Aihe: Metallica
1 2 3 4 5103 104 105 106 107146 147 148 149 150
Ojankaivaja
03.03.2023 14:41:48
Joskus sitä miettii miten mnet muusikot pystyvät ikinä nauttimaan musiikista? Aina tulee 'paralysis by analysis' ja useimmiten kaikki on paskaa. Usein jopa näyttää että muiden mielipiteet ohjaa paljolti ihmisten näkemyksiä.

Biisi on joko hyvä tai se ei ole. Mielestäni tämä on parempi kuin Screaming Suicide.
Tympee Huttunen
03.03.2023 15:47:08 (muokattu 03.03.2023 15:52:03)
Ojankaivaja: Joskus sitä miettii miten mnet muusikot pystyvät ikinä nauttimaan musiikista? Aina tulee 'paralysis by analysis' ja useimmiten kaikki on paskaa. Usein jopa näyttää että muiden mielipiteet ohjaa paljolti ihmisten näkemyksiä.

Biisi on joko hyvä tai se ei ole. Mielestäni tämä on parempi kuin Screaming Suicide.

Samoilla linjoilla. Itseasiassa tykkään tosta uusimmasta melkein eniten. Itseäni ei aiempi Hardwired-levy innostanut singlejulkaisuiden myötä oikeastaan ollenkaan ja levykin tuli minulle ilmaiseksi vasta keikkajulkaisun kylkiäisenä. Levy kuitenkin toimi kokonaisuutena todella hyvin ja ne parhaimmat biisit eivät olleet niitä sinkkuja. Keikallakin oli vähän omituinen fiilis, kun sitä toivoi useampia biisejä siltä settiin.

Nyt koitan olla vähän avoimempi suhtautumisessa tähän levyyn ja tiedän tasan tarkkaan, että varsinkin leffateatteriympäristössä se visuaalinen ilotulitus ja kovaa tuleva musiikki toimii paljon paremmin, kuin himakuuntelu.

Odotan tuosta varsin omalaatuista ja hienoa kokemusta, kun sen parituntisen voi kuunnella ja katsoa ihan rauhassa lapsuuden suosikkibändin uusia biisejä kunnon äänenvoimakkuudella.
McNulty
03.03.2023 16:29:30
Mä kuuntelin tuon uusimman lohkaisun Youtubesta 1.25x nopeudella. Siinä oli jo vähän yritystä. Heti kun tiputti normaalitempoon, niin tajuaa kuinka laiska, väsynyt ja ponneton raita se on.

Mä en myöskään ymmärrä miksi paskasta biisistä pitäisi väkisin digata vain siksi, että tekijöinä ovat vanhat gurut ja arvostetut sällit. Uskon että monikin muusinettiläinen nauttii musiikista... ja haluaisi nauttia Metallicastakin. Mutta turha sitä kakkaa on kuorruttaa.
moving in stereo
Rushkilde
03.03.2023 20:02:52
elbowski: Siis tarkoitatko vuoden 1984 jälkeen? Siitä asti ollut lähinnä myötähävettävää räpellystä. (Okei Battery Puppetsilta on hieno biisi, ehkä jopa bändin parhaimpia, mutta muuten tuossa vaiheessa bändistä tuli hewy medallin Eagles, eli VMP)

Välillä tulee mietittyä, minkä takia Orionia kehutaan niin paljon, kun se paljon parempi Metallican instrumentaali julkaistiin jo vuonna 1984.
Woimaorja
03.03.2023 21:29:09 (muokattu 03.03.2023 21:31:24)
Rushkilde: Välillä tulee mietittyä, minkä takia Orionia kehutaan niin paljon, kun se paljon parempi Metallican instrumentaali julkaistiin jo vuonna 1984.

Metallica -rahvaan lienee helpompi sisäistää Orionin peruskomppi kuin Ctulun koukerot. Itsehän pidän Orionista ehkä enemmän kuin tuosta toisesta, mutta minähän olenkin rahvaan perikuva. Toki pidän Ctulustakin. Näistä nykyisistä en niinkään.
Tympee Huttunen
03.03.2023 21:39:45
McNulty: Mä kuuntelin tuon uusimman lohkaisun Youtubesta 1.25x nopeudella. Siinä oli jo vähän yritystä. Heti kun tiputti normaalitempoon, niin tajuaa kuinka laiska, väsynyt ja ponneton raita se on.

Itse taas mietin, että tohon olisi sopinut laiskempi ja sellainen takapotkuisempi matelu. Tossa on jotenkin jotain Load/Reload-fiilistä säkeistöissä.

Mä en myöskään ymmärrä miksi paskasta biisistä pitäisi väkisin digata vain siksi, että tekijöinä ovat vanhat gurut ja arvostetut sällit. Uskon että monikin muusinettiläinen nauttii musiikista... ja haluaisi nauttia Metallicastakin. Mutta turha sitä kakkaa on kuorruttaa.

No musa on vain musaa, eikä kukaan oikein voi tälläiseen bändiin suhtautua neutraalisti ja ilman tietynlaista biasia. Toisaalta eipä sillä ole väliä, jos joku tykkää tai jättää tykkäämättä. Mulla kyllä kasvaa odotukset itse levyä kohtaan joka kuuntelulla.
Hetfield
03.03.2023 21:45:25

Tympee Huttunen: Tossa on jotenkin jotain Load/Reload-fiilistä säkeistöissä.

Niin on kyllä.
Alright, alright, alright!
Tuomoo
03.03.2023 21:56:37 (muokattu 03.03.2023 21:59:10)
Hmm. Mitähän tästä sanoisi.

Paikoin tuli hyvin vahvat Black album -vibat, taas seuraavassa hetkessä vaikutti hyvinkin vahvalta Load-pastissilta, mutta jotenkin olin erottavinani myös jonkin verran Testament-kopiointia.

Tekisi melkein mieli sanoa, että liian monin paikoin Metallica kuulostaa nykyään sellaiselta aloittelevalta bändiltä, joka coveroi Metallicaa, ja yrittää siinä ohessa tehdä liikaa Metallicaa apinoivia kappaleita.

Toisaalta, bändillä ei ole enää mitään tarvetta tai syytä todistella yhtään kenellekään yhtään mitään, he ovat kuitenkin paikkansa auringossa ansainneet, mutta silti hattua pitää nostaa kun edelleen jaksavat yrittää pysyä pinnalla.

Ehkä tämä vaatinee pari kuuntelua lisää ennen lopullista tuomiota. Tässä vaiheessa kuitenkin sanoisin, että tuottaja olisi taas tarpeen - tai vielä parempi, osaava tuottaja. Tästäkin olisi saanut tyhjäkäyntiä napattua pois vaikka kuinka paljon. Soundit ovat jälleen kerran omaan korvaan aivan karmeat, perinteinen kitinäni aihe eli kitarasoundi on edelleen yhtä halvan kuuloinen, ja nyt myös rummut ovat aivan hirveät. Ja onhan se myös vähän outoa, että Metallica on taas tekemässä levyä, josta ei kuuntelemalla tiedä ollenkaan että onko bändissä basistia ollenkaan.

Rushkilde: Välillä tulee mietittyä, minkä takia Orionia kehutaan niin paljon, kun se paljon parempi Metallican instrumentaali julkaistiin jo vuonna 1984.

Yhdyn ihmettelyysi. Orion ei ole mulle ikinä oikein lähtenyt kunnolla. Tosin siitä neljän minuutin kohdalta lähtevä kohta on melko mainio.
19.2.2021 never forget
bedlam
04.03.2023 10:51:18 (muokattu 04.03.2023 10:51:50)

Orion on mulle aina ollut heittämällä Metallican paras biisi. Vaikka muun kasarimatskun kuuntelin puhki aikoinaan niin Orion menee aina.

Woimaorja: Metallica -rahvaan lienee helpompi sisäistää Orionin peruskomppi kuin Ctulun koukerot.

Koukeroisempi sävellyshän Orion on kuin Ktulu, joka on samaa 4/4-tempoa ja käytännössä niiden parin osasen pyörittelyä alusta loppuun? Orionissa vaihtuu tahtilajit ja sävellajit. Mutta siis todellakin tykkään Ktulusta myös, yksi tunnelmallisimmista Metallican kipaleista. The Thingin hyytävät maisemat tulee mulla aina mieleen, vaikka Lovecraftin mukaan biisi on nimetty.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
Rushkilde
04.03.2023 14:42:48
bedlam: Orion on mulle aina ollut heittämällä Metallican paras biisi. Vaikka muun kasarimatskun kuuntelin puhki aikoinaan niin Orion menee aina.

Koukeroisempi sävellyshän Orion on kuin Ktulu, joka on samaa 4/4-tempoa ja käytännössä niiden parin osasen pyörittelyä alusta loppuun? Orionissa vaihtuu tahtilajit ja sävellajit. Mutta siis todellakin tykkään Ktulusta myös, yksi tunnelmallisimmista Metallican kipaleista. The Thingin hyytävät maisemat tulee mulla aina mieleen, vaikka Lovecraftin mukaan biisi on nimetty.

Toki myös näin. Itselleni Orion vain kuulostaa juuri sellaiselta biisiltä, josta on tullut instrumentaali, kun ei ole keksitty sanoitusta. Se riffittely ei ole niin "koukeroista", että se kuulostaisi erityisen mielenkiintoiselta palvellakseen instrumentaalina.
gazorlac
04.03.2023 18:40:49
Tuomoo: Ehkä tämä vaatinee pari kuuntelua lisää ennen lopullista tuomiota. Tässä vaiheessa kuitenkin sanoisin, että tuottaja olisi taas tarpeen - tai vielä parempi, osaava tuottaja. Tästäkin olisi saanut tyhjäkäyntiä napattua pois vaikka kuinka paljon. Soundit ovat jälleen kerran omaan korvaan aivan karmeat, perinteinen kitinäni aihe eli kitarasoundi on edelleen yhtä halvan kuuloinen, ja nyt myös rummut ovat aivan hirveät. Ja onhan se myös vähän outoa, että Metallica on taas tekemässä levyä, josta ei kuuntelemalla tiedä ollenkaan että onko bändissä basistia ollenkaan.

On se ihme homma että maailman isoimmalle metallibändille ei saada kuuntelukelpoisia soundeja ja miksausta aikaan. Varsinkin tuo basarinapsu on hirvittävä.
bedlam
04.03.2023 18:55:37 (muokattu 04.03.2023 18:56:44)

Justice oli eka Metallica-levy jonka ostin heti ilmestyessä ja ainoastaan Reload on sen jälkeen jäänyt hankkimatta fyysisenä kopiona. Mutta kyllä nyt on vaan pakko tyytyä ihan Spotify-soittoon tämän osalta. Edellisen ostin vinyylinä ja vaikka itse asiassa se oli minusta ihan kelpo kiekko, niin sekin tuli laitettua kiertoon kun ei vaan sitten lopulta jaksanut montaa kertaa kuunnella.

Tuli muuten mieleen että täällä moni oli Hardwiredin ilmestyessä sitä mieltä että Spit out the Bone hakkaa Damage Inc. -biisin 6-0 ja minua pidettiin naurettavana kun olin eri mieltä. Vieläköhän moni ajattelee samalla tavalla nyt kun aikaa on kulunut?
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
kupteri
05.03.2023 00:49:20

bedlam: Tuli muuten mieleen että täällä moni oli Hardwiredin ilmestyessä sitä mieltä että Spit out the Bone hakkaa Damage Inc. -biisin 6-0 ja minua pidettiin naurettavana kun olin eri mieltä. Vieläköhän moni ajattelee samalla tavalla nyt kun aikaa on kulunut?

Jaa-a. Spit Out Of Bone lienee Hardwiredin paras biisi, mutta ei kyllä omasta mielestä pieksä todellakaan Damage Inc.:iä. Battery, Puppets, Sanitarium on ton ohella ko. levyn parhaat, ja mieluummin kuuntelen myös ne loputkin biisit ennen kuin Spitin. The Thing That Should Not Be ehkä ainoa vähän siinä ja tässä (sen saatan välissä skipata kun MOP-levyä soitan).
Arkka
05.03.2023 12:01:35

pehko: Masterilla oli kahdeksan hyvää biisiä.

Korjasin ;)

Mun mielestä MoP on ainoa Metallica-levy, jolla ei ole yhtään ns. selvästi heikompaa biisiä (heikko ilmaisu, mutta en nyt keksi parempaakaan). Aika lailla täydellinen hevilevy, mikäli multa kysytään.
Vessajono
05.03.2023 12:28:07 (muokattu 05.03.2023 12:28:15)
pehko: Masterilla oli kaks hyvää biisiä. Disposable Heroes ja Lepper Messiah.

Siis sillähän on viis hyvää biisiä, yks ihan ok 3/5 ja sit noi kaks huonoa biisiä.
Once is a mistake, twice is a jazz
mätämunan_mytologia
05.03.2023 17:28:11
Ojankaivaja: https://www.youtube.com/watch?v=x_t53a5Ons0

M.netin ulina alkakoon...

Oma mielipide: paras tähän mennessä.

Huh, siinähän sitä oli eetä, beebeetä ja äffää koko loppuvuoden tarpeisiin.
bedlam
05.03.2023 20:03:48 (muokattu 05.03.2023 20:08:20)

Mulla on jännä historia Puppetsin kanssa. Pyysin silloin joskus 87-88 kaverin äänittämään sen kasetille kun kaikki sitä kehui. Hän äänittikin toiselle puolelle Savatagen Hall of the Mountain Kingin ja velmusti kelasi sen puolen alkuun jotta tsekkaisin ensin. Ja mä tykästyin siihen Savatageen siinä kohtaa paljon enempi kuin Puppetsiin, jota tuskin kuuntelin edes läpi silloin aluksi. Myöhemmin tykästyin kuitenkin nimibiisiin, Sanitariumiin ja Orioniin kovasti. The Thing That Should Not Be, Leper Messiah ja Disposable Heroes ei oikein ikinä innostuttanut niin kauheasti. En sano että huonoja biisejä, mutta vähän sellasta tylsää jauhamista minusta musiikillisesti. Leper Messiahin väliosa on hieno tosin. Batterystä tykkäsin ihan vain pelkästään intron ja c-osan takia, Damage Incistä myös tykkäsin sen väliriffin takia joka on ehken se vihaisin Metallica-riffi ikinä(?). Get Stonedin väliosa varmaan saanut siitä myös vaikutteita aikoinaan.

kupteri: Jaa-a. Spit Out Of Bone lienee Hardwiredin paras biisi, mutta ei kyllä omasta mielestä pieksä todellakaan Damage Inc.:iä.

Mä taas olisin jättänyt ekan ja vikan biisin levyltä pois. Tuntui jotenkin omituiselle että Load-tyyppisestä kamasta pääosin muodostuvalla levyllä on alussa ja lopussa rässibiisit.
valtoi
10.03.2023 22:43:52
Tuli muuten mieleen että täällä moni oli Hardwiredin ilmestyessä sitä mieltä että Spit out the Bone hakkaa Damage Inc. -biisin 6-0 ja minua pidettiin naurettavana kun olin eri mieltä. Vieläköhän moni ajattelee samalla tavalla nyt kun aikaa on kulunut?

Ei näitä oikein voi vertailla keskenään kun ovat aivan eri puista veistetyt. Väittäisin että viimeisen kuuden vuoden aikana on Spit soinut omista kaiuttimista ainakin 10x määrän damageen verrattuna, että siinä mielessä hakkaa kyllä.
Torniojaws
11.03.2023 22:51:04

Sarjassamme "Jos X olisi Y",

Lux Aeterna, Kill 'em Allilla:

https://www.youtube.com/watch?v=9U7RcOfNmws
Vortech Industrial Death Metal
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)