Aihe: Parhaat Kitaran kielet
1 2
Antti1
03.04.2023 15:38:02
munkero oikeastaan omat hajatelmani jo sanoikin, eli Elixireillä mennään täälläkin. Kestävät mun käytössä hyväsoundisina ja -kuntoisina todella paljon pidempään kuin mitkään muut kielet.

Ainoa poikkeus noihin mulla on nailonkieliset akkarit, mutta se nyt on muutenkin ihan eri pallokenttä. Sähkökitarat, sähköbassot ja teräskieliset akustiset menee jollain Elixirin seteistä. Yleensä Nanowebeillä, kun ovat halvimmalla ja helpoimmin saatavilla, joskus Optiwebeillä.

Elixireillä mä tykkään usein kahden eri paksuuden välillä arpoessani valita sen ohuemman vaihtoehdon. Ne tuntuvat näpeissä vähän jäykemmiltä kuin useimmat peruskielet, vähän samaan tapaan kuin Ernie Ball Paradigmit. En tiedä mitä numerot asiasta sanovat, voi liittyä myös pinnoitteeseenkin.
jogo3000
03.04.2023 21:03:01

Martinin akkarikielet on mun makuun tosi hyväsaundiset. Authentic Acoustic Lifespan_ 2.0 Guitar Strings Phosphor Bronze -mallia oon nyt laittanut akkariin ja toimii. Harmittavan kalliit kyllä.
dajackal
04.04.2023 08:27:20
PIM: Tämä. Mä nyt ostin kokeeksi Harley Bentonin neljän euron päällystettyjä kieliä, mutta en ole vielä ehtinyt testaamaan onko ihan täyttä kuraa vai budejettiystävällinen vaihtoehto Elixireille.

Olen kiinnostunut testituloksista, laita raporttia! :)
discominister
04.04.2023 09:05:02 (muokattu 04.04.2023 09:06:11)
Yhdenlaisena kielisnobina ja paljoa testanneeta, olen tullut johtopäätökseen että minulle parhaat kielet ovat Ernie Ballin Paradigmat. Niissä on hyvä Ernie Ball soundi ja kestävyys on parhaimmasta päästä. Ainoastaan Elixirin Optiwebit kestävät pitempään, mutta soundi on erilainen.
PIM
04.04.2023 09:45:10
Humanoid: Elixir Optiweb. Ei ihan niin liukkaat näpeissä kuin Nanowebit, mutta kestävät yhtä kauan. Tuntuvat lähes tavallisilta kieliltä. Näillä on menty vuosikaudet.

25 vuotta meni Optiman kullitetuilla, kunnes joskus viis vuotta sitten uskalsin kokeila Optiwebejä. Ekat kokemukset Elixirin Polywebeistä oli niin kauheita, että piti mut ainakin kymmenen vuotta erossa merkistä, mutta onneksi nää uudemmat Nano- ja Optiwebit on jo jo paljon paremman tuntuisia omissa näpeissä.

Ihan tässä jännityksellä odotan, että onko näistä neljäsosalla Elixirin hinnasta myytävistä HB:n pinnoitetuista mihinkään. Ainakin näppituntuma suoraan muovikelmusta otettuna tuntuis olevan lähempänä Optiwebejä kuin Polywebejä, which is nice, mutta vasta kitaraan asennettunahan se lopullinen totuus paljastuu.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
PIM
04.04.2023 09:50:33
Sammo: Elixireihin verrattuna käyttöikä on mulla yhtä pitkä, mutta nuo ei NYXL:t ei tunnu sormituntumalta päällystetyiltä.

Tässä kannattais nyt olla pikkasen tarkempi ja mainita mihin Elixirin versioon viittaa. Alkuperäiset Polywebit olikin aivan järkyttäviä, mutta uudemmat Nanoweb ja Optiwebit on jo sormituntumaltaan paljon lähempänä päällystämättömia, etten minä ainakaan enään huomaa mitään merkittävää eroa.
Kamaahan on sopivasti, tilaa vaan liian vähän.
Lego
04.04.2023 10:14:49
PIM: 25 vuotta meni Optiman kullitetuilla, kunnes joskus viis vuotta sitten uskalsin kokeila Optiwebejä. Ekat kokemukset Elixirin Polywebeistä oli niin kauheita, että piti mut ainakin kymmenen vuotta erossa merkistä, mutta onneksi nää uudemmat Nano- ja Optiwebit on jo jo paljon paremman tuntuisia omissa näpeissä.

Ihan tässä jännityksellä odotan, että onko näistä neljäsosalla Elixirin hinnasta myytävistä HB:n pinnoitetuista mihinkään. Ainakin näppituntuma suoraan muovikelmusta otettuna tuntuis olevan lähempänä Optiwebejä kuin Polywebejä, which is nice, mutta vasta kitaraan asennettunahan se lopullinen totuus paljastuu.

Harley benttoneja ajattelin itsekin seuraavaksi kokeilla, ei tosin niitä pinnoitettuja vaan kaikista halvimpia mahdollisia. Jos ei kestä kauaa niin tuolla reilun euron/setti niitä nyt vaihtelee kyllä. Toivon positiivista yllätystä mutta elixirien/nyxlien jälkeen odotukset ei ole ihan katossa.
A66ki
04.04.2023 12:33:54
Kokelin pari settiä noita HB.n pinnoitettuja vuodenvaihteessa. Siis uudempaa versiota; musta pakkaus. Ainakin pari kuukautta sitten T-kauppa myi myös vanhempaa settiä, missä vaaleampi pakkaus. Molemmista seteistä löytyi ongelmia intonaation-säädön kanssa. Ei siis joka kielellä, vaan yksi kieli molemmissa. Ei tahtonut säädöt riittää. Muutoin ihan normikielten tuntuiset. Myös eräänlainen harmonia soinnista puuttui. Nyt mennään Optiwebeillä ja tyytyväinen olen niihin. Kohta neljä kuukautta les paulissa kiinni ja yhä soi kuin uudet. Kuitenkin soittoa kyseisellä kitaralla lähes päivittäin.
benny
04.04.2023 12:52:21

Elixiriä käytössä: Sähkökitaroissa Optiweb (.010), akustisissa Nanowebiä (.012).
shitfuck inc.
rautapieru
04.04.2023 14:17:53 (muokattu 04.04.2023 15:53:16)

Jaa akustisen kielistä kyse.. Takki.
Taivasta tavoitteleva sylki putoaa omalle naamalle.
rakula
05.04.2023 12:44:17
NYXL ja Ernie ballin Paradigm. Hivenen tyyriimpiä, mutta ainakin kestävät ja tuntuma erinomainen.
Sun skittas maalin alta paljastui todella hieno puupinta
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)