E.C. Signature Straton.

https://muusikoiden.net/dyn/users/177156.jpg

https://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/5179.jpg

https://youtu.be/8dCABQ8-qAs
BigPapa
05.04.2023 14:43:26 (muokattu 05.04.2023 15:07:09)

deltablues: Upea! Tuo Cunetto on aina poltellut mutta tuossahan tuo on

Kiitos, kyllä tällä soittelee 8).

Tuli vastaan tuolla kun selailin ulkomuan sivustoja. TFOA, The Fellow Ship Of Acoustics, sieltä. Sen puodin kanssa on ilo asioida, sujuvaa, ystävällistä ja asiantuntevaa ja osaavaa palvelua. Vaihtoon laitoin 2015 Les Paul traditionalin, josta tuli mukavan kokoinen hyvitys ja loput pankkisiirtona. UPS on firmoista parhain tälläisissä asioissa noutoineen ja kotiinkuljetuksineen, UPS Express Saver. Ei tarvinnut kahta kertaa miettiä kun tuo Cunetto Strato tuli vastaan. Erityisesti ilahdutti pyydettyäni kuvan kaulan ja bodyn leimoista, jotka ystävällisesti muitta mutkitta tulivat sähköpostiin. Kun siihen on nimikoitu Herbie Gastelum/John Cruz/A.Chavez, niin jälki on sen mukaista.

https://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/5148.jpg

Vintage-Guitar Oldenburgissa on tarjolla yksi näistä neljästäkymmenestä tehdystä.

https://www.vintage-guitar.de/detai … FENDER-Stratocaster-1958-relic.html
2randpo
05.04.2023 15:14:24

BigPapa: Onnittelut hienon ja hyvän skebakon hankinnasta!

Mulla on ollut 1989 pewter värityksinen ja 1988 pewter myös. Jossain kohtaa vaan alkoi noiden Custom Shoppien tutkailu ja niiden pariin hakeutuminen, eikä se +25Db boost oikestaan anna lisäarvoa, mun mielestä, plus että kävin tieni loppuun noiden Lace Sensorien kanssa. Kyllähän se hyvällä putkivahvistimella homma hoituu perinteisillä passiivimikrofoneilla, väliin voi laitella jotain boxia jos siltä tuntuu. Eipä siinä jos joku diggaa Lace Sensoreista, niissäkin on oma juttunsa. Nyt on kitaroiden haku, etsintä ja vaihto ohi kun tuli nämä Fender Custom Shop 1958 Limited Fiesta Red Cunetto Relic 1997 Stratocaster, Fender Custom Shop '69 Closet Classic 2001 Relic Stratocaster, Fender Custom Shop Signature Series Albert Collins 2013 Telecaster, Fender Signature Series Stevie Ray Vaughan 1997 Stratocaster. Se 1989 Pewter -värinen Fender Signature Series Eric Clapton Stratocaster on edelleen talossa, ei myyty. Sehän oli lainassa Jeff Healeyllä 1997 Puistoblueseissa, kun oli hällä omat kimpsut ja kampsut juuttuneet johonkin, olikohan peräti tulliin. Diggarit keräili kitaroita Jeffille ja Philip Saycelle kokeltavaksi ja Jeffhän valitsi mun E.C. Signature Straton.

https://muusikoiden.net/dyn/users/177156.jpg

https://maihinnousu.net/dyn/gallery/f/5179.jpg

https://youtu.be/8dCABQ8-qAs

Kiitos, hyvä kitara tuo "Blackie" on. Ei tietenkään mikään vintage-soundinen kun Clapton diggailee vähän kompressoidumpaa soundia. Tässä yksilössä on nauhat vaihdettu medium jumboihin, kun alun perin on tietääkseni ollut vintaget. Ja jos nyt vertaan soitettavuutta kahteen muuhun Fenderiini eli '79 ja AVRI '56, niin kyllä "Blackie" ainakin näillä nauhoilla on helpposoittoisin. Kaula on todella hyvin käteen istuva ja jotenkin tilaa tuntuu jäävän paremmin kuin '56 Avrissa. Vaikuttaa vahvasti siltä, että"Blackie" jää taloon ja aktiivi-käyttöön etenkin äänityshommissa.

Muistan jostain aiemmasta keskustelusta tuon Healey-jutun, ja voisi kuvitella että hänen soittotapansa tietäen tuo otelaudan leveys on ollut yksi valintaan vaikuttava tekijä.

Mitä Fendereihin tulee, niin kaikki on hyvin sikälikin, että tuossa hiljattain ostin vihdoin Jazzmasterin kun uudet AVRIT tuli markkinoille. Sörkan DLX oli saanut yhden, ja tuolloin ei vielä Thomanniltakaan olisi heti saanut ainuttakaan Jazzmasteria.Pitihän se sit hakea pois. Eli tämä, jota ei näköjään vieläkään löydy suorilta hyllystä:

https://www.thomann.de/fi/fender_av … _gIVcgWiAx1q6gcEEAQYAiABEgKhkvD_BwE
Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
mvillman
05.04.2023 18:26:55
Nyt iski jokin ihme strato bluesrock spring twänggi innostus. Kertokaas mikä olis nyt sitten järkevin tuossa 800-1000e hintaluokassa.

Voi siis olla käytetty. Japanin Tokai kiinnostaisi myöskin vähän mutta sitten se ei ois Strato.

Mexikon playeriä kävin f-kaupassa hiplaamassa mutta ei oikein laatu vakuuttanu.
von spets
05.04.2023 18:31:04
mvillman: Nyt iski jokin ihme strato bluesrock spring twänggi innostus. Kertokaas mikä olis nyt sitten järkevin tuossa 800-1000e hintaluokassa.

Voi siis olla käytetty. Japanin Tokai kiinnostaisi myöskin vähän mutta sitten se ei ois Strato.

Mexikon playeriä kävin f-kaupassa hiplaamassa mutta ei oikein laatu vakuuttanu.

Fender Vintera sarja on mielestäni mainio.
2randpo
06.04.2023 07:31:55

Levysoitin on laite, jolla toistetaan 33, 45 tai 78 kierrosta minuutissa pyöriviä äänilevyjä.
msalama
06.04.2023 12:15:44

Pitihän se sit hakea pois

No mimmonens on Jassimasteri? Joku Juutuubin nk. influensseri tais haukkua noi pataluhaks, mutta ne nyt on niin jäätäviä spedejä että ne kannattaa vallan jättää omaan arvoonsa. Eli mitkä on vaikutelmat?
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
2randpo
07.04.2023 10:49:22 (muokattu 07.04.2023 10:51:08)

msalama: No mimmonens on Jassimasteri? Joku Juutuubin nk. influensseri tais haukkua noi pataluhaks, mutta ne nyt on niin jäätäviä spedejä että ne kannattaa vallan jättää omaan arvoonsa. Eli mitkä on vaikutelmat?

Mitäköhän tohon nyt sanois? Täähän oli tosiaan vielä tehtaan lähetys-paketissa kun hain eli oli ihan just tullut liikkeeseen.

Yleisesti ottaen mun mielestä parhaat soittimet saa ostamalla käytettyä tai sit suoraan kitaranrakentajalta. Toisaalta AVRI-sarjan Fendereistä kyllä huomaa, että niiden valmistamisessa on kiinnitetty huomiota lopputuotteen laatuun. Tää AVRI II-sarjassa markkinoille tullut Jazzmaster on siis mun eka eli ei ole vertailupohjaa muihin, esim. Mex-sarjalaisiin.

Parasta tässä on soundi, toki myös design. Todella mukava soitettavavuudeltaan, viimeistely on viimeisen päälle.

Sit ne nettifoorumeilla puhutut ongelmat eli lähinnä elektroniikka ja talla. On niissä jutuissa sikäli perää, että kovin rankalla kädellä jos soittelee, niin kielet tosiaan pomppaa helposti pois paikoiltaan. Elektronikka taas elelee omaa elämäänsä. Vibraa en juuri käytä, mutta tässä se toimii paremmin kuin stratossa.

Jos soittelisin keikkaa Jazzmasterilla, hommaisin jonkun peruspelin kuten Mex-mallin ja vaihtaisin siihen jenkeissä valmistetun Mastery-tallan. Se on ehkä Offset-skebojen parhaita koneistettuja talloja. Sillä saa särinät pois ja voi soittaa rankallakin kädellä.

Yleisesti ottaen kuitenkin paljon parempi kitara kuin mitä voisi nettijuttuja lukemalla päätellä. Sama muuten koskee esim. Rickenbackerin bassoa, jollaisen ostin ekan kerran reilu vuosi sitten. Sopii mun handuun kaikin puolin jopa paremmin kuin presari tai jatsari, joilla olen enimmäkseen soittanut. Keikoilla en ole aikoihin soittanut, syksyllä olis ollut cover-keikkaa tarjolla, mutta en jaksanut päiväduunin oheen lähteä. Jos olisin lähtenyt, olisin ottanut Rikun mukaan. Tätä Jazzmasteria olen nyt käyttänyt lähinnä komppiraitoihin, sointumaalailuihin jne. Hieno ja laadukas soitin tää on, edellä mainituin varauksin.
2randpo
07.04.2023 19:49:45

Ja kaikki on siis oikein hyvin, kun on käytössä kolme stratoa, tele, jazzmaster, presari sekä jatsari. Toinen kitaravahvistin on Princeton Reverb, ja bassoa varten Fender Rumble. On toki hyvä muistaa, että kitaroissahan ei ole vikoja vaan ominaisuuksia.
Sabbathologist
09.04.2023 07:26:16 (muokattu 09.04.2023 07:27:57)

Omistan LA merkkisen kitaran ja kaikki on hyvin.
Bläk vos ti onli kolo öveileböl
-Hexa-
09.04.2023 10:36:13
Vuoden alusta on tärisyttänyt hirveä telekuume ja kärsivällinen säästäminen loppui siihen hintaluokkaan, että laitoin viimeviikolla mehikaani nashville player plussan.

Mulla on aina ollut vähän semmoinen lelumainen fiilis mehikaaneista, mutta jotenkin tuntuu, että laatu näissä on noussut roimasti.

Säädöt nyt oli ostohetkellä metsähallituksen puolella, mutta nämä nyt oli omillakin käsillä nopeasti kuntoon laitettavia juttuja.

Nauhat ja otelaudan reunat on valmiiksi hiottu/pyöristetty, kaulatasku tehty tosi tiukasti ja viimeistely tuntuu varsin laadukkaalta 1000,- kitaraksi.Tätä soitettaessa fiilis on about sama, mitä oli 10v sitten halvimmissa amerikkalaisissa.

Nyt on taas seuraavat 2-3kk ennen seuraavaa gasia kaikki hyvin :)
Tekniikka on musiikissa hyvä renki, mutta huono isäntä.
msalama
09.04.2023 11:06:20

olen nyt käyttänyt lähinnä komppiraitoihin, sointumaalailuihin

Noihin JM:t on ihan omiaan, plus se vibra on ehkä koko bisneksen paras. Onnittelut!
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
msalama
09.04.2023 11:11:37

semmoinen lelumainen fiilis mehikaaneista

Tiedä muista sanoa, mutta ainakin toi mun 2010 MIM Tele Deluxe on ihan helvetin hyvä kitara, ja niinpä mä soitankin nykyään lähes pelkästään sillä. Pientä miinusta vois ehkä antaa feikki-WRHB mikeistä, mut mithelv, ihan hyvältä mä oon saanut saundaamaan nekin. Ei paha reilusti alle tonnin kitaralle!
jogo3000
09.04.2023 11:16:36

Meikän 97 deluxe nashville on kyllä kans kaukana lelusta. Potikat voisi ehkä ensimmäisenä uusia, mutta toistaiseksi olen mennyt ihan modaamatta. Mojoa on vaikka muille jakaa.
juhakki
09.04.2023 18:02:42
Mielenkiinnosta kyselen, että onko kellään kokemusta tbx tone potikasta muiden kuin lace sensoreiden kanssa?
"Jonninjoutavvaa! Ei oo vielä yhtään kunnon peliä tullu!"
p130
09.04.2023 18:12:37

juhakki: Mielenkiinnosta kyselen, että onko kellään kokemusta tbx tone potikasta muiden kuin lace sensoreiden kanssa?

Vanhoissa Amerikan Standardeissa se aikakin on vakiona. Uudemman kaman no-load tekee aika lailla samalle kuulostavan tempun eri tavalla. Ei tee mullistavia juttuja soundiin, mutta kiva lisä vakiokytkentään.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
T.K.
15.04.2023 07:59:52
Millaisia kokemuksia Fenderin deep C kaulaprofiilista. Sehän löytyy ainakin Am.pro sarjan Teleistä ja Stratoista. Omasta 2006 AmStd Telestä löytyy tuo modern c kaula johon en ole oikein koskaan tottunut. Skeba makaa laukussaan käyttämättömänä. Kuitenkin resonoi akustisesti niin hyvin, nuotit soi pitkään, ei sitä voi kiertoonkaan laittaa. Et jospa vaihtais kaulan. Niin kokemuksia deep c vastaan modern c, kiitos.
jogo3000
15.04.2023 08:37:15

T.K.: Millaisia kokemuksia Fenderin deep C kaulaprofiilista. Sehän löytyy ainakin Am.pro sarjan Teleistä ja Stratoista. Omasta 2006 AmStd Telestä löytyy tuo modern c kaula johon en ole oikein koskaan tottunut. Skeba makaa laukussaan käyttämättömänä. Kuitenkin resonoi akustisesti niin hyvin, nuotit soi pitkään, ei sitä voi kiertoonkaan laittaa. Et jospa vaihtais kaulan. Niin kokemuksia deep c vastaan modern c, kiitos.

Vertailukohdat -97 deluxe nashville jossa käsittääkseni modern C ja sitten american pro II strato jossa on tämä deep c.

Enpä huomaa mitään kovin kouriintuntuvaa eroa. Kumpikin tuntuu kyllä istuvan varsin hyvin mun käsiin. Kannattaa varmaan jossain kokeilla jos vaan mitenkään mahdollista.
T.K.
16.04.2023 07:45:07
Juu,täytynee yrittää jossain tsekata deep c. Omassa Telessäni oleva modern c on siro ja litteä, ei siinä tarvitsisi kuin hieman puuta lisää peukalon alle niin olis just hyvä. Lisäksi taipuu kaarelle jo 0.10 setillä, 0.09 paksuin setti mitä voi käyttää. Alkuperäiset nauhat olivat melko pehmeää kamaa, vaikka puhutaan Am.std.sarjasta.Tuntuma parani kun vaihdettiin 6105 Dunlopit. Tää on tätä ikuista säätämistä , kadehdin soittajia jotka vaan antaa palaa, oli specsit mitkä vaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)