Aihe: Peter Gabriel
1 2 3 4 5 6 7 8
Artturi
05.01.2023 19:31:05
Siitä uutta piisiä.. keskiyöllä! Mä tosin huijasin ja leikin läppärini olevan Australiassa ja kuuntelin jo pari kertaa. On kuin best of pg yhdessä piisissä eli tuttuja sävelkulkuja ja soundeja. Tämä ei kuitenkaan ole varmaan se tulevalla levyllä oleva versio koska on joku "Bright Side Mix".. Welcome back! https://www.youtube.com/watch?v=KIDu6a9COmg
Regalis Apertura
06.01.2023 09:48:35
Artturi: Siitä uutta piisiä.. keskiyöllä! Mä tosin huijasin ja leikin läppärini olevan Australiassa ja kuuntelin jo pari kertaa. On kuin best of pg yhdessä piisissä eli tuttuja sävelkulkuja ja soundeja. Tämä ei kuitenkaan ole varmaan se tulevalla levyllä oleva versio koska on joku "Bright Side Mix".. Welcome back! https://www.youtube.com/watch?v=KIDu6a9COmg

Hmm vähän sellainen Sledgehammer-fiilis tuli tuosta... Ei huono kokonaisuutena mutta ei mitään kovin "progeakaan".
Artturi
06.01.2023 12:16:10
Ei paras pg biisi toki mutta riittävän hyvä että odotukset tulevaa levyä kohtaan kohosivat! Mulle tulee mieleen Digging in the dirt mihin ympätty Solsbury Hilliä ;-)
MrQuin
07.01.2023 19:58:42

Kuulostaa kyllä ihan Gabrieliltä. Soundimaailma pitkälti samaa, mitä on jo kuultu Us, Ovo ja Up -levyillä. Tutun kuuloisia motiiveja, tulee tosiaan paikoitellen mieleen Diggin' In The Dirt sekä mm. Tower That Ate People. Ehkä jopa yllättävän iskelmäpoppimainen viba enemmäin kuin progahtava. Uskon vahvasti levyn sisältävän mielenkiintoisempiakin biisejä, tämähän on selvästi tehty sinkkubiisiksi - tuttua, turvallista ja tarttuvaa. Itseäni ehkä vähän tökkii juuri tuo tietynlainen iskelmällisyys. Melankolista poppiahan mies on tehnyt vuosikymmeniä, mutta ei yleensä näin slaavilaisella otteella.
Artturi
21.01.2023 00:19:03
Mielenkiintoinen idea on tämä, että uus levy julkaistaan piisi kerrallaan aina täyden kuun aikana. Lisäksi uuden kuun aikana tulee piiseistä eri miksaus. Nyt on ilmestynyt ekasta piisistä Bright-side Mixin rinnalle Dark-Side Mix https://www.youtube.com/watch?v=Hj_KbOo6uYM Ehkäpä tää on enempi "vanhan Gabrielin" äänimaailmaa..
MrQuin
05.02.2023 20:15:14

No nyt! The Court toimii itselle huomattavasti paremmin kuin Panopticom. Biisin loppuosa kuulostaa From The Choirgirl Hotel -levyn aikaiselta Tori Amosilta. Ei voi mennä pieleen. :D
https://youtu.be/jKY_J3h2wJQ
Regalis Apertura
06.02.2023 09:51:02
MrQuin: No nyt! The Court toimii itselle huomattavasti paremmin kuin Panopticom. Biisin loppuosa kuulostaa From The Choirgirl Hotel -levyn aikaiselta Tori Amosilta. Ei voi mennä pieleen. :D
https://youtu.be/jKY_J3h2wJQ

Heh Gabriel löysi rapin:P... No ainakin melkein.
Gary Enfield
06.02.2023 10:01:31
Regalis Apertura: Heh Gabriel löysi rapin:P... No ainakin melkein.

Sama tuli mieleen kun ton kuuntelin.
Artturi
07.03.2023 15:23:12
Kolmas täyskuu ja kolmas "uusi" piisi :-) Ehkä mä sen koko levyn kerralla ottaisin mieluummin, mut jotain kiehtovaa tässäkin tavassa julkaista levy kieltämättä on.

Nyt on piisi mikä olis ihan voinut olla vaikka ekalla pg-levyllä. Tämän raakaversiota on jo livenäkin useasti soitettu, mutta nyt se on lopultakin saatu valmiiksi ja kunnolla sovitettua. Onpas upea!! https://www.youtube.com/watch?v=6swOrAJGBWw
vanha_pieru
08.03.2023 21:44:08 (muokattu 10.03.2023 00:45:23)
Minun mielestä tuo pihtaileva ja menkkamainen tapa lurauttaa uusi kappale julki kerran kuussa on lähinnä todella ärsyttävää, joten toivottavasti jossain kohtaa - mieluummin piakkoin - koittaa hetki, että "zädäm, tässä tämä nyt olisi, albumillinen uusia kappaleita".
Tuo uusvanha kappale oli mun mielestä ihan ok. Kokonaisuutena sanoisin kuitenkin, että muutaman kuuntelukerran perusteella kolme tähän mennessä julkaistua kappaletta ovat antaneet aika keskinkertaisen vaikutelman. En voi mitään sille, että jotain päräyttävämpää olisin odottanut, kun uutta materiaalia on kuitenkin haudottu mitä lie parikymmentä vuotta.
vanha_pieru
10.03.2023 00:57:30
Regalis Apertura: Eniten toivoin että Gabriel ei enempää jatkaisi niiden sinfoniaversioiden tekemistä uudelleen ja uudelleen. Ne oli ainakin itselleni aika yhdentekeviä (eli turhia). Kai niillä itse Gabrielille oli joku "tärkeäkin" taiteellinen motiivi joka oli vaan tehtävä?

En tiedä, mutta luulen, että tämä sinfoniajutun tarkoitus oli pelata Gabrielille aikaa siinä, että uutta materiaalia saisi kypsytellä ja samalla pysyä jollain lailla aktiisena sekä ihmisten tietoisuudessa. Sama sen kamalan cover-albumin kanssa. No, onneksi nämä ajat ovat takana ja uutta materiaalia tulee. Iloitkaamme siitä!

No tähän astiset maistiaiset antaa sellaisen vaikutelman että vähän AOR-tyylillä ala So-levyn fiiliksellä mentäisiin ennemmin kuin niiden klassisten 4 ekan levyn tunnelmissa.

Miksei näinkin. Itse ajattelen lähinnä, että Gabriel ei vain ole uudistunut 20 vuodessa yhtään, jos näistä kolmesta uudesta kappaleesta voi yhtään päätellä. Minusta nämä lähinnä kuulostaa jotenkin "oletusasetus-Gabrielilta", paremman termin puutteessa. Ei erityisesti miltään tietyltä aikakaudelta tai albumilta, mutta jollain lailla vähän kaikelta aiemmin kuullulta. Sama sisältö uusilta näyttävissä kääreissä tai jotain. Paljon mahdollista, että tuomitsen liian aikaisin, kun vasta kolme kappaletta on nähnyt kuunvalon. Ehkä muutenkin on kohtuutonta toivoa uudistumista yli 70-vuotiaalta, yli 50-vuotisen uran luoneelta muusikolta.
Regalis Apertura
10.03.2023 14:52:26 (muokattu 10.03.2023 17:41:59)
vanha_pieru: Miksei näinkin. Itse ajattelen lähinnä, että Gabriel ei vain ole uudistunut 20 vuodessa yhtään, jos näistä kolmesta uudesta kappaleesta voi yhtään päätellä. Minusta nämä lähinnä kuulostaa jotenkin "oletusasetus-Gabrielilta", paremman termin puutteessa. Ei erityisesti miltään tietyltä aikakaudelta tai albumilta, mutta jollain lailla vähän kaikelta aiemmin kuullulta. Sama sisältö uusilta näyttävissä kääreissä tai jotain. Paljon mahdollista, että tuomitsen liian aikaisin, kun vasta kolme kappaletta on nähnyt kuunvalon. Ehkä muutenkin on kohtuutonta toivoa uudistumista yli 70-vuotiaalta, yli 50-vuotisen uran luoneelta muusikolta.

No joo eihän varmaan täällä kukaan odotakaan että 70+-vuotias Gabriel keksisi pyörän uudelleen mutta voisi jotenkin yrittää saada sitä pyörimään toiseenkin suuntaan;). Ei sen puoleen, kyllä nuo uudet biisit peittoaa joka tapauksessa ne em. sinfonia/coverhutut 10-0. Joten odotellaan uutta levyä mielenkiinnolla...
Artturi
10.03.2023 21:00:44 (muokattu 10.03.2023 21:02:46)
Regalis Apertura No tähän astiset maistiaiset antaa sellaisen vaikutelman että vähän AOR-tyylillä ala So-levyn fiiliksellä mentäisiin ennemmin kuin niiden klassisten 4 ekan levyn tunnelmissa. Jännää miten totaalisen erilailla mä kuulen nää piisit. SO on kaukaisin levy mikä mulle näistä vertailukohtana tulee mieleen. AORrää en löydä näistä, mut sehän se on musassa kiehtovaa, että jokaisen korvat on ne jokaisen korvat only!
Regalis Apertura
10.03.2023 21:34:11 (muokattu 11.03.2023 10:07:39)
Artturi: Jännää miten totaalisen erilailla mä kuulen nää piisit. SO on kaukaisin levy mikä mulle näistä vertailukohtana tulee mieleen. AORrää en löydä näistä, mut sehän se on musassa kiehtovaa, että jokaisen korvat on ne jokaisen korvat only!

Noo ehkä tuo "AOR" oli vähän yliampuva termi mutta paremman vastaavan termin puutteessa käytin sitä;)... Ei kuitenkaan huonossa mielessä. Olisiko "radioystävällinen" sitten ollut parempi?
Regalis Apertura
06.04.2023 20:50:56
i/o-biisi tulevalta levyltä:

https://www.youtube.com/watch?v=b9DLlv7FuYs

Ei huono hiljalleen kasvava biisi...
Artturi
06.04.2023 23:32:11
Regalis Apertura: i/o-biisi tulevalta levyltä:

https://www.youtube.com/watch?v=b9DLlv7FuYs

Ei huono hiljalleen kasvava biisi...

Tykkään tosi paljon tästä. Enää yks täyskuun piisi julkaistaan ennen Kööpenhaminan keikkaa mihin oon menossa. Saas nähdä soittaako pg uusista piiseistä vain jo julkaistuja livenä vai heittääkö muitakin uuden levyn piisejä?
RNold
27.07.2023 21:38:33
Secret World Liveä katselin ja oon aina miettiny kuinka paljon tuossa on vokaalien ja bändin jälkiäänitystä. Tuliko koko paska jopa playbackina paikan päällä.
Flash
28.07.2023 11:37:40

RNold: Secret World Liveä katselin ja oon aina miettiny kuinka paljon tuossa on vokaalien ja bändin jälkiäänitystä. Tuliko koko paska jopa playbackina paikan päällä.

:D :Aika pirun vaikeata vetää playbackina kaikki laulut ja soitot täydelliseen synkkaan nauhan kanssa niin, että kukaan ei ollenkaan huomaa, että eihän nuo soita oikeasti. Koko keikan mitassa etenkin. Eiköhän tuota ääniraitaa ole kuitenkin jälkikäteen tuunattu. Harva live menee ihan sellaisenaan julkaisuun.
Live Music Is Better!
Artturi
02.12.2023 17:05:46
Onpas huima levykokonaisuus kun vihdoin ihan fyysisen cd:n sai korviinsa. Kolme eri miksausta, kolme hieman erilaista musiikillista matkaa! On kyllä hyvin monia vahvoja tunteita herättävä ja vaikuttava reissu i/o!! Kerta toisensa jälkeen..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7 8
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)