Aihe: Fender tone Master vahvistimet
1 2 3
Pepe-13
31.03.2023 20:26:43
msalama: Miten sä Pepe vertaisit saundillisesti tota sun myllyä esmes orkkis Blackface-malliin? Tää on nimittäin kiinnostava konsepti Fenkulta kyllä.

Minä en omalla kokemuksellani uskaltaisi verrata, mutta tuskin soundissa varsinaisia eroja on, joita huomaa, kunhan on skobe ajettu sisään kunnolla. Ikinä ei tietenkään samaan pääse kuin kuumat putket huutamassa ja siihen fuzzia päälle, mutta rentoon soitteluun pätevä vehje. Kannattaa testata kaupassa, jos sattuu tulemaan tilaisuus!
And hold on for tomorrow, singing
jamu
31.03.2023 20:39:20
Pepe-13: Luulisin, että näitä ei siinä vaiheessa huolleta sen enempää kuin tietokoneita tai älypuhelimia. Tällainen vahvistin ei ole loppuelämän hankinta, kuten ei mikään elektroniikka. Usein kyllä 10 vuotias tietokone toimii, jos ei tarvitse järjestelmää päivittää ja on ssd kovalevy.

10v tietokonetta tuskin raahataan autonperässä.

Jos sattuu se maanantaikappale kohilleen ja vahvistin hajoaa viikko takuusta, niin tonni on paljon. Tuossa vaiheessa se 500€ ylimääräinen sijoitus ei tunnu yhtään pahalta.
Toki transistorivahvistimet useimmiten kestää toooodella pitkään, mutta riski on kumminki olemassa.
Tämä pohdiskelu siksi, koska itsellä oli Blackface kuume ja ToneMaster oli yks vaihtoehto.
Pepe-13
01.04.2023 00:53:20
jamu: 10v tietokonetta tuskin raahataan autonperässä.

Jos sattuu se maanantaikappale kohilleen ja vahvistin hajoaa viikko takuusta, niin tonni on paljon. Tuossa vaiheessa se 500€ ylimääräinen sijoitus ei tunnu yhtään pahalta.
Toki transistorivahvistimet useimmiten kestää toooodella pitkään, mutta riski on kumminki olemassa.
Tämä pohdiskelu siksi, koska itsellä oli Blackface kuume ja ToneMaster oli yks vaihtoehto.

Älypuhelinta tai iPadia raahataan siellä ja täällä näytön ollessa ensimmäinen rikki menevä osa. Vahvistin on kuitenkin ilman mitään varsinaisia liikkuvia osia (kovalevy) tai näyttöä oleva esine. Tolex-päällyste puulevyn päällä ja siellä varmaankin aika pieni itse piiri ja sen lisäksi muuntaja ja potikoiden liityntä. Ehkä joku Line6 legendaarinen vihreä digitaalinen dilsa voisi olla lähin vertailukohta. Kyllähän digipedaalit kestää vaikka mitä
jamu
01.04.2023 20:07:54
Kyllähän niitä digikitaroita on. Mutta tais mennä herkälle alueelle.

No googletin ja en löytäny ko yhden keskustelun, jossa ToneMaster oli kyykähtänyt.
Vaikuttais, että noiden laatuun panostetaan. Hyvä näin!
msalama
01.04.2023 20:30:41 (muokattu 02.04.2023 08:51:08)

Niin, siis hyvissä digimallintimissa ei oo YHTÄÄN mitään vikaa versus tuubit. Perkele, mä meinaan ite koittaa studiossa vetää koko scheissen käyttäen Rolandin Cube 80X COSM:ia toukokuussa ja se ei todellakaan oo uus* - tai edes hyväks luokiteltu :D Mutta totean nyt kumminkin, ettei niitä fyysisiä kovoja nyt muutenkaan missään raahattavissa / kannettavissa / taskutettavissa enää juurikaan oo, eli se on sinänsä hiukka vanhentunut argumentti.

* Ja jos ei toimi, niin siellä kuulemma on kaikkee herkkua tweedistä lähtien nurkissa, joten ainahan voi piruuttaan testata. Kyllä maalla on mukavaa...

PS. Ujo piimä! Editoin kirosanoja pois, vaikka Pepen lainauksessa alla toki ovatkin. Siveyden kevätsipulit kunniaan :D
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
Pepe-13
02.04.2023 04:38:57
msalama: Niin, siis hyvissä digimallintimissa ei oo YHTÄÄN mitään vikaa versus tuubit. Perkele, mä meinaan ite koittaa studiossa vetää koko paskan käyttäen Rolandin Cube 80X COSM:ia toukokuussa ja se ei todellakaan oo uus* - tai edes hyväks luokiteltu :D Mutta totean nyt kumminkin, ettei niitä fyysisiä kovoja nyt muutenkaan missään raahattavissa / kannettavissa / taskutettavissa enää juurikaan oo, eli se on sinänsä hiukka vanhentunut argumentti.

* Ja jos ei toimi, niin siellä kuulemma on kaikkee herkkua tweedistä lähtien nurkissa, joten ainahan voi vittuillessaan testata. Kyllä maalla on mukavaa...

Fyysinen kovalevy oli vain vertaus siinä mielessä, että harvemmin digitaaliset laitteet yhtäkkiä menevät itsestään rikki enää parin vuoden jälkeen. Valmistusviat tullevat nopeammin ilmi. Virhevastuu myös kantaa pidemmälle kuin takuu, jos ollaan laitteen luonnollisen elinkaaren sisällä. Sanoisin lonkalta, että 5 vuotta vähintään pitää kestää. Muuten kyseessä on virheellinen kappale ja eiköhän 10 vuoden paikkeilla jotain muuta mielessä ole, jos digihommiin ylipäänsä lähtee. Samalla tavalla tosiaan, Helixit, Kemperit, Fractalit autossa matkaavat ja ei niistä lue huolestuneita kirjoituksia siitä, kestääkö digitaalinen teknologia roudaamisen.

Näihin käsitykseni mukaan on laadunvalvonnan osalta panostettu, koska myyvät hyvin ja kate on todennäköisesti korkea, kunhan saatiin ensimmäisten mallien kehitysmenot myynnillä ohitettua. Voisin kuvitella, etteivät sisuskalut mallien välillä kauheasti eroa.
jogo3000
02.04.2023 05:24:22

Sen kerran kun olen tällaista testannut niin tuntui kyllä todella hengettömältä. En tiedä oliko sitten psykoakustista? Veikkaan, että ammattimuusikon käytössä helppo roudattavuus ja halpa hinta merkkaavat enemmän kuin mulle makuuhuonekitaristina. On kuitenkin ihan uskottavan näköinen lavalla eikä sitä tarvi keikalla sanoa että tuo on muuten digi.
msalama
02.04.2023 08:43:41 (muokattu 02.04.2023 08:48:36)

Joo, totta puhut Pepe, kyllä kunnolla tehdyn vehkeen pitää vähintään tuon aikaa kestää, ja toi mun Cubekin on jo varmaan viistoistavuotias ja hyvin sekin vielä käy ja kukkuu. Ihan hyvin käytettynä ostetulle halpavehkeelle mun mielestä.

Mutta ihan oikeasti, se lähtee studioon keväällä. Mä olen nimittäin siitäkin löytänyt helvetin hyviä murosaundeja niin komppiin kuin leadiinkin, ja eritoten sen "Dlx Combo"-mallinnus on erittäin hyvä vaikkei tietenkään 1:1 mikään klassinen putkikombo olekaan. Mutta hyvin käyttökelpoinen vekotin silti, ja nyt sitten kokeillaan mihin saakka se käyttökelpoisuus kantaa...
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
jogo3000
02.04.2023 09:32:10

msalama: Joo, totta puhut Pepe, kyllä kunnolla tehdyn vehkeen pitää vähintään tuon aikaa kestää, ja toi mun Cubekin on jo varmaan viistoistavuotias ja hyvin sekin vielä käy ja kukkuu. Ihan hyvin käytettynä ostetulle halpavehkeelle mun mielestä.

Mutta ihan oikeasti, se lähtee studioon keväällä. Mä olen nimittäin siitäkin löytänyt helvetin hyviä murosaundeja niin komppiin kuin leadiinkin, ja eritoten sen "Dlx Combo"-mallinnus on erittäin hyvä vaikkei tietenkään 1:1 mikään klassinen putkikombo olekaan. Mutta hyvin käyttökelpoinen vekotin silti, ja nyt sitten kokeillaan mihin saakka se käyttökelpoisuus kantaa...

Muistaakseni oon tommosta cosmista cubea joskus testannut ja eihän se lainkaan huonolta kuulostanut. Vähän erilainen saundi, ei kaikkien tarvi kuulostaa joko plexiltä, ac30:ltä tai twiniltä.
msalama
02.04.2023 11:22:10 (muokattu 02.04.2023 11:24:09)

Joo, hyvä se on, ja sokerina pohjalla siinä on putkietuasteen karakteristiikkaakin mallinnettu, ts. siitä saa kivasti etusen ruttuun kun sitä sopivalla buustilla yliohjaa (mä käytän Dynacompia). Eli kannattaa ostaa jos törmää, näitä saa ihan kahvirahoilla nykyään.
Pepe-13
02.04.2023 18:14:49
jogo3000: Sen kerran kun olen tällaista testannut niin tuntui kyllä todella hengettömältä. En tiedä oliko sitten psykoakustista? Veikkaan, että ammattimuusikon käytössä helppo roudattavuus ja halpa hinta merkkaavat enemmän kuin mulle makuuhuonekitaristina. On kuitenkin ihan uskottavan näköinen lavalla eikä sitä tarvi keikalla sanoa että tuo on muuten digi.

Eikö makuuhuoneessa ole hieman hankala volan kanssa non-master volume Fender, kuten Deluxe Reverb tai Princeton ilman keinokuormaa ja sieltä mahdollisesti interfacen kautta monitoreihin tai jotain muuta ratkaisua hyödyntäen? Kiinnostaa kaikenlaiset ratkaisut saada ilman kuulokkeita mahdollisimman hyvä fiilis ja soundi.
Pinewood
02.04.2023 21:21:47
Pepe-13: Eikö makuuhuoneessa ole hieman hankala volan kanssa non-master volume Fender, kuten Deluxe Reverb tai Princeton ilman keinokuormaa ja sieltä mahdollisesti interfacen kautta monitoreihin tai jotain muuta ratkaisua hyödyntäen? Kiinnostaa kaikenlaiset ratkaisut saada ilman kuulokkeita mahdollisimman hyvä fiilis ja soundi.

Ei se sinänsä hankala ole, jos käyttää vahvistinta pedaalialustana ja ottaa säröt purkeista. Omassa Deluxe Reverb -johdannaisessa on myös keinokuorma, mutta en minä sitä aina käytä.
Mikko1978
03.04.2023 00:14:35
Pepe-13: Eikö makuuhuoneessa ole hieman hankala volan kanssa non-master volume Fender, kuten Deluxe Reverb tai Princeton ilman keinokuormaa ja sieltä mahdollisesti interfacen kautta monitoreihin tai jotain muuta ratkaisua hyödyntäen? Kiinnostaa kaikenlaiset ratkaisut saada ilman kuulokkeita mahdollisimman hyvä fiilis ja soundi.

Eikö ratkaisu ole selkeästi Fryette Power Station?
Pepe-13
03.04.2023 01:10:13
Mikko1978: Eikö ratkaisu ole selkeästi Fryette Power Station?

Olisihan se, mutta tällainen tulee halvemmaksi kuin black panel Princeton ja Fryette. Tone Master on äärimmäisen helppo ratkaisu kotisoitteluun ja pedaalien kanssa leikkimiseen. Soundi on varmaankin paras mallintavista ja ei ole turhia ohjelmistoja säädettävänä. Nextone Bossilta on hyvä myös, mutta ne eivät täysin digitaalisia ole. Neljän ytimen dsp prosessori tms, jollaisista yhtä käytetään niissä Fenderin Mustang-vahvistimissa.

https://www.guitarworld.com/reviews … tone-master-princeton-reverb-review
Pepe-13
03.04.2023 01:15:34
Pinewood: Ei se sinänsä hankala ole, jos käyttää vahvistinta pedaalialustana ja ottaa säröt purkeista. Omassa Deluxe Reverb -johdannaisessa on myös keinokuorma, mutta en minä sitä aina käytä.

Tällaisen hyvän digitaalisen kanssa tuo on vain vieläkin helpompaa, kun saa säädettyä niin monelle eri tehokkuustasolle vahvistimen. Minulla tulee säröt pääosin purkeista. EAE:n Halberd ja Limelight kuulostavat erinomaisilta ja sama homma Carolinen Hawaiian Pizzan sekä Germanium fuzzin Bensonilta kanssa. Vahvistimen saa maltillisella volalla kuulostamaan juuri haluamaltaan. Kallis lelu, mutta eiköhän 900€ ole ihan kohtalainen hinta, kun monet pedaalit alkavat olla 300€ paikkeilla Euroopassa nykyään.
teranryh
12.07.2023 20:31:12 (muokattu 12.07.2023 20:34:36)
Junnulla on Fender Tone Master Deluxe Reverb Jensenillä, itselläni Deluxe Reverb Blonde-versio Celestion-kajarilla.
Soundi on ainakin meille riittävän hyvä, ei kerrassaan valittamista. Ja kerrostaloihmisille varsin päteviä laitteita, kun tuo tehonpudotusoptio, lisäksi hyvä yhteentoimivuus pedaalien kanssa ja laitteen keveys. Ja toki kuulokeliitäntä on mainio.
Ai mikä kuulokeliitäntä? Kyllä. XLR-liitäntään kun laittaa female adapterin kuulokkeille, toimii hyvin.
tackleberry
02.09.2023 20:16:51
Voiko näitä "modata" jollain softalla? Esim. lisätä middleä, nfb tms. normijuttuja mitä moni tekee ei-digiversioillekin.
Diudiu
Pepe-13
05.09.2023 02:58:50
tackleberry: Voiko näitä "modata" jollain softalla? Esim. lisätä middleä, nfb tms. normijuttuja mitä moni tekee ei-digiversioillekin.

Ei voi käsittääkseni ainakaan virallisesti. Ehkä löytyy jokin keino muokata firmwarea tai vaihtoehtoinen firmis, mutta siinä kohtaa takuu varmaan päättyy ja ihan yleinen virhevastuu tuotteen oletetusta kestosta häviää valmistajalta.
Getting high in the morning / Buying things off the internet / Sports
Pepe-13
03.10.2023 20:37:18
Fender julkaisi Tone Master Pro -nimisen multiefektin/mallintajan ja frfr-kaiuttimet sille. Hinta on todella rapsakka, mutta ovathan nuo kaiuttimet esteettisesti monia muita miellyttävämpiä. Silti jotenkin erikoinen peliliike laitteen hintataso huomioon ottaen. Tone Master vahvistinten vahvuus on käsittääkseni juuri ollut hieman putkiversioita halvempi hinta, keveys ja yksinkertaisuus siinä mielessä, että vahvistin on ollut vain digitaalinen versio jostakin tietystä vahvistemesta ulkoasua myöten. Tuollainen 1700$ Helixin näköinen laite sotii tuota ajatusta vastaan. Tälle tuotteelle on vaikea ennustaa valoisaa tulevaisuutta.

https://www.fender.com/en-US/guitar … tal/tone-master-pro/2274900000.html
Getting high in the morning / Buying things off the internet / Sports
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)