Aihe: M.netin tori ja huijaukset
1 2 3 4 5270 271 272 273 274347 348 349 350 351
gotthard
13.02.2023 09:53:00 (muokattu 13.02.2023 10:38:16)
msalama: Liimaatte mitä liimaatte ja minne liimaatte, mutta aika surullistahan se on, jos kokee tarpeelliseksi jotain skeidoja brändiskittojen logoilla laputtaa. Tukarihommaa.

Tekee kuka mitäkin tekee, mutta keskusteluissa olisi omasta mielestäni aina hyvä pitää erillään moraali ja lakipuoli. Mutta vain jos siitä kesksutelusta halutaan jotain muuta kuin yleistä jutustelua-
Itse ostan vain sellaisia soittimia joissa on jo merkkibrändit valmiiksi lavoissa.

E:En itse ole sinänsä mitään mieltä, mutta kieltämättä jos sille linjalle lähdetään että on tuomittavaa "tuotemerkin käyttöä" kun kirjoitan tussilla t-paitaani Fender ja kävelen se päällä kaupungilla niin ollaan jo aika lähellä sitä, että saa 15v vankilaa kun sanoo ääneen sanan "sota".
erty
13.02.2023 10:51:43
gotthardilla lienee todella kova käsiala jos tussitaiteilu vastaa repro decal tasoa!
gotthard
13.02.2023 11:32:12
Suuri osa tuotemerkkien logoista on ihan tikkukirjaimia peräkkäin.
Ja jos on hienompikin teos niin joku ihminen senkin on alunperin käsipelillä taiteillut
samiko
13.02.2023 11:54:27
gotthard:

E:En itse ole sinänsä mitään mieltä, mutta kieltämättä jos sille linjalle lähdetään että on tuomittavaa "tuotemerkin käyttöä" kun kirjoitan tussilla t-paitaani Fender ja kävelen se päällä kaupungilla niin ollaan jo aika lähellä sitä, että saa 15v vankilaa kun sanoo ääneen sanan "sota".

Taas piestään olkiukkoa niin että päreet lentelee.

Kirjoitanhan minä tähänkin nyt Fender - eikä kyse ole mistään tuotteen pöllimisestä. Tai jos vaikka tatuoin Fenderin logon niin ei olkapääni ole Fender eikä siitä kuulu linnaan lähteä. Eikä siitäkään kuulu linnaan lähteä jos joku pärnänen teippaa Bentonin lapaan Fenderin logon, paitsi ellei kyse ole jostain älyttömästä massatuotannosta. Siitä ei kuulu lähteä linnaan jos piirtää Fenkun t-paitaansa. Siitäkään ei kuulu linnaan jos myy HB:ta Fenkun logolla torissa.

Mutta se kertoo kuitenkin jengin löyhästä moraalista jos tuoteväärennökset saa taakseen puolustusta. Ja se että tosiaan ideana on juurikin jotain huijata, mitä järkeä siinä muuten olisi. Tunnen näitä feikkityyppejä ja yhteistä heille on että tärkeämpää on miltä asiat näyttää kuin mitä ne oikeasti on - ihan kaikessa.

Enkä tähän nyt omalta osaltani lakikirjaa sotkisi, pidän vaan moraalisesti arveluttavina tyyppeinä näitä väärennöstyyppejä. Jos huijaat pienissä asioissa, huijaat isoissakin.
ATHL
20.02.2023 16:10:32
samiko: Taas piestään olkiukkoa niin että päreet lentelee.

Kirjoitanhan minä tähänkin nyt Fender - eikä kyse ole mistään tuotteen pöllimisestä. Tai jos vaikka tatuoin Fenderin logon niin ei olkapääni ole Fender eikä siitä kuulu linnaan lähteä. Eikä siitäkään kuulu linnaan lähteä jos joku pärnänen teippaa Bentonin lapaan Fenderin logon, paitsi ellei kyse ole jostain älyttömästä massatuotannosta. Siitä ei kuulu lähteä linnaan jos piirtää Fenkun t-paitaansa. Siitäkään ei kuulu linnaan jos myy HB:ta Fenkun logolla torissa.

Mutta se kertoo kuitenkin jengin löyhästä moraalista jos tuoteväärennökset saa taakseen puolustusta. Ja se että tosiaan ideana on juurikin jotain huijata, mitä järkeä siinä muuten olisi. Tunnen näitä feikkityyppejä ja yhteistä heille on että tärkeämpää on miltä asiat näyttää kuin mitä ne oikeasti on - ihan kaikessa.

Enkä tähän nyt omalta osaltani lakikirjaa sotkisi, pidän vaan moraalisesti arveluttavina tyyppeinä näitä väärennöstyyppejä. Jos huijaat pienissä asioissa, huijaat isoissakin.

Saahan sitä vaikka Hondoon laittaa Gibsonin logon, se ei ole rikollista. Mutta sitten on jos sitä myydään Gibsonina. Omasta mielestä tuollainen feikkilogojen laitto on aika lapsellista touhua. Kas kun ei Toyotaansa laita mersun tähtioä sun muita.
Henri Henri Olavi
20.02.2023 16:14:32
ATHL: Saahan sitä vaikka Hondoon laittaa Gibsonin logon, se ei ole rikollista. Mutta sitten on jos sitä myydään Gibsonina. Omasta mielestä tuollainen feikkilogojen laitto on aika lapsellista touhua. Kas kun ei Toyotaansa laita mersun tähtioä sun muita.

Muistan kun lapsuudessani yksi tyyppi meidän kylältä oli hommannut Porschen näköiset lasikuitukuoret Ladansa päälle. Se oli valtava naurun aihe. Sitä kai hakikin. Kaukaa näytti aidolta.
kuchisabishii
LaMotta
20.02.2023 17:55:50

Rumpalin basarin kalvossa on bändin logo ja nimi. Yleisö mylvii: Tuoteväärennös!!!
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Laulava Kylätohtori
20.02.2023 17:57:38
Henri Henri Olavi: Muistan kun lapsuudessani yksi tyyppi meidän kylältä oli hommannut Porschen näköiset lasikuitukuoret Ladansa päälle. Se oli valtava naurun aihe. Sitä kai hakikin. Kaukaa näytti aidolta.

:D

Ei virhettä.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
msalama
22.02.2023 06:30:41

Yleisö mylvii: Tuoteväärennös!!!

Taidan napata jonkun projektibändin nimeksi tarvittaessa. Näyttäis reteeltä bassarinkalvossa.
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
zedder
22.02.2023 08:33:17
Henri Henri Olavi: Muistan kun lapsuudessani yksi tyyppi meidän kylältä oli hommannut Porschen näköiset lasikuitukuoret Ladansa päälle. Se oli valtava naurun aihe. Sitä kai hakikin. Kaukaa näytti aidolta.

Elävästi muistan kun kotinurkillani pyöri muinoin kuplavoke jossa oli rollsin keula. Siinä vasta olikin törkiän hauska palakasteri.
Trubamolli.
samiko
22.02.2023 08:58:47 (muokattu 22.02.2023 08:59:30)
Hih hih, meidän kylällä pyörii pari relicoitua autoa hih.

Onkohan itse tehtyjä ja ovatkohan omistajat valkoisia toimitusjohtajia? hih.
msalama
22.02.2023 15:13:21

Mulla on relikoitu naama ja se ei oo mitään feikkiä. Ja kyllä teilläkin sitten kun miehen ikään pääsette.
Tuuttiin tää tehtiin. Eli yx urbaano 70-luvun ikikakara jälleen vauhdissa: https://maxnomeno.bandcamp.com/
Rämppy
23.02.2023 09:35:23
msalama: Mulla on relikoitu naama ja se ei oo mitään feikkiä. Ja kyllä teilläkin sitten kun miehen ikään pääsette.

Mä kans oon siinä iässä, että alan olla relic. Tähän habitukseen tuollainen hyvällä maulla relikoitu kitara sopii aika hyvin. Peili kertoo milloin on aika vaihtaa kitara heavy reliciin.
Tulin, näin, soitin.
fox
23.02.2023 09:46:31

Rämppy: Mä kans oon siinä iässä, että alan olla relic. Tähän habitukseen tuollainen hyvällä maulla relikoitu kitara sopii aika hyvin. Peili kertoo milloin on aika vaihtaa kitara heavy reliciin.

Hmm, mulla on ollu vissiin 15 vuotta tuossa allekirjotuksessa tuo "relic #1" niin vissiin pitäs siirtyä noihin heevy relikkeihin.. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Metsänpeitto
24.02.2023 13:20:36
Just rekisteröidyin ja sielä ohjattiin tähän viestiketjuun. Vaikee sanoo vielä teinkö ittelleni palveluksen kun teki mieli heti vaan sanoa jotain tänne.
msalama
24.02.2023 13:37:40

Viis palveluksista, tervetuloa.
lukeman
26.02.2023 23:08:00
varakeef: Joo, itte en yhtään hyväksy relikoituja autoja, ihan feikeiltä näyttävät. Minulla on rehellisesti omilla virhearvioilla viimeistelty kosla.

Reissussa täällä Puerto de la Cruzissa näkee yllättävän monia aidosti relikoituneita autoja. :)
msalama
27.02.2023 06:10:20

Joo ja siellä on varmaan pikkusen vähemmän tota lunta ja pakkastakin. En ole kade mutta kuitenkin...
mike tapping
27.02.2023 17:43:49
Ei ole mnet torilta, tuli toisaalla eteen, mutta onhan tämä melko höhöä. :D

https://maguitar.top/
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)