Aihe: EMG:n yksikelaisten kytkemisestä
1
Antti1
10.07.2004 19:44:26 (muokattu 10.07.2004 19:49:58)
Olen taas muuttanut mieltäni kitaraprojektin mikeistä ja tällä kertaa niistä näyttää tulevan EMG:n S:t. Niitä tulee kitaraan kaksi kappaletta, koska keskimikkiä en tarvitse. Haluan kolmeasentoisen kytkimen (ja tietty yksi vola ja tone), jonka ensimmäisessä asennossa olisi päällä pelkkä tallamikki, toisessa molemmat mikit ja kolmannessa pelkkä kaulamikki.
Mitä osia mun pitää ostaa ja miten ne kytketään? Kannattaako kaulamikin vaihe kääntää, miten se vaikuttaa ja miten se näillä tapahtuu? Olen ymmärtänyt, että EMG:ssä on jonkinlaiset pikaliittimet ja se saa minut täysin ymmälleni. Aiheutuuko niistä liittimistä se, että koko elektroniikka pitää olla noilla liittimillä ja tavalliset osat eivät kelpaa? Mikäli tavalliset osat kelpaavat, niin itseltä löytyy tällä hetkellä tuo kolmeasentoinen kytkin ja stereojakki, ei muuta.
Kitaran elektroniikan kanssa olen pelaillut ennenkin, mutta näiden EMG:iden kanssa olen ihan ummikko. Asiat saa (ja täytyy) vääntää rautalangasta.

EDIT: Tulikohan tämä nyt sittenkään oikealle osastolle? No, toivottavasti osaatte selventää näitä mulle. Kitarakamapalstalla olisin luultavasti saanut aikaan vain kauhean väännön aktiivi ja passiivimikkien paremmuudesta. :)
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
Jone the Bone
11.07.2004 08:58:04

Noissa EMG:n S- ja SA-mikeissä vaiheenkääntö onkin mutkikkaampi juttu kuin perinteisissä passiivimikeissä. EMG:ssä ei vaihetta voi kääntää johtojen paikkaa vaihtamalla, vaan vaiheenkääntö on tehtävä erillisellä elektroniikalla, joka kulkee tyyppimerkinnällä EMG-Pi2. Lisätietoa tästä löytyy EMG:n kotisivuilta.

Terv. JtB
Se on sama millä sitä paskaa lapioi, kunhan paska lentää (Albert Järvinen, kysyttäessä käyttämiensä kitaroiden merkkiä).
Antti1
11.07.2004 16:12:37
Nämä kuuluvat yhden mikin pakkaukseen

Ok. Mä olin saanut sellaisen käsityksen, että noi kuuluvat vain niihin kolmen mikin setteihin. Hyvä kuitenkin näin.

Pikakiinnike kiinnittyy vain mikin pohjaan joten toisessa päässä on maajohto sekä kuuma johto.

Selvä, tämä tieto helpottaa kummasti.

Katselin EMG:n sivuilta kytkentäkaaviot ja ei minusta vaikuttanut kovin oudolta, ihan kuin perinteisetkin mikit. Tsekkaa linkki: http://www.emginc.com/downloads/wiringdiagrams/strat.pdf

Kiitokset linkistä. Mä etsin itsekin kytkiksiä, mutta jostain syystä ei sattunut moisia silmään. Tuli lähetettyä sitten ihan spostia Amerikan maalle.
"Sun täytyy varoo mitä sä haluut, sillä sä saat sen." -A. McCoy
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)