erty 08.03.2023 12:31:22 | |
---|
Entropia666: Se on kyllä, harvaan lavahakuun menee plugit. Mulla on QC:ssa kaks looppia joissa toisessa on Wurm Distortion ja toisessa Zuul. Periaatteessa Zuulin vois laittaa suoraan mallintavan jälkeen, mutta menee kyllä hankalaks tehdä sen jälkeen splitti päätevahvistimen ja FOHin välillä. Ja tosiaan DI-boksilla pitäs operoida mikä lisää kuluja ja vie tilaa laudasta. Siks on järkevämpää laittaa noi QC:n looppeihin ja sit signaali ulos QC:n omista balansoiduista lähdöistä. Jos joku tätä ihmettele ettäe miks balansoitu, niin se ei hurise. Kun vedät normaalia instrumentti pitkiä matkoja, niin signaalista häviää yläpäätä ja se toimii antennina häiriöillä. FOH-kamat myöskin lähtökohtasesti nielee XLR:ää eikä plugia, niin asiat helpottuu myös tiimoilta. Balansoitu XLR ei hurise ja niillä voi tehdä huomattavasti pidempiä vetoja ilman että signaali kärsii. Muussa tapauksessa tosiaan DI-boksi mistä sitten lähtee XLR miksaajalle. Just näin. Toki treenis ja kotiäänityshommissa pärjää useesti ilmankin, mut jos keikalle menee niin kantsii olla laadukas DI-boksi tai tekee elämästä itelleen ja muille vaikeeta. |
samiko 08.03.2023 12:34:47 | |
---|
Entropia666: Mut kyllä se vois olla kaikille parempi että selittäsit näitä vaa itelles. No velipekka ilmeisesti ainakin sai jotain infoa selityksistäni, toisin kuin sinun ainaisista QC tarinoista. |
Entropia666 08.03.2023 12:36:55 | |
---|
samiko: Ja sulla on tosiaan QC, hienoa. Siinä olisi erittäin typerä olla olematta lenkkejä, mutta ei liity aiheeseen mitenkään. Kerro nyt omin sanoin miksi Strymon Iridiumissa tms. pitäis olla pakollisena efektilenkki? Siitähän tämä lähti eikä mistään multikoneesta. Liittyyhän se olennaisesti, ainakin ketjun aiheeseen kun puhutaan mallintavasta etuasteena. Strymonissa ei näytä olevan balansoituja lähtöjä, eli mun mielestä efektilenkki/auxit olis erittäin paikallaan ja sen jälkeen muuttaa ulostulot balansoiduiks. samiko: No velipekka ilmeisesti ainakin sai jotain infoa selityksistäni, toisin kuin sinun ainaisista QC tarinoista. Jos se saa sut nukkumaan paremmin yösi. |
samiko 08.03.2023 12:40:36 (muokattu 08.03.2023 12:40:58) | |
---|
Entropia666: Liittyyhän se olennaisesti, ainakin ketjun aiheeseen kun puhutaan mallintavasta etuasteena. Strymonissa ei näytä olevan balansoituja lähtöjä, eli mun mielestä efektilenkki/auxit olis erittäin paikallaan ja sen jälkeen muuttaa ulostulot balansoiduiks.
Jos se saa sut nukkumaan paremmin yösi. Älä siirrä maalitolppia. Keskustelu lähti tästä: "Pohdiskelen vähän samaa, kohtuu yksinkertaista pedaalimallista vahvistinmallintajaa mutta omia pedaaleja voisi käyttää siinä samalla. Silmäillyt seuraavia: -Atomic amplifirebox -Strymon Iridium -Walrus Audio acs1 -Nux Amp Academy Joitain noista saa käytettynä aika edullisesti. Nux taitaa olla ainoa, jossa on efektlooppi, johon saa viiveet, modulaatiot yms. Muissa ei ole. Miten noihin saa järkevästi nuo kytkettyä vai saako ollenkaan ?" Sä puhut nyt jostain balansoiduista lähdöistä ja DI-bokseista. Tuu takas kentälle, täällä puhutaan efektilenkeistä iridiumtyyppisissä pedaaleissa. Mä nukun aina hyvin. |
Entropia666 08.03.2023 12:51:47 | |
---|
samiko: Älä siirrä maalitolppia. Keskustelu lähti tästä: "Pohdiskelen vähän samaa, kohtuu yksinkertaista pedaalimallista vahvistinmallintajaa mutta omia pedaaleja voisi käyttää siinä samalla. Silmäillyt seuraavia: -Atomic amplifirebox -Strymon Iridium -Walrus Audio acs1 -Nux Amp Academy Joitain noista saa käytettynä aika edullisesti. Nux taitaa olla ainoa, jossa on efektlooppi, johon saa viiveet, modulaatiot yms. Muissa ei ole. Miten noihin saa järkevästi nuo kytkettyä vai saako ollenkaan ?" Sä puhut nyt jostain balansoiduista lähdöistä ja DI-bokseista. Tuu takas kentälle, täällä puhutaan efektilenkeistä iridiumtyyppisissä pedaaleissa. Mä nukun aina hyvin. Mä oon kyllä täysin tän asian ytimessä, kannattaa ehkä käydä keikalla joskus niin voi senkin puolen realiteetit aueta. :D |
Tympee Huttunen 08.03.2023 12:51:50 | |
---|
Iridiumiin saa delay ja reverbit perään, kun kytkee ne vain sen outputtiin. Aika simppeli homma. Toki siellä on sitten se kaiutinmallinnus mukana, mutta niinhän se oikeastikin olisi, jos jossakin tilassa soittelisi. Ei oikein avaudu, että miksi siinä pedaalissa pitäisi efektilooppi erikseen edes olla. |
samiko 08.03.2023 12:53:45 | |
---|
Entropia666: Mä oon kyllä täysin tän asian ytimessä, kannattaa ehkä käydä keikalla joskus niin voi senkin puolen realiteetit aueta. :D No sovitaan että sä oot aina asian ytimessä jos se sun yöunia parantaa :D. Jatketaan |
samiko 08.03.2023 12:54:39 | |
---|
Tympee Huttunen: Iridiumiin saa delay ja reverbit perään, kun kytkee ne vain sen outputtiin. Aika simppeli homma. Toki siellä on sitten se kaiutinmallinnus mukana, mutta niinhän se oikeastikin olisi, jos jossakin tilassa soittelisi. Ei oikein avaudu, että miksi siinä pedaalissa pitäisi efektilooppi erikseen edes olla. Pitää kato olla vaan koska QC:ssakin on. |
Entropia666 08.03.2023 12:57:10 | |
---|
samiko: Pitää kato olla vaan koska QC:ssakin on. Aasille voi näyttää kaivon, mutta sitä ei voi pakottaa juomaan. |
samiko 08.03.2023 13:00:12 | |
---|
Entropia666: Aasille voi näyttää kaivon, mutta sitä ei voi pakottaa juomaan. Juu juu :D. |
No niin, nyt tämän ärhentelyn seasta saa jotain irti... Katsotaanko, onko tämä amatööri nyt yhtään kartalla: Säröt - Strymon Iridum - reverb, delay Strymon outiin - Di-boksi - mikseri Säröt - Nux - reverb, delay Nuxin looppiin tai Nuxin outiin - mikseri Nuxissa on xlr-out, joten sen saisi suoraan mikseriin ja on 2 kertaa halvempi kuin Strymon tai Walrus Audio. |
Entropia666 08.03.2023 13:05:13 | |
---|
velipekka: No niin, nyt tämän ärhentelyn seasta saa jotain irti... Katsotaanko, onko tämä amatööri nyt yhtään kartalla: Säröt - Strymon Iridum - reverb, delay Strymon outiin - Di-boksi - mikseri Säröt - Nux - reverb, delay Nuxin looppiin tai Nuxin outiin - mikseri Nuxissa on xlr-out, joten sen saisi suoraan mikseriin ja on 2 kertaa halvempi kuin Strymon tai Walrus Audio. Se on just noin. |
velipekka 08.03.2023 13:13:15 | |
---|
Entropia666: Se on just noin. Kiitos ja peukku |
samiko 08.03.2023 13:21:16 | |
---|
velipekka: No niin, nyt tämän ärhentelyn seasta saa jotain irti... Katsotaanko, onko tämä amatööri nyt yhtään kartalla: Säröt - Strymon Iridum - reverb, delay Strymon outiin - Di-boksi - mikseri Säröt - Nux - reverb, delay Nuxin looppiin tai Nuxin outiin - mikseri Nuxissa on xlr-out, joten sen saisi suoraan mikseriin ja on 2 kertaa halvempi kuin Strymon tai Walrus Audio. Sulla oli ilmeisesti tarkoituksena treeniksellä soitella mikserin kautta kuulokkeisiin niin riippuen tietenkin mikseristä niin se Di-boxikaan Iridiumketjussa ei nyt ihan pakollinen ole. |
Antti1 08.03.2023 13:35:16 (muokattu 08.03.2023 13:36:21) | |
---|
Ihan hyvin menee humppakeikat Iridiumilla suoraan kymppimetrisen letkun kanssa ilman havaittavissa olevaa signaalihävikkiä. Jos sillä siis jotain pikkuhommia hoitaa, niin asiasta ei ole tarpeellista tehdä monimutkaisempaa kuin sopiva piuha väliin. Isommilla keikoilla sit DI käyttöön ehdottomasti. Tilanne voi muuttua radikaalisti myös silloin, jos siihen tunkee efektejä perään. Vaikka Iridium itsessään toimiikin, niin sen perässä olevat purkit välttämättä ei. Jos Amplifirebox kiinnostaa, niin sellainen löytyy ylimääräisenä. Ei oo myyntiin asti ehtinyt vielä, kun pitäisi hakea pajalta eri kaupungista. |
velipekka 13.03.2023 16:26:50 | |
---|
|
Guitarfreak 13.03.2023 16:46:15 | |
---|
velipekka: Törmäsin tässä pariin Mooerin vermeeseen, jotka herättivät mielenkiintoa. Halpismerkkihän tämä taitaa olla mutta kuitenkin. Mooer ge250 Tuossa vahvistinmallinukset ja efektit ja monipuoliset liitännät esim. XLR out https://www.thomann.de/fi/mooer_ge_250.htm Mooer preamp live Samat liitännät, ei efektejä, suoraviivaisempi käyttis ? Hyllyt notkuvat efektetipurkkeja, olisiko tämä järkevämpi kuin ge250 ? https://www.thomann.de/fi/mooer_micro_preamp_live.htm No jos on hyvät sähköt ulkolaitapurkeille nii onhan vähemmän säädettävää yhdessä laitteessa yleensä helpompaa. Tai riippuu mitä arvostaa omassa harrastelussaan :D Sohlannut edes takas noita all-in-one ja irtokikkula -akseleita ja mulle ne erilliset purkit on ollu aina helpompi ymmärtää.. ja delay on mulla edelleen valikkohelvetti mut sit säröt ja modulaatiot toimii parhaiten purkkeina :D Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
velipekka 13.03.2023 16:49:39 | |
---|
Vähän samoilla linjoilla itsekin ollut. Pohdin, onkohan noissa laitteissa identtiset vahvistin- ja kaappimallinnukset, ne taitavat näissä halvemmissa olla se heikoin lenkki. |
aristoteles666 13.03.2023 17:15:01 | |
---|
Ihan kuin kukaan ei olisis lukenut otsikkoa (Okei, Samiko ymmärsi) Mutta tuohan tarkoittaa automaattisesti että Delayt ja Reverbit etuasteen jälkeen joten eihän siinä mitään looppeja tarvita Jos ei halua välttämättä saada delyta ja reverbia kuulostamaan huonolta laittamalla ne sarökanavan eteen. " mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä."
lassi ja leevi. |
JuSu 15.03.2023 13:07:59 (muokattu 15.03.2023 13:08:21) | |
---|
aristoteles666: Ihan kuin kukaan ei olisis lukenut otsikkoa (Okei, Samiko ymmärsi) Mutta tuohan tarkoittaa automaattisesti että Delayt ja Reverbit etuasteen jälkeen joten eihän siinä mitään looppeja tarvita Jos ei halua välttämättä saada delyta ja reverbia kuulostamaan huonolta laittamalla ne sarökanavan eteen. Luitkos nyt itse mitään muuta kuin sen otsikon? =) Toki juuri noin, kuin sanoit, eli delayt ja reverbit etuasteen jälkeen, mutta kun siinä nyt on muutamia muitakin juttuja huomioitavana, kuin pelkkä järjestys. Luepa koko ketju. Olen luopunut kirjoitusteni allekirjoittamisesta.
-JuSu- |