Aihe: Postin toiminta
1 2 3 4 570 71 72 73 74 75 76 77 78
Little Savage
02.03.2023 21:37:53
Ahneet ahtaajat. Palkka nousee lakkoilemalla eikä omaa osaamista ja kilpailukykyä tarvitse juuri kehittää. Ylipalkattua työtä ilman muuta.
Älä koske mun ratukasteriin.
Henri Henri Olavi
02.03.2023 21:40:59
Laulava Kylätohtori: Eiköhän niitä vuoroja vähennetä juuri siksi, että saadaan suojatyöpaikat pidettyä.

Voihan se olla niinkin. Itse veikkaan että satojen tuhansien bonuksilla johtajille on myös jotain tekemistä asian kanssa.
kuchisabishii
Henri Henri Olavi
02.03.2023 21:42:12
Little Savage: Ylipalkattua työtä ilman muuta.

Ei minun mielestäni. Oletko paljon ahdannut? Itse olen aikoinaan. En tekisi sitä vaikka siitä maksettaisiin tuplasti. Hetken ehkä.
kuchisabishii
Henri Henri Olavi
02.03.2023 22:03:45
msalama: Postissa ei ole kannon puolella ollut yhtäkään suojatyöpaikkaa enää vuosiin, joten siinä mielessä meni hutiin.

Sitäpä meinasin että jakajat minimiin niin voivat pitää niitä suojapaikkoja bosseille.
kuchisabishii
Laulava Kylätohtori
03.03.2023 08:33:44
Little Savage: Ahneet ahtaajat. Palkka nousee lakkoilemalla eikä omaa osaamista ja kilpailukykyä tarvitse juuri kehittää. Ylipalkattua työtä ilman muuta.

Olisit itse mennyt hommiin, mistä saa kunnon palkan, niin ei tarvitsisi muiden palkoista täällä itkeä. Omia valintoja katsos, turha niistä on ahtaajia syyttää.

Minusta taas ahtaajien palkat ovat huonoja. Itse en niin pienellä palkalla tekisi niin raskasta työtä.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
p130
03.03.2023 08:43:16

Laulava Kylätohtori: Olisit itse mennyt hommiin, mistä saa kunnon palkan, niin ei tarvitsisi muiden palkoista täällä itkeä. Omia valintoja katsos, turha niistä on ahtaajia syyttää.

Minusta taas ahtaajien palkat ovat huonoja. Itse en niin pienellä palkalla tekisi niin raskasta työtä.

Nämäkin ongelmat ratkeavat itsestään ajan myötä. Suuri osa ahtaustyöstä voidaan automatisoida ja maailmalta löytyy jo monta ahtausautomaatiota hyödyntävää satamaa.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Henri Henri Olavi
03.03.2023 09:09:29
p130: Nämäkin ongelmat ratkeavat itsestään ajan myötä. Suuri osa ahtaustyöstä voidaan automatisoida ja maailmalta löytyy jo monta ahtausautomaatiota hyödyntävää satamaa.

Jep. Koneet ovat ihan tyytyväisiä siihen liksaan.
kuchisabishii
Funkånaut
03.03.2023 09:13:19

Laulava Kylätohtori: Olisit itse mennyt hommiin, mistä saa kunnon palkan, niin ei tarvitsisi muiden palkoista täällä itkeä. Omia valintoja katsos, turha niistä on ahtaajia syyttää.

Ahtaajien vyötäröistä päätellen todellakin raskaan sarjan hommia.
"Lauserakenteesi on syvältä ja heppisi pieni."
p130
03.03.2023 09:30:08

Henri Henri Olavi: Jep. Koneet ovat ihan tyytyväisiä siihen liksaan.

Koneiden kapina on täysin mahdollinen skenaario.
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä.
Henri Henri Olavi
03.03.2023 10:10:39
Funkånaut: Ahtaajien vyötäröistä päätellen todellakin raskaan sarjan hommia.

Riippuu mitä hommia enimmäkseen siellä tekee. Ne jotka istuvat koneessaan koko päivän ovat toki läskejä lähes poikkeuksetta. Sitten on tällaisia atleetteja kuten minä, jotka tekevät enimmäkseen fyysistä työtä ja antavat merkkejä esim. kraanoille ja ajavat koneita vain silloin tällöin.
kuchisabishii
18is9
03.03.2023 14:02:19 (muokattu 03.03.2023 14:45:17)

LaMotta: Täällällässä tuli postilta semmottis terveisis, että jatkossa päiväposti jaetaan alueellanne joka toinen viikko ma, ke, pe, ja joka toinen viikko ti ,to.

Joo, tää on ihan mahtava. Postilta tuli tuo ilmoitus silloin kuin muutos tuli, mutta mistään ei näe että mikä viikko on mikäkin vuoro. Postilla on vain aloitusviikko netissä. Eli että vuonna 1997 viikolla 3 alettiin jakamaan ti ja to, ja siitä eteenpäin voittekin itse sitten laskea että millä viikolla saatte hesarin kuukausiliitten perjantaina ja milloin seuraavalla viikolla, ja milloin se nyt on vaan jäänyt jakamatta.
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Pinewood
03.04.2023 19:44:55 (muokattu 03.04.2023 19:47:32)
Tänään tuli tyhjä kitaralaukku Saksasta asiallisesti ihan kotiovelle. Olin kotona ja kuski soitti laukun kanssa ovikelloa. Oli ensimmäinen tilaukseni music world brilonista. Hinta edullinen ja toimitus nopea 15 e:n kuluilla.

Naapurillekin oli tullut tänään pari pakettia. DHL:n kirkkaan keltaisissa paketeissa olleet 800 e:n älysormukset oli jätetty pihalle hankeen - ei niitä oltu viety edes kuistille katoksen alle ulko-oven viereen. Kadulta oli sormuksiin 6-7 metriä - kuka tahansa olisi voinut napata hyvin näkyvät paketit muutaman tunnin aikana ennen kuin vastaanottajat saapuivat kotiin. Ulko-ovelle olisi ollut ehkä 10 m lisää matkaa. Nyt on sitten tällainen toimitustapa nähty omillakin kulmilla, jossa hommat ovat tähän asti sujuneet hienosti.

En tiedä oliko sama kuski kuin minulla.

Loppuviikosta pitäisi tulla em. laukkuun kitara Japanista DHL/Posti-yhdistelmällä kotiovelle, kunhan tulli vain vapauttaa sen. Naapurin kohtelun vuoksi olen onnellinen, että meillä on joku koko ajan kotona.
msalama
04.04.2023 05:17:53

ja milloin se nyt on vaan jäänyt jakamatta

No tässä kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että Postilla on myös krooninen ja jatkuva työvoimapula kannon puolella, eli milläs kannat jollei kantajaa ole.
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
Pauli Lappalainen
04.04.2023 08:43:56
msalama: No tässä kannattaa nyt kuitenkin muistaa, että Postilla on myös krooninen ja jatkuva työvoimapula kannon puolella, eli milläs kannat jollei kantajaa ole.

Maksaisivat edes jotenkin kohtuullista palkkaa, niin ongelma poistuisi.
ruma
04.04.2023 11:04:19
Pauli Lappalainen: Maksaisivat edes jotenkin kohtuullista palkkaa, niin ongelma poistuisi.

Tai sitten nostaisivat hintoja vielä niin paljon, että pääsevät eroon asiakkaista.
Ehdottomasti ehkä.
LaMotta
04.04.2023 11:07:13

Poistuuko esim olosuhdeongelmat palkkaa korottamalla?
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
18is9
04.04.2023 11:46:23

LaMotta: Poistuuko esim olosuhdeongelmat palkkaa korottamalla?

Eikö se sanonta kuulu että mukavampi itkeä mersussa kuin ladassa :)?
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I
Laulava Kylätohtori
04.04.2023 12:31:06
LaMotta: Poistuuko esim olosuhdeongelmat palkkaa korottamalla?

Vaikeista olosuhteista on kautta aikain maksettu olosuhdelisää. Sillä lisällä kompensoidaan olosuhteita, joita ei voi poistaa, mutta joissa on kuitenkin tehtävä työtä. Ei tämä nyt niin vaikeaa ole.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Laulava Kylätohtori
04.04.2023 12:32:15
18is9: Eikö se sanonta kuulu että mukavampi itkeä mersussa kuin ladassa :)?

Itse nauran mieluummin Ladassa kuin itken Mersussa. Ja Lada on kyllä hauska auto, mulla on joskus ollut sellainen (pyöreälamppuinen).
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)