lifer 01.04.2023 08:43:29 (muokattu 01.04.2023 15:22:07) | |
---|
Hotsittaa octaver tällä hetkellä ja kartoitan vaihtoehtoja. Pitää olla nimenomaan mahdollista myös puhtaaseen soundiin eli ei octafuzzit vaihtoehtona. Joten mitä kokemuksia on huomattu ja mikä tuntunut parhaalta? Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti". |
Shredator 01.04.2023 09:47:28 | |
---|
Whammyt (5 gen) on osoittautuneet erinomaisiksi. Samoin Eventidet. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
ruma 01.04.2023 10:00:10 | |
---|
lifer: Hotsittaa octaver tällä hetkellä ja kartoitan vaihtoehtoja. Pitää olla nimenomaan mahdollista myös puhtaaseen soundiin eli ei octafuzzit vaihtoehtona Joten mitä kokemuksia on huomattu ja mikä tuntunut parhaalta? Eri EHX POG - versioista olen tykännyt, POG2 on upea laite. Träkkää tarkasti ja nopeasti. Soundi ei ole niin orgaaninen, kuin joissakin muissa, mutta, hyvät puolet vievät voittoon ja soundi on "hyvä" . Mooer Tender Octaver on hyvä pienemmän POGin kopio. Useammalla merkillä on viime vuosina tullut samanhenkisiä laitteita, ne ovat testaamatta. Eniten käytössä mulla on Tychobrahe-oktaavifuzzin klooni. Ihan paska oktaaveri, mutta se on sen laitteen juttu, eikä kuulu tähän. Ehdottomasti ehkä. |
EHX Nano POG kaikessa yksinkertaisuudessan on hyvä. Träkkää hyvin. Yläoktaavi on, kuten jo edellä mainittiin, vähän luonnoton, mutta sopivasti lisättynä toimii. Rock, blues, country its all the same horse, its just a different rider. Waylon Jennings |
ituvirtanen 01.04.2023 12:26:01 | |
---|
Tämä tulee basistin näkökulmasta. OC-2 on klassikko eli tätä nykyä kallis. Vaatii soittajalta tarkkuutta ja on puhtaasti yksiääninen. Glitchit tuttuja käyttäjille. Kopioita: Valeton OC10 (huokea ja kehuttu, valmistus lopetettu), Sonicake QSS-19 (huokea, ilmeisesti edellisen lämmittely: samat glitchit kuin esikuvallaan Bossilla). SY-1 on varsinaisesti syna mutta todella hyvin träkkäävä sellainen ja kelpaa myös jonkinlaiseksi oktaaveriksi. SYB-3 ja -5 ovat vielä testaamatta. Subdecay Octasynth on hmm, oktaaverikin mutta pelkkänä oktaaverina ei ehkä kuitenkaan toimivin. Behringer UO100 Ultra Octaver muistuttaa saundiltaan vähän OC-kakkosta mutta säätimet tarjoavat kelvollisia saundeja pilkkahinnalla. Seuraa soittoa itse asiassa aika hyvin. tce Plethorasta sub'n'up, siedettävä, yläpuoli on täysin tarpeeton, vinkuu vain turhaan. Ei herättänyt syviä tunteita. COG Effects T-16 on pieni ja hyvä. Jos olisi mahdollisuus valita, V2 ei hukuta ihan yhtä paljon ääntä filtteriä käytettäessä. KMA Queequeg 2:ssa on vain yksi jalkakytkin (ON/OFF), yksi kolmiasentoinen kytkin (1, 1+2, 2 oktaavia alle; pikkuisen huteran tuntuinen) ja blend. Yksinkertainen käyttää, hyvä saundi, glitchejä saa aikaan oikeastaan vain tekemällä tehden. UI voi hämätä yksinkertaisuudellaan mutta tästä olen helposti löytänyt enemmän saundeja kuin noista monen hanikan värkeistä. Monessa saundimaailma on omanlaisensa, ehkä kitarisa etsii toisenlaista kuin basso. Siksi testauksella on paikkansa. Narina ja syntyvä särö toimii bassolla tyypillisesti hyvin. |
discominister 01.04.2023 18:30:34 | |
---|
Mulla on kaksi: POG vetää hyvin oktaavia ylös ja alas. Ääni on ns. synteettinen eli lopputulos synamainen. Halpis TC Electronics Nether on ollut erittäin hyvä. Kaksi oktaavia alas valittavissa ja soundi paljon luonnollisempi. Eli jos haluaa bassokitaraa emuloida, niin toi Nether on paljon parempi. |
lifer 01.04.2023 22:56:22 | |
---|
Kiitos vinkeistä! Täytyy ryhtyä perkaamaan. Se jäi mainitsematta, että säätövara olisi mukava, jos voisi valita eri vaihtoehtoja. Ainakin ylä-äänen kokonaan puuttuminen äkkiseltään tuntuisi oleva poissulkeva vehkes. Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti". |
lifer 06.04.2023 12:32:50 | |
---|
Mihkä väliin viisaammat laittaisi oktaaverin signaaliketjussaan, jos siellä on fuzz-viritin-od-od-boost-multimuljutin? Optiona on laittaa myös efektilenkkiin erikseen tämä ja miksei myös tuo multimuljutin, jossa flanger-chrorus-tremolo-phaser. Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti". |
Antti1 06.04.2023 12:35:41 | |
---|
lifer: Mihkä väliin viisaammat laittaisi oktaaverin signaaliketjussaan, jos siellä on fuzz-viritin-od-od-boost-multimuljutin? Optiona on laittaa myös efektilenkkiin erikseen tämä ja miksei myös tuo multimuljutin, jossa flanger-chrorus-tremolo-phaser. Haluatko sä säröttää sitä oktaaverin soundia vai väännellä särösoundia oktaaverilla? Siitä mun mielestä lähinnä kysymys. Monet noista osaavat seurata parhaiten kaikkein yksinkertaisinta signaalia, eli se puoltaa ennen säröjä sijoittamista. Fuzzin tapauksessa bufferoitu poljin voi muuttaa soundia ikävästi, mutta se selviää kokeilemalla. |
lifer 06.04.2023 15:08:03 | |
---|
Antti1: Haluatko sä säröttää sitä oktaaverin soundia vai väännellä särösoundia oktaaverilla? Siitä mun mielestä lähinnä kysymys. Monet noista osaavat seurata parhaiten kaikkein yksinkertaisinta signaalia, eli se puoltaa ennen säröjä sijoittamista. Fuzzin tapauksessa bufferoitu poljin voi muuttaa soundia ikävästi, mutta se selviää kokeilemalla. Aivan, en osaa vielä sanoa notta säröttääkö oktaaveria mieluummin vaiko toisinpäin. Kyseinen oktaaveri on Mooerin Mk 2. Kokeilla täytynee molempia mutta fuzzin eteen ei kyllä parane laittaa mitään. Joku voisi pitää rajallisena ihmisenä, mutta itse pidän enemmän termeistä "omistautunut" tai "entusiasti". |
Antti1 06.04.2023 15:16:12 (muokattu 06.04.2023 15:17:16) | |
---|
Suosittelisin ihan vaan kokeilemaan. Mä pidän aina ennen säröjä. Silloin harvoin, kun edes käytän. En halua oktaaverin ropeltavan mitään omia sekoilujaan. |
McNulty 06.04.2023 15:31:26 | |
---|
Mä alan kallistua itse Boss OC-5:n suuntaan. Etenkin kun saan sen switcheriin loopin taakse, jolloin OC-5:n oma bufferi on pois signaaliketjusta silloin kun pedaali ei ole käytössä/aktiivisena. moving in stereo |
p130 06.04.2023 17:40:54 | |
---|
McNulty: Mä alan kallistua itse Boss OC-5:n suuntaan. Etenkin kun saan sen switcheriin loopin taakse, jolloin OC-5:n oma bufferi on pois signaaliketjusta silloin kun pedaali ei ole käytössä/aktiivisena. Ei (kai) Bossien buffereissa ole vikaa tai eivät pasko soundia, ellei niitä ole todella monta rivissä? Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Guildfinger 06.04.2023 21:21:16 | |
---|
Täällä OC-2 skebakäytössä. Laudassa: Henkka Wah, OC-2, SD-1, DD-3,TU-2 ja vielä hännänhuippuna Sparkle Drive clean boostina. Taistelu tylsää tavismaailmaa vastaan jatkuu. |
Laulava Kylätohtori 06.04.2023 22:46:36 | |
---|
p130: Ei (kai) Bossien buffereissa ole vikaa tai eivät pasko soundia, ellei niitä ole todella monta rivissä? Sehän näissä Bosseissa ja muissa bufferillisissa speduissa on ongelmana, että tulee iso määrä buffereita peräkkäin. Itse ainakin tykkään laittaa buffereita tarvittaessa sopiviin väleihin ja siksi suosin tbp-speduja tai pedaaleja, joissa bufferille on on/off-kytkin. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |