Aihe: Waves-plugarit
1 2
piivei
20.03.2023 09:57:42 (muokattu 20.03.2023 09:58:45)
Moi,

Olikos se niin että jos ostat näitä Wavesin plugareita niin tuo varsin edulliselta tuntuva 29€ esim F6-monialuekompurasta on käytännössä hinta/vuosi?

Olin lukevinani että tämä WUP-diili joka tulee kaupan mukana tekee sen että (pakolliset) tulevat päivitykset plugariin ovat maksullisia ja ellei halua päivittää, plugari lakkaa toimimasta?

Haluan varmistaa tämän ja jos homma menee näin, en missään nimessä tue tälläistä toimintaa ja hommaan vastaavan plugarin toiselta valmistajalta.
Henri Henri Olavi
20.03.2023 10:04:07 (muokattu 20.03.2023 10:05:40)
piivei: Moi,

Olikos se niin että jos ostat näitä Wavesin plugareita niin tuo varsin edulliselta tuntuva 29€ esim F6-monialuekompurasta on käytännössä hinta/vuosi?

Ei ole. Ei ole mikään pakko käyttää tuota WUP:ia. Vanhalla versiolla voi ajaa just niin pitkään kuin haluaa. Mulla on nytkin käytössä Wavesin plugareita jotka ovat v9, eli helvetin vanhoja.
kuchisabishii
Danko
20.03.2023 10:36:14

The cost for one year of Waves Update Plan coverage depends on the number of products you own and their prices. Updating coverage per year ranges between $12 and $240 if you own one copy of each product.

Mutta tosiaan ostohetken aikainen lisenssi on ja pysyy, ja uudemmat lisenssit kattaa myös vanhat versiot.
"Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta
piivei
20.03.2023 11:13:58 (muokattu 20.03.2023 11:14:43)
Sivustoilla on aika paljon varoituksia varsinkin Mac-käyttäjille että Wavesit lakkaavat toimimasta usein käyttöjärjestelmäpäivityksien myötä. Tulee vain ilmoitus että esim. V9 ei toimi käyttämäsi mac OS-version kanssa. Päivitä versio Waves update planin avulla uudempaan ja maksa X-summa että saat plugarin taas toimimaan.
Vaikuttaa vähintäänkin epävarmalta?

Arvon tässä Waves C6 ja Fabfilterin Pro MB:n välillä ja taidan kallistua jälkimmäiseen vaikka kirpaiseekin kerralla vähän enemmän.
Henri Henri Olavi
20.03.2023 11:17:54 (muokattu 20.03.2023 11:18:30)
piivei: Sivustoilla on aika paljon varoituksia varsinkin Mac-käyttäjille että Wavesit lakkaavat toimimasta usein käyttöjärjestelmäpäivityksien myötä. Tulee vain ilmoitus että esim. V9 ei toimi käyttämäsi mac OS-version kanssa. Päivitä versio Waves update planin avulla uudempaan ja maksa X-summa että saat plugarin taas toimimaan.
Vaikuttaa vähintäänkin epävarmalta?

Arvon tässä Waves C6 ja Fabfilterin Pro MB:n välillä ja taidan kallistua jälkimmäiseen vaikka kirpaiseekin kerralla vähän enemmän.

Niin. Jos haluaa että kaikki toimii kuten aiemminkin, ei kannata päivittää käyttistä tai sitten ottaa tarkkaan selvää mitkä toimii päivityksen jälkeen. Itse menen vielä Mojavella, koska mulla ei ole mitään syytä päivittää hyvin toimivaa systeemiä.

Fabfilter olisi minunkin valintani.
kuchisabishii
Danko
20.03.2023 11:26:20

piivei: Arvon tässä Waves C6 ja Fabfilterin Pro MB:n välillä ja taidan kallistua jälkimmäiseen vaikka kirpaiseekin kerralla vähän enemmän.

Koitappa vielä TDR Novaa https://www.tokyodawn.net/tdr-nova-ge/
josta on myös 4-alueinen ilmaisversio https://www.tokyodawn.net/tdr-nova/
"Tätä palvelua selaillessani olen tullut siihen tulokseen että täällä liikkuu enimmäkseen alle 20-vuotiasta heviporukkaa." -Chrometta
piivei
20.03.2023 11:38:54
Danko: Koitappa vielä TDR Novaa https://www.tokyodawn.net/tdr-nova-ge/
josta on myös 4-alueinen ilmaisversio https://www.tokyodawn.net/tdr-nova/

Miksei, kiitos vinkistä!
anapena
20.03.2023 19:09:35
Joo, elikkä sen Update plänin pitää olla voimassa, jos asennat wavesin plugaria uudelleen. Itsekin joskus menin vähän hatkaan, että makselin tavallaan turhaan/vähän etuajassa sen maksun. Tavallaan tuon maksun kyllä ymmärtää, mutta silti tuntuu vähän keljulta...
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Danko
20.03.2023 19:42:31

anapena: Joo, elikkä sen Update plänin pitää olla voimassa, jos asennat wavesin plugaria uudelleen.

Ei, vaan ainoastaan jos pitää päivittää. 9-version käyttäjä olen itsekin.
piivei
21.03.2023 07:22:21
anapena: Joo, elikkä sen Update plänin pitää olla voimassa, jos asennat wavesin plugaria uudelleen. Itsekin joskus menin vähän hatkaan, että makselin tavallaan turhaan/vähän etuajassa sen maksun. Tavallaan tuon maksun kyllä ymmärtää, mutta silti tuntuu vähän keljulta...

Onneksi aika harvat vielä ottavat maksua siitä että pitävät plugareitaan ajan tasalla. Itse en halua jättää konetta päivittämättä enkä pidä tuota hyvänä kehityksenä että käyttäjät tinkivät esim tietoturvastaan säästääkseen aika suuriakin summia jos sattuu olemaan vaikka 10 Wavesin plugaria vanhentuneella lisenssillä ja projekti miksattavana.
Henri Henri Olavi
21.03.2023 08:10:41 (muokattu 21.03.2023 08:17:02)
Mulla ei mitkään plugarit sanele käyttiksen päivittämistä, vaan se että kaikki toimii hyvin eikä mitään syytä päivityksellä ole. Mua ei tietoturva huoleta alkuunkaan.

Kannattaa kuitenkin tosiaan omalla kohdalla miettiä mitkä ovat ne palikat joilla oma duuni ja elämä sujuu smootheiten. Mulla on jäänyt Wavesia käyttöön koska olen niitä käyttänyt "aina" ja niillä on joitakin aivan erinomaisia plugareita. Jos ja kun päivitän käyttiksen ja vanhat plugarit lakkaa toimimasta, niin sitten pitää katsella muita tilalle. Onneksi löytyy kaikkea muutakin kuin Wavesia, joten mikään ei ole siitä kiinni.
kuchisabishii
anapena
21.03.2023 10:55:42
piivei: Onneksi aika harvat vielä ottavat maksua siitä että pitävät plugareitaan ajan tasalla. Itse en halua jättää konetta päivittämättä enkä pidä tuota hyvänä kehityksenä että käyttäjät tinkivät esim tietoturvastaan säästääkseen aika suuriakin summia jos sattuu olemaan vaikka 10 Wavesin plugaria vanhentuneella lisenssillä ja projekti miksattavana.

Ei plugareiden ylläpito valmistajalle ihan ilmaista ole, mutta olen itsekin tällä hetkellä ilman wavesin CLA 2 ja 3-plugareita. Olen hakenut ja löytänyt niille korvaajat, mutta siltikin vanha suola janottaa jonkin verran. Voi olla, että liian ilmaisten plugarien tarjoajat vain häviävät jossain vaiheessa, kun ei bisnes lyö leiville.
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
Henri Henri Olavi
21.03.2023 10:58:29 (muokattu 21.03.2023 14:37:51)
anapena: Ei plugareiden ylläpito valmistajalle ihan ilmaista ole, mutta olen itsekin tällä hetkellä ilman wavesin CLA 2 ja 3-plugareita. Olen hakenut ja löytänyt niille korvaajat, mutta siltikin vanha suola janottaa jonkin verran. Voi olla, että liian ilmaisten plugarien tarjoajat vain häviävät jossain vaiheessa, kun ei bisnes lyö leiville.

Mullakin säännöllisessä käytössä vain CLA-2A, CLA-76, API 2500 ja SSL Channel. Satunnaisesti sitten muitakin.
kuchisabishii
Mikael
21.03.2023 14:32:54 (muokattu 21.03.2023 14:34:05)

Mulla loppui V12 tuki kun siirryin Windows 11 -maailmaan ja siihen loppui myös yhteinen taival Wavesin kanssa.
Fuzz is Clean!
Henri Henri Olavi
21.03.2023 14:40:18 (muokattu 21.03.2023 14:40:38)
Mikael: Mulla loppui V12 tuki kun siirryin Windows 11 -maailmaan ja siihen loppui myös yhteinen taival Wavesin kanssa.

Wavesin sivujen mukaan V12 ja V13 toimii W10:ssä.

https://www.waves.com/support/tech- … tem-requirements#plugins|version-13
kuchisabishii
Henri Henri Olavi
21.03.2023 14:42:46
Mikael: Ei sinänsä lämmitä mua paljoa kun V12 ei toimi W11:ssa.

No ei varmaan ja mä luin sun viestisi väärin :D
kuchisabishii
Mikael
21.03.2023 14:43:58 (muokattu 21.03.2023 14:44:13)

Henri Henri Olavi: No ei varmaan ja mä luin sun viestisi väärin :D

Joo kyllä mäkin luin ne Wavesin sivut taannoin väärin kun aikani painin/kiroilin tän kanssa. :D
Fuzz is Clean!
Henri Henri Olavi
21.03.2023 14:46:49
Mikael: Joo kyllä mäkin luin ne Wavesin sivut taannoin väärin kun aikani painin/kiroilin tän kanssa. :D

Muutama tyyppi redditissä väittää, että heillä toimisi V12 W11 kanssa. Mut kuka vaan voi kirjoittaa mitä vaan interneziin.
kuchisabishii
Mikael
21.03.2023 14:51:02

Henri Henri Olavi: Muutama tyyppi redditissä väittää, että heillä toimisi V12 W11 kanssa. Mut kuka vaan voi kirjoittaa mitä vaan interneziin.

Mä en ehkä sit vaan osannut, mutta virallista tukea ei oo, enkä saanut yrityksistä huolimatta toimimaan. Enkä oikeestaan jaksa enää väkertää... niin monet kerrat vuosien varrella oon kiroillut Wavesin kanssa, et päätin lopettaa suheemme ja pienestä ikävästä huolimatta on elämä ollut parempaa.
Fuzz is Clean!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)